Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie bedzie bazy Ryanaira w Balicach :)

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 10:23, 10 Lis 2005    Temat postu: Nie bedzie bazy Ryanaira w Balicach :)

Ryanair rezygnuje z planów założenia bazy w Balicach

Balice nie staną się bazą irlandzkiej taniej linii lotniczej Ryanair w Polsce - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Baza powstanie, ale w Poznaniu, Łodzi lub we Wrocławiu.

Irlandczycy, największy tani przewoźnik w Europie, postrzegają Polskę jako najbardziej perspektywiczny rynek na kontynencie. Otwierając przed kilkoma dniami połączenie Balic z Londynem i Glasgow, szefowa sprzedaży Ryanaira na Europę Środkową Caroline Baldwin zapowiedziała, że celem firmy jest zdobycie pierwszej pozycji wśród wszystkich linii operujących w Polsce. Irlandczycy chcą za kilka lat obsługiwać 6-10 milionów pasażerów, a to oznacza, że muszą w naszym kraju ulokować swoją bazę. Decyzja w tej sprawie podjęta zostanie wiosną przyszłego roku.

Według naszych informacji wysłannicy potentata z Dublina od pewnego czasu wizytowali polskie lotniska, badając techniczne możliwości utworzenia bazy. Rekonesans w Krakowie, Rzeszowie, Wrocławiu, Bydgoszczy, Szczecinie, Łodzi, Poznaniu i Gdańsku doprowadzić miał do zawężenia liczby portów branych pod uwagę przy planach podboju polskiego nieba. Jednocześnie od ponad roku toczyły się rozmowy z szefami portów oraz władzami lokalnymi i regionalnymi w sprawie warunków współpracy. Irlandczycy nie ukrywali, że w zamian za otwarcie bazy oczekują przywilejów, szczególnie w opłatach lotniskowych i handlingowych oraz daleko idącej kooperacji przy budowie obiektów bazy.

Co dają w zamian? Obecnie ich potencjał to 35 milionów przewiezionych w ciągu roku pasażerów, obsługiwanych na 266 trasach ze 107 lotnisk, w tym 15 baz. W Polsce Ryanair lata do ośmiu portów, utrzymując 13 tras. Z wyjątkiem Wrocławia, wszystkie pojawiły się w zimowej siatce połączeń. Lotnisko, które stanie się polską bazą przewoźnika, zyskuje ogromny potencjał. Ponieważ stacjonować w niej będą maszyny Ryanaira, możliwe jest wyznaczenie połączeń z każdym lotniskiem obsługiwanym przez tego przewoźnika. Co to oznacza? Wielokrotność 100 tysięcy pasażerów rocznie na każdym połączeniu. Rachunek jest prosty - 10 tras, to 1 milion pasażerów. To także praca dla kilkudziesięciu osób przy obsłudze samolotów Ryanaira i dodatkowe miejsca zatrudnienia w regionie.

Jak udało nam się dowiedzieć, w irlandzkiej centrali firmy szanse Krakowa na stanie się bazą linii spadły do zera. Powód? Szefostwo Balic oraz władze Krakowa i Małopolski otrzymały ofertę handlową przewoźnika przed rokiem. Nie tylko na nią do dziś formalnie nie odpowiedziały, ale nawet nie uzyskały zatwierdzenia nowych taryf opłat lotniskowych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Nie został więc spełniony podstawowy warunek stawiany przez Irlandczyków, że opłaty dla przewoźników zależą od liczby pasażerów obsłużonych przez nie w porcie. W odróżnieniu od innych polskich lotnisk, nikt też z Krakowa nie zabiegał o przyciągnięcie bazy Ryanaira. Wykorzystały to inne lotniska, przejmując inicjatywę. W ostatecznej rozgrywce liczyć się będzie już tylko Wrocław, Łódź i Poznań.

Co na to władze Małopolski? Wicemarszałek województwa Witold Śmiałek nie dowierzał, że Ryanair zrezygnował z planów ulokowania bazy w Balicach. - Nie negocjowaliśmy tej sprawy, bo na razie nie mamy terenu na taką inwestycję. Zabiegamy o przejęcie kilkudziesięciu hektarów, ale to jeszcze musi potrwać. Deklaruję, że jeżeli dostaniemy konkretną ofertę, to wyjdę z siebie, żeby bazę ściągnąć do nas - oznajmił.

Wczoraj w Warszawie odbyło się walne zgromadzenie udziałowców spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków Balice. Nie podjęto żadnych merytorycznych ustaleń. Z powodów proceduralnych posiedzenie odroczono na miesiąc.
GW

i dobrze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 23:26, 11 Gru 2005    Temat postu:

Czy baza Ryanaira powstanie jednak w Krakowie?

Ryanair wciąż jest zainteresowany utworzeniem bazy w Balicach - taką wiadomość przywiózł z centrali największego europejskiego taniego przewoźnika Paweł Jastrzębski, wiceprezes zarządzającej krakowskim portem spółki MPL.

Jak informowaliśmy kilka tygodni temu, Irlandczycy zniechęcili się do zaangażowania się w rozwijanie swojego przyczółka w porcie im. Jana Pawła II. W Balicach zainstalowali się jedynie z trasami do Londynu i Glasgow, choć już przed rokiem złożyli szefostwu lotniska ofertę otwarcia swojej bazy. Z czym wiąże się taka inwestycja? Z przydzieleniem kilku samolotów, które na stałe operują z lotniska, co przekłada się na zatrudnienie paruset osób do obsługi maszyn. Bazujące w porcie boeingi mogłyby latać na dziesiątkach tras, gwarantując lawinowy wzrost liczby turystów odwiedzających Kraków, a przez to przyczyniając się do stworzenia w mieście i regionie setek miejsc pracy.

Pomimo otrzymania oferty krakowski port nie robił nic, aby Irlandczyków sobie zjednać. Dlatego też Ryanair dał sygnał, że rezygnuje ze swoich planów wobec Krakowa i swoją polską bazę ulokuje gdzie indziej, np. we Wrocławiu.

Dopiero w takiej sytuacji szefostwo portu zareagowało, a do Dublina wybrał się wiceprezes Jastrzębski. - Nie przegraliśmy jeszcze walki o bazę. Otrzymałem zapewnienie, że Ryanair widzi Kraków w planach ekspansji - stwierdził po powrocie w sobotę z Dublina.

Irlandczycy przedstawili swoje oczekiwania wobec portu. Przede wszystkim chcą szybkiego podwyższenia kategorii systemu naprowadzania samolotów. - W tej sprawie będziemy rozmawiać z Agencją Ruchu Lotniczego i liczymy na szybki efekt - zapowiada wiceprezes MPL. Irlandczycy będą też potrzebować większej liczby stanowisk na płycie postojowej i ewentualnie hangaru. Co na to szefostwo lotniska? Rozbudowa płyty i utworzenie nowej drogi kołowania przewidziane są w planach inwestycji na przyszły rok.

Ryanair obawia się też o przepustowość terminala w Balicach. Według Jastrzębskiego wszystko jest na najlepszej drodze, aby w przyszłym roku dokończyć budowę tzw. terminala Schengen, co znacznie powiększy powierzchnię poczekalni odlotów. Ponieważ jednak niewiele usprawni to zatykającą się obsługę na stanowiskach odpraw, potrzebne jest wzniesienie nowego terminala. - Gdzie i kiedy go stawiać, odpowie nam tzw. master plan dla portu, który za kilka dni mamy otrzymać. Niezależnie od tego, czy baza Ryanaira powstanie, czy nie, i tak będziemy potrzebować nowego obiektu do obsługi pasażerów - wyjaśnia Jastrzębski.

W planach na przyszły rok zarząd spółki MPL zakłada wydanie na inwestycje 80 mln zł. Zdaniem wiceprezesa Jastrzębskiego zrealizowanie tych projektów spowoduje, że od strony technicznej nie będzie trudności ze spełnieniem oczekiwań Ryanaira. - Kwestia taryf nie była stawiana w sposób kategoryczny. Z naszej strony nie ma mowy o tym, żebyśmy udzielili jakichś specjalnych warunków jednemu przewoźnikowi - zaznaczył Jastrzębski.

Należy się spodziewać, że decyzja o polskiej bazie Ryanaira zostanie ogłoszona do połowy przyszłego roku. Za rok o tej porze na jednym z polskich lotnisk będą stacjonować boeingi 737 z lirą na ogonie.

GW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 13:45, 12 Gru 2005    Temat postu:

Zbiór ogólników. Jednak nie wierzę, że PPL zgodzi się wpuscić Ryana tam gdzie tak mocno wchodzi powiązany z LOT Centralwings.

Antek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 14:00, 12 Gru 2005    Temat postu:

Antonio napisał:
Zbiór ogólników. Jednak nie wierzę, że PPL zgodzi się wpuscić Ryana tam gdzie tak mocno wchodzi powiązany z LOT Centralwings.

Antek


Dla mnie nie ma znaczenia czy to bedzie Ryan czy C0 - wazne aby przybyly nowe polaczenia do nowych miast.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin