Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Iberia zostawia tylko jedna trase w BCN

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Wto 22:34, 30 Maj 2006    Temat postu: Iberia zostawia tylko jedna trase w BCN

Iberia planuje likwidacje wiekszosci polaczen z el Prat, poniewaz sa nieoplacalne.

Narodowy hiszpanski przewoznik chce zlikwidowac wiekszosc polaczen z El Prat powiedzial prezes linii lotniczych Fernando Conte. "Wiekszosc tras p2p, ktore mamy w Barcelonie przestaly byc oplacalne" powiedzial Conte, ktory przyznal, ze w najblizszych latach linie, ktorym przewodzi przejda gruntowna restrukturyzacje. Zlikwidowane zostana polaczenia, ktore nie sa strategiczne dla firmy oraz nieoplacalne.

Restrukturyzacja szczegolnie dotknie El Prat, ale takze inne lotniska krajowe " Jesli zlikwidujemy najwiecej tras w Barcelonie - wynika to tylko z tego, ze BCN ma wiecej polaczen niz inne lotniska" - powiedzial prezes.

Lotnisko w Barcelonie jest drugim najwazniejszym lotniskiem Hiszpania po madryckim Barajas. Od Igrzysk Olimpijskich w 1992 roku ruch na El Prat wzrosl o ponad 100% - z 10 milionow pasazerow w 1992 roku do 27 w 2005.

Strategia firmy na lata 2006-2008 stawia na pierwszym miejscu oplacalnosc polaczen - wczesniej niz rozwój. To znaczy ze firma stawia na rozwoj polaczen dalekodystansowych ( +13%), i zmniejszenie polaczen na trasach europejskich (-0,7%) i w duzym stopniu na krajowych (-17%)

Iberia zostawilaby sobie tylko tzw. "most powietrzny" MAD-BCN. Wzmocniloby to zdecydowanie pozycje startowa nowego przewoznika niskokosztowego Iberii.

Jak sprawa sie skonczy nie wiadomo, bo przeciw tej decyzji protestuja Urzad Miejski Barcelony jak i regionalny rzad Katalonii.

Moje wybiorcze i wolne tlumaczenie za dziennikiem El Mundo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 7:27, 31 Maj 2006    Temat postu:

Już teraz jest tak jakoś śmiesznie w Iberii, że lata z Madytu przez Barcelonę w świat, albo z Barcelony przez Madryt z zamianą samolotu w Madrycie (np. do JFK)...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 8:49, 31 Maj 2006    Temat postu:

No to się Katalończycy wściekną - ciekawe czy u nich też są takie głosy jakie sobie wyobrażam gdyby PLL likwidował połaczenia z KRK: "Warszawa chce wszystkiego dla siebie", "Centralizm sięgnął zenitu" "KOMUŚ na tym musiało zalezeć" Laughing

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Witek Z dnia Śro 8:59, 31 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 8:52, 31 Maj 2006    Temat postu:

To nie swiadczy o tym ze Barcelona nie ma potencjalu, tylko o nieporadnosci Iberii, ktora po prostu przegrywa tam konkurencje z innymi liniami (do barcelony lata przeciez prawie wszystko).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:08, 31 Maj 2006    Temat postu:

a także dobrze świadczy o tamtejszych kolejach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:35, 31 Maj 2006    Temat postu:

Parę tygodni temu leciałem Iberią z Alicante do Barcelony i Airbus A320 miał dosyć dobre obłożenie (choć był to ostatni piątkowy lot, więc mógł mieć lepszy wynik niż średnia). Być może to kwestia tego, że Iberia wprowadziła politykę cenową charakterystyczną dla low-costów, nie restrukturyzując wydatków/kosztów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fly




Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:24, 31 Maj 2006    Temat postu:

Jak byłem na El Prat to miałem wrażenie, że 50% operacji jest wykonywanych przez IBERIĘ, co prawda może to była akurat taka pora dnia. W terminalu też wyglądało na to że IBERIA na BCN gra dominującą rolę, tak na oko to mieli 33% check-in'ów (resztę głównie Spanair i AirEuropa). Więc jak oni zamierzają się wycofać z Barcelony? Chyba, że wszystko przejmie ich LCC...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:05, 01 Cze 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
No to się Katalończycy wściekną - ciekawe czy u nich też są takie głosy jakie sobie wyobrażam gdyby PLL likwidował połaczenia z KRK: "Warszawa chce wszystkiego dla siebie", "Centralizm sięgnął zenitu" "KOMUŚ na tym musiało zalezeć" Laughing
W polsce juz tak jest bo liczba polaczen LO z KRK jest smiesznie niska Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 8:33, 02 Cze 2006    Temat postu:

Piekny napisał:
Witek Z napisał:
No to się Katalończycy wściekną - ciekawe czy u nich też są takie głosy jakie sobie wyobrażam gdyby PLL likwidował połaczenia z KRK: "Warszawa chce wszystkiego dla siebie", "Centralizm sięgnął zenitu" "KOMUŚ na tym musiało zalezeć" Laughing
W polsce juz tak jest bo liczba polaczen LO z KRK jest smiesznie niska Smile


Podobnie jak liczba połączeń Centralwings z Krakowa! To kuriozum, że narodowy przewoźnik nie potrafił i nie potrafi czerpać ani trochę zysku z krakowskiego boomu... Grupa LOT olewa największe potencjały po kolei - najpierw oddała Krakowski tort (zamiast stworzyć tam od razu bazę Centralwingsa), teraz głęboko między pośladkami ma Poznań... Iberia przynajmniej stara się konkurować cenowo. LOT ze swą polityką niedługo straci większość pasażerów na korzyść flagowych konkurentów typu SWISS czy KLM...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:48, 02 Cze 2006    Temat postu:

przyklad z ostatnich tygodni: Swiss szuka samolotu na trase KRK - ZRH. Potrzebny jest samolot na okolo 50 osob bo taki byl ruch mniej wiecej. Swiss go nie znajduje. Pytanie dlaczego LO nie wszedl na ta trase ze swoim ER4? Swiss raczej nie mialby nic przeciwko, jeden alians... mozna to tlumaczyc ze nie beda latac do hubu konkurencji. mozna gdyby nie to ze i tak juz lataja do MUC, FRA, VIE z roznych miast... Centralwings? polaczenia do Rzymu i Londynu juz byly tylko wykonywane przez LO. tak naprawde nowoscia jest tylko Bolonia. Tym sposobem w KRK mamy krolestwo SKY, RYANA i co cieszy mnie najbardziej ostatnio rowniez EZY Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 9:18, 02 Cze 2006    Temat postu:

Piekny napisał:
przyklad z ostatnich tygodni: Swiss szuka samolotu na trase KRK - ZRH. Potrzebny jest samolot na okolo 50 osob bo taki byl ruch mniej wiecej. Swiss go nie znajduje. Pytanie dlaczego LO nie wszedl na ta trase ze swoim ER4? Swiss raczej nie mialby nic przeciwko, jeden alians... mozna to tlumaczyc ze nie beda latac do hubu konkurencji. mozna gdyby nie to ze i tak juz lataja do MUC, FRA, VIE z roznych miast... Centralwings? polaczenia do Rzymu i Londynu juz byly tylko wykonywane przez LO. tak naprawde nowoscia jest tylko Bolonia. Tym sposobem w KRK mamy krolestwo SKY, RYANA i co cieszy mnie najbardziej ostatnio rowniez EZY Smile


Mnie brak połączenia LOTowskiego KRK-Zurych też irytuje, zwłaszcza że kocham Szwajcarów i niecierpię Austriaków. Niech uruchomią połączenie do ZRH ZAMIAST do Wiednia... Po co oni tak ten Wiedeń feedują! W ogóle LOT jeszcze się ociąga z podpisaniem umowy ze SWISS... Mamy tego wspaniały rezultat: bilet z WAW do Genewy jest o 250 PLN tańszy SWISSem przez Zurych niż LOTem bezpośrednio... Nie wiem kto jest takim frajerem i poleci LOTem. Bo nawet jeśli zbiera Mile, to i SWISS jest w Miles&More...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin