Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dzisiejszy LOT (08 kwietnia) do YYZ
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:54, 08 Kwi 2006    Temat postu:

Chyba w USA Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 23:07, 08 Kwi 2006    Temat postu:

BN napisał:
Chyba w USA Razz

USA i Kanada - tam gdzie glownie nasze 767 lataja.
Reczywiscie w Europie to jest roznie i zalezy od kraju ale w sumie daleko bys nie zalecial bez transpondera jak chcialbyl leciec jako IFR razem z innym jetami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 7:57, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Zacznijmy od tego, że Polsce nie ma klasy A.
Po drugie kontroler nie ma prawa oznajmić samolotowi, że ten nie jest już IFR tylko VFR. Ba, nie ma nawet prawa w jakikolwiek sposób mu tego sugerować - z oczywistych powodów.

Hipotetyzujemy sobie i ekstra, ale jak sobie wyobrażasz np. samolot lecący IFR z WA do GD, któremy kawałek za Grudziądzem wysiada transponder.
Oczywistym jest, że bedzie lądował w Gdańsku.
Jak napisłem, w większej części przestrzeni kontrolowanej jest wymóg posiadania tranpondera, ale w majestacie prawa można wystartować już z uszkodzonym i polecieć (wymaga to trochę achodu i dobrej woli od ATC) na swoje macierzyste lotnisko w celu naprawy.

Ja nie wiem, jak tam jest u was w USA. Wiem jak jest w Polsce i w zasadzie w całej Eurocontroli.

Niech Ci się tak włos nie jeży, bo gdybyśmy 3 lata temu dyskutowali nt. minimalnej separacji pionowej powyżej FL290 to ja bym sięupierał, że wynosi 1000' i mało by mnie obchodziło, ze w USA nie ma RVSM.

Co kraj to obyczaj. Jak masz takąpotrzebę, mogę Ci w wolnej chwili przytoczyć stosowne przepisy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 8:48, 09 Kwi 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
BN napisał:
Chyba w USA Razz

USA i Kanada - tam gdzie glownie nasze 767 lataja.
Reczywiscie w Europie to jest roznie i zalezy od kraju ale w sumie daleko bys nie zalecial bez transpondera jak chcialbyl leciec jako IFR razem z innym jetami.


Wiem ze daleko bym nie zalecial IFR nie majac transpordera, dlatego tez pechowy rejs do CYYZ zostal juz na plycie zawrocony tylko po to aby nie robic pozniej klopotow w obszarze, zawracania maszyny itd. Inna sprawa jest to jak juz maszynie w drodze transporder sie popsuje wtedy ladnie to juz zostalo wytlumaczone.

Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:36, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:

Jak napisłem, w większej części przestrzeni kontrolowanej jest wymóg posiadania tranpondera, ale w majestacie prawa można wystartować już z uszkodzonym i polecieć (wymaga to trochę achodu i dobrej woli od ATC) na swoje macierzyste lotnisko w celu naprawy.


Hmm,

Bo ja zacząłem grzebać w przepisach - wychodzi mi, że można poleciec bez sprawnego TCAS, pod warunkiem posiadania sprawnego transpondera modu A i C. Idąc dalej - jeśli TCAS siądzie i jest niesprawny transponder, koniec lotu.
ZTCW, to nie ma słowa o dopuszczeniu do lotu w klasie C bez sprawnego transpondera w naszym FIRze...
Poza tym wtedy, o ile pamięć mnie nie myli, bez sprawnego transpondera nie ma lotu w RVSM, prawda ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 17:56, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Nie ma.

Nie ma też obowiązku posiadania sprawnego transpondera w klasie C.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spitfire




Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 18:46, 09 Kwi 2006    Temat postu:

chavez napisał:
Qrcze, leciałem nim 3 tygodnie temu z JFK, dobrze że nic się nie sypnęło. Dziś transponder, jutro...aż strach się bać... Sad

Pozdroofka


Pomysl czasem zanim cos napiszesz chlopie Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janek




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toronto/Barrie/Nowy Sacz

PostWysłany: Nie 19:38, 09 Kwi 2006    Temat postu:

A co sie stalo z Paxami tego odwolanego Lotu? Dzisiaj do Toronto przylatuje tylko jeden samolot z Wawy...nie powinien przyleciec tez ten odwolany z wczoraj? Ten co przylatuje to rozkladowy na dzisiaj (Niedziela)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 19:38, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Atco, masz racje. Sprawdzilem przepisy FAA w USA i rzeczywiscie jak ci wysiadzie transponder to cie nie "wyrzuca" natychmiast z klasy A. Swoja droga znam tu prawdziwych kontrolerow pracujacych w Cleveland Center (ZOB) - przy najblizszej okazji zapytam ich jak oni praktycznie rozwiazuja ten problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:41, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Tak jak wszędzie: posługują się zdrowym rozsądkiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Opal




Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW/EPWA

PostWysłany: Pon 14:03, 10 Kwi 2006    Temat postu:

Janek napisał:
A co sie stalo z Paxami tego odwolanego Lotu? Dzisiaj do Toronto przylatuje tylko jeden samolot z Wawy...nie powinien przyleciec tez ten odwolany z wczoraj? Ten co przylatuje to rozkladowy na dzisiaj (Niedziela)

Paxow bylo tylko 91, kilku polecialo z przesiadkami, reszte upchneli wczoraj do PC razem z niedzielnymi....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter




Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:02, 11 Kwi 2006    Temat postu:

LPE lądował na Okęciu tuż przed 16 w sobotę 8 kwietnia i miał sporo pasażerów na pokładzie. Któryś z kolegów napisał że lądował rano. Więc ten popołudniowy przylot to skąd?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Sob 17:04, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Może nie YYZ ale ORD. Dziennie są 2 rejsy do ORD? Shocked Acars mi powiedział, że po tym jak wystartował nasz SP-LOA z ORD do WAW to 30 min później startował nasz SP-LPC do WAW...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter




Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 23:35, 15 Kwi 2006    Temat postu:

8 kwietnia były 2 rejsy do ORD (po 12 i koło 17). Ale LPC leciał chyba do JFK. Startował z WAW jakieś pół godziny po LOA, który leciał do ORD.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin