Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Najpierw dłuższy pas startowy, potem nowy parking - EI

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Łódz - Lublinek (EPLL/LCJ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ander
Moderator



Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPLL - Łódź

PostWysłany: Pon 11:18, 28 Sie 2006    Temat postu: Najpierw dłuższy pas startowy, potem nowy parking - EI

[link widoczny dla zalogowanych]

Lublinek: najpierw dłuższy pas startowy, potem nowy parking

Lada dzień wybrany ma być wykonawca rozbudowy pasa startowego na łódzkim lotnisku. Inwestycja o wartości szacowanej na ok. 20 mln złotych zostanie sfinansowana ze środków budżetu państwa.

Pas startowy mierzy obecnie 2100 metrów. Do końca listopada br. ma zostać wydłużony o dodatkowe 400 metrów. Plan robót przewiduje także poszerzenie (do 60 metrów) 660-metrowego odcinka istniejącej już drogi startowej, który ma obecnie 45 metrów szerokości.

Spółka zarządzająca lotniskiem prowadzi jeszcze jeden przetarg - na rozbudowę parkingu. Nie chodzi jednak o zagospodarowanie piaszczystego poletka przed Terminalem II, które obecnie jest wykorzystywane w tym celu. Jego docelowe przeznaczenie jest zupełnie inne.

- W tym miejscu, po wybudowaniu nowego terminalu, ma być płyta postojowa dla samolotów - mówi dyr. Michał Marzec. - Dlatego myślimy o powiększeniu parkingu przed Terminalem I.

(pij) - Express Ilustrowany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:25, 25 Paź 2006    Temat postu:

Łódź, port lotniczy: co dokładnie będzie zmodernizowane.
Wciąż trwa rozbudowa drogi startowej, a inwestycja ta zdecydowanie poprawi przepustowość lotniska. W Łodzi lądować będą mogły samoloty bez względu na ilość ładunku i zasięgu. Dotyczy to przede wszytskim samolotów czarterowych operujących z Łodzi do portów lotniczych basenu Morza Śródziemnego. Rozbudowa drogi startowej lotniska w Łodzi obejmuje: -wydłużenie drogi startowej o 400 metrów (do 2500 metrów) oraz poszerzenie o 15 metrów (do 60 metrów),

- ukształtowanie pasa startowego długości 460 metrów, jak i szerokości 300 metrów o nawierzchni gruntowej,

- odwodnienie, jak i przeniesienie urządzeń systemów nawigacyjnych ILS, PAPI, rozbudowę systemu oświetlenia nawigacyjnego krawędziowego oraz montaż świateł progowych i podejścia na kierunku 07,

- budowę drogi przeciwpożarowej, jak również ogrodzenia lotniska.

Prawie 21 milionów złotych - to koszt wyżej wymienionych inwestycji. Koniec listopada 2006 roku - to termin zakończenia wszelkich remontów. Łódź będzie mogła poszczycić się drogą startową o długości porównywalnej z portami regionalnymi w Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu oraz Bydgoszczy, jak i Zielonej Górze czy Krakowie.

Zanim rozpoczęto prace związane z drogą startową to wykonano badania archeologiczne na powierzchni 430 arów. Jakież było zdziwienie na twarzach robotników, kiedy to odkryto między innymi osadę produkcyjną kultury przeworskiej z piecami wapienniczymi. Znaleziono 210 obiektów z dziedziny archeologicznej, od neolitu po XVII wiek.

Były to przy okazji największe w dziejach Łodzi badania archeologiczne.

Podkreślić należy, iż rozbudowa drogi nie narusza zasobów przyrodniczych. W osiem miesięcy po zakończeniu prac przeprowadzone będą badania akustyczne.

Właśnie zakończona została rozbudowa terminala II. Milion złotych - za taką kwotę powiększono hale przylotów oraz odlotów. Dzięki tej inwestycji możliwe jest, aby w tym samym czasie były obsługiwane dwa samoloty typu Boeing 737.

Dodać warto, iż w rozbudowanej hali odlotów powstał blisko 50 metrowy salon VIP dla pasażerów klasy bussines oraz nieśmiertelny sklep "Baltony", w którym zostanie utworzona strefa wolnocłowa.


5 milionów złotych - to koszt nowej strażnicy dla Lotniskowej Straży Pożarnej i służb ratowniczych. Powstanie ona na wysokości połowy pasa startowego.

Znajdować się tam będą stanowiska pracy dla 15 strażaków, jak również pomieszczenia dla 4 wozów gaśniczych. Powstanie także 14 metrowa wieża obserwacyjna. Inwestycja zapewnie lepsze bezpieczeństwo na lotnisku, gdyż lokalizacja strażnicy w połowie długości pasa skraca czas ewentualnej interwencji strażaków. Termin zakończenia inwestycji przewidziany jest na koniec października 2006 roku.


Źródło: Centrum Prasowe TUR-INFO.PL, 2006-10-24


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baseman




Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 23:01, 25 Paź 2006    Temat postu:

nikt nie wie jak bardzo mnie ciesza te wszystkie dobre wiesci. Lubie ladowac w lodzi, zawsze sobie mysle ze to wlasnie tym razem braknie pasa startowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:31, 22 Sty 2007    Temat postu:

Nowy pas na łódzkim lotnisku!

W piątek na łódzkim lotnisku zainaugurowano wykorzystanie na całej długości wydłużonego w zeszłym roku (z 2100 m do 2500 m) pasa startowego.


Podczas piątkowego przedpołudnia, lotnisko było przez godzinę nieczynne. - W tym czasie przełączaliśmy system oświetlania pasa - wyjaśnił Miłosz Wika, rzecznik lotniska. Powodem oddania dłuższego pasa, nie była jednak szalejąca wichura. - W zeszłym roku zakończyliśmy inwestycję kończąc prace budowlane. Potem rozpoczęły się procedury administracyjne i testowe. Dziś się zakończą, a polskie władze oficjalnie zmienią klasyfikację naszego lotniska - poinformował Michał Marzec, dyrektor lotniska.

- Z poziomu 2C awansowaliśmy na 4D. Liczbami od 1 do 4 określa się długość pasa, a literkami od A do E maksymalną rozpiętość skrzydeł samolotów, które mogą w danym porcie lądować. Teraz możemy się porównywać do Wrocławia czy Krakowa, a wyraźnie lepsze jest tylko Okęcie - oświadczył Marzec.

Łódź może przyjmować już Boeingi 737 z pełnym obciążeniem, jak również Airbusy, które obsługują czartery do krajów basenu Morza Śródziemnego. Pierwszy na pasie o dł. 2,5 km, wylądował samolot Ryanair z Londynu. Choć wydłużenie pasa oraz instalacja nowego oświetlenia, pochłonęły 21 mln zł, lotnisko planuje teraz kolejne inwestycje (budowę nowej płyty postojowej dla samolotów, parkingów dla aut pasażerów i nowego terminalu pasażerskiego).
turinfo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:04, 23 Sty 2007    Temat postu:

Budżetowanie Lublinka z UE pod lupę.

Unijni eksperci nadal badają, czy przyznanie łódzkiemu portowi rok temu budżetowej dotacji było zgodne z prawem. Brak decyzji oznacza dla Łodzi gigantyczne tarapaty.

Władze lotniska liczyły, że w styczniu otrzymają z UE odpowiedź, czy wydanie 25 mln zł na rozbudowę pasa startowego było zgodne z prawem. Dopóki bowiem odpowiedzi nie ma, budżetowa dotacja pozostaje "zamrożona" na kontach urzędu wojewódzkiego, a lotnisko nie ma czym zapłacić wykonawcom. I niestety, wszystko wskazuje na to, że sytuacja ta się prędko nie zmieni: Komisja Europejska nadal uważnie bada sprawę. - Okazało się też, że przed podjęciem decyzji musimy zadać kilka dodatkowych pytań polskim władzom - mówi Anne Georgy, rzeczniczka Komisji Europejskie. Potwierdza to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który prowadzi korespondencję w imieniu Polski: - Zostaliśmy poproszeni m.in. o przekazanie szczegółowych informacji dotyczących dokładnej wysokości środków przekazywanych na poszczególne inwestycje w ramach projektu rozbudowy lotniska; powodów tak szybkiego wzrostu ruchu pasażerskiego na lotnisku i dalszych prognoz jego wzrostu; zasad finansowania lotniskowej straży pożarnej; rynku portów lotniczych w Polsce, w tym głównych konkurentów łódzkiego lotniska. Od razu przesłaliśmy te pytania do Łodzi - mówi Aneta Styrnik, rzeczniczka UOKiK.

Urząd miasta zapewnia, że potraktował sprawę priorytetowo: - Nadaliśmy tej sprawie najszybszy możliwy bieg. KE przysłała nam 15 stron pytań, ale na większość z nich odpowiadaliśmy już we wcześniejszej korespondencji. Przygotowaliśmy jednak wszystkie informacje i odesłaliśmy je natychmiast komisji. Na miejscu tej sprawy pilnują również przedstawiciele łódzkiego biura w Brukseli - mówi Marek Michalik, wiceprezydent Łodzi.

Niestety, obecny pośpiech nie uchroni lotniska od kłopotów. - Odpowiedź wysłana, ale mimo to jest bardzo źle - przyznaje Leszek Krawczyk, prezes lotniska. - Mamy poważne problemy z wykonawcami. Przez to, że nie możemy im zapłacićm, mogą mieć problemy w startowaniu w kolejnych przetargach. Co gorsza, 25 stycznia firmy muszą zapłacić VAT, a na razie nie mają nawet z czego zapłacić własnym pracownikom - dodaje Krawczyk.

Prace prowadziło konsorcjum firm Remo-Bud, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych KRAL Łódź, Zakład Drogownictwa i Inżynierii Łódź oraz El-instal Łódź. - Tragedia wisi w powietrzu. Jeśli do 25 stycznia nie dostanę od lotniska pieniędzy, to urząd skarbowy zajmie mi konto - mówi Andrzej Wójcicki, prezes KRAL. - Pretensji do lotniska nie mam, bo widać, że szukają rozwiązania. Ma nim być kredyt, ale dokapitalizowanie spółki. Ale nawet jeśli wszystko skończy się dobrze, to uważam, że polscy urzędnicy powinni przejść jakieś obowiązkowe szkolenia z prawa europejskiego.

Jak doszło do tego, że finanse polskiego regionalnego lotniska zainteresowały Komisję Europejską? Wszystko zaczęło się niemal równo rok temu, gdy udało się wywalczyć z budżetu państwa 25 mln na rozbudowę portu im. Władysława Reymonta. Ponieważ jednak nasze lotnisko nie należy do transeuropejskiej sieci transportowej, to o przekazaniu pieniędzy należało zawiadomić Unię Europejską. Takie oficjalne powiadomienie tzw. notyfikacja to w unijnym prawie nic nadzwyczajnego. Unijni eksperci chcą po prostu mieć pewność, że państwa członkowskie nie naruszają zasad rynkowej konkurencji. A łódzki port, którego udziałowcami są urząd miejski, marszałkowski i aeroklub potraktowano trochę jak prywatną spółkę. Jednak w przypadku skromnych 25 mln zł początkowo nie było podstaw do obaw. Niestety, zamiast zaraz po przyznaniu budżetowych pieniędzy wysłać do UE notyfikację z opisem, jak mają być wydane, polscy urzędnicy postanowili czekać. Dokumentacja krążyła więc między lotniskiem, urzędami miasta, marszałka i wojewody, Ministerstwem Transportu i Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Efekt? Notyfikacja trafiła do UE w połowie listopada, gdy kończyły się już prace przy wydłużaniu pasa startowego.


Gazeta Wyborcza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Łódz - Lublinek (EPLL/LCJ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin