| 
			
				|  | Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 |  
 
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| DrugiKonrad 
 
 
 Dołączył: 14 Paź 2005
 Posty: 36
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 12:12, 05 Sty 2006    Temat postu: czy dzisiaj (5/01/2006) w Balicach wieje ze zlej strony ? |  |  
				| 
 |  
				| Czolem, Dzisiaj (5/01/2006) rano lot 9:35 z WAW zawrocony do WAW, za to FR polecial dalej do RZE. Czy to z powodu wschodniego wiatru i niskich chmur czy cos innego sie dzieje na naszym ulubionym lotnisku ?
 PS. Kondolencje i wyrazy wspolczucia w zwiazku z ogloszeniem AF 3x dziennie CDG-KTW. No i gratulacje dla kolegow z KTW, pewnie sie im Lufthansa juz opatrzyla.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  |  |  |  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| DrugiKonrad 
 
 
 Dołączył: 14 Paź 2005
 Posty: 36
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 12:23, 05 Sty 2006    Temat postu: czy dzisiaj (5/01/2006) w Balicach wieje ze zlej strony ? |  |  
				| 
 |  
				| Odpowiedz samemu sobie: wlasnie przelecialo cos nad Makro/Radzikowskiego, wiec jedna beda ladowac z wiatrem.
 
 METAR Observation for: 	EPKK
 Date/Time of Observation: 	5 January 2006, 11:00 UTC (5 January 2006, 12:00 CET)
 Wind: 	From 070° at 15 kts (28 km/h)
 Visibility: 	8000 m (5.0 sm)
 Sky Conditions: 	Broken ceiling at 600 ft
 Temperature: 	-1.0° C (30.2° F)
 Dew Point: 	-2.0° C (28.4° F)
 Relative Humidity: 	93%
 Altimeter: 	1026 hPa/mbar (30.30" Hg)
 
 Czyli ladowanie z wiatrem 30 km/h w plecy.
 
 Z drugiej strony byloby bez ILSa z podstawa chmur 600 ft. Niedobrze.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| seo 
 
 
 Dołączył: 22 Gru 2005
 Posty: 149
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 13:39, 05 Sty 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Pytanie laika Od czego zalezy  ze w podobnych warunkach np.NE431 jest zawrocon do KAT a 15minut wczesniej 4U 7736 laduje ?
 
 Kierunek	                        Uwagi
 9:35	LO 3907	WARSZAWA (WAW)	       ZAWRÓCONY DO WAW
 9:35	FR 2432	LONDON (STN)	            ZAWRÓCONY DO RZE
 11:45	4U 7736	HAMBURG (HAM)	          WYLĄDOWAŁ
 12:00	NE431	LONDON (STN)	             ZAWRÓCONY KAT
 12:25	LO 3905	WARSZAWA (WAW)	       WYLĄDOWAŁ
 12:55	EZY4541	BERLIN (SXF)	             WYLĄDOWAŁ
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Gabec Moderator
 
 
 Dołączył: 16 Lis 2005
 Posty: 1866
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: KRK
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 13:43, 05 Sty 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | seo napisał: |  	  | Pytanie laika Od czego zalezy  ze w podobnych warunkach np.NE431 jest zawrocon do KAT a 15minut wczesniej 4U 7736 laduje ?
 
 Kierunek	                        Uwagi
 9:35	LO 3907	WARSZAWA (WAW)	       ZAWRÓCONY DO WAW
 9:35	FR 2432	LONDON (STN)	            ZAWRÓCONY DO RZE
 11:45	4U 7736	HAMBURG (HAM)	          WYLĄDOWAŁ
 12:00	NE431	LONDON (STN)	             ZAWRÓCONY KAT
 12:25	LO 3905	WARSZAWA (WAW)	       WYLĄDOWAŁ
 12:55	EZY4541	BERLIN (SXF)	             WYLĄDOWAŁ
 | 
 Wg mnie laika chyba tylko od decyzji pilota, w koncu to on podejmuje ostateczna decyzje... ale moge sie mylic
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Atco 
 
 
 Dołączył: 06 Paź 2005
 Posty: 1284
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 17:22, 05 Sty 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Nie mylisz się. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Airliner Moderator
 
 
 Dołączył: 30 Paź 2005
 Posty: 1965
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: EPKK
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 17:55, 05 Sty 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Przez pogodę odwołane loty 
 Silny wiatr sparaliżował w środę lotnisko w Balicach. Poranne loty odwołano lub opóźniono. Sytuacja już wróciła do normy. Złą passę przełamał pilot Germanwings, który już po 13 zdecydował się lądować w Krakowie.
 
 Pasażerowie ze Sztudgartu mieli szczęście, jako pierwsi mogli zejść na płytę lotniska w Balicach. W gorszej sytuacji byli, pasażerowie irlandkiej linii Ryanair. Około 300 osób zamiast wylecieć do Londynu i Glasgow zostali na lotnisku. - W takich przypadkach, pasażerowie, którzy nie polecieli z Krakowa do Londynu i Glasgow mają prawo ubiegać się o rezerwacje bez dodatkowych oplat, w jednym z nastepnych możliwych samolotow na tej samej trasie - tłumaczy Tomasz Kułakowski z Ryanair. - Mogą też dostać refundację wydatków za niezrealizowany biletu. Obu czynnosci dokonuja agenci handlingowi na lotnisku. Mają dostep do systemu rezerwacji Ryanair - dodaje w rozmowie z serwisem TanieLatanie.net Kułakowski.
 
 W Balicach nie wylądowały samoloty irlandzkich linii z Londynu i Glasgow. Zamiast tego, pasażerowie wysiedli w Rzeszowie. Podobną sytuację mieli podróżni w Gdańsku. Pasażerowie z Londynu lądowali w Szczecinie.
 
 - Takie sytuacje w Balicach zdarzają się kilka dni w roku. Wieje bardzo silny wiatr ze wschodu wprost na lądujący samolot. Decyzję o tym czy lądować podejmuje sam pilot, po konsultacji ze swoim centrum zarządzania. Lotnisko informuje tylko o parametrach pogody - wyjaśnia w rozmowie TanieLatanie.net Piotr Pietrzak, rzecznik portu w Balicach. - Z Ryanairem jest rzeczywiście problem, próbujemy to wyjaśniać pasażerom - mówią pracownicy obsługi naziemnej LHC (firma wykonująca usługi handlingowe na zlecenie linii lotniczych).
 
 Oprócz Ryanaira poranne loty odwołał SkyEurope, narodowa włoska linia Alitalia i polski LOT. Sky Europe od razu zajął się swoimi pasażerami - zapewnia w rozmowie z serwisem TanieLatanie.net rzecznik SkyEurope, Eryk Kłopotowski. - Sam byłem na miejscu i widziałem jaka pogoda była w Krakowie - dodaje. Pasażerowie SkyEurope mogą zarządać zwrotu pieniędzy zapłaconych za bilety, albo zmienić termin rezerwacji od razu na lotnisku, w biurze słowackich tanich linii. Samolot SkyEurope z Mediolanu skierowano do Warszawy, a londyński rejs do Katowic. Podróżni mogli przejechać do Krakowa podstawionym autobusem. Z Krakowa nie wyleciał samolot do Manchesteru, a lot do Dublina z opóźnieniem z Katowic zamiast z krakowskiego lotniska. - Do katowic przewieźliśmy pasażerów naszymi autobusami - zapewnia Eryk Kłopotowski.
 
 - To nie jest wina linii lotniczych czy lotniska - podkreśla jeszcze raz Piotr Pietrzak w rozmowie z serwisem TanieLatanie.net - tylko pogody. Takie wietrzne dni mamy w Balicach od kilku lat. To jest problem - przyznaje Pietrzak - gdy obsługujemy około 40 lotów dziennie. Samoloty mają opóźnienia, a niektóre loty są odwoływane. To nie jest ruch naziemny, gdzie "jakoś" można powoli przejechać. Tu chodzi o bezpieczeństwo pasażerów
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| STYRO 
 
 
 Dołączył: 17 Lis 2005
 Posty: 576
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 2:17, 06 Sty 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| W Rzeszowie ladowal i Londyn i Glasgow krakowski czy tylko Londyn? 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| DrugiKonrad 
 
 
 Dołączył: 14 Paź 2005
 Posty: 36
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 12:28, 06 Sty 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Pytanie w zwiazku z tym: Niektore samoloty byly zawracane, inne ladawaly z wiatrem (na 25).
 Jak w takim ukladzie odbywaly sie starty ? Pewnie pod wiatr, czyli na wschod (na 7). To oznacza, ze musialy byc dlugie przerwy miedzy ladowaniem a startem (startami), samo kolowanie z konca pasa pod terminal a potem kolowanie odlatujacego samolotu na koniec pasa zajmuje z 10-15 minut. A wyminac sie chyba nie maja gdzie, ewentualnie jakis ATR czy CRJ moze zjachac z pasa wczesniej ale trudno na to liczyc przy ladowaniach z wiatrem w plecy. Czy ktos moglby opisac jak to sie odbywalo, zwlaszcza w "szczycie", czyli mniej wiecej od 13 do 15 ?
 Dzieki...
 
 Apropos, dzisiaj jest juz tylko 11kts (20km/h) wiatru w plecy i troche wyzsza podstawa broken ceiling at 1000ft. Ladowania na 25.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Airliner Moderator
 
 
 Dołączył: 30 Paź 2005
 Posty: 1965
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: EPKK
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 15:21, 06 Sty 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | DrugiKonrad napisał: |  	  | Pytanie w zwiazku z tym: Niektore samoloty byly zawracane, inne ladawaly z wiatrem (na 25).
 Jak w takim ukladzie odbywaly sie starty ? Pewnie pod wiatr, czyli na wschod (na 7). To oznacza, ze musialy byc dlugie przerwy miedzy ladowaniem a startem (startami), samo kolowanie z konca pasa pod terminal a potem kolowanie odlatujacego samolotu na koniec pasa zajmuje z 10-15 minut. A wyminac sie chyba nie maja gdzie, ewentualnie jakis ATR czy CRJ moze zjachac z pasa wczesniej ale trudno na to liczyc przy ladowaniach z wiatrem w plecy. Czy ktos moglby opisac jak to sie odbywalo, zwlaszcza w "szczycie", czyli mniej wiecej od 13 do 15 ?
 Dzieki...
 
 Apropos, dzisiaj jest juz tylko 11kts (20km/h) wiatru w plecy i troche wyzsza podstawa broken ceiling at 1000ft. Ladowania na 25.
 | 
 
 Startowaly z 07.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
		|  |  
  
	| 
 
 | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 
 |  fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
 Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
 
 |