Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problemy z mgla rozwiazane?

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 22:25, 11 Sty 2006    Temat postu: Problemy z mgla rozwiazane?

Mgła znów unieruchomiła port w Balicach

Przez cztery godziny unieruchomiony był wczoraj port lotniczy w Balicach. Powodem znowu były złe warunki atmosferyczne. Jest szansa, że już niedługo lotnisko nie będzie od nich tak bardzo uzależnione.


Pomiędzy godz. 7 a 11 nie odleciały z Balic samoloty SkyEurope do Mediolanu i LOT-u do Wiednia. Z opóźnieniem wystartowali pasażerowie LOT-u udający się do Paryża. Maszyna Ryanaira z Londynu dostarczyła pasażerów na lotnisko w Rzeszowie, a LOT-owskie połączenie z Warszawy z godz,. 8.35 zostało odwołane.

Po raz kolejny okazało się, że parametry naprowadzania samolotów w krakowskim porcie nie zdają egzaminu przy gęstej mgle.

- Dysponujemy zbyt niską kategorią systemu bezpieczeństwa. Piloci w takich warunkach nie decydują się na posadzenie maszyny na naszym pasie startowym - tłumaczy Paweł Jastrzębski, wiceprezes spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków Balice.

Systemem naprowadzania zawiaduje jednak Agencja Ruchu Lotniczego i to od niej zależy, czy podniesie jego parametry. Według Jastrzębskiego ma się to stać w najbliższych tygodniach. - Uzgodnienia są na ukończeniu. Przekazaliśmy agencji propozycję udostępnienia działki, na której urządzenia naprowadzania mogłyby zostać zamontowane - wyjaśnia. Oznaczałoby to dla Balic możliwość obsługiwania maszyn w dwóch kierunkach. Obecnie samoloty nadlatujące z zachodu mogą być przyjmowane tylko przy bardzo dobrych warunkach atmosferycznych.

GW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:42, 11 Sty 2006    Temat postu:

Czyli bedzie ILS CAT II na pas 07 ? Bo teren przed gorka gdzie sa swiatla jest wojakow, wiec z przekazaniem tych krzaczorow by nie bylo problemu jak sadze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 0:26, 12 Sty 2006    Temat postu:

Straszna medialna paplanina. Ale biorąc pod uwagę, jak krótkimi terminami się w niej operuje, to na pewno nie jest to ILS na pas 07. No postawienie VOR dla podejść nieprecyzyjnych to również za mało, pozostaje tylko może rozbudowa świateł podejścia na kierunku 07, jakieś PAPI i zniesienie zakazu nocnych lądowań na tym pasie. Ale to akurat z mgłą, która jest utrapieniem Balic, nie ma wiele wspólnego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 0:34, 12 Sty 2006    Temat postu:

Czyli pewnie chodzi o pas 25 i zwiekszenie kategori. A dziennikarz nie wzial pod uwage wiatru i ladowan na 07 Wink
BTW. Jakby zrobili VOR, to jeszcze z jeden i mozna by pewnie zrobic procedury sid/star dla EPKT i EPKK. Z tego co mowil pewien Pan z Krakowskiego Zblizania tylko to jest ograniczeniem do wprowadzenia tych procedur. Nie majac VOR mozna by zrobic procedury transiction, ale nie zabardzo pasuje "niektorym" z gory... ;-0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:19, 12 Sty 2006    Temat postu:

BN napisał:
Czyli pewnie chodzi o pas 25 i zwiekszenie kategori. A dziennikarz nie wzial pod uwage wiatru i ladowan na 07 ;)

Hm, z tego co kiedyś czytałem (przyznam, że nie pamiętam gdzie) - nie ma szans, by ILS dla pasa 25 przeszedł obloty bez likwidacji przesławnej górki spotterskiej. Ale tego pewien być nie mogę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:03, 12 Sty 2006    Temat postu:

Podejrzewam jednak DVOR albo na lotnisku, albo gdzieś w pobliżu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:57, 12 Sty 2006    Temat postu:

"Cykl inwestycyjny" dla VORa to minimum 2 lata ponoć. :)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 1:03, 13 Sty 2006    Temat postu:

Trochę to potrwa, ale raczej kilka miesięcy niż 2 lata przy pomyślnych wiatrach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:33, 13 Sty 2006    Temat postu:

Inna spraw to fakt iz DVOR, a konkretnie podejscie dzieki niemu wykonywane, niewiele porawia sytuacje w przypadku mgiel. Nie bedzie to przeciez podejscie precyzyjne wiec minima dla tego podejscia beda odpowiednio wieksze od typowego ILSa 60/800. Korzysc bedzie spora w przypadkach silnych wschodnich wiatrow i pulapu chmur od 300 ft w gore. Wowczas zamiast podejscia z cyrklem bedzie DVOR.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin