Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

787/prędkość/pytanie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 9:42, 06 Lip 2006    Temat postu: 787/prędkość/pytanie

Czy 787 jest na tyle szybszy od 767, że mając taką samą ilość maszyn LOT będzie mógł wykonać ze 3 loty tygodniowo więcej? Ile przewidujecie, znawcy, skróci się czas transatlantyckich podróży jeśli w ogóle? (nie potrafię tego sam wyliczyć)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 9:44, 06 Lip 2006    Temat postu:

W korytarzach nad Atlantykiem i tak samoloty musza leciec z ta sama szybkoscia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 9:47, 06 Lip 2006    Temat postu:

Danny napisał:
W korytarzach nad Atlantykiem i tak samoloty musza leciec z ta sama szybkoscia.


O tyle to mnie dziwi, że Air France, który lata do Montrealu trzema maszynami: 744, 772 i 332 ma czas przelotu rosnący respectivement


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 9:53, 06 Lip 2006    Temat postu:

Pewnie dlatego, ze 747 nie obowiazuje ETOPS.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 9:55, 06 Lip 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Danny napisał:
W korytarzach nad Atlantykiem i tak samoloty musza leciec z ta sama szybkoscia.


O tyle to mnie dziwi, że Air France, który lata do Montrealu trzema maszynami: 744, 772 i 332 ma czas przelotu rosnący respectivement

na czym to polega??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArekK




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 10:46, 06 Lip 2006    Temat postu:

Nie wiem o tej stalej predkosci nad Atlantykiem,ale normalnie to pilot prosi o zgode i zatwierdzenie planu lotu,a wiec i szybkosci...a potem to "up to" kontroler,czy i jaki mu da korytarz,poziom,itd...z uwzglednieniem wlasnie róznych,nawet nieoczekiwanych zmian planu lotu...
Jesli chodzi o LOT to raczej zmiana na inny typ samolotu nie zwieksza ilosci lotów przez pryzmat szybkosci...to raczej zakup wiekszej liczby samolotów pozwala na uruchomienie dodatkowych rejsów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 10:57, 06 Lip 2006    Temat postu:

AF ma trzy loty dziennie do montrealu: lot obsługiwany przez 772 jest krótszy niż ten A332, ale dłuższy niż 744...

Jeśli LOT mówi, że nie uruchomi nowych połączeń dalekodystansowych na razie, motywując to oczekiwaniem na 787, a 787 ma być tyle ile teraz 767 (siedem), to byłem ciekawy czy to dzięki prędkości czy jak...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:27, 06 Lip 2006    Temat postu:

A może to oznacza, że 767 wcale nie wyjdą ze służby wraz z pojawieniem się 787? Prędkość przelotowa raczej się nie zmieni. Większość samolotów pasażerskich lata coś lekko ponad 0,8 mach i podejrzewam, że jest to bezpieczna granica by nie zbliżyć się "niechcący" do ponaddzwiękowej, której prawdopodobnie płatowiec by "nie przeżył".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 11:33, 06 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:
że jest to bezpieczna granica by nie zbliżyć się "niechcący" do ponaddzwiękowej, której prawdopodobnie płatowiec by "nie przeżył".


Wierz mi że niechcący w locie poziomym żaden z samolotów takich jak 767 nie rozpędziłby się do prędkości naddźwiękowej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:36, 06 Lip 2006    Temat postu:

A możesz rozwinąć swoją myśl?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 11:47, 06 Lip 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
AF ma trzy loty dziennie do montrealu: lot obsługiwany przez 772 jest krótszy niż ten A332, ale dłuższy niż 744...

Jeśli LOT mówi, że nie uruchomi nowych połączeń dalekodystansowych na razie, motywując to oczekiwaniem na 787, a 787 ma być tyle ile teraz 767 (siedem), to byłem ciekawy czy to dzięki prędkości czy jak...

To moze miec posredni związek z "Typical Cruise Speed".
B747 - 0.85 Mach
B777 - 0.84 Mach
Nie wiem jak to wyglada w przypadku A330 bo na stronie producenta jest tylko max cruise speed, co ma sie nijak do typical. Ale generalnie Airbusy sa wolniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 13:36, 06 Lip 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Stoarn napisał:
AF ma trzy loty dziennie do montrealu: lot obsługiwany przez 772 jest krótszy niż ten A332, ale dłuższy niż 744...

Jeśli LOT mówi, że nie uruchomi nowych połączeń dalekodystansowych na razie, motywując to oczekiwaniem na 787, a 787 ma być tyle ile teraz 767 (siedem), to byłem ciekawy czy to dzięki prędkości czy jak...

To moze miec posredni związek z "Typical Cruise Speed".
B747 - 0.85 Mach
B777 - 0.84 Mach
Nie wiem jak to wyglada w przypadku A330 bo na stronie producenta jest tylko max cruise speed, co ma sie nijak do typical. Ale generalnie Airbusy sa wolniejsze.


Ale ze strony o dreamlinerze wynika że będzie on latał z prędkością jak 744....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 13:45, 06 Lip 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:

Ale ze strony o dreamlinerze wynika że będzie on latał z prędkością jak 744....


Moze i bedzie tak szybko latał, ale to nic nie zmienia. Ile mozesz zyskac? 20 min w jedna strone? nie sadze ze wiecej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thewho




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:35, 06 Lip 2006    Temat postu:

Jasio85 napisał:

Wierz mi że niechcący w locie poziomym żaden z samolotów takich jak 767 nie rozpędziłby się do prędkości naddźwiękowej


Caly samolot moze nie ale powietrze na oplywajace skrzydlo jak najbardziej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Herhor




Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Czw 20:05, 06 Lip 2006    Temat postu:

Kiedyś, jak leciałem czarterem do Hurghady, Benkiem 767 (SP-LPA) to na monitorach pokazywała się przez jakieś 15 min. szybkość 1025 km/h i wysokość 12500 m. Czy to możliwe, czy błąd w wyświetlaniu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin