Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

A-380

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwasny




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:13, 05 Mar 2006    Temat postu: A-380

Drodzy Państwo poszukuję informacji na temat Airbus-a A-380. Jeżeli ktoś posiada informacje na temat możliwości wykorzystania naszych (polskich) lotnisk do przyjęcia A-380, chodzi mi o możliwości techniczne drug startowych płyt postojowych, a także możliwości obsługi takich samolotów. Pozdrawiam.
mój adres [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voitoosh




Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Trzebinia (36 km W from EPKK)

PostWysłany: Nie 20:20, 05 Mar 2006    Temat postu:

Polecam ten wątek - też byłem kiedyś w tym zielony więc spontanicznie zapytałem:
http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=505


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Nie 20:46, 05 Mar 2006    Temat postu:

Skoro w Pyrzowicach ląduje an225, to czemu by nie A380. Pamiętaj że potrzebna jest jeszcze odpowiednia infrastruktura lotniska. Zobacz ile kosztuje i jak wygląda przygotowanie lotniska do obsługi A380 w USA na airfoto.pl w dziale news.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voitoosh




Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Trzebinia (36 km W from EPKK)

PostWysłany: Nie 21:07, 05 Mar 2006    Temat postu:

i w Pyrzowicach, Warszawie A380 wyląduje - pozostaje tylko poszerzenie dróg kołowania i parę innych, które chłopcy wymienili wcześniej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 21:10, 05 Mar 2006    Temat postu:

Drogi startowe chyba sa OK, plyty postojowe tez, jedyne co mozna sprawdzic to szerokosci drog dojazdowych i wymagana przestrzen na skrety.
A tak na marginesie to tego samolotu nie zobaczymy w Polsce raczej bardzo, bardzo dlugo, chyba ze bedzie ladowac awaryjnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Nie 21:16, 05 Mar 2006    Temat postu:

Mysle że prędzej niż wersje pasażerską zobaczymy jakieś cargo. Chociaż pewnie i tak sobie troche poczekamy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 23:04, 05 Mar 2006    Temat postu:

A380 był projektowany z zachowaniem zasady "osiemdziesiąt do kwadratu" - czyli tej, która dotyczy wszystkich maszyn (nie przekroczenie 80 metrów w jakimkolwiek wymiarze). Nie ma zatem problemów z drogami, pasami itd (może przywołane przez Ślepowrona promienie). Dostosowanie to jedynie problem terminala - jak efektywnie zapakować 650 paxów. To jest problem poważny, reszta to kosmetyka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 4:43, 06 Mar 2006    Temat postu:

Dlugoscia wiele nie rozni sie od B744, problemu nie bedzie. Z iloscia pax tez nie, przykladowo Singapoure bedzie mial konfiguracje ~ 460 miejscowa. Jesli lotniska sprawnie dzialaja z B744, 773 czy A346 - po lekkich usprawnieniach przyjma A388.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pon 5:12, 06 Mar 2006    Temat postu:

Zgadzam sie z Witkiem Z: jesli chodzi o adaptacje terminali, to chodzi nie tyle o samo zapakowanie paxow do A380 czy pomieszczenie ich w poczekalni przed odlotem, co o WYGODNE, SPRAWNE i SZYBKIE zaladowanie i rozladowanie ich z dwoch pokladow JEDNOCZESNIE, a wiec specjalne rekawy. Mysle ze problemem jest tu czas handlingu, ktory nie powinien byc wiele dluzszy niz 744, a moze nawet krotszy.
Co do drog kolowania i startowych, stawialbym ze chodzi nie tyle ich szerokosc, co wytrzymalosc.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:24, 06 Mar 2006    Temat postu:

Długo interesowałem się projektem A380. Z założenia miał być to samolot, dla którego nie trzeba przebudowywać całego lotniska.

W efekcie jest tak, że 23m droga do kołowania i pas szerokosci >45m, powyżej 2800m długości jest wystarczający do operacji pasażerskich.
Katogoria F, w jakiej znajduje się ten samolot, wymaga _wymalowania_ w inny sposob linii centralnej dróg do kołowania na zakrętach (materiał jest na stronie airbusa, we FRA wymalowane są przerywaną linia z literką F).

No i wspomniany handling. Na Okęciu będą gaty przystosowane nośnością płyty do kat. F, ale załadunek jednopoziomowy, z dwóch airbridge. Airbus twierdzi, że taki załadunek wydłuża czas pobytu na lotnisku o około 20 minut, przy czym jest to kwestia... rozładunku samolotu (w jednym czasie dużo ludzi wsiada, załadunek jednak zawsze odbywa się nieco wolniej, inaczej w czasie rozłożony).

Co do nośności TWY/RWY - A380 wymaga mniejszych parametrów nośności, niż B744 - ilość kół podwozia to sprawiła Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 10:38, 06 Mar 2006    Temat postu:

chavez napisał:
jesli chodzi o adaptacje terminali, to chodzi nie tyle o samo zapakowanie paxow do A380 czy pomieszczenie ich w poczekalni przed odlotem, co o WYGODNE, SPRAWNE i SZYBKIE zaladowanie i rozladowanie ich


Z tym sa na EPWA problemy nawet z duzo mniejszymi maszynami Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 22:57, 06 Mar 2006    Temat postu:

YoNasHek napisał:
Długo interesowałem się projektem A380. Z założenia miał być to samolot, dla którego nie trzeba przebudowywać całego lotniska.

Moze nie calego.
Tak na marginesie,wlasnie przeczytalem ze Heathrow wydaje $800 mln na przystosowanie do A380 - to pokazna sumka, za nia mozesz kupic 3 A380 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin