Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dane dotyczące spalania paliwa
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 9:56, 21 Lip 2006    Temat postu:

Daresus napisał:
godzinie zrobił zwrot 180*, w jakim miejscu wyląduje jeżeli leciał 800km/h a prędkość wiatru wynosiła 8m/s ?"

Oczywiscie rozumiem ze twoj fizyk wie ze jak sie mowi o szybkosci samolotu to zawsze (przynajmniej wsrod pilotow) rozumie sie wzgledem powietrza - zakladam wiec ze 800 km/h jest szybkosci wzgledem powietrza. W takim razie samolot wyladuje jakies 59 km na wschod od miejsca startu. To raczej prosciutkie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daresus




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 10:01, 21 Lip 2006    Temat postu:

Oczywiście, że wie i naczej nie byłby fizyk Wink A co do lądowania to blisko ale troszkę mniej Smile 56.6 jeśli bawili byśmy się w dziesiętne Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 10:11, 21 Lip 2006    Temat postu:

Daresus napisał:
56.6 jeśli bawili byśmy się w dziesiętne Wink

Jak chcesz tak dokladnie to raczej 2*28.8 = 57.6 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daresus




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 11:18, 21 Lip 2006    Temat postu:

Nie no dobrze miałem Smile

Wynik jest różnicą 828.8-772.2=56.6 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 21:47, 21 Lip 2006    Temat postu:

Daresus napisał:
Nie no dobrze miałem Smile

Wynik jest różnicą 828.8-772.2=56.6 Smile


Wszystko by sie zgadzalo tylko 772.2 jest tu zla liczba:

828.8 - 771.2 = 57.6

Samolot pod wiatr przeleci 800 - 28.8 = 771.2, a NIE 772.2. Wink

A wice chyba ostatecznie wygralem Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daresus




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 10:37, 22 Lip 2006    Temat postu:

Hehe no okey okey niech stracę Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 4:07, 23 Lip 2006    Temat postu:

Jakbym byl tym fizykiem to by zadal podobne ale duzo bardziej ksztalcace (i trudniejsze) zadanie.

Oto one. Powiedzmy ze pilot ma za zadanie poleciec z miejscowosci A do miejscowosci B i zawrocic potem w powrotna droge. Zalozmy ze podczas calego tego lotu wiatr ma stala sile i nie zmienia kierunku. Pytanie dotyczy kierunku i sily wiatru - czy istnieje taki wiatr ktory skrocilby pilotowi droge, innymi slowy czy istnieje taka kombinacja sily i kierunku wiatru ktora by spowodowala ze jego lot z A do B i potem do A zajmie mu mniej czasu niz ten sam lot jakby wogole nie bylo wiatru. (Zakladamy ze pilot ma calkowita wolnosc wyboru trasy i niekoniecznie musi leciec prosta droga.). Udowodnic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Nie 22:42, 13 Sie 2006    Temat postu:

Znalazłem całkiem fajny [link widoczny dla zalogowanych] z wielkością spalania przez niektóre maszyny łącznie z wielkością wydzielanych zanieczyszczeń. Może kogoś zainteresuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vold




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:36, 14 Sie 2006    Temat postu:

Odpowiedz do zadania slepowron'a
Jest to mozliwe chociaz tylko teoretycznie. Zakladajac ze samolot porusza sie po rowniku a miasta A i B sa od siebie rowno oddalone tzn lecac z miasta A do miasta B kierujac sie na wschod pokonujemy taka sama odleglosc jak lecac na zachod. Przy zalozeniu ze mamy staly wiatr zachodni pilot lecac z miasta A do miasta B kieruje sie na zachod (z wiatrem). Nastepnie odbywa lot z miasta B do miasta A rowniez na zachod(z wiatrem) a nie na wschod. Wtedy pokona trase szybciej niz zawracajac tzn lecac z miasta B na zachod (pod wiatr ) do miasta A.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 19:21, 14 Sie 2006    Temat postu:

vold napisał:
Odpowiedz do zadania slepowron'a

Niestety mi chodzilo o rozwiazanie ogolnego problemu, bez zakladania ze miasta sa jakos specjalnie polozone. A napewno juz bardzo sztuczne sa zalozenia ze miasta sa w odlegolsoc od siebie wynoszacej prawie polowe dlugosci rownika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barni(lotnik)




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 19:57, 14 Sie 2006    Temat postu:

te zadania są całkiem ciekawe zadajcie więcej moze której rozwiąże !! heh Wink a pamiętacie Air Transat A330 leciał bardzo długo bez paliwa az wylądował na Azorach! to był najdłuższy lot ślizgowy w historii i to dzięki sile wiatru tez doleciał na Azory!
pzdr!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vold




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:11, 14 Sie 2006    Temat postu:

Patrzac na to zadanie realistycznie odpowiedz nasuwa sie sama Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 23:19, 14 Sie 2006    Temat postu:

vold napisał:
Patrzac na to zadanie realistycznie odpowiedz nasuwa sie sama Smile


Jak Question Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vold




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:32, 15 Sie 2006    Temat postu:

Nie mozliwe sa takie warunki nawet gdyby trasa byla zblizona do zalozonej przezemnie. Np. Moskwa-San Francisco. Gdyz taka podroz trwala by conajmniej 10h. A jak wiadomo pogoda zmienia się z kazda godzina. Nalezy jeszcze dodac ze samolot przemieszcza sie przelatujac przez rozne masy powietrza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 8:45, 15 Sie 2006    Temat postu:

vold napisał:
Nie mozliwe sa takie warunki nawet gdyby trasa byla zblizona do zalozonej przezemnie. Np. Moskwa-San Francisco. Gdyz taka podroz trwala by conajmniej 10h.

Jak masz problemy - wez trase krotsza, powiedzmy 2-godzinna. Mnie nie obchodzi co jest mozliwe - problem jest jasno sprecyzowany i ma konkretne zalozenia i wbrew pozorom nie odbiega bardzo od praktyki lotow na roznych wysokosciach - przy lotach dalekich jetsream jest dominujacym wiatrem i malo zmienia kierunek. Przy powyzszych zalozeniach jak najbardziej nadaje sie do scislego matematycznego potraktowania. Nie zmuszam nikogo do rozwiazywania tego - podalem jako ciekawostke.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin