Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaka bedzie strategia Balic?

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 14:18, 12 Cze 2006    Temat postu: Jaka bedzie strategia Balic?

Balic dylematy

W Krakowie nigdy nie będzie tak jak w Nowym Jorku, gdzie samoloty startują lub lądują co minutę, ale Balice muszą jak najszybciej ruszyć z miejsca. Wszystko zależy od współpracy partnerów - twierdzi Kamil Kamiński, prezes lotniska.

- My jako lotnisko stoimy między młotem a kowadłem. Dla nas partnerem i klientem są linie lotnicze, ale z drugiej strony robimy wszystko by dogodzic pasażerom - zapewnia w rozmowie z serwisem TanieLatanie.net Kamil Kamiński, prezes MPL Balice. Krakowski port lotniczy chce ściślej współpracować z liniami lotniczymi, tak by jak najbardziej sprostać wymaganiom pasażerów.

Do prawdziwej ekspansji gotowy jest europejski potentat wśród tanich linii lotniczych, Ryanair - potwierdza w rozmowie z serwisem TanieLatanie.net Juliusz Komorek. - Lotnisko we wspołpracy z tanimi lniami lotniczymi może przyspieszyć gospodarczy rozwój Małopolski - dodaje. Juliusz Komorek przytacza przykład Marsylii, gdzie linie otworzyły niedawno swoją bazę. - Lotnisko musi być tańsze i jak najszybciej wybudować dodatkowy terminal dla tanich linii - radzi Komorek.- Musi mieć lepsza ofertę cenową, bo jeśli tego nie zmieni będzie ciągle przegrywało z portami na zachodzie Europy.

Tymczasem Balice ciągle nie określiły jaką rolę mają pełnić. Czy mają stać się portem lowcostowym, obsługującym przede wszystkim tanie linie lotnicze czy pozostać lotniskiem regionalnym. Kamil Kamiński zdaje sobie sprawę z tego, że czas działa na niekorzyść lotniska. - Musimy zdefiniować swoją rolę.Czy my chcemy dzielić kategorycznie pasażerów na tych, którzy korzystają z tanich przewoźników, a tych co korzystają z tradycyjnych - mówi.

Kamil Kamiński przytacza trzy możliwości rozwoju lotniska:

Wszyscy pasażerowie traktowani na równi, obsługiwani w jednym standardzie, w tym samym, ale rozbudowanym terminalu.
Dodatkowy terminal dla tradycyjnych linii lotniczych, a obecny dla pasażerów linii niskokosztowych.
Jeden duży i nowoczesny terminal, z połaczenia starego z nowym, dla pasażerów tradycyjnych linii. A dla niskokosztowych, terminal wybudowany tanią technologią na zupełnie innych terenach.
Decyzja w sprawie tej roli krakowskiego lotniska ma zapaść w ciągu dwóch najblizszych miesięcy. - Jeśli interesy samorządów, lotniska i linii lotniczych nie będą miały wspólnego mianownika, Balice zapchają się kompletnie w ciągu kilku lat - rozkłada ręce Kamil Kamiński, prezes portu. Twierdzi, że w tej chwili przy dobrej organizacji ruchu Balice mogą przyjąć, przy jednym pasie, 10 milionów pasazerów rocznie. Terminal z trudem mieści 2 miliony.

pasazer


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thewho




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:46, 12 Cze 2006    Temat postu:

Cytat:
Balice zapchają się kompletnie w ciągu kilku lat - rozkłada ręce Kamil Kamiński, prezes portu. Twierdzi, że w tej chwili przy dobrej organizacji ruchu Balice mogą przyjąć, przy jednym pasie, 10 milionów pasazerów rocznie. Terminal z trudem mieści 2 miliony.


Shocked

Haha za kilka lat? On chyba nigdy nie byl na lotnisku jak jest samolot do stanow i to tylko jeden!!! Przez terminal nie da sie przejsc a 90% rejsow w tym czasie jest opoznionych z powodu kolejek na paszportowce i bramkach kontroli bezpieczenstwa.
Pierwsza czesc artykulu jest jak najbardziej sensowna ale ta ostatnia wypowiedzia znowu udowadniaja, ze tak naprawde to nie wiedza co sie dzieje na lotnisku.
Niech jeszcze powie, ze rozbudowa idzie pelna para Twisted Evil
Pracuje przy rozbudowie starego terminala moze 10-15 osob od godziny 9:00 - 15:00 - sorki ale ludzie do budowy prywatnych domow maja wieksza ekpie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michael




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRAKOW

PostWysłany: Pon 17:06, 12 Cze 2006    Temat postu:

jestem za budową jednego wielkiego w koncu terminala z prawdziwego zdazenia!!! co za sens jest budowa specjalnego taniego terminala dla tanich lini?? przeciez lowcosty to wiekszosc pasazerow w naszym porcie, a w najblizszych latach na pewno niskokosztowcy osiagna 75% w Balicach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:03, 12 Cze 2006    Temat postu:

michael napisał:
co za sens jest budowa specjalnego taniego terminala dla tanich linii?
Własnie taki. Tylko osobny terminal daje mozliwosc oferowania TANSZYCH usług dla low-costów. Przykład? Ryanair nie wykazywał zadnego zainteresowania Marsylia, nawet tam nie latał. Ale kiedy wybudowano terminal niskokosztowy, FR od razu stworzył tam baze. Podobnie zreszta ma sie rzecz z Genewa i easyJetem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thewho




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:15, 12 Cze 2006    Temat postu:

Dokladnie tak. Tanie latanie to inny sposob myslenia/obslugi klienta. Nie da sie w jednym miejscu obslugiwac dobrze obu rodzaju linii korzystajac z tej samej infrastruktury. Zawsze ktos bedzie pokrzywdzony. Dla tanich linii bedzie za drogo a dla "zwyczajnych" za niski komfort/poziom obslugi.
Ja osobiscie jestem za oddzielnym terminalem dla low-cost'ow


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 19:35, 12 Cze 2006    Temat postu:

thewho napisał:
Dokladnie tak. Tanie latanie to inny sposob myslenia/obslugi klienta. Nie da sie w jednym miejscu obslugiwac dobrze obu rodzaju linii korzystajac z tej samej infrastruktury. Zawsze ktos bedzie pokrzywdzony. Dla tanich linii bedzie za drogo a dla "zwyczajnych" za niski komfort/poziom obslugi.
Ja osobiscie jestem za oddzielnym terminalem dla low-cost'ow


Niekoniecznie tak musi byc.
W Amsterdamie wszytskie linie obslugiwane sa w jednym terminalu EasyJet,Jet2,Transavia,SkyEurope czy Wizz.

W Balicach jest potrzebny terminal z prawdziwego zdarzenia takiego typu jak zaprojektowala amerykanska firma.

Pozostale rozwiazania sa tymczasowe i typowo polskie polsrodki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
micoud20




Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 21:24, 12 Cze 2006    Temat postu:

a jakie zaproponowała amerykańska firma ? To są te plany na oficjalnej stronie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 21:35, 12 Cze 2006    Temat postu:

Poki PPL bedzie rzadzil Balicami to nawet najwspanialsze plany spelzna na niczym. Dla mnie chore jest aby instalowanie internetu tyle trwalo. Rozmawialem z przedstawicielem jedej z firm telekomunikacyjnych odpowiedzialnych za umowe z Balicami i stwierdzil ze z ich strony wszstyko jest gotowe - za to Balice caly czas czekaja albo to na opinie warszawskiego prawnika co do umowy,albo na jakies inne papiery.
Tak samo nowy pan prezes tez generalnie nie bardzo ma pojecie o tym co sie dzieje - paranoja. Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 22:20, 12 Cze 2006    Temat postu:

micoud20 napisał:
a jakie zaproponowała amerykańska firma ? To są te plany na oficjalnej stronie ?


HNTB Corporation

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 22:53, 12 Cze 2006    Temat postu:

i jeszcze jeden link
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Wto 15:39, 13 Cze 2006    Temat postu:

A ja dalej twierdze, że najpierw potrzebujemy dłuższego pasa i większej płyty:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin