Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lublinek jako zapas, ILS cat. II - artykuł.
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Łódz - Lublinek (EPLL/LCJ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ander
Moderator



Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPLL - Łódź

PostWysłany: Śro 13:11, 03 Sty 2007    Temat postu: Lublinek jako zapas, ILS cat. II - artykuł.

[link widoczny dla zalogowanych]

Port im. Reymonta może być zapasowym lotniskiem dla Warszawy, Poznania i Katowic.

Łódzkie lotnisko im. Reymonta spełnia normy portu zapasowego dla stołecznego Okęcia, Poznania i Katowic. Szefowie portu rozesłali już taką informację do przewoźników, bo to oni decydują o wyborze miejsca awaryjnego lądowania. Wkrótce pojawi się ona w międzynarodowym lotniczym biuletynie informacyjnym. Awaryjne lądowania to bardzo dochodowa funkcja dla lotniska, bo przewoźnicy płacą opłaty lotniskowe bez żadnych upustów.

- Jeśli w Warszawie czy Katowicach byłaby gęsta mgła, wówczas samolot mógłby lądować u nas. Dotychczas było to niemożliwe, bo mieliśmy za krótki pas
startowy - wyjaśnia Michał Marzec, dyrektor Portu Lotniczego im. W. Reymonta.

Oprócz pasa odpowiedniej długości, lotnisko zapasowe musi mieć aparaturę nawigacyjną odpowiedniej jakości. Ponadto odległość od portu docelowego musi być większa niż 100 km, a przejście graniczne - czynne całą dobę. Łódzki port spełnia te warunki, a dodatkowym argumentem "za" jest niezła komunikacja samochodowa z Warszawą, Katowicami i Poznaniem. Skorzystać na tym mogą pasażerowie lecący do Warszawy, bo dotychczas zapasowymi lotniskami dla Okęcia były odległe Katowice i Poznań.

- Z tego też powodu najważniejszą tegoroczną inwestycją jest poszerzenie płyty postojowej. Teraz możemy przyjąć pięć samolotów, a to może się okazać za mało, jeśli piloci będą wybierać Łódź jako miejsce awaryjnego lądowania - tłumaczy Michał Marzec. - Planujemy także rozbudowę systemu naprowadzania samolotów ILS, by osiągnął drugą kategorię. Taki system ma tylko Okęcie, a umożliwia on lądowanie w bardzo trudnych warunkach atmosferycznych.

Do połowy stycznia lotniskowa straż pożarna wprowadzi się do nowej strażnicy, a do końca października dotrze do Łodzi trzeci wóz strażacki. Być może
rozpocznie się także budowa docelowego terminalu, ale to będzie zależało od tego, czy lotnisko otrzyma 37 mln zł, które obiecał rząd.
(mp.) - Dziennik Łódzki

---
Wszystko fajnie tylko gdzie oni tą płytę zrobią? Co tu dużo mówić, byłoby świetnie mieć ILSa cat. II Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:22, 03 Sty 2007    Temat postu:

ILS CAT II możesz między bajki włożyc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:54, 03 Sty 2007    Temat postu:

Między bajki nalezy również włożyć dochodowość bycia zapasem - owszem, obcy przewoźnik zapłaci cennikowe stawki, ale takich lądowań musiałoby być po kilka w miesiącu, żeby budżet portu lotniczego jakkolwiek to odczuł.

No i świeczka dla pana dyrektora portu, który o divercie mówi "awaryjne lądowanie".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 17:03, 03 Sty 2007    Temat postu:

Na lotnisku już jest oferta podniesienia do kat 2.

A


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:22, 03 Sty 2007    Temat postu:

No to ekstra, znowu trzeba będzie zamykać pas.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:25, 03 Sty 2007    Temat postu:

Antonio napisał:
Na lotnisku już jest oferta podniesienia do kat 2.

A

Szkoda pieniedzy na CATII w momencie gdy brakuje pozostalej infrastruktury. Wydluzenie pasa i rozbudowa plyty postojowej to jest podstawa. Sam ILS CATII niewiele zmieni - do operacji CATII potrzebne sa odpowiednie swiatla nawigacyjne, swiatla drogi startowej, drog kolowania. Wydawanie w chwili obecnej kasy na CATII to jak zakladanie super lekkich felg do malucha (a szybciej i tak nie pojedzie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 19:18, 03 Sty 2007    Temat postu:

ILS Cat 2 to np. wymóg Ryanaira przy wyborze bazy.

A.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:26, 03 Sty 2007    Temat postu:

To w takim razie średnio opłacalna inwestycja. Nie dość, że trzeba płacić Ryanairowi żeby zechciał latać to dodatkowo wywalić kupę kasy na instalację i utrzymanie CAT II.
Przy okazji przy obecnym położeniu "radionawigacyjnym" Lublinka trudno uznać go za świetną lokalizację bazy (podobnie zresztą jak np. Poznań)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 20:33, 03 Sty 2007    Temat postu:

W Polsce tyle jest lotnisk koło miast, że nic tylko grymasić warto wybierając najlepiej położone nawigacyjnie.

A.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 21:07, 03 Sty 2007    Temat postu:

Paliwo i czas kosztuje.
Pomyśl o tym, którędy lata i ile nadkłada drogi samolot na typowej trasie Ryanaira startując lub lądując w Łodzi.
W Poznaniu lotnisko jest pod najruchliwszym sektorem kontroli obszaru, w związku z czym generowanych jest mnóstwo slotów chociaż samo lotnisko nie jest przecież przeładowane.
Widziałem jakieś zestawienie z którego wynikało, że SAS mający jedno połączenie dziennie do Poznania w ciągu roku w wyniku ograniczeń ATC ma czterokrotnie więcej opóźnień niż w Gdańsku, gdzie ma 3 lub 4 połączenia dziennie.
To są konkretne pieniądze i z pewnością kazda linia lotnicza bierze je pod uwagę. Oprzyrządowanie obu kierunków, dostęne pomoce nawigacyjne i ewentualna radarowa kontrola to też są mocne punkty w walce o bazę więc nie byłbym taki pewien, czy własnie Łódź jest czarnym koniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 22:44, 03 Sty 2007    Temat postu:

Może i nie Łódź, ale na 100% nie Gdańsk jest czarnym koniem.

A.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:49, 03 Sty 2007    Temat postu:

Spokojnie, nie pali się i zapewne będzie to Modlin.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 23:45, 03 Sty 2007    Temat postu:

Atco napisał:
Spokojnie, nie pali się i zapewne będzie to Modlin.


Wlasnie to samo mialem napisac. Moge sie zalozyc o pare piwek ze to Modlin bedzie pierwsza baza Ryanaira w Polsce.

BTW.. ILS cat II to by sie w Pyrzowicach czy Krakowie bardziej przydal, a nie w Łodzi o tak krotkim pasie Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 0:24, 04 Sty 2007    Temat postu:

Przepraszam, ale w czym za krótki jest pas 2500m taki jak w Łodzi?

A.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 0:27, 04 Sty 2007    Temat postu:

Moj blad, myslalem ze ma 2000m :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Łódz - Lublinek (EPLL/LCJ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin