Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Farnborough International Airshow 2006 - zamówienia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 12:27, 21 Lip 2006    Temat postu:

Z ostatniej chwili:

Niemiecka Blue Wings zamawia 16xA320 i 4xA321

Undisclosed Customer zamiawia 20xA330F


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 13:19, 21 Lip 2006    Temat postu:

Danny napisał:

Undisclosed Customer zamiawia 20xA330F

dla formalnosci:
Cytat:
Airbus signed this morning at Farnborough a Letter of Intent with an undisclosed customer for an order for 30 A330-200 Freighters.

Ciekawy sposob prezentacji nowego modelu - undisclosed customer. Swoja droga nie do konca rozumie polityka Airbusa, ok 2014-2016 ma wejsc A350F ktory zabije A330, czyzby chcieli w ten sposob utrzymac produkcje A330 poza 2010 gdy pewnie juz bedzie trudniej z zamowieniami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 13:28, 21 Lip 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Obaj producenci oglaszaja zamowienia wtedy kiedy zycza sobie tego klienci.


To ciekawe ze Ci sami klienci zycza sobie aby Boeing oglaszal na biezaco ich zamowienia ("firm" lub o innym statusie) a Airbusowi kaza oglaszac je na targach. Wink Mniejsza z tym, branza sie rozwija, powstaja nowe samoloty i to jest najwazniejsze. Paradoksalnie wysokie ceny paliw sprzyjaja Airbusowi oraz Boeingowi gdyz linie lotnicze zmuszone sa do zakupow oszczedniejszych maszn


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 13:30, 21 Lip 2006    Temat postu:

Przepraszam, rzeczywiscie 30 a nie 20 sztuk.

2016 jest za 10 lat. Linie potrzebuja samolotow za rok, dwa, trzy. Skoro nawet SQ decyduje sie wziasc A330 to znaczy, ze ten samolot ma jeszcze kilka ladnych lat przed soba.

Dla przypomnienia: z samolotow pasazerskich A333 ma najnizszy CASM. Zostanie dopiero pobity przez A380 a nastepnie przez B787.

I jeszcze jedno zamowienie:

Cytat:

FARNBOROUGH, England, July 21 /PRNewswire-FirstCall/ -- The Boeing Company (NYSE: BA) and Futura International Airways, a charter airline headquartered in Palma de Mallorca, Spain, today announced an order for three Boeing Next-Generation 737-800s and three purchase rights. The order for three airplanes is valued at approximately $210 million at list prices. The new airplanes, scheduled for delivery in 2009 and 2010, are for fleet growth.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Pią 13:49, 21 Lip 2006    Temat postu:

O K***A!!! Tego to sie nigdy nie spodziewalem - zwlaszcza ze Singapore zamowil 787-9... Wiele dalbym, zeby widziec mine "Twarzyczki" Baselera w momencie oglaszania tego zamowienia przez "Gebe" Leahy'ego... 787-10 oddala sie coraz bardziej. A jesli Emirates zdecyduje sie na A350, bedzie to bardzo prestizowy rok dla Airbusa.

...i na koniec cos od prezesa Singapore Airlines w temacie A380:
"Airbus has “demonstrated to our satisfaction” that the engineering design for the A380 is “sound”, and says: “It has performed well in flight and certification tests and the delays in its delivery have been caused more by production, rather than technical, issues.”
Nie zebym byl wielkim fanem tego samolotu, ale powinno to zdementowac niektore "rewelacje" publikowane na tym i innym forum przez fanow Boeinga.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 14:28, 21 Lip 2006    Temat postu:

na chwile obecna sytuacja przedstawia sie nastepująco:

Airbus (193): 10 x A320 from GoAir
9 x A32X, 3 x A332 from Afriqiyah Airways
1 x A333 from Air Caribes
1 x A319CJ from UFO
3 x A320 from Aegean Air
6 x A320 from ILFC
40 x A320 from AirAsia
12 x A332 from Grupo Marsans (who?)
20 x A320 for Wizz Air
5 x A332 and 4 x A320 for CIT
20 x A350-900 from Singapore
9 x A388 from Singapore
30 x A332F from UFO
20 x A32X from Blue Wings

Number by model: A32X � 113, A33X - 51, A350 - 20, A380 - 9

ATR (Cool: 5 x ATR 72-500 from Vietnam Airlines
3 x ATR 72-500 for Finncomm

Boeing (31): 2 x 787 from Pegasus
10 x 748F from Emirates SkyCargo
6 x 738, 2 x 773ER, 2 x 787 from ILFC
4 x 777F from Flyington Freighter
2 x 744ERF from LoadAir Cargo
3 x A737-800 from Futura

Numbers by model: 737 � 9, 747 � 12, 777 � 6, 787 � 4

Bombardier (1): 1 x Q-400 for Horizon Air


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 21:52, 21 Lip 2006    Temat postu:

ojcie_c napisał:
A jesli Emirates zdecyduje sie na A350, bedzie to bardzo prestizowy rok dla Airbusa.
.

Jeden Emirates i juz prestizowy caly rok Laughing
To troche prsesada jak liczby zamowien sa tak kiepskie - prestizowe to beda wieksze liczby Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Sob 4:38, 22 Lip 2006    Temat postu:

slepowron napisał:

Jeden Emirates i juz prestizowy caly rok Laughing
To troche prsesada jak liczby zamowien sa tak kiepskie - prestizowe to beda wieksze liczby Wink


Hmmm niech pomysle: Finnair, ILFC, Singapore, TAM, Qatar, w kolejce jest Lufthansa i Emirates... bedzie z czego wybierac (Emirates chce kupic 70 - 100 egzemplarzy). Ale fakt, zapomnialem: tylko zamowienia Boeinga sa prestizowe... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 5:12, 22 Lip 2006    Temat postu:

ojcie_c napisał:
[70 - 100 egzemplarzy). Ale fakt, zapomnialem: tylko zamowienia Boeinga sa prestizowe... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Radze ci popracowac nad logiczniejszym formulowaniem zdan - to nie jest takie trudne. Nikt nie twierdzi ze tylko zamowienia Boeinga sa prestizowe ale tak jakbym nigdy nie twierdzil ze jedno zamowienie Boeinga robi z tego "prestizowy rok" tak samo to sie ma do Airbusa. Moje sformulowanie bylo chyba trywialanie jasne - co sie liczy to sumaryczne liczby, nie jedna linia lotnicza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Sob 8:27, 22 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:
Grupo Marsans, największa grupa turystyczno-przewozowa w Hiszpanii, podpisała
w Farnborough umowę przedwstępną z Airbusem na zakup 12 samolotów Airbus A330-200
z możliwością zwiększenia go o kolejne 10 samolotów. Samoloty mają być dostarczone pomiędzy rokiem 2008 i 2009.

Nowe samoloty A330 będą eksploatowane przez spółki należące do Grupo Marsans, zastępując ich starzejącą się flotę samolotów 747-200 i poszerzając ich sieć połączeń dalekiego zasięgu. Jeszcze nie został wybrany silnik do nowego samolotu.

Gonzalo Pascual, Prezes Grupo Marsans, powiedział: „Dla Grupo Marsans zakup ten jest ważnym posunięciem, świadczącym o naszym zdecydowaniu rozwijania i umacniania pozycji rynkowej naszej grupy oraz naszej sieci połączeń dalekiego zasięgu dzięki najbardziej wydajnemu samolotowi w swojej klasie. Doskonale pasuje on do specyfiki naszej działalności
i przyczyni się do systematycznego jej rozwoju w Ameryce Łacińskiej".

Christian Streiff, Prezes i Dyrektor Generalny Airbusa, powiedział: „Umowa ta potwierdza zaufanie, jakim Grupo Marsans darzy nowoczesną rodzinę samolotów Airbus. A330-200 po raz kolejny udowadnia, że stanowi doskonałą odpowiedź dla klientów potrzebujących ekonomicznego samolotu o odpowiednim zasięgu i możliwościach konfiguracji miejsc, jednocześnie zapewniając pasażerom najwyższy standard wygody. Jesteśmy dumni z możliwości przyczynienia się do rozbudowy floty dalekiego zasięgu Grupo Marsans”.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Sob 8:28, 22 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:
Grupa CIT Group Inc. (NYSE CIT), wiodący dostawca komercyjnych i konsumenckich rozwiązań finansowych, podpisała z Airbusem wiążący kontrakt na dostawę pięciu szerokokadłubowych samolotów dalekiego zasięgu o średniej mocy przewozowej A330-200 oraz czterech samolotów z rodziny A320. Transakcja ta jest kolejnym dowodem sukcesów niezmiennie odnoszonych przez rodzinę Airbusów dalekiego zasięgu składającą się z A330, A340 i A350 oraz wiodącej roli rynkowej odgrywanej przez rodzinę A320.

Wraz z obecnie zamówionymi samolotami CIT złożyła wiążące zamówienia na 117 Airbusów,
w tym na 97 z rodziny A320, 15 z rodziny A330 i pięć A350. Z liczby tej dotychczas dostarczono 65 samolotów. To powtórne zamówienie CIT jest wynikiem przewidywanego dużego zapotrzebowania na Airbusy z rodziny A330 i A320 na rynku leasingowym.

Frederick E. Wolfert, Wiceprezes ds. Finansowania Komercyjnego w CIT Group Inc. powiedział: „Cieszy nas poszerzenie współpracy z Airbusem i zwiększenie liczby samolotów z rodziny A320
i A330 w naszej flocie. To nowe zamówienie na samoloty Airbusa pozwoli CIT na zaspokojenie potrzeb naszych klientów na całym świecie i znacznie zwiększy wartość portfela CIT Aerospace”.

Christian Streiff, Prezes i Dyrektor Generalny Airbusa powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni
z faktu złożenia powtórnych zamówień przez wiodącą spółkę leasingową i cenionego klienta Airbusa zarówno na nasze obecne samoloty dalekiego zasięgu jak i na samoloty z rodziny A320. Jest to kolejny dowód zaufania sektora finansowego do produktów Airbusa”.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Wto 11:12, 25 Lip 2006    Temat postu:

Oficjalny komunikat prasowy Airbusa o zamowieniach na targach:

Cytat:
AIRBUS OGŁOSIŁ 182 NOWE ZAMÓWIENIA I ZOBOWIĄZANIA KUPNA NA TARGACH LOTNICZYCH W FARNBOROUGH

Pierwsze zamówienia na nowe A350 XWB i kolejne zamówienia na A380

Airbus zakończył z sukcesem 45 Targi Lotnicze w Farnborough, pozyskując wiążące zamówienia i przyrzeczenia kupna na ogółem 182 samoloty o wartości 21,5 mld USD od 12 klientów.

Wśród nich znajduje się pierwsze zobowiązanie kupna nowego airbusa A350 XWB zaprezentowanego na początku pokazów lotniczych. Pochodzi ono od linii lotniczych Singapore Airlines, które podpisały list intencyjny na kupno 20 samolotów A350 z możliwością zwiększenia zakupu o kolejne 20 sztuk. Singapore Airlines ponowiły również zamówienie na samoloty A380, dodając kolejne 9 sztuk do pierwotnie zamówionych 10. Ponadto Singapore Airlines wydzierżawią 19 airbusów A330-300.

Wśród 182 wiążących zamówień oraz zobowiązań kupna znajduje się także 112 samolotów
z rodziny A320 oraz 40 airbusów A330, co potwierdza duże zainteresowanie rynku szerokokadłubowymi dwusilnikowymi samolotami dalekiego zasięgu znajdującymi się obecnie
w ofercie Airbusa.

„Te Targi Lotnicze wyraźnie dowodzą zaufania, jakim klienci darzą Airbusa w zakresie dostaw potrzebnego im produktu” – powiedział Prezes i Dyrektor Generalny Airbusa Christian Streiff, który po raz pierwszy publicznie pojawił się na pokazach. „Świadczy to również o witalności Airbusa i jego zaangażowaniu na rzecz pełnego zaspokajania potrzeb obecnych i przyszłych klientów” – dodał.

Wiążące zamówienia obejmują w kolejności chronologicznej: zamówienie India Go Air na 10 samolotów A320 (z opcją zakupu kolejnych 10), Air Caraďbes na A330-300, prywatnego klienta na samolot firmowy ACJ, Aegean Airlines na 3 samoloty A320, ILFC na 6 A320, Air Asia
w Malezji na 40 sztuk A320 (z opcją na kolejne 30), CIT Group Inc. na 3 sztuk A330-200
i 4 A320 oraz europejskich linii Wizz Air na 20 samolotów A320.

Poza liniami Singapore Airlines listy intencyjne na 48 samolotów obejmujące zobowiązania kupna nadeszły ze strony: libijskich Afriqiyah na 3 A319 i 6 A320 (z opcją na kolejne 5) a także na 3 A330-200 (plus opcja na 3), od hiszpańskiej grupy turystycznej Grupo Marsans na 12 samolotów A330-200 (plus opcja na 10) oraz od niemieckich linii Blue Wings na 20 sztuk A320.

Airbus rozpoczął pokazy lotnicze prezentacją swojej nowej rodziny nowoczesnych i oszczędnych w eksploatacji samolotów dalekiego zasięgu A350 XWB. „A350 XWB oznacza szerszy kadłub, większą wygodę, większą wydajność i więcej mil dla klienta” - powiedział John Leahy, Dyrektor Operacyjny Airbusa. Przewidziany do wprowadzenia do eksploatacji w 2012 r., A350 XWB posiada całkowicie nowy kadłub, skrzydła zbudowane z kompozytów i nowoczesną kabinę.




Nowa rodzina samolotów obejmuje trzy wersje pasażerskie. A350-800 może pomieścić 270 pasażerów w przestrzennej konfiguracji trzech klas. A350-900 może pomieści 314 pasażerów,
a A350-1000 jest przeznaczony na 350 miejsc. Wszystkie trzy wersje będą miały zasięg 8.500 Nm. i prędkość przelotową 0,85 Macha.

W czasie Targów poinformowano również o planach poszerzenia popularnej rodziny transportowców Airbusa o model A330-200F do obsługi tras średniego i dalekiego zasięgu.

W Farnborough Airbus poinformował również, że A380 pomyślnie przeszedł 15.000 symulowanych lotów w czasie prób zmęczeniowych. Jest to trzy razy więcej niż potrzeba do uzyskania świadectwa. Na koniec prób liczba symulowanych lotów wyniesie 47.500, czyli dwa
i pół raza więcej niż samolot jest w stanie wykonać w ciągu przeznaczonych do eksploatacji lat. Szósty A380 odbył swój lot dziewiczy 19 lipca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 11:32, 25 Lip 2006    Temat postu:

stenus napisał:
Oficjalny komunikat prasowy Airbusa o zamowieniach na targach:

Cytat:

Airbus zakończył z sukcesem 45 Targi Lotnicze w Farnborough, pozyskując wiążące zamówienia i przyrzeczenia kupna na ogółem 182 samoloty o wartości 21,5 mld USD od 12 klientów.

Laughing Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 14:33, 25 Lip 2006    Temat postu:

A swoja droga ciekawe dlaczego A350 ma oznaczenia 800-900-1000 a nie 100-200-300.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 11:36, 01 Sie 2006    Temat postu:

Danny napisał:

Dla przypomnienia: z samolotow pasazerskich A333 ma najnizszy CASM. Zostanie dopiero pobity przez A380 a nastepnie przez B787.

Mozesz mi przytoczyc jakies dane które potwierdzaja Twoja teze? Ja znalazlem pewne materialy ale informacje w nich zawarte sa datowane na wrzesien 2005 a porownanie CASM nie zawiera chocby A340-600, B777-300ER i jeszcze paru maszyn


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin