Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Arabskie skrzydła
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Czw 12:44, 20 Lip 2006    Temat postu: Arabskie skrzydła

Tak obserwuję od pewnego czasu co dzieje się z liniami typu Emirates, Etihad Airways, Qatar Airways, Gulf Air i tak się zastanawiam, jaka przyszłość czeka tych przewoźników. Jak obecne sukcesy ekspanywności, marketingowe i w dziedzi serwisu pokładowego wpłyna na dalszą egzystencję tych przewoźników. Czy:
a) spotka ich los takich podniebnych graczy jak choćby Braniff?
b) któraś z tych linii wchłonie pozostałe i będzie jedynym silnym graczem na Półwyspie Arabskim?
c) jest mozliwe, by te linie stały się najbardziej globalnymi graczami na rynku przewozów lotniczych?
d) mozliwe jest że stworzą własny silny sojusz?

Dla mnie te linie są synonimem sukcesu i splendoru,a le także wielką zagadką przyszłości. Co wy o tym myslicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Czw 12:57, 20 Lip 2006    Temat postu:

Emirates sporo inwestuje, choćby nawet to że reklama tych linii była obecna chyba na każdym meczu mistrzostw świata.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmp




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 14:01, 20 Lip 2006    Temat postu:

Emirates był oficjalnym sponsorem całych mistrzostw świata. Jeśli chodzi o samą linię to myślę, że jej przyszłość będzie bardzo dobra. Emiraty to kraj, który obecnie przechodzi transformacje dochodów. Inwestują w rozwój turystyki, bo ropa powoli się kończy. Jak to wygląda wiemy wszyscy, najlepsze hotele, masa atrakcji i bardzo dobre linie lotnicze.
Odnośnie reszty się nie wypowiadam, bo nie mam wiedzy na ich temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Czw 14:03, 20 Lip 2006    Temat postu:

No to wyjaśnia obecność jego reklam na wszystkich meczach. To musi mieć meeeega kapitał, bo byle firmy nie stać na sponsorowanie takiej imprezy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Czw 14:15, 20 Lip 2006    Temat postu:

Zgadza się, kapitał mają potężny i jak zauważył kolega, inwestują mocno w usługi i to usługi nie osiągalne w żadnym innym miejscu na świecie. Ja mysle, że państwa typu ZEA, Kuwejt, Bahrajn, Katar, Oman mogą, a być może juz są Szwajcariami Bliskiego i nie tylko Bliskiego, Wchodu.
Jakkolwiek przywołać tu chce imperialne zapędy Swissair'a, który w 1996 roku był "Europas Nummer einz", a wiadomo jak skończył. Żaden ze Szwajacarów przed 2001 rokiem, jakby usłyszał, że ta linia upadnie, to by się uśmiał, a wszyscy mieszkańcy postawili by wszystkie szwajcarskie banki z cała ich kasą na to, że tak się nie stanie.
Wierzę, że sztab managerów linii lotniczych, o których mowa nie popełni błedów i będą się one rozwijały tak, jak to ma miejsce obecnie. Jakkolwiek mam także nadzieje, że nie wypra innych graczy z rynku, co może się stać patrząc na szybkość i poziom ich ekspansywności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:37, 20 Lip 2006    Temat postu:

Najlepiej mają ZEA, bo najszybciej wystartował Emirates.
Potem został Gulf Air (Katar, Bahrajn, Oman, Abu Dhabi) ale po kolei zaczęły się wykruszać kolejne państwa. Powstał Etihad, Qatar Airways. Oman Air też istnieje, ale to nieznaczna linia. Gulf Air sam tak średnio sobie radzi.
Arabia Saudyjska to dosyć "hermetyczne" państwo.
Kuwait Airways to sami nie mają szerszrgo planu rozwoju i jakoś funkcjonują.

Z wszystich linii najlepsza kadra jest w Emirates, Qatar i Etihad, a CEO Gulf Air niedawno zrezygnował z funkcji.
Co do aliansów to Emirates wydaje się być samowystarczalny, ale na pewno wiele linii chciałoby z nimi być w jednej grupie. Co do aliansów regionalnych to przykład Gulf Air pokazał, że szanse na powodzenie są bardzo małe.
No i wszytskie te linie są w rodzimych rękach (choć co do EK to nie mam pewności czy kiedyś nie było zmian w akcjonariacie).

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Sob 7:53, 22 Lip 2006    Temat postu:

Jak na razie te linie za bardzo nie maja zapedow na wchodzenie w sojusze, tak regionalne, jak swiatowe. Emirates jest w sojuszu ze SriLankan Airways i chyba jak na razie to im wystarczy. Qatar Airways jest partnerem wspolpracujacym ze Star Alliance, ale nie wiem, czy to jest przymiarka do wejscia do sojuszu. Prawde mowiac to bylby wiekszy sukces dla Stara, niz pozytku dla Qatar Airways (Star nie ma dobrego hubu w krajach Bliskiego Wschodu). Za to Royal Jordanian ma wejsc do oneworld juz niedlugo, natmoast mowi sie cos o wejsciu libanskich MEA do SkyTeam (ale biorac pod uwage fakt, ze obecnie wszystkie samoloty MEA sa na wygnaniu, to nie widze za bardzo takich mozliwosci).

Wracajac do watku przyszlosci, to sam zadawalem sobie to pytanie patrzac w zeszlym roku na wiezowce Dubaju wustarajace z pustynnego piasku. CO bedzie, jak sie skonczy ropa? To prawda, ze oni mocno inwestuja w turystyke, szczegolnie dla bogatych bogaczy. I maja co oferowac. Ale mysle, ze w przyszlosci jednak rynek swiatowych pzrewozow lotniczych bedzie nalezal do sojuszy. Choc pomysl kilku outsiderow na prowadzenie wlasnej polityki bilateralnej, jak to robia Emiartes, czy SN Brussels Airlines z blizszego nam rynku (nota bene SN wspolpracuja z Etihad Airways bardzo scisle na trasie AUH-BRU-YYZ) wydaje sie byc takze interesujacy na przyszlosc. Czas pokaze!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Sob 12:36, 22 Lip 2006    Temat postu:

stenus napisał:
Wracajac do watku przyszlosci, to sam zadawalem sobie to pytanie patrzac w zeszlym roku na wiezowce Dubaju wustarajace z pustynnego piasku. CO bedzie, jak sie skonczy ropa?

Nieraz już pisało wiele osób, pisałem także i ja - Emiraty już w chwili obecnej mają więcej dochodu z zysków kapitałowych niż z ropy, dochody z turystyki również przekraczają te pochodzące z ropy. Dodatkowo ZEA są znaczącym producentem aluminium (są praktycznie monopolistą w tym regionie m.in. aluminiowej stolarki budowlanej). Do tego dochodzi prężny przemysł spożywczy (tak, to nie pomyłka - są sporym eksporterem m.in mleka i przetworów), zaś ostatnio dochodzi do tego nowoczesny przemysł informatyczny i elektroniczny jak np. nowa fabryka LG. A to jeszcze nie koniec ich ambicji, bo ostatnio mówi się np. o fabryce samochodów m.in. Mercedesa.
Reasumując - ZEA są chyba najlepszym przykładem bardzo udanej transformacji struktury dochodów - głównie dzięki zmarłemu w zeszłym roku roku szejkowi Al Zajedowi który swoimi wizjonerskimi pomysłami skutecznie zaraził resztę rodziny panującej i - chyba przesady nie będzie, jak powiem , że także i resztę obywateli swojego kraju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:46, 22 Lip 2006    Temat postu:

Nie napisałem jeszcze o jednym fakcie, a konkretnie o dwóch: Air Arabia i Jazeera Airways (czyli low-costy). Jak na razie z informacji dostępnych obydwie linie mają się dobrze.
Ponadto w Arabii Saudyjskiej ma powstać nowa linia, która ma być konkurencją dla Saudii m.in. na rynku wewnętrznym.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 19:08, 22 Lip 2006    Temat postu:

stenus napisał:
CO bedzie, jak sie skonczy ropa? !

Bedzie jedna wielka klapa!! Te kraje sa obecnie atrakcyjne wylacznie dzieki ropie. To nie sa miejsca do normalnej turystki poza "zakupowa".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 19:53, 22 Lip 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
stenus napisał:
CO bedzie, jak sie skonczy ropa? !

Bedzie jedna wielka klapa!! Te kraje sa obecnie atrakcyjne wylacznie dzieki ropie. To nie sa miejsca do normalnej turystki poza "zakupowa".

jesli wierzyc w to co pisze Piotr to trzeba sie z Toba Slepowron nie zgodzic.

Cytat:
Emiraty już w chwili obecnej mają więcej dochodu z zysków kapitałowych niż z ropy, dochody z turystyki również przekraczają te pochodzące z ropy. Dodatkowo ZEA są znaczącym producentem aluminium (są praktycznie monopolistą w tym regionie m.in. aluminiowej stolarki budowlanej). Do tego dochodzi prężny przemysł spożywczy (tak, to nie pomyłka - są sporym eksporterem m.in mleka i przetworów), zaś ostatnio dochodzi do tego nowoczesny przemysł informatyczny i elektroniczny jak np. nowa fabryka LG. A to jeszcze nie koniec ich ambicji, bo ostatnio mówi się np. o fabryce samochodów m.in. Mercedesa.

na mój gust nie wygląda to tak źle a jeśli weźmiemy pod uwage ze tej roby jeszcze starczy na pare lat to mozna być o Arabów spokojnym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Sob 21:22, 22 Lip 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
stenus napisał:
CO bedzie, jak sie skonczy ropa? !

Bedzie jedna wielka klapa!! Te kraje sa obecnie atrakcyjne wylacznie dzieki ropie. To nie sa miejsca do normalnej turystki poza "zakupowa".


Byłeś? Widziałeś? Czy też wpadasz w manierę powielania opinii obiegowych. Oczywiście są kraje, które się nie reformują, choc już nawet Saudowie zaczęli ostro modernizować gospodarkę. RTak więc, ostrożnie z forułowaniem tak kategorycznych opinii Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:05, 22 Lip 2006    Temat postu:

Trochę ma racji, pozatym kraje z półwyspu mają gigantyczne pieniądze zainwestowane na całym świecie.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Nie 3:21, 23 Lip 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
Reasumując - ZEA są chyba najlepszym przykładem bardzo udanej transformacji struktury dochodów - głównie dzięki zmarłemu w zeszłym roku roku szejkowi Al Zajedowi który swoimi wizjonerskimi pomysłami skutecznie zaraził resztę rodziny panującej i - chyba przesady nie będzie, jak powiem , że także i resztę obywateli swojego kraju.
Tak, to prawda. Jak bylem w Dubaju, to wszedzie byla wielka zaloba akurat po smierci szejka Zajeda (choc Zajed nie byl szejkiem Dubaju, tylko Abu Dhabi, ale byl prezydentem ZEA). Zauwazylem, ze panuje tam prawie "kult jednostki". Znaczy sie, "zarazil" obywateli, ale Arabowie maja inne podejscie do wladzy (czyt. wladcow). Ja w kazdym razie bylem pod wrazeniem, ale mieszkac to bym tam nie chcial. Dobre miejsce na 2-tygodniowy urlop.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Nie 16:39, 23 Lip 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] Laughing ładna nazwa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin