Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy LOT pozwie Ryanaira do sądu_

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 8:57, 31 Lip 2006    Temat postu: Czy LOT pozwie Ryanaira do sądu_

Cytat:
Poszło o reklamę. LOT żąda przeprosin, Ryanair nie widzi w swoim działaniu nic zdrożnego. Sprawa może zakończyć się w sądzie.

- tak w dzisiejszym artykule pisze Puls Biznesu.
Cytat:
— LOT zarzuca Ryanairowi prowadzenie niedopuszczalnej reklamy porównawczej, w szczególności dyskredytowanie oferty LOT poprzez użycie zwrotów „rozbój w biały dzień” lub „o dwóch takich co ukradli księżyc” — wyjaśnia Xawery Konarski z reprezentującej LOT Kancelarii Prawnej Traple Konarski Podrecki.

Ryanair używał tych określeń, zarzucając LOT pobieranie wygórowanych opłat paliwowych.

— Reklama prowadzona przez Ryanaira wprowadza w błąd klientów, ponieważ porównaniem objęto tylko jeden ze składników ceny za przelot na określonej trasie, tj. opłatę paliwową — tłumaczy Xawery Konarski.

LOT zarzuca też Irlandczykom naruszenie znaku towarowego.

Ryanair odbija piłeczkę. Twierdzi, że to „humorystyczna reklama porównawcza, która prezentuje obiektywne, możliwe do zweryfikowania fakty” oraz że „jedynym powodem, dlaczego LOT sprzeciwia się tej reklamie, jest fakt, że to prawda”. Irlandczycy argumentują też, że „zastrzeżony znak towarowy, do którego odnosi się LOT, obejmuje logo, które nie zostało użyte w reklamie, więc LOT nie może zarzucać jego naruszenia”. Podkreśla przy tym, że nawet użycie wiernego logo nie byłoby złamaniem przepisów o reklamie porównawczej.
Wystawieni na próbę

Tymczasem polską firmę bulwersuje jeszcze jedno posunięcie Ryan-aira. W majowej informacji prasowej irlandzki przewoźnik napisał o „rozbójniczej polityce LOT”. Ryan-air stwierdził prowokacyjnie, że LOT „jest recydywistą” i stosuje „oskubywanie klientów”. Na dodatek polska firma zapewnia, że irlandzki przewoźnik „namawia pracowników LOT, by nie wypełniali obowiązków służbowych”. Chodziło o to, że pierwszych dziesięciu pracowników LOT, którzy wyślą e-maila do rywala — przyznając, że nie popierają polityki macierzystej firmy — otrzyma darmowe bilety od Ryanaira.

Ryanair i tu ma swoje zdanie. Napisał, że „to po prostu zaproszenie do wyrażenia opinii w sprawie niesprawiedliwych i nieusprawiedliwionych opłat paliwowych stosowanych przez LOT”.

LOT podkreśla, że nie jest jego intencją dochodzenie odszkodowania, ale doprowadzenie do sytuacji, gdy Ryanair będzie stosować reklamę zgodnie z polskimi i unijnymi przepisami. Stawia jednak żądania. Domaga się natychmiastowego zaprzestania stosowania metod „uderzających w LOT i mających na celu wprowadzenie klientów w błąd”, a ponadto opublikowania w prasie wyjaśniającego oświadczenia. I to w 14 dni. Dodatkowo tani przewoźnik miał rozesłać w ciągu tygodnia do mediów komunikat podobny w treści do oświadczenia.

Miał, bo siedmiodniowy termin minął, a informacja nie została dostarczona. A w razie niewypełnienia żądań LOT zapowiedział skierowanie sprawy do sądu.

Wymiana korespondencji objęła jednak nie tylko zainteresowanych. LOT wysłał pismo kierowane do Ryanaira również do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Ryanair swą odpowiedzią także podzielił się z tymi samymi urzędami. Tam jednak pomocy strony nie znajdą.

— To pisma o charakterze informacyjnym. Nie mam prawnych możliwości, by się nimi zajmować — wyjaśnia Katarzyna Krasnodębska, rzecznik ULC.

— Spór opiera się na ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, nie podlega więc jurysdykcji prezesa UOKIK — tłumaczy biuro prasowe UOKiK.

Sprawa będzie mieć ciąg dalszy. W piątek Ryanair nie chciał jednak ujawnić kolejnych kroków.

— O wszystkim poinformujemy opinię publiczną na dzisiejszej konferencji prasowej — mówi Tomasz Kułakowski, odpowiedzialny w Ryanairze za sprzedaż i marketing w Europie Środkowej.

Znając jednak pomysłowość i metody działania irlandzkiej linii, nie należy się spodziewać, że LOT będzie usatysfakcjonowany. Ale dopiero przyszłość pokaże, na ile strategia przewoźnika z Zielonej Wyspy okaże się skuteczna.

— Reklamę porównawczą zwykle stosuje się, kiedy firma jest w 100 proc. przekonana, że ma rację. Z reguły jednak to broń obosieczna. Często taka reklama działa w krótkim okresie, jednak na dłuższą metę może wywoływać solidarność z atakowanym — ostrzega Agnieszka Węglarz, dyrektor strategiczny agencji G7.

Reklama porównawcza może łamać przepisy lub „dobre obyczaje”. Drugi przypadek jest trudniejszy, bo „dobre obyczaje” są kategorią szeroką i definiowaną w zależności od środowiska, w którym reklama jest stosowana. Do sądu należałoby zbadanie opinii odbiorców reklamy. Gdy działanie zostałoby uznane za naganne, sąd może nakazać zaprzestanie stosowania takich reklam, a także zażądać opublikowania przeprosin, najczęściej w prasie. Do finansowego zadośćuczynienia za szkody dochodzi bardzo rzadko. Głównie dlatego, że sądy wymagają bardzo szczegółowego uzasadnienia oczekiwanej kwoty, a to jest bardzo trudne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dupcins




Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: BZG/EPBY

PostWysłany: Pon 12:20, 31 Lip 2006    Temat postu:

I długo nie trzeba było czekać na przeprosiny
Cytat:
Warszawa, 31 lipca 2006 r.: Ryanair, numer 1 wśród tanich linii lotniczych w Europie, odpowiada na wezwanie LOT, w którym ta droga i niepunktualna, śmiesznie mała linia lotnicza żąda by Ryanair zaprzestał w reklamach i informacjach prasowych stosowania niekorzystnych dla LOT porównań i domaga się oficjalnych przeprosin.

Tomasz Kułakowski, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Ryanair w Europie Środkowej powiedział dziś w Warszawie:
“LOT w swojej najnowszej akcji mającej omamić od zawsze naciąganych przez tę firmę pasażerów straszy Ryanair sądem! I to za co! Za ukazanie w porównawczej reklamie prasowej, jak wielka przepaść cenowa dzieli obie firmy! Ryanair gwarantuje, że nigdy nie będzie zdzierał z Polaków opłat paliwowych, podczas gdy LOT stosuje rabunek nawet 100 dolarów doliczanych do ceny biletów powrotnych pod przykrywką tych opłat.
LOT zażądał pełnych i szczerych przeprosin za reklamowanie naszych tanich przelotów, zatem niniejszym przepraszamy.

Przepraszamy LOT za to, że:

Bilet w Ryanair kosztuje przeciętnie 41 euro, podczas gdy LOT oferuje przeloty ponad trzykrotnie droższe, ze średnią ceną biletu w wysokości 154 euro.
Ujawniamy nieuczciwe praktyki LOT objawiające się pobieraniem dopłat paliwowych, które bezbronnych pasażerów kosztują nawet 100 dolarów wliczonych w cenę biletu powrotnego, podczas gdy Ryanair gwarantuje: żadnych dopłat paliwowych! NIGDY!
Jeteśmy znacznie punktualniejsi niż LOT, jako że zaledwie 76% ich przylotów jest na czas – przy naszych 90%.*
Ujawniamy, że LOT bije na głowę Ryanair w odsetku zagubionych bagaży! Na każdy 1000 pasażerów LOT aż 12,8 nie dostaje na lotnisku swoich walizek i plecaków, podczas gdy na 1000 naszych Klientów przykrość ta spotyka przeciętnie zaledwie 0,5 pasażera. To 25 razy mniej!*
Ponieważ nie zamierzmy rezygnować z ujawniania żenujących praktyk LOT, sugerujemy aby ten, zamiast straszyć konkurentów sądem, skupił się raczej na poprawianiu jakości oferowanych usług. Polscy pasażerowie w coraz większej liczbie odchodzą od LOT, ponieważ jedynie Ryanair zapewnia im najniższe ceny, najwyższą punktualność i doskonałą obsługę, nie zapominając o gwarancji nie wprowadzania nieuczciwych dopłat paliwowych! Nigdy!”

*Źródło: Ostatnio publikowane dane korporacyjne dotyczące Ryanair i LOT, statystyki dotyczące obsługi klienta w Ryanair, a także dane Stowarzyszenia Europejskich Linii Lotniczych z 2005 roku.

A tutaj korespondencja LOTu i Ryanair'a [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:39, 31 Lip 2006    Temat postu:

Rany... niech Ryanair przeprosi LOT za to, że nie lata do USA, Kanady itd... Jak można porównywać low costa do linii regularnej? Ryanair podnosi sprawę dopłat paliwowych a zapomina, że sam pobiera dopłatę za sztuki bagażu a LOT nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 17:57, 31 Lip 2006    Temat postu:

Wątek dotyczy pozwu, a nie porównywania ofert. Moim zdaniem pytanie jest źle postawione. Pozew zawsze można wnieśc, ale to nie wszystko. Z całą pewnością, nawet jeśli Lot wniesie pozwe, to nie dojszie do wyroku, a szkoda, bo ciekawego orzecznictwa w sprawach dotyczących konkurencji nie jest dużo, i nie dotyczy ono lotnictwa. W tego typu sprawach (kiedyś reklama Sunlichta ca. producent Ludwika) z reguy dochodzi do ugody, najpóźniej w sądzie, a najczęsciej pozasądowej. Poza tym proces nie jest w interesie Lotu, lecz Ryanaira, bo to ich taktyka, aby zawsze atakowac najsilniejszą markę lotniczą na danym rynku. Przez porównanie z nią również budują własną w potocznej świadomości, jako znacznie tańszą (99,99999% społeczeństwa to nie spotterze ani fani lotnictwa i odróżniają co najwyżej linie). Toteż nie postawiłbym ani grosza, że nie dojdzie do wyroku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 20:27, 31 Lip 2006    Temat postu:

Lot zachowuje sie jak dziecko ktoremu w piaskownicy zabrano wiaderko. Zamiast wnosic smieszne pozwy powinien sam zrobic kampanie porownawcza o tym, ze w Ryanie placi sie za bagaz a w LO nie. I byliby kwita.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 21:04, 31 Lip 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Lot zachowuje sie jak dziecko ktoremu w piaskownicy zabrano wiaderko. Zamiast wnosic smieszne pozwy powinien sam zrobic kampanie porownawcza o tym, ze w Ryanie placi sie za bagaz a w LO nie. I byliby kwita.

Napisz do prezesa Lotu, moze dostaniesz w nagrode za ten pomysl jakies stanowisko w firmie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PanPstryk




Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: LHR/EGLL

PostWysłany: Pon 21:17, 31 Lip 2006    Temat postu:

Jesli LOT dobrze to rozegra to moze pokonac Dyzme swiatowego lotnictwa Smile Kiedys bylem zwolennikiem Ryanair. Cieszylem sie, ze wchodza na polski rynek. Ale z czasem zdanie zmienilem. A opowiscie o tanich biletach wkladam miedzy bajki. Jakis czas temu, bardzo pilnie potrzebowalem biletu na przelot do Krakowa. I okazalo sie, ze najtaniej w dogodnym mi terminie polece BA z Gatwick Smile Niestety, ale Ryanair byl w tym czasie najdrozszy (bilet kosztowal wiecej niz w WizzAir, easyJet, Centralwings i Sky Europe). Rozumiem, ze Ryanair na popularnych trasach nie stosuje swoich slynnych obnizek. Ale na bedacym wciaz na podtrzymaniu Szczecinie ceny sa niskie. Niech spoleczenstwo lata. Jak sie rozkreci to poznaja prawdziwe ceny MOL`a i spolki. Oczywiscie Ryanair kocha swoich klientow. Specjalnie dla nich ma wiele dodatkowych oplat, ktore w innych liniach nie sa tak ukrywane. Duzo by pisac... Na koniec dodam, ze Ryanair ma w UK podobna opinie, jak Lepper w Polsce Wink Wiec nie dziwia mnie reklamy zwiazany z tym wicepremierem. Jedni warci drugich Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 22:37, 31 Lip 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Danny napisał:
Lot zachowuje sie jak dziecko ktoremu w piaskownicy zabrano wiaderko. Zamiast wnosic smieszne pozwy powinien sam zrobic kampanie porownawcza o tym, ze w Ryanie placi sie za bagaz a w LO nie. I byliby kwita.

Napisz do prezesa Lotu, moze dostaniesz w nagrode za ten pomysl jakies stanowisko w firmie Wink


Mam jeszcze jeden: rozpoczac oszczednosci w firmie od rezygnacji z tej amatorskiej firmy prawniczej ktora nie wie, ze reklama porownawcza jest w UE dozwolona.

PanPstryk napisał:

Jesli LOT dobrze to rozegra to moze pokonac Dyzme swiatowego lotnictwa.


Nie ma nawet co rozgrywac. Reklama porownawcza jest dozwolona i koniec tematu. Musieliby udowodnic, ze Ryan podawal nieprawde co raczej sie nie uda bo Ryan jest bardzo ostrozny i zawsze ma wszystko dokladnie udokumentowane (widac np po zalacznikach do odpowiedzi na pismo Lotu).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:02, 31 Lip 2006    Temat postu:

a juz zarzucanie, ze w publikacji z 8 maja (tego dnia ukazala sie normalna reklama ryra) ryanair dopuscil sie niedozwolonej reklamy porownawczej to ze strony kancelarii prawnej, reprezentujacej lot, zupelna amatorka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 23:41, 31 Lip 2006    Temat postu:

Spółki Skarbu Panstwa wybierają kancelarie prawnicze na podobnej zasadzie jak zarządy czy usługodawców. Damy zarobic tym, którzy i nam dadzą zarobic. Jeśli chcieli nastraszyc Ryanaira, to się ośmieszyli, bo teraz odpowiedź była ostrzejsza i powinna wymusic realne działanie. Doradzałbym szefowi Lotu w ogóle ignorowanie low costów i nie wciąganie się w polemiki z nimi. Każda taka publikacja w prasie to dodatkowe punkty Ryanaira.
A co do reklamy porównawczej to Danny ma w pełni rację. Nie tylko w lotnictwie jest ona dozwolona. I nie musi dotyczyc całokształtu spraw związanych z danym produktem, wystarczy jedna cecha. Musi natomiast zawierac prawdziwe i weryfikowalne dane. Ryanair zaznaczył to w swojej odpowiedzi "*". Irlandczycy wydają się miec dobrą obsługę prawną. Ich oferty cenowe są w odpowiedni sposób sformułowane - z prawnego punktu widzenia. OWU tak samo. Sądzę też, że stac ich byłoby zawsze na lepszych prawników niż Lot i wybierając ich nie musieliby się kierowac kryteriami polityczno-układowo-towarzyskimi. Konkludujac - nie będzie procesu stulecia na polskim rynku przewozów pasażerskich. Jeśli w ogóle sprawa znajdzie się w sądzie, moim zdaniem nie dojdzie do wyroku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:52, 31 Lip 2006    Temat postu:

"Stulecie" w sensie sporych rozmiarów i "PLL Lot" nie powinny występować w jednym zdaniu.
Następne hasło reklamowe RYRa po choćby ewentualnym procesie powinno brzmieć: "Ryanair nie umiera od pierdnięć".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 0:01, 01 Sie 2006    Temat postu:

Atco napisał:
"Stulecie" w sensie sporych rozmiarów i "PLL Lot" nie powinny występować w jednym zdaniu.


Termin "proces stulecia" to wyrażenie potoczne, stosowane łącznie. Podkreślając wyjątkowośc sprawy nikt nie powie "proces ostatniej pół-dekady" czy jakoś w tym stylu. A na naszym rynku lotniczym - póki co - to procesy stulecia, czy nawet "pól-dekady" sa możliwe tylko z udziałem Lotu, bo kogo (w znaczeniu "opinii publicznej", mediów) by obchodziły np. przepychanki aeroklubów. Lot ma największy udział w przewozach pasażerskich w naszym kraju i jest jedną z największych spółek Skarbu Państwa (czyli nas, podatników), a do tego powszechnie znaną w polskich mediach. I dla nas ich proces byłby "procesem stulecia" właśnie z tych powodów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:04, 01 Sie 2006    Temat postu:

Tak czy inaczej sporo na wyrost, ale rozumiem o co Ci chodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin