Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Centralwings: Jest tanio, będzie taniej (wywiad z prezesem)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Śro 11:04, 23 Sie 2006    Temat postu: Centralwings: Jest tanio, będzie taniej (wywiad z prezesem)

Nowy prezes Centralwings chce obniżyć koszty działalności, wypracować strategię wspólną dla całej grupy LOT, zapewnić więcej dobrze wyszkolonych pilotów i personelu pokładowego.

Czy nie spodziewa się pan likwidacji linii w związku z tym, że Centralwings zakończył ubiegły rok ze stratą, która w 2006 roku może być jeszcze większa?

– Straty są wliczone w działalność niemal każdej spółki i nie ma w tym nic złego, pod warunkiem że są one planowane i kontrolowane. Już na etapie tworzenia linii było wiadomo, że w pierwszym okresie poniesiemy duże koszty związane z inwestycjami. Ale trzeba pamiętać, że dzięki temu została stworzona potężna i prężna instytucja. W chwili obecnej mamy 6 proc. udziałów w całym polskim rynku lotniczym i 17 proc. w rynku lowcostowym. W 2005 roku przewieźliśmy 715 tys. pasażerów, a w tym liczba ta przekroczy 1,3 mln. W ciągu tygodnia nasza flota złożona z dziewięciu boeingów 737 wykonuje aż 317 rejsów. Oznacza to, że każdy samolot Centralwings spędza w powietrzu około 10 godzin na dobę. Są to jedne z najlepszych wyników wśród firm lowcostowych.

Jakie podjął pan działania, aby poprawić wyniki finansowe firmy?

– W tej chwili najważniejsze jest, aby konsekwentnie obniżać koszty. Przede wszystkim rezygnujemy z latania na główne lotniska. W sezonie zimowym chcemy przenieść część rejsów z głównego terminala na Okęciu na tańszą Etiudę. Podobną operację przeprowadzimy w Londynie. Niektóre rejsy przeniesiemy z lotniska Gatwick na Stansted. W Polsce szukamy także miejsca na nową bazę, czyli lotniska, na którym moglibyśmy nocować i serwisować samoloty.

Utrzymanie siedziby w Łodzi kosztowało w ubiegłym roku ponad 10 mln zł. Czy myśli pan także o zlikwidowaniu tej części Centralwings i skupieniu całej działalności w Warszawie, gdzie funkcjonuje baza techniczna?

– W administracji Centralwings pracuje niewiele osób. Na trzy osoby pracujące w powietrzu (piloci, stewardesy) przypada tylko jeden pracownik biurowy. Obecnie w Łodzi są nasze działy sprzedaży i informatyki, trudno byłoby przenieść wszystko do Warszawy. Współpraca warszawsko-łódzka bardzo dobrze się do tej pory sprawdzała i nie widzę powodów, aby to zmieniać.

Ogłosiliście nową siatkę połączeń na sezon zimowy. Na liście miast, do których będą latały samoloty Centralwings, znalazły się m.in. Grenoble, Lille, Cork. Czy jesteście w stanie zapewnić odpowiednią liczbę samolotów i załóg, czy pasażerowie nadal będą skazani na wielogodzinne oczekiwania na samolot?

– W naszym nowym rozkładzie znalazło się wiele miast, do których bardzo chętnie zimą latają Polacy. Podobnie jak w sezonie letnim, proponujemy naszym pasażerom tzw. loty czarter-mix. Dzięki Centralwings każdy będzie mógł polecieć do kurortów, do których zwykle latają tylko czartery. Opóźnienia zdarzają się wszystkim przewoźnikom lotniczym. W większości przypadków nie zależą od linii, ale są spowodowane coraz intensywniejszym ruchem na lotniskach i w powietrzu.

Przewoźnicy skarżą się na brak dobrze wyszkolonych pilotów. Też macie ten problem?

– Na rynku zaczyna brakować pilotów z odpowiednimi licencjami. Jest to związane z ogromną dynamiką rozwoju lotnictwa.

Centralwings, spółka całkowicie zależna od narodowego przewoźnika, lata na tych samych trasach. Czy zamierza pan to zmienić?

– Naszym właścicielem jest LOT i interesy tego przewoźnika będą uwzględniane w strategii. Nie uważam, abyśmy byli konkurencją dla LOT-u. Przede wszystkim oferta lowcostów skierowana jest dla zupełnie innych osób niż klienci tradycyjnego przewoźnika. O wiele większe zagrożenie stanowimy dla przewoźników autobusowych i kolejowych.

Jaka jest strategia firmy na najbliższe lata?

– Przede wszystkim obniżanie kosztów i doprowadzenie do rentowności firmy. Próg rentowności chcemy osiągnąć pod koniec 2008 roku. Nasza strategia musi być wpisana i wspólna ze strategią naszego właściciela, czyli całej Grupy LOT. Myślimy także, aby opracować system pozyskiwania dodatkowych przychodów z działalności pozalotniczej. Dobre wyniki dla firmy oznaczają bowiem jeszcze tańsze bilety dla pasażerów.

Czyli zamierzacie, tak jak Rayanair, pobierać od samorządów opłaty za umieszczanie nazw miast, do których latacie na plakatach reklamowych?

– Nie wykluczam ściślejszej współpracy z miastami i regionami, do których latamy. Z całą pewnością zrobimy wszystko, aby jak najszybciej osiągnąć zysk z działalności i stać się najpopularniejszym lowcostem w Europie.


źródło:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 11:13, 23 Sie 2006    Temat postu: Re: Centralwings: Jest tanio, będzie taniej (wywiad z prezes

Prezes Centralwings napisał:
Na trzy osoby pracujące w powietrzu (piloci, stewardesy) przypada tylko jeden pracownik biurowy.

Czy to mało? W porównaniu z Lotem pewnie tak, ale jaki własciwie jest ten współczynnik u najwiekszych "low-costów"?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 8:17, 24 Sie 2006    Temat postu:

Taki współczynnik do bzdet. Szcególnie że C0 nie ma własnej obsługi technicznej, księgowości, itd... W low costach podaje się troszkę innych współczynnik "przerostu administracyjnego" - ilość miejsc oferowanych (i/lub sprzedanych) do "nielotów" z administracji (czyli tzw. oferta przewozowa do wkłady administracyjnego) a wskaźnikiem uzupełniających jest crew index - czyli ile kompletnych załóg przypada na samolot.

Zastanawia mnie jeszcze inne sformułowanie Pana Prezesa:
"Już na etapie tworzenia linii było wiadomo, że w pierwszym okresie poniesiemy duże koszty związane z inwestycjami."primo: inwestycja nie jest kosztem a wydatkiem (amortyzacja inwestycji jest dopiero kosztem - może być koszem Smile )
secudno: jakie inwestycje i jak duże poniósł C0, szczególnie na etapie tworzenia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 10:24, 24 Sie 2006    Temat postu:

– Nie wykluczam ściślejszej współpracy z miastami i regionami, do których latamy. Z całą pewnością zrobimy wszystko, aby jak najszybciej osiągnąć zysk z działalności i stać się najpopularniejszym lowcostem w Europie.

są jakieś granice absurdu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barni(lotnik)




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 11:40, 24 Sie 2006    Temat postu:

Szkoda ze nie utworzą nowych połączeń np z Szczecina lub Rzeszowa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 16:26, 26 Sie 2006    Temat postu:

No szkoda Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej D




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 18:44, 26 Sie 2006    Temat postu:

Aby obnizenie cen biletow szlo w parze z poprawa jakosci i punktualnosci lotow. Wczoraj samolot Centralwings SP-LLA z WAW do RHO mial ponad dwie godziny opoznienia z powodow technicznych a zeby bylo smieszniej z KRA do RHO z powodow technicznych ten sam samolot mial 9 godzin opznienia.

Pozdrawiam z Rodos.
Andrzej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Czw 18:49, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Zastanawia mnie jedno..... jak może być rentowna firma która swój samolot uziemia na kilka godzin zdaje się bez większej przyczyny:
LOT DOCELOWY

1. Dorośli 19,00 PLN

Wt, 14 Lis 06
Lot-Nr. C0 275
07:05 Odlot Wrocław (WRO)
09:20 Przylot Cork (ORK)


LOT POWROTNY

1. Dorośli 19,00 PLN
Wt, 14 Lis 06
Lot-Nr. C0 276
18:00 Odlot Cork (ORK)
21:45 Przylot Wrocław (WRO)


Przecież w tym czasie byłby już np. w Grecji. Oby to się poprawiło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
higher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:01, 14 Wrz 2006    Temat postu:

A nie przyszło Ci do głowy, że ten samolot z ORK leci do Krakowa i statąd spowrotem do Irlandii, żeby zabrać pasażerow do WRO?

cyfer napisał:
Zastanawia mnie jedno..... jak może być rentowna firma która swój samolot uziemia na kilka godzin zdaje się bez większej przyczyny:
LOT DOCELOWY

1. Dorośli 19,00 PLN

Wt, 14 Lis 06
Lot-Nr. C0 275
07:05 Odlot Wrocław (WRO)
09:20 Przylot Cork (ORK)


LOT POWROTNY

1. Dorośli 19,00 PLN
Wt, 14 Lis 06
Lot-Nr. C0 276
18:00 Odlot Cork (ORK)
21:45 Przylot Wrocław (WRO)


Przecież w tym czasie byłby już np. w Grecji. Oby to się poprawiło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekf




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 53°34'N , 14°49'E

PostWysłany: Pią 23:50, 15 Wrz 2006    Temat postu:

A może by tak z lotniska Szczecin-Goleniów Centralwings otworzył nowe połączenie. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RZE




Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZ-ÓW

PostWysłany: Sob 9:23, 16 Wrz 2006    Temat postu:

albo z rzeszowa ??
kiedys czytalem ze wlasnie duzo pasazerow centralwings jest w podkarpacia Smile a jakos nie chca latac z jasionki ??Smile!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 21:20, 16 Wrz 2006    Temat postu:

wojtekf napisał:
A może by tak z lotniska Szczecin-Goleniów Centralwings otworzył nowe połączenie. Wink


Skoro lubią robić konkurencję matce (WRO-WAW) pewnie otworzyliby SZZ-WAW.A może bezpośrednie do KRK Question Albo coś jeszcze Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 1:13, 17 Wrz 2006    Temat postu:

6182 napisał:
wojtekf napisał:
A może by tak z lotniska Szczecin-Goleniów Centralwings otworzył nowe połączenie. Wink


Skoro lubią robić konkurencję matce (WRO-WAW) pewnie otworzyliby SZZ-WAW.A może bezpośrednie do KRK Question Albo coś jeszcze Question


juz niedlugo nie beda latac na tej trasie, wiec nie zapowiada sie rozwoj na liniach krajowych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Nie 2:01, 17 Wrz 2006    Temat postu:

higher napisał:
A nie przyszło Ci do głowy, że ten samolot z ORK leci do Krakowa i statąd spowrotem do Irlandii, żeby zabrać pasażerow do WRO?

cyfer napisał:
Zastanawia mnie jedno..... jak może być rentowna firma która swój samolot uziemia na kilka godzin zdaje się bez większej przyczyny:
LOT DOCELOWY

1. Dorośli 19,00 PLN

Wt, 14 Lis 06
Lot-Nr. C0 275
07:05 Odlot Wrocław (WRO)
09:20 Przylot Cork (ORK)


LOT POWROTNY

1. Dorośli 19,00 PLN
Wt, 14 Lis 06
Lot-Nr. C0 276
18:00 Odlot Cork (ORK)
21:45 Przylot Wrocław (WRO)


Przecież w tym czasie byłby już np. w Grecji. Oby to się poprawiło.

To akurat mi do głowy nie przyszło bo niespodziewałem się że jest sens tak latać. Trzeba przyznać że dość dziwnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 5:00, 17 Wrz 2006    Temat postu:

cyfer napisał:
higher napisał:
A nie przyszło Ci do głowy, że ten samolot z ORK leci do Krakowa i statąd spowrotem do Irlandii, żeby zabrać pasażerow do WRO?

cyfer napisał:
Zastanawia mnie jedno..... jak może być rentowna firma która swój samolot uziemia na kilka godzin zdaje się bez większej przyczyny:
LOT DOCELOWY

1. Dorośli 19,00 PLN

Wt, 14 Lis 06
Lot-Nr. C0 275
07:05 Odlot Wrocław (WRO)
09:20 Przylot Cork (ORK)


LOT POWROTNY

1. Dorośli 19,00 PLN
Wt, 14 Lis 06
Lot-Nr. C0 276
18:00 Odlot Cork (ORK)
21:45 Przylot Wrocław (WRO)


Przecież w tym czasie byłby już np. w Grecji. Oby to się poprawiło.

To akurat mi do głowy nie przyszło bo niespodziewałem się że jest sens tak latać. Trzeba przyznać że dość dziwnie.



A co w tym dziwnego?? Smolot i zaloga zaczyna dzien w Warszawie i tam tez go konczy, nie trzeba robic przebazowan na pusto, dowozic zalogi autobusem itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin