Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Za dużo odwoływanych lotów!!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michael




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRAKOW

PostWysłany: Wto 11:07, 28 Mar 2006    Temat postu: Za dużo odwoływanych lotów!!

Zbyt często odwoływane są loty z powodu warunków atmosferycznych!! Głupia mgła i samoloty nie mogą ladować, mamy XXI wiek!!! Dlaczego zarząd portu nie spieszy sie z montarzem ILS wyzszej kategorii? Moze macie jakies informacje co z modernizacją / budową oświetlenia nawigacyjnego na 07 i instalacja ILS? Nic nie slychac ostatnio o wydłuzaniu pasa o 250m.... przeciez bez tego wszystkiego linie lotnicze nie beda ufaly Balicom....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michael dnia Wto 15:50, 28 Mar 2006, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:03, 28 Mar 2006    Temat postu:

Odwolywane loty ? Wczoraj tylko Ryanair polecial do EPRZ i CLW do EPKT.
Zreszta wczoraj to wygladalo to tak

Cytat:

EPKK 272230Z 00000KT 1000 R25/0700 BCFG SCT053 04/04 Q1007 =
EPKK 272200Z 00000KT 2000 MIFG BR SCT053 04/04 Q1008 =
EPKK 272130Z 00000KT 0800 R25/0450 FG FEW066 SCT100 04/04 Q1008 =
EPKK 272100Z 00000KT 0600 R25/0250 FG FEW066 SCT100 05/05 Q1008 =
EPKK 272030Z 00000KT 0250 R25/0250 FG SCT066 05/05 Q1007 =
EPKK 272000Z 00000KT 0300 R25/0150 FG SCT100 06/06 Q1008 =
EPKK 271930Z 00000KT 0500 R25/0250 FG SCT100 07/07 Q1007 =
EPKK 271900Z 00000KT 0500 R25/0200 -RA FG SCT100 07/07 Q1008 =
EPKK 271830Z 00000KT 0400 R25/0150 FG FEW100 08/08 Q1008 =
EPKK 271800Z 00000KT 1600 BCFG BR SCT100 10/09 Q1007 =
EPKK 271730Z 02001KT 2500 BCFG BR SCT060 SCT090 10/10 Q1007 =
EPKK 271700Z 05002KT 5000 BR SCT060 SCT090 11/10 Q1008 =
EPKK 271630Z 04002KT 7000 -RA BKN060 12/11 Q1008 =


Tak wiec jak widac w ciagu 30min widocznosc spadla do 400m pozniej bylo "lepiej" Wink

Pasa nie ma po co wydluzac, lepiej kupic i zamontowac CAT II Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michael




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRAKOW

PostWysłany: Wto 12:14, 28 Mar 2006    Temat postu: pas

2550m jest wystarczajacy ale przy dobrych warunkach i dla mniejszych samolotów!!!
na przyklad B 767 nie moze startowac z pelnym obciazeniem....przez to np. nie moze wziasc dodatkowego cargo!!!! nie mowie juz o 747...co prawda ladowal w Balicach kilkanascie razy ale przy zlym wietrze nie sadze ze pilot zdecydowalby sie na siadanie.
Nie jestem (jeszcze) pilotem, ale slyszalem opinie pilotow lotu operujacych B767 z Balic....sami przyznaja ze jest cezko i powinno sie wydluzyc pas do przynajmniej 2800!
Zobaczcie tylko jakie kiepskie wyniki maja Balice w statystykach ruchu cargo.....to jest spowodowane....tez za krotkim pasem(chociaz jest wiele innych wazniejszych czynnikow).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michael dnia Wto 15:51, 28 Mar 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:49, 28 Mar 2006    Temat postu:

Dlatego na tym bardzo kozystaja Pyrzowice, co nie ukrywam bardzo mnie cieszy Wink
Moim zdaniem powinno sie w pierwszej kolejnosci (poza terminalem) certifikowac CAT II . Pozniej gdy wybuduje sie terminal i certyfikuje CAT II to mozna myslec o przedluzeniu pasa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Wto 17:10, 28 Mar 2006    Temat postu:

Panowie,
bylo milo i sympatycznie a kazdemu moga sie zdarzyc bledy ortograficzne ale to jeszcze nie powod by z tego powodu sie obrazac.
Wszystkie posty niezwiązane z glownym tematem zostaja usuniete.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Wto 17:53, 28 Mar 2006    Temat postu: Re: pas

michael napisał:
Zobaczcie tylko jakie kiepskie wyniki maja Balice w statystykach ruchu cargo.....to jest spowodowane....tez za krotkim pasem(chociaz jest wiele innych wazniejszych czynnikow).


Ruch cargo w Pyrzowicach w duzym stopniu generowany jest przez firmy kurierskie ktore maja siedziby na poludnie naszego kraju.
Jest miedzyinnymi DHL i TNT a w Balicach tylko WEA ktora zabiera przesylki dla Poczty Polskiej.

A drugi powod to samo wojewodztwo Slaskie gdzie znajduje sie spora czesc naszego przemyslu i bliskosc do Opola,Czestochowy czy Wroclawia sprawia ze Pyrzowice maja dobra lokalizacje dla operacji cargo.

Dlugosc pasa startowego nie jest najwazniejszym czynnikiem przyciagajacym ruch cargo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Wto 18:26, 28 Mar 2006    Temat postu: Re: Za dużo odwoływanych lotów!!

michael napisał:
Nic nie slychac ostatnio o wydłuzaniu pasa o 250m.... przeciez bez tego wszystkiego linie lotnicze nie beda ufaly Balicom....


Pas startowy bedzie przedluzany najwczesniej w 2007r.
Jeszcze wczesniej nalezy obnizyc gorke o pare metrow.

Ale nie jest to najwazniejsza inwestycja na lotnisku w Balicach.
Rozbudowa czy budowa nowego terminala pasazerskiego jest najwazniejsza inwestycja dla Balic a zaraz potem (pewnie nawet zostanie wczesniej ukonczona) rozbudowa plyty postojowej.

Aktualnie plyta miesci 18 maszyn tyle ze jest tylko jedno miejsce dla samolotu wielkosci Boeinga 747 czy Airbusa A340, 5 stanowisk dla maszyn wielkosci Boeinga 767, 5 dla Boeingow 737 czy Airbusow A320 a pozostale miejsca dla mniejszych maszyn.
I to jest bardzo waskie gardlo MPL i plyta w niektoruch godzinach na plycie stoi 12 duzych maszyn.

PS. Nawet jesli krakowskie lotnisko bedzie miec pas startowy dlugosci 4000m to nie pojawia sie u nas regularnie w najblizszym czasie Boeing 747.
Podstawowa maszyna ktora pojawiac sie bedzie na Naszym lotnisku to samoloty klasy B737 czy A320


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olo




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPKK

PostWysłany: Śro 9:36, 29 Mar 2006    Temat postu:

pozatym, nawet gdyby było więcej miejsc dla 747 to który przewoźnik zapewni sobie opłacalność takiego połączenia a lotnisk tranzytowych jest w Europie sporo.
Mam jednak nadzieję, że po zakończeniu rozbudowy obecnego portu zarząd pomyśli o rozbudowie cargo bo z geograficznego punktu widzenia to KRK ma super położenie, a wtedy można spodziewać się 747 ale w tej "gorszej" wersji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:30, 29 Mar 2006    Temat postu:

Olo napisał:
z geograficznego punktu widzenia to KRK ma super położenie, a wtedy można spodziewać się 747 ale w tej "gorszej" wersji.

Regularne cargo lata nocą, a podejście 25 jest nad miastem - to jest niemal dyskwalifikacja dla potencjalnego węzła cargo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:35, 29 Mar 2006    Temat postu: Re: Za dużo odwoływanych lotów!!

michael napisał:
Dlaczego zarząd portu nie spieszy sie z montarzem ILS wyzszej kategorii?

Bo to nie jest tylko zakup nowego pudełka i podłączenie go do istniejącej instalacji. W skład kategori drugiej wchodzą również systemy oznakowania/oświetlenia naziemnego, odpowiednie procedury oraz bardzo ścisłe wymagania co do propagacji sygnału z anten systemu. Górka pod L-ką być może musiałaby iść do zrównania, a i autostrada również może sprawiać problemy. Wszystko się da, ale to są duuuże koszty i sporo czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olo




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPKK

PostWysłany: Śro 15:08, 29 Mar 2006    Temat postu:

a powiedzcie mi bo nie do konca rozumiem, w czym przeszkadza górka (czy jej wysokość faktycznie jest taka problematyczna) i ewentualnie autostrada ???
zawsze odnosiłem wrażenie, że to lotnictwo pasażerskie ma większe wymagania niż cargo. Przecież lotnisk nie buduje się na pustyni a nawet jeżeli to fakt jego istnienia powoduje natychmiastową rozbudowę okolic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olo




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPKK

PostWysłany: Śro 15:11, 29 Mar 2006    Temat postu:

raczej jeziorka w Kryspinowie bym zasypał, wtedy mgła nie byłaby tak uciążliwa Smile)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michael




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRAKOW

PostWysłany: Śro 15:39, 29 Mar 2006    Temat postu:

Byc moze nie chodzi o znaczenie górki jako typowo fizycznej przeszkody, ale jako przeszkody dla GP (radiolatarni ściezki schodzenia ILS). Moze górka powoduje echa co zakłuca działanie ILS.W zależnosci od kategorii i typu systemu ILS potrzebna jest przestrzeń nawet 500m, na której nie wystepuja żadne pofałdowania terenu. VOR ma równiez takie wymagania (300m - 1000m), poza tym nawet jesli znajduje sie dalej niz 500m od anten, gorka moze miec wysokosc katowa wieksza niz 2 stopnie, czyli moze powodowac zaklucenia - i wlasnie to jest chyba problemem. Nowoczesne samoloty sa zdolne do ladowania z wiekszej wysokosci niz to obserwujemy. W Balicach samolociki schodza lagodnie, w porownaniu do duzych lotnisk w Ameryce gdzie samoloty maja duzo wieksze predkosci schodzenia (zauwazylem to w Toronto, gdzie ruch lotniczy jest ogromny)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:42, 29 Mar 2006    Temat postu:

W takim Zurichu jest pelno "goreK' i jakos CAT III jest zamontowany Wink Chyba chodzi tutaj tylko i wylacznie o kase...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olo




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPKK

PostWysłany: Śro 15:45, 29 Mar 2006    Temat postu:

no nareszcie ktoś mi wyjasnił o co chodzi Smile obserwując podejście na 25 nie zauwazyłem problemów u pilotów, dlatego byłem ciekawy. Ale przeciez nie da się całkowicie spełnić tych warunków w KRK.
pozatym jest jeszcze pytanie odkąd mierzony ma byc ten zakres?
Z drugiej jednak strony urządzeniom pracującym na tych częstoliwościach nie powinno to przeszkadzać. Teoretycznie wszystkie wzgórza powinny przeszkadzać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin