Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dubai Airshow 2005
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
VSguy




Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:39, 25 Lis 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:
no nie znam nikogo kto tak lecial i choc lecialem 2x w tym kierunku to nie az tak na poludnie - a bardziej na polnoc.
troche to dziwne bo droga jest o wiele dluzsza - a jak piszesz do japoni to niemal jak z wawy do zakopcja przez poznan.
O ile w samolocie na raz przy takich przesiadkach spedza sie mniej czasu to cala podroz bedzie bez watpienia duzo dluzsza a to z tego powodu ze o ile do hubow w europie sa doloty z mniejszych miast czasem niemal co godzine to w tym przypadku jest to niemozliwe - tak wiec standardem beda duzo dluzsze oczekiwana na przesiadke (nawet z noclegiem) - raczej linie beda i pokazuja to jako zalete - tj czas by zobaczyc miasto.


Rzeczywiscie z PL malo kto tak lata, poniewaz WAW nie jest wsrod portow dokad lata EK, EY czy QR. To o czym pisalem wczesniej dotyczy calego rynku europejskiego. Wielu Europejczykow wybiera obecnie podroz na daleki Wschod wlasnie z przesiadka w DXB, AUH czy DOH. Ruch lotniczy pomiedzy PL a dalekim Wschodem jest relatywnie niewielki, wiec nie mozna sie sugerowac nim oceniajac dlaczego takie sukcesy odnosza przewoznicy z Zatoki Perskiej. Dla pax podrozujacych miedzy Polską a Dalekim Wschodem jak na razie pozostaja podroze via huby w Europie Zachodniej.

A co do tranzytow w DXB, DOH, czy AUH to sa one doskonale - szczegolnie via DXB i nie trwaja wiecej jak kilka godzin. EK wiekszosc swoich polaczen obsluguje codziennie. QR i EY zapewne niebawem tez beda obslugiwac swoje polaczenia codziennie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 15:52, 25 Lis 2005    Temat postu:

przeciez nie lecialem z polski bo takich polaczen bezposrednich nie ma..
LH, AF, BA, Quantas, SIngapore - tak nie lataja, a przynajmniej znajomi i ja tak nie lecialem
A odnosnie przesiadek to jedno polaczenie dziennie daje srednio wlasnie dzien czekania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
VSguy




Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:58, 25 Lis 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:
przeciez nie lecialem z polski bo takich polaczen bezposrednich nie ma..
LH, AF, BA, Quantas, SIngapore - tak nie lataja, a przynajmniej znajomi i ja tak nie lecialem
A odnosnie przesiadek to jedno polaczenie dziennie daje srednio wlasnie dzien czekania.


To chyba oczywiste, ze LH, AF, BA czy QF (QANTAS, a nie QUANTAS) albo SQ nie maja miedzyladowania na Bliskim Wschodzie, bo nie maja w tym zadnego celu. Podobnie jak EK nie ma miedzyladowania w Europie kiedy ich samolot leci z DXB do NYC.

Jesli chodzi o przesiadki, to rejsy sa tak skomunikowane, aby nie trzeba bylo czekac calego dnia. Proponuje przeanalizowac rozklad polaczen EK i godziny odlotow i przylotow w roznych kierunkach. Sa one tak ustawione, aby tranzyty nie byly dluzsze niz kilka godzin. To, ze polaczenie wykonyane jest raz dziennie przez danego przewoznika, nie swiadczy o tym, ze tranzyt trwa przecietnie caly dzien.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 17:02, 25 Lis 2005    Temat postu:

VSguy napisał:
Podobnie jak EK nie ma miedzyladowania w Europie kiedy ich samolot leci z DXB do NYC.

To tez niezlych kilkanascie godzin... BTW, tak sie wlasnie zastanawialem: ktoredy jest szybciej z SYD do NYC: przez LAX/SFO czy przez (np.) DXB? A jezeli "SYD" zastąpic przez "PER" (Perth)?

VSguy napisał:
Jesli chodzi o przesiadki, to rejsy sa tak skomunikowane, aby nie trzeba bylo czekac calego dnia.

Ale chyba przy tak dalekich podrozach taki jedno- lub dwudniowy postoj chyba powinien raczej cieszyc. (Nawet mimo ze trzeba uwzglednic koszty noclegu itd.) No chyba ze ktos wreszcie wyprodukuje i wprowadzi do uzytku nastepce Concorde'a. Albo wrecz, jak to sie swojego czasu czytalo, samoloty hipersoniczne lub nawet suborbitalne. Tyle ze to chyba jeszcze niepredko... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Sob 8:29, 26 Lis 2005    Temat postu:

VSguy tak sobie orientacyjnie sprawdzilem .. z miast europejskich do BKK, KUL, SIN jesli chcesz leciec przez Dubaj nadrabiasz od 500 do 1500km - to ponad 10% trasy. Jesli ma to byc lot do HKG to mzoe byc nawet 2000km wiecej.
Nie da sie dopasowac tras tak by o podobnej godzinie wszystkie samoloty dolatywaly z europy a potem jak beda juz wszystkie to kolejna seria bedzie wylatywac z dubaju. O wiele wygodniejsze sa rozklady dopasowane do pory dnia tak by nie dolatywac gdzies w srodku nocy - tym bardziej ze czesc lotnisk jest wtedy zamknieta. Takie ulozenie rozkladu jest na prawde niemozliwe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
VSguy




Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 12:33, 26 Lis 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:
VSguy tak sobie orientacyjnie sprawdzilem .. z miast europejskich do BKK, KUL, SIN jesli chcesz leciec przez Dubaj nadrabiasz od 500 do 1500km - to ponad 10% trasy. Jesli ma to byc lot do HKG to mzoe byc nawet 2000km wiecej.
Nie da sie dopasowac tras tak by o podobnej godzinie wszystkie samoloty dolatywaly z europy a potem jak beda juz wszystkie to kolejna seria bedzie wylatywac z dubaju. O wiele wygodniejsze sa rozklady dopasowane do pory dnia tak by nie dolatywac gdzies w srodku nocy - tym bardziej ze czesc lotnisk jest wtedy zamknieta. Takie ulozenie rozkladu jest na prawde niemozliwe.


Jakie znaczenie ma dla pax (szczegolnie przemierzajacego 'pol swiata') to, ze dana trasa jest dluzsza o 500 czy 1000 km? Dlugosc trasy w km nie jest czynnikiem wyboru przewoznika. Oczywiscie nikt nie bedzie lecial z FRA do HAM przez CDG, ale na trasach dalekiego zasiegu nadrobienie 1000 km nie ma az takiego znaczenia, jesli pax znajduje dla siebie wygodniejsza oferte - np. za podobna cene moze odbyc podroz dzielac je na dwie w miare rowne polowy, przy okazji zrobic sobie zakupy po atrakcyjnych cenach i skorzystac z oferty przewoznika, ktory wedlug owego pax oferuje lepszy serwis podczas podrozy.

Dlaczego LH z powodzeniem paxow podrozujacych miedzy Wschodnimi Niemcami (wlaczajac w to BER) a Wschodnia Europa wozi via FRA czy MUC. Nikt nie protestuje, ze musi poleciec najpierw x km na Zachod, mimo, iz cel podrozy lezy na Wschodzie i wydluza to podroz czesto o min. 2h.

Jesli chodzi o kwestie pory dnia/nocy w jakiej dolatuje sie do portu tranzytowego, to rozpatrujac DXB, trzeba wziac pod uwage, ze lotnisko to jet otwarte 24h na dobe, jednak wiekszosc operacji odbywa sie wlasnie niekoniecznie miedzy poludniem i godzina 16, kiedy w DXB szczegolnie w lecie jest bardzo goraco i trwa siesta. Tak sie sklada, ze jak spojrzysz na rozklad lotniska w DXB to zauwazysz, ze rejsy EK z/do Europy sa doskonale skomunikowane z polaczeniami tego przewoznika na Daleki Wschod. To wlasnie nazywa sie HUB & SPOKE.

Statystyki pokazuja, ze liczba pax podrozujacych miedzy Europa a Dalekim Wschodem z przesiadka w ktoryms z portów w Zatoce Perskiej szybko wzrasta a udzialy przewoznikow arabskich (EK, QR, w mniejszym stopniu EY, GF) w rynku przewozow pomiedzy Europa a Dalekim Wschodem sa znaczne. Juz od paru lat przewoznicy z Zatoki Perskiej sa istotnymi graczami na tym rynku podkopujac pozycje przewoznikow europejskich i azjatyckich, ktorzy jeszcze pare lat temu dominowali na tym rynku.

Podobnie i tym razem w tym co opisuje, dotyczy to rynku przewozow z calej Europy, a nie tylko Europy Srodkowo-Wschodniej do Azji Pld-Wsch., poniewaz ruch miedzy Europa Srodkowo-Wschodnia a Azja Pld-Wsch. to zaledwie 4% calosci ruchu pasazerskiego miedzy cała Europą a Azją Płd Wsch. czyli kropla w morzu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pon 8:38, 28 Lis 2005    Temat postu:

oj mieszasz. Normalne ze ruch miedzy europa a bliskim wschodem wzrasta, bo wszedzie wzrasta - tranzytowy tez.
Godziny wylotow i przylotow maja duze znaczenie - zgadnij jaki popyt bedzie na lot ktory przylatuje na lotnisko o 3:00 w nocy.
Jesli uwazasz ze dla lini zmiana dlugosci trasy o 10% to nic to chyba nie mamy o czym rozmawiac - dla linii istotne jest obnizenie kosztow o 1% - dla 10% to oni by sobie dali rece poucinac.
Nie ma sensu porowywac odleglosci w lotach dalekich i europejskich. W lotach dalekodystansowych glowny kosz to paliwo, kazda zmiana w jego cenie wybitnie wplywa na koszty tych polaczen. NA krotkich trasach europejskich koszt paliwa jest marginalny bo bilety sa relatywnie kilka razy drozsze w przeloczeniu na dystans. A nie zapominaj ze by leciec przez Dubaj i tak najpierw trzeba doleciec do hubu europejskigo, nie powiesz chyba ze beda latac duzymi maszynami do portow regionalnych Wink
Owszem Dubaj rosnie w sile i sie z tego ciesze, bedzie alternatywa dla lotow na wschod, moze nawet z czasem z polski, ale Emirates i inne tamtejsze linie sa konkurencyjne glownei dzieki taniej ropie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:24, 28 Lis 2005    Temat postu:

Zapominacie jeszcze o jednej sprawie - o podatkach. Nie muszą ich płacić.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pon 10:31, 28 Lis 2005    Temat postu:

a moze i tak Wink tego to nie wiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:06, 28 Lis 2005    Temat postu:

A wracając do pierwotnego wątku, cała śmietanka zamówień była w Paryżu, w Dubaju tylko oczekiwano na Emirates.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 12:52, 28 Lis 2005    Temat postu:

k_sko napisał:
A wracając do pierwotnego wątku, cała śmietanka zamówień była w Paryżu, w Dubaju tylko oczekiwano na Emirates.

KS


Nie tylko na Emirates,ale tez na firm order z kataru na 60 A350 + min 20 B777. Ma moze ktos jakies info na ten temat? Slyszalem ze Katar zdecydowal sie opoznic podpisanie zamowienia wlasnie ze wzgledu na fakt ze juz pierwszego dnia Emirates poinformowaly o ich zakupie i cala wrzawa i zachwyt przypadly Emirates


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pon 12:59, 28 Lis 2005    Temat postu:

na tych katarskich to przynajminej mozna zbierac nasze miles&morowe mile Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 17:35, 28 Lis 2005    Temat postu:

Cytat:
Emirates i inne tamtejsze linie sa konkurencyjne glownei dzieki taniej ropie.

Ale wlasnie: tanie paliwo mają u siebie - a na rejs powrotny (z LON czy PAR czy FRA) to chyba kupują po takiej cenie, jak pozostale linie? Oczywiscie, dobra i połowiczna Very Happy oszczednosc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
VSguy




Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:19, 28 Lis 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:
oj mieszasz. Normalne ze ruch miedzy europa a bliskim wschodem wzrasta, bo wszedzie wzrasta - tranzytowy tez.
Godziny wylotow i przylotow maja duze znaczenie - zgadnij jaki popyt bedzie na lot ktory przylatuje na lotnisko o 3:00 w nocy.
Jesli uwazasz ze dla lini zmiana dlugosci trasy o 10% to nic to chyba nie mamy o czym rozmawiac - dla linii istotne jest obnizenie kosztow o 1% - dla 10% to oni by sobie dali rece poucinac.
Nie ma sensu porowywac odleglosci w lotach dalekich i europejskich. W lotach dalekodystansowych glowny kosz to paliwo, kazda zmiana w jego cenie wybitnie wplywa na koszty tych polaczen. NA krotkich trasach europejskich koszt paliwa jest marginalny bo bilety sa relatywnie kilka razy drozsze w przeloczeniu na dystans. A nie zapominaj ze by leciec przez Dubaj i tak najpierw trzeba doleciec do hubu europejskigo, nie powiesz chyba ze beda latac duzymi maszynami do portow regionalnych Wink
Owszem Dubaj rosnie w sile i sie z tego ciesze, bedzie alternatywa dla lotow na wschod, moze nawet z czasem z polski, ale Emirates i inne tamtejsze linie sa konkurencyjne glownei dzieki taniej ropie.


Cos mi sie zdaje, ze rozmawialismy o ruchu miedzy Europa a Dalekim Wschodem, a nie Bliskim Wschodem.

tak sie sklada, ze dla DXB godzina 3 w nocy jest godzina bardzo dobra i coraz wiecej pax podrozuje przez DXB i inne porty na Bliskim Wschodzie i nocna pora tranzytu im nie przeszkadza.

Linie lotnicze nie wydluzaja swoich tras. Glowny szlak lotniczy miedzy Europa a Dalekim Wschodem wiedzie nad Bliskim Wschodem, wiec nie mozna tu mowic o tym, iz linie jakos zmieniaja trasy swoich lotow. Zreszta i tak to o czym tu piszemy tyczy sie tego, skad bierze sie sukces linii z Zatoki, a nie piszemy tu o liniach z innych regionow i przelatujacych w ktorymkolwiek kierunku nad Bliskim Wschodem.

Dzieki za informacje, co jest dobre dla linii lotniczej, a co nie. wzialem sobie to do serca i od dzis dzieki Twoim uwagom, pracujac nad kolejnymi projektami w pracy juz wiem, na co mam zwrocic uwage i wiem w koncu co jest najwazniejsze dla firm z branzy w ktorej mam kilkanascie lat przyjemnosc pracowac.

rob_sad napisał:
A nie zapominaj ze by leciec przez Dubaj i tak najpierw trzeba doleciec do hubu europejskigo, nie powiesz chyba ze beda latac duzymi maszynami do portow regionalnych


Po raz kolejny powtorze, ze to o czym tutaj pisze dotyczy calego rynku europejskiego, a nie jego malego wycinka, jakim jest ruch z Europy Srodkowo-Wschodniowej - 4% calości ruchu miedzy Europa a Dalekim Wschodem, nie wspominajac juz jak niewielkim rynkiem jest ruch miedzy Polska a Dalekim Wschodem, czy portami regionalnymi w Polsce a Dalekim Wschodem i gdzie raczej regularne polaczenia duzymi samolotami szerokokadlubowymi moga pozostac w sferze marzen.

Proponuje patrzec i oceniac rynek lotniczy nie tylko z perspektywy swojego miasta czy kraju, ale jak wlasnie w tym przypadku calego kontynentu europejskiego i dopiero na podstawie tego wyciagac wnioski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 23:51, 28 Lis 2005    Temat postu:

Co Ci powiem to Ci powiem VSguy - Twoje posty czyta sie z wielka przyjemnoscia Smile Oby wiecej takich ludzi na forum

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin