Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co o tym myślicie ???
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:50, 07 Lip 2006    Temat postu:

Lotnicy się szanują i mają pewien respekt dla przepisów. Ze szmaciarzami jest nieco inaczej i lotnikami bym ich nie nazwał choćby ze względu na powszechną wśród tej braci nieznajmośc organizacji przestrzeni powietrznej. guru szmaciarzy, niejaki Guma z Gazety Wyborczej to kompletny ignorant (i to z rozmysłem), jeśli idzie o przepisy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pirx




Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 11:58, 07 Lip 2006    Temat postu:

Widze ze szanowny ma spore doswiadczenie w ogolnieniach.
Mogłbym poznac konkretne zarzuty ktore powodują niechec do motolotni...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pirx dnia Pią 12:09, 07 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:02, 07 Lip 2006    Temat postu:

Z nazwiskami, datami i miejscami, gdzie nie powinni się znaleźć?
Ci zorganizowani (np. w Aeroklubie Poznańskim) się pilnują, niezrzeszeni robią co chcą. Jeśli masz kolegów wśród niezrzeszonych w Poznaniu, to może opowiedzą Ci o swjej niedawnej przygodzie z policją. Przypadków naruszeń przestrzeni kontrolowanej nie liczę, bo mam ważniejsze sprawy na głowie.

Piszą "szmaciarze" mam na myśli faktycznie ogół ludzi latających na tekstylnych wynalazkach, pojęcie tej braci o przestrzeni dobrze oddaje pobieżna lektura pl.rec.paralotnie. Przyznaję, że sa chlubne wyjątki w osobie np. Rava - ale jedna jaskółka wiosny nie czyni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pirx




Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 12:13, 07 Lip 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Z nazwiskami, datami i miejscami, gdzie nie powinni się znaleźć?
Ci zorganizowani (np. w Aeroklubie Poznańskim) się pilnują, niezrzeszeni robią co chcą. Jeśli masz kolegów wśród niezrzeszonych w Poznaniu, to może opowiedzą Ci o swjej niedawnej przygodzie z policją. Przypadków naruszeń przestrzeni kontrolowanej nie liczę, bo mam ważniejsze sprawy na głowie.

Piszą "szmaciarze" mam na myśli faktycznie ogół ludzi latających na tekstylnych wynalazkach, pojęcie tej braci o przestrzeni dobrze oddaje pobieżna lektura pl.rec.paralotnie. Przyznaję, że sa chlubne wyjątki w osobie np. Rava - ale jedna jaskółka wiosny nie czyni.


OK - Nie kojarze przekroczeń z Chrcynna (AW) a juz na pewno u motolotniarzy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 18:00, 07 Lip 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Ze szmaciarzami jest nieco inaczej i lotnikami bym ich nie nazwał

Na szczescie to nie Ty o tym decydujesz. Akurat moim zdaniem (i mysle ze znajda sie osoby, ktore moje zdanie podzielaja) lotnikiem jest kazdy kto realizuje swoja pasje latania, a to czy robi to na sprzecie z duralu za 500 tys zl czy na sprzecie z jakiegos materialu za 5 tys to juz jest malo istotne. Oczywiscie nic nie tlumaczy lamania przepisow, ale wierz mi ze pewnie podobny procent nowobogackich "Panow pilotow Cessn" nie ma pojecia o przepisach jak i wspomnianych przez Ciebie "szmaciarzy". Tyle ze Ci piloci samolotowi poprzez osiagi swoich maszyn stanowia wieksze zagrozenie. Ja sie w 100% zgadzam ze przypadki bezmyslnego lamania przpisow trzeba tepic ale uogolnianie i odpowiedzialnosc zbiorowa do niczego nie prowadzi. To jest temat o idiocie na IndiaIndia a Ty nie waidomo czemu zaraz atakujesz lotniarzy.
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 19:13, 07 Lip 2006    Temat postu:

No coż to ja doniosłem o motolotniarzach ze Szczecina Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:34, 07 Lip 2006    Temat postu:

10 lat pracy w kontroli ruchu lotniczego pozwoliło mi wyrobić sobie zdanie na temat para, moto i miotłolotniarzy. Na szczęście rzadko mamy ze sobądo czynienia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 19:59, 07 Lip 2006    Temat postu:

A tak wracajac do tematu: Czy takie zdjecia moga byc rzeczywiscie dowodem w ewentualnym postepowaniu przeciw pilotowi (zakladam ze to sa zdjecia z aparatu cyfrowego)? W przypadku takiej Cessny 150 jakie inne dowody moga potwierdzac taki profil lotu?

A tak przy okazji to glupota chyba nie jest tylko polska specjalnoscia Smile)) (chociaz pewnie sporo osob juz to widzialo):
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Pią 22:29, 07 Lip 2006    Temat postu:

---

Ostatnio zmieniony przez KuB@ dnia Nie 8:49, 04 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Pią 22:38, 07 Lip 2006    Temat postu:

---

Ostatnio zmieniony przez KuB@ dnia Nie 8:49, 04 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 0:38, 08 Lip 2006    Temat postu:

Atco napisał:
"6. Z wyjątkiem przypadków gdy jest to konieczne dla startu lub
lądowania, lot VFR nie powinien być wykonywany:

a) nad gęstą zabudową miast lub osiedli lub nad zgromadzeniem osób
na otwartym powietrzu na wysokości względnej mniejszej niż 300 m
(1000 ft) nad najwyższą przeszkodą znajdującą się w promieniu 600 m
od statku powietrznego;
b) gdzie indziej, niż to określono w punkcie a) powyżej, na wysokości
względnej mniejszej niż 150 m (500 ft) nad lądem lub wodą, nie dotyczy
statków powietrznych lotnictwa państwowego;"


dla kontrastu przytocze analogiczne przepisy z USA. Prosze zauwazyc jak sa duzo bardziej zyciowe:

Except when necessary for takeoff or landing, no person may operate an aircraft below the following altitudes:

(a) Anywhere. An altitude allowing, if a power unit fails, an emergency landing without undue hazard to persons or property on the surface.

(b) Over congested areas. Over any congested area of a city, town, or settlement, or over any open air assembly of persons, an altitude of 1,000 feet above the highest obstacle within a horizontal radius of 2,000 feet of the aircraft.

(c) Over other than congested areas. An altitude of 500 feet above the surface, except over open water or sparsely populated areas. In those cases, the aircraft may not be operated closer than 500 feet to any person, vessel, vehicle, or structure.


Sam podkreslilem czesc ktora najprawdopodobniej mialaby zastosowanie do omawianego tu przypadku (jesli zalozyc ze plaza nie jest "open air assembly of people"). Dzieki temu farmer moze naprzyklad znizyc sie bardzo blisko ziemi aby policzyc swoje krowy Very Happy albo moze spryskiwac swoje pola uprawne. Inna sprawa ze przytoczony przez Atco cytat moze byc niekompletny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A340-600




Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 13:32, 08 Lip 2006    Temat postu:

Atco napisał:
10 lat pracy w kontroli ruchu lotniczego pozwoliło mi wyrobić sobie zdanie na temat para, moto i miotłolotniarzy. Na szczęście rzadko mamy ze sobądo czynienia.


Pytanie do Atco (jesli jest kontrolerem ruchu EPPO)
Czy samoloty Ryanaira zbyt nisko podchodzą do lądowania na Ławicy? Jak znajduję się na Półwiejskiej to widać nawet twarze pasażerów Ryana... Czy to może jakiś chwyt reklamowy, żeby pocieszyć i pasażerów i potencjalnych klientów tej linii czy po prostu przeginają?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thewho




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:55, 08 Lip 2006    Temat postu:

A340-600 napisał:
Czy samoloty Ryanaira zbyt nisko podchodzą do lądowania na Ławicy?


Jakbys czytal dokladnie to co juz napisali to bys pewnie zauwazyl taki tekst

Cytat:
Z wyjątkiem przypadków gdy jest to konieczne dla startu lub
lądowania...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A340-600




Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 15:11, 08 Lip 2006    Temat postu:

thewho napisał:
A340-600 napisał:
Czy samoloty Ryanaira zbyt nisko podchodzą do lądowania na Ławicy?


Jakbys czytal dokladnie to co juz napisali to bys pewnie zauwazyl taki tekst

Cytat:
Z wyjątkiem przypadków gdy jest to konieczne dla startu lub
lądowania...


Czyli piloci Ryana przeginają...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 15:26, 08 Lip 2006    Temat postu:

Raczej nie przeginają tylko schodza po ścieżce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin