| 
			
				|  | Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 |  
 
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| BN Moderator
 
 
 Dołączył: 21 Wrz 2005
 Posty: 1316
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Sob 22:54, 08 Kwi 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Chyba w USA   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  |  |  |  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| slepowron 
 
 
 Dołączył: 15 Paź 2005
 Posty: 1520
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: KOAK
 
 | 
			
				|  Wysłany: Sob 23:07, 08 Kwi 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | BN napisał: |  	  | Chyba w USA  | 
 USA i Kanada - tam gdzie glownie nasze 767 lataja.
 Reczywiscie w Europie to jest roznie i zalezy od kraju ale w sumie daleko bys nie zalecial bez transpondera jak chcialbyl leciec jako IFR razem z innym jetami.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Atco 
 
 
 Dołączył: 06 Paź 2005
 Posty: 1284
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 7:57, 09 Kwi 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Zacznijmy od tego, że Polsce nie ma klasy A. Po drugie kontroler nie ma prawa oznajmić samolotowi, że ten nie jest już IFR tylko VFR. Ba, nie ma nawet prawa w jakikolwiek sposób mu tego sugerować - z oczywistych powodów.
 
 Hipotetyzujemy sobie i ekstra, ale jak sobie wyobrażasz np. samolot lecący IFR z WA do  GD, któremy kawałek za Grudziądzem wysiada transponder.
 Oczywistym jest, że bedzie lądował w Gdańsku.
 Jak napisłem, w większej części przestrzeni kontrolowanej jest wymóg posiadania tranpondera, ale w majestacie prawa można wystartować już z uszkodzonym i polecieć (wymaga to trochę achodu i dobrej woli od ATC) na swoje macierzyste lotnisko w celu naprawy.
 
 Ja nie wiem, jak tam jest u was w USA. Wiem jak jest w Polsce i w zasadzie w całej Eurocontroli.
 
 Niech Ci się tak włos nie jeży, bo gdybyśmy 3 lata temu dyskutowali nt. minimalnej separacji pionowej powyżej FL290 to ja bym sięupierał, że wynosi 1000' i mało by mnie obchodziło, ze w USA nie ma RVSM.
 
 Co kraj to obyczaj. Jak masz takąpotrzebę, mogę Ci w wolnej chwili przytoczyć stosowne przepisy.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| BN Moderator
 
 
 Dołączył: 21 Wrz 2005
 Posty: 1316
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 8:48, 09 Kwi 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | slepowron napisał: |  	  |  	  | BN napisał: |  	  | Chyba w USA  | 
 USA i Kanada - tam gdzie glownie nasze 767 lataja.
 Reczywiscie w Europie to jest roznie i zalezy od kraju ale w sumie daleko bys nie zalecial bez transpondera jak chcialbyl leciec jako IFR razem z innym jetami.
 | 
 
 Wiem ze daleko bym nie zalecial IFR nie majac transpordera, dlatego tez pechowy rejs do CYYZ zostal juz na plycie zawrocony tylko po to aby nie robic pozniej klopotow w obszarze, zawracania maszyny itd. Inna sprawa jest to jak juz maszynie w drodze transporder sie popsuje wtedy ladnie to juz zostalo wytlumaczone.
 
 Pzdr.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| YoNasHek 
 
 
 Dołączył: 30 Gru 2005
 Posty: 140
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 14:36, 09 Kwi 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Atco napisał: |  	  | Jak napisłem, w większej części przestrzeni kontrolowanej jest wymóg posiadania tranpondera, ale w majestacie prawa można wystartować już z uszkodzonym i polecieć (wymaga to trochę achodu i dobrej woli od ATC) na swoje macierzyste lotnisko w celu naprawy.
 
 | 
 
 Hmm,
 
 Bo ja zacząłem grzebać w przepisach - wychodzi mi, że można poleciec bez sprawnego TCAS, pod warunkiem posiadania sprawnego transpondera modu A i C. Idąc dalej - jeśli TCAS siądzie i jest niesprawny transponder, koniec lotu.
 ZTCW, to nie ma słowa o dopuszczeniu do lotu w klasie C bez sprawnego transpondera w naszym FIRze...
 Poza tym wtedy, o ile pamięć mnie nie myli, bez sprawnego transpondera nie ma lotu w RVSM, prawda ?
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Atco 
 
 
 Dołączył: 06 Paź 2005
 Posty: 1284
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 17:56, 09 Kwi 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Nie ma. 
 Nie ma też obowiązku posiadania sprawnego transpondera w klasie C.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Spitfire 
 
 
 Dołączył: 08 Sty 2006
 Posty: 97
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: EPWA
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 18:46, 09 Kwi 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | chavez napisał: |  	  | Qrcze, leciałem nim 3 tygodnie temu z JFK, dobrze że nic się nie sypnęło. Dziś transponder, jutro...aż strach się bać...   
 Pozdroofka
 | 
 
 Pomysl czasem zanim cos napiszesz chlopie
   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Janek 
 
 
 Dołączył: 29 Paź 2005
 Posty: 84
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: Toronto/Barrie/Nowy Sacz
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 19:38, 09 Kwi 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| A co sie stalo z Paxami tego odwolanego Lotu? Dzisiaj do Toronto przylatuje tylko jeden samolot z Wawy...nie powinien przyleciec tez ten odwolany z wczoraj?  Ten co przylatuje to rozkladowy na dzisiaj (Niedziela) 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| slepowron 
 
 
 Dołączył: 15 Paź 2005
 Posty: 1520
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: KOAK
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 19:38, 09 Kwi 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Atco, masz racje. Sprawdzilem przepisy FAA w USA i rzeczywiscie jak ci wysiadzie transponder to cie nie "wyrzuca" natychmiast z klasy A. Swoja droga znam tu prawdziwych kontrolerow pracujacych w Cleveland Center (ZOB) - przy najblizszej okazji zapytam ich jak oni praktycznie rozwiazuja ten problem. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Atco 
 
 
 Dołączył: 06 Paź 2005
 Posty: 1284
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 20:41, 09 Kwi 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Tak jak wszędzie: posługują się zdrowym rozsądkiem. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Opal 
 
 
 Dołączył: 19 Mar 2006
 Posty: 26
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: WAW/EPWA
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pon 14:03, 10 Kwi 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Janek napisał: |  	  | A co sie stalo z Paxami tego odwolanego Lotu? Dzisiaj do Toronto przylatuje tylko jeden samolot z Wawy...nie powinien przyleciec tez ten odwolany z wczoraj?  Ten co przylatuje to rozkladowy na dzisiaj (Niedziela) | 
 Paxow bylo tylko 91, kilku polecialo z przesiadkami, reszte upchneli wczoraj do PC razem z niedzielnymi....
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Piter 
 
 
 Dołączył: 28 Sty 2006
 Posty: 36
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 21:02, 11 Kwi 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| LPE lądował na Okęciu tuż przed 16 w sobotę 8 kwietnia i miał sporo pasażerów na pokładzie. Któryś z kolegów napisał że lądował rano. Więc ten popołudniowy przylot to skąd? 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| KubaN 
 
 
 Dołączył: 30 Wrz 2005
 Posty: 798
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: Gdańsk EPGD
 
 | 
			
				|  Wysłany: Sob 17:04, 15 Kwi 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Może nie YYZ ale ORD. Dziennie są 2 rejsy do ORD?  Acars mi powiedział, że po tym jak wystartował nasz SP-LOA z ORD do WAW to 30 min później startował nasz SP-LPC do WAW... 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Piter 
 
 
 Dołączył: 28 Sty 2006
 Posty: 36
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Sob 23:35, 15 Kwi 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| 8 kwietnia były 2 rejsy do ORD (po 12 i koło 17). Ale LPC leciał chyba do JFK. Startował z WAW jakieś pół godziny po LOA, który leciał do ORD. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
		|  |  
  
	| 
 
 | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 
 |  fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
 Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
 
 |