Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Iberia rozstaje się z British Airways

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emelyn




Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:13, 01 Gru 2006    Temat postu: Iberia rozstaje się z British Airways

Sojusz oneworld sie kurczy; po niedawnym wystepieniu z niego Aer Lingus teraz Iberia rozwaza przejscie do konkurencji:

Cytat:
Po 7 latach współpracy hiszpańskie linie lotnicze Iberia postanowiły rozstać się z sojuszem lotniczym Oneworld, gdzie liderem jest BA. Zdaniem odpowiadającego w Iberii za finanse i strategię Enrique Dupuy korzystniejsze będzie przyłączenie się do Skyteam, gdzie liderami są Air France i KLM, albo sojuszu Star i Lufthansy. BA jest właścicielem 10 proc. akcji Iberii. [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:35, 01 Gru 2006    Temat postu:

Ciekawe co zrobi BA i AA.
Jestem ciekaw dlaczego tylko LUFTHANSA korzysta z połączeń LOTu na wschód (Riga, Tallin, Wilno) na zasadach Code Share.
Ani Austrian, Swiss, SAS nie korzystają z połączeń LOTu w kierunku wschodnim.
Air France korzysta z wielu połączeń CSA w wielu kierunkach.
Nie tylko pomiedzy Francją a Czechami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 14:38, 01 Gru 2006    Temat postu:

Austrian ma troche unikalnych swoich polaczen (np do Charkowa) na ktorych robi kase.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pią 15:35, 01 Gru 2006    Temat postu:

Poza tym leciec z VIE, czy ZRH przez WAW na wschod to chyba troche nie po drodze, co nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 17:19, 01 Gru 2006    Temat postu:

Jak najbardziej po drodze. Ba, SWISS to by spokojnie mógł z nami na Helsinki też c/s założyć... Też nie rozumiem dlaczego LOT prezentuje się u partnerów ze SA tak dziko beznadziejnie! Z czego ta mizeria wynika? Ze SWISSem w ogóle nie ma umowy. Nasze miejsce powoli zaczyna zajmować AirBaltic. LOT wciąż się traktuje jako linię do i z Polski, bo nikomu nie zależy żeby było inaczej. Obecność LOTu w Starze to porażka maksymalna. WAW się nie rozwija, za to LOTowscy pasażerowie dostali w prezencie na przesiadki ten przykry hub we Frankfurcie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pią 17:44, 01 Gru 2006    Temat postu:

Helsinki to jest po drodze - owsze, ale ... na polnoc. A mowa byla o wschodzie. Rowniez sie zgodze, ze LO nic nie robi w tym kierunku. Jedne co widac, to CS na krajowych polaczenia z Austrian Airliens (i to nie wszystkich). Natomiast ze Swiss'em to jest konkurencja jak nic. Kiedys mi sie wydawalo, ze jak linia wchodzi do Aliansu, to automatycznie wszyscy klada kody na pozostale rejsy. Takze nie wazne do kogo sie pojdzie, ten spzreda bilet na wszystkie rejsy aliansu. Widac bylem w bledzie Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 18:00, 01 Gru 2006    Temat postu:

Spotter napisał:
Helsinki to jest po drodze - owsze, ale ... na polnoc. A mowa byla o wschodzie. Rowniez sie zgodze, ze LO nic nie robi w tym kierunku. Jedne co widac, to CS na krajowych polaczenia z Austrian Airliens (i to nie wszystkich). Natomiast ze Swiss'em to jest konkurencja jak nic. Kiedys mi sie wydawalo, ze jak linia wchodzi do Aliansu, to automatycznie wszyscy klada kody na pozostale rejsy. Takze nie wazne do kogo sie pojdzie, ten spzreda bilet na wszystkie rejsy aliansu. Widac bylem w bledzie Sad


HEL to i północ i Wschód. Zurych ma jedno starowe połączenie z Helsinkami. Konkurencja SWISSa trochę dziwna, LOT by podfeedował Zurychowi lepiej (odciążyłby Frankfurt i Monachium), za to nam lepiej by szła Genewa i moglibyśmy im wozić Polskę, Bałtyki i Finlandię... I to że do Helsinek LOT walczy z Blue1 to też bezsensu... Ale życie jest w zasadzie bezsensu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Pią 18:12, 01 Gru 2006    Temat postu:

...a'propos oneworld: czy komuś jeszcze wydaje się, iż w chwili obecnej opuszczenie Star Alliance i zrzeszenie sie z AA i BA wyszłoby nieLOTowi tylko na dobre?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 18:17, 01 Gru 2006    Temat postu:

ojcie_c napisał:
...a'propos oneworld: czy komuś jeszcze wydaje się, iż w chwili obecnej opuszczenie Star Alliance i zrzeszenie sie z AA i BA wyszłoby nieLOTowi tylko na dobre?


Odejście Iberii nie poprawiło sytuacji. Gdyby odszedł MALEV to co innego. LOT już jest w patowej sytuacji bo w SkyTeam jest CSA, za to OneWorld się zwija... Londyn by ssał transatlantyki, a Wschód Finnair. Dobrze że LOT jest w SA, ale powinno sie wprowadzić weń ducha...ekspansji... Dobry krok ku temu wykonał Austrian, który na potęgę tnie longhaule... Z uporządkowanym transatlantyckim rozkładem LOT śmiało mógłby być drugim starowskim graczem na rynku Wschód i Środek Europy-USA/Kanada (bo w transatlantykach już jesteśmy od AUA mocniejsi...)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Pią 18:30, 01 Gru 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:


Odejście Iberii nie poprawiło sytuacji. Gdyby odszedł MALEV to co innego. LOT już jest w patowej sytuacji bo w SkyTeam jest CSA, za to OneWorld się zwija... Londyn by ssał transatlantyki, a Wschód Finnair. Dobrze że LOT jest w SA, ale powinno sie wprowadzić weń ducha...ekspansji...


Londyn ssałby transatlantyki, ale tylko te, do których LOTowi nie opłacałoby się latać. Wschodem można się śmiało zająć, bowiem w tej chwili więcej wysysa Lufthansa. A ekspansji w LOT - jeśli w dalszym ciągu trwał będzie obecny stan rzeczy - już nie będzie. W najlepszym wypadku 787ki będą woziły polską wieś za ocean, zaś kilka wąskokadlubowych zostanie do obsługi co bardziej lukratywnych połączeń europejskich. Tylko stuprocentowa prywatyzacja i wprowadzenie zarządu z wizją perspektywicznego działania i konkretnego rozwoju może uratować tą linię. Ale to już rozważania do innego tematu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris200




Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:31, 02 Gru 2006    Temat postu:

Nie wiem czemu uparliscie sie ze LOT wozi za ocean "wies" albo baby z podhala, skoro tak to po co ma w ogole polaczenia z warszawy czy to do jfk. ewr i ord, moze wszystko przeniesc do krakowa i rzeszowa i bedzie jak mowicie. To troche nietakt, poza tym jesli ktos z was sprzedawałby bilety na podhalu to wie ze polaczenia via waw wybiera co dziesiata baba z podhala i to tylko jesli musi poleciec poza wtorkiem lub srodą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Sob 9:37, 02 Gru 2006    Temat postu:

ojcie_c napisał:
Stoarn napisał:


Odejście Iberii nie poprawiło sytuacji. Gdyby odszedł MALEV to co innego. LOT już jest w patowej sytuacji bo w SkyTeam jest CSA, za to OneWorld się zwija... Londyn by ssał transatlantyki, a Wschód Finnair. Dobrze że LOT jest w SA, ale powinno sie wprowadzić weń ducha...ekspansji...


Londyn ssałby transatlantyki, ale tylko te, do których LOTowi nie opłacałoby się latać. Wschodem można się śmiało zająć, bowiem w tej chwili więcej wysysa Lufthansa. A ekspansji w LOT - jeśli w dalszym ciągu trwał będzie obecny stan rzeczy - już nie będzie. W najlepszym wypadku 787ki będą woziły polską wieś za ocean, zaś kilka wąskokadlubowych zostanie do obsługi co bardziej lukratywnych połączeń europejskich. Tylko stuprocentowa prywatyzacja i wprowadzenie zarządu z wizją perspektywicznego działania i konkretnego rozwoju może uratować tą linię. Ale to już rozważania do innego tematu...


I nie można oddać akcji LOTu Grupie Lufthansy ani Grupie SASu!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Sob 10:13, 02 Gru 2006    Temat postu:

kris200 napisał:
Nie wiem czemu uparliscie sie ze LOT wozi za ocean "wies" albo baby z podhala, skoro tak to po co ma w ogole polaczenia z warszawy czy to do jfk. ewr i ord, moze wszystko przeniesc do krakowa i rzeszowa i bedzie jak mowicie. To troche nietakt, poza tym jesli ktos z was sprzedawałby bilety na podhalu to wie ze polaczenia via waw wybiera co dziesiata baba z podhala i to tylko jesli musi poleciec poza wtorkiem lub srodą.


Na trasie USA - Polska dotychczas leciałem: SAS, Swiss i LOT. LOTem kilkanaście razy. Tylko w LOT ludzie do samolotu pchali się na chama w EWR i w WAW, jakby im miejsca miało braknąć, zaś nie docierało do nich, że przy wpuszczaniu na pokład panuje określony porządek. Ciekawe, że coś takiego nie miało miejsca przy boardingu samolotów Swiss czy SAS - jakoś ludzie potrafili kulturalnie, według wywoływanych sekcji podchodzić do gate'u, a reszta cierpliwie czekała. I tu nie chodzi o "baby z podhala", ale o jakies 90% pasażerów LOT, podróżujących klasą ekonomiczną na trasach transatlantyckich. Do i z Warszawy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin