Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kokpit B737-300F

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Air Q




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 17:02, 22 Lis 2006    Temat postu: Kokpit B737-300F

Jak wam sie podoba...???
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polpol19




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 18:17, 22 Lis 2006    Temat postu:

Fu... Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 19:42, 22 Lis 2006    Temat postu:

To jest super sprawa. Nawet nie wiem czy zdajecie sobie sprawe co to jest. To jest tzw. "synthetic vision" - czyli pilot ma na ekranie przed soba pelny obraz terenu, wszystkie gory, i tak jakby lecial w "video game". Mozesz miec naprzyklad te same zabawki w Pilatusie PC-12. W pewnym sensie jest to nawet bardziej zaawansowany kokpit od standardowych Boeingow i Airbusow. Daje pilotowi w kazdej chwili kompletny obraz jego pozycji w stosunku do terenu - CFIT (czesty powod wypadkow) jest juz prawie niemozliwy. Instalacja w Piltusie kosztuje okolo $500 tys.

Tu jest zdjecie pokazujace wiecej detali - w Pilatusie. Jakbym mial byc pilotem zawodowym to wlasnie chcilabym latac z takim kokpitem.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 22:17, 22 Lis 2006    Temat postu:

Polecam obejrzenie tego filmiku (ostrzegam - download moze trwac nawet godzine nawet jak masz szybki internet). Na stronie [link widoczny dla zalogowanych] mozecie znalezc jego 'lzejsza' wersje.

Pokazuje przesnosny produkt ktory kazdy pilot moze wniesc sobie do swojego samolotu (nawet do malej Cessny) i korzystac z fenomenalnej technologi jeszcze niedostepnej nawet w Boeingach i Airbusach. Calosc kosztuje okolo $4000. Naprawde polecam uzbroic sie w cierpliwosc i zobaczyc calosc - prawdziwa radocha dla wszystkich milosnikow lotnictwa i najnowszych 'gadzetow'.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muflon




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Genewa

PostWysłany: Śro 23:34, 22 Lis 2006    Temat postu:

Hmm... w Pilatusie, Cessnie, no nie wiem, choćby i w Hornecie czy Raptorze Smile to ma sens dość oczywisty. Ale w 737? Ile on spędza czasu w locie poniżej przeciętnych szczytów gór? Wink

Choć w sumie, jeśli to rzeczywiście takie (relatywnie) tanie, to co szkodzi... ot, kolejny tryb pracy LCD Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 23:44, 22 Lis 2006    Temat postu:

muflon napisał:
Ale w 737? Ile on spędza czasu w locie poniżej przeciętnych szczytów gór? Wink

Faktycznie malo, ale jak spedza to zawsze jest groznie - wypadki lotnicze skladaja sie wlasnie z takich "malych" chwil. Gdyby zaloga AA 757 w Kali, Columbia miala taki kokpit to by nie walneli w gore i 120 osob by dzis zylo. Podobnych wypadkow byly dziesiatki.

Wyobraz sobie wszystkie starty i ladowania z takiego np. Insbrucka czy innych podobnych miejsc - taki kokpit bylby na wage zlota. 737 moze malo czasu spedza na tak niskich wysokosciach ale olbrzymia wiekszosc wypadkow ma miejsce przy startach i ladowaniach kiedy kazdy samolot jest nisko.

Jednego nie kapuje - dlaczego Airbus i Boeing nie dadza pilotom tego samego. 787 bedzie wyposazone w 'vertical' graph ale to ciagle nie to samo. Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muflon




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Genewa

PostWysłany: Śro 23:57, 22 Lis 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Wyobraz sobie wszystkie starty i ladowania z takiego np. Insbrucka czy innych podobnych miejsc - taki kokpit bylby na wage zlota.

Jasne, o tym Innsbrucku też pomyślałem zaraz po wysłaniu posta Wink

slepowron napisał:
737 moze malo czasu spedza na tak niskich wysokosciach ale olbrzymia wiekszosc wypadkow ma miejsce przy startach i ladowaniach kiedy kazdy samolot jest nisko.

Yup. I olbrzymia większość z tej olbrzymiej większości ma inne przyczyny niż walnięcie w górę, lub cokolwiek innego co da się zdiagnozować (i uniknąć) przy użyciu takiej zabawki Smile Co rzeczywiście nie znaczy, że takich nie ma.

Zresztą, ja myślę że to kwestia czasu (bardzo niedługiego) i taki gadżet będzie i tak wszędzie... kurcze, jesli coś co jest nowością, w tym biznesie, sprzedawane jest po 4k$... za trzy lata to będzie w kazdym lotniczym GPSie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 0:06, 23 Lis 2006    Temat postu:

muflon napisał:
I olbrzymia większość z tej olbrzymiej większości ma inne przyczyny niż walnięcie w górę


Rozumiem twoj przekas ale jestes grubo niedoinformowany. CFIT (Controlled Flight Into Terrain) jest przez miedzynarodowe instytucje bezpieczenstwa lotniczego uwazany za jednym z dwoch glownych powodow smiertelnych wypadkow lotniczych w duzych samolotach pasazerskich. Polecam zaznajomic sie z literatura i statystykami na ten temat ...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Czw 1:03, 23 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muflon




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Genewa

PostWysłany: Czw 0:18, 23 Lis 2006    Temat postu:

Rzeczywiście, odszczekuję "olbrzymia", w tej dyskusji ten przymiotnik zresztą chyba ma niewielki sens. Po cichutku tylko zauważam, że maksimum krzywej na stronie, która podałeś pokrywa się mniej więcej z minimum wykresu trzy strony dalej Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 4:40, 23 Lis 2006    Temat postu:

muflon napisał:
maksimum krzywej na stronie, która podałeś pokrywa się mniej więcej z minimum wykresu trzy strony dalej Wink

Nie tak bardzo, maksimum CFIT przypada na rok 1998, a minimum ALA na 2002. Ale nawet jakby twoja obserwacja byla bez pudla to mam nadzieje ze nie przywiazywalbys do tego zadnej wagi. Jedna krzywa dotyczy wypadkow typu CFIT druga ALA (przy podejsciu/ladowaniu). Nie ma zadnego powiazania miedzy tymi krzywymi. Czysta statystyka. To tak jakby porownywac lata moich najwiekszych wygranych w ruletke ze stratami w pokerze (Wink) . Jedyne obserwacja ktore mozna z tych danych wyciagnac to:

1. sytuacja sie raczej poprawia w ostatnich latach
2. wypadkow ALA jest srednio 2,5 razy wiecej niz CFIT

Z drugiej strony jak sie popatrzy na dane zebrane przez Boeinga w latach 1987-2005 w swiatowej flocie:

[link widoczny dla zalogowanych]

to na stronie 18 gdzie podzielono wypadki smiertelne zaleznie od typu katastrofy - widac jak byk ze CFIT jest odpowiedzialny za najwieksza ilosc ludzkich ofiar. Przewaga CFIT nad reszta jest wyrazna. Na drugim miejscu jest "loss of control" czyli utrata kontroli nad samolotem. Boeing troche inaczej klasyfikuje wypadki niz poprzedni dokument.

Ktos kiedys obliczal ze calkowite wyeliminowanie CFIT poprawiloby statystyki wypadkow lotniczych o 25% - to bardzo duzo. CFIT jest jednym z tych nielicznych kategori ktore teoretycznie powinno sie dac wyeliminowac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin