Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co sie stało z SAS

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seo




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:08, 13 Lut 2006    Temat postu: Co sie stało z SAS

Nie wiem jak mi to umkneło że SAS nie lata już do KRK .
Czy to przerwa zimowa czy zwineli sie na dobre ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:15, 13 Lut 2006    Temat postu:

zwineli sie na dobre nie wiadomo dlaczego. pewnie nie chcieli wadzic LH i OS

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek_EPKK




Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 12:25, 13 Lut 2006    Temat postu:

Z tego co mi kolega z GDN podpowiedzial (a tam lata SAS) to po prostu nie ta klasa. W sumie jednak to dosc dziwne ze gdy w Balicach dzieje sie bardzo dobrze i kolejne linie lotnicze to wchodza na rynek, to zwiekszaja ilosc polaczen, SAS obslugujacy polaczenie do Kopenhagi nagle znika z pola widzenia.
Ze spotterskiego punktu widzenia szkoda DHQ. A we wrzesniu na jednym z ostatnich rejsow przylecial MD-83 co mozna potraktowac jako zwienczenie focenia "niebieskich ogonkow" na EPKK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seo




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:11, 13 Lut 2006    Temat postu:

Raz juz taki numer zrobili latali chyba 2 lata a potem pomimo pelnych samolotow sie zwineli, wrocili o ile pamietam po roku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pon 18:04, 13 Lut 2006    Temat postu:

SAS jest drogi. I to kazdy powie, ale za to ma jakas klase. W GDN trzymaja sie swietnie, ale powoli zaczynaja przystopowywac z rozwojem. WWW zeszlym roku mieli nieiwielki przyrost paxow. SAS'owi sluza lotniska, gdzie ma srednia konkurencje. W GDN prawie zadnej (jedynie LO i LH do FRA i MUC), zas w KRK jest DUZA. A przy ich cenach maja male szense sie przebic.

Poza tym, lecac w Europe z KRK, to via CPH jest to raczej ciutke na okolo. Bo tzreba leciec sporo na polnoc, a pozniej w wiekszosci przypadkow na polodnie. Z KRK najlepiej z geograficznego punktu widzenia wlasnie na MUC i FRA oraz VIE.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 18:54, 13 Lut 2006    Temat postu:

Piotrek_EPKK napisał:
W sumie jednak to dosc dziwne ze gdy w Balicach dzieje sie bardzo dobrze i kolejne linie lotnicze to wchodza na rynek, to zwiekszaja ilosc polaczen, SAS obslugujacy polaczenie do Kopenhagi nagle znika z pola widzenia.
Ze spotterskiego punktu widzenia szkoda DHQ. A we wrzesniu na jednym z ostatnich rejsow przylecial MD-83 co mozna potraktowac jako zwienczenie focenia "niebieskich ogonkow" na EPKK.


SAS stosowal niespojna polityke.
Za pierwszym razem liczyli na transfery z Krakowa via CPH i latali 4 x week Fokkerami 50.
Nie udalo sie ale wina lezy po stronie SASu bo jak ktos mysli o transferach to minimum 7 lotow tygodniowo (jesli nawet nie 2x a nawet 3x dziennie tak jak LH czy AZ).

Drugie podejscie to loty zaledwie dwa w tygodniu w weekendy.
Polaczenie typowo turystyczne ale z cenami SASu malo atrakcyjne.

Mysle ze SAS wroci do Krakowa ale z bardziej przemyslana strategia.
Moim zdaniem wyjscia dla SASu sa dwa :

- obsluga linii do Kopenhagi przez linie Cimber(code share SAS) i to maszynami 50 miescowymi CRJ200 minimum 7x week

- rejsy dla skandynawskich turystow ewn dla pracownikow z Polski(taryfy snowflake) i 4 x loty w tygodniu MD87.

PS. To nie byl MD-83 a MD-87 Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seo




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:34, 14 Lut 2006    Temat postu:

Apropo Snowflake mam pytanie czy oni działają jako odrębna linia ?
Czy jest to odrębną klasa rezerwacji na loty SAS ?

A co do ruchu turystycznego to tym dziwniejsze ze sie wycofali mając swój hotel RADISSON w Krakowie.
Może na ich miejsce wejdzie STERLING, który ma bazy zarówno w Kopenhadze jak i Sztokholmie skąd lata do Pragi i Budapesztu ...
Myślę ze władzę miasta powinny bardziej działać w kierunku ożywienia turystyki z kierunków skandynawskich.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
IgnacyHannak




Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Katowice/Duesseldorf

PostWysłany: Wto 12:53, 14 Lut 2006    Temat postu:

snowflake jako samodzielna linia przestala istniec jakis rok tamu, teraz jest to juz tylko klasa rezerwacyjna na wybranych lotach SAS!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 0:06, 15 Lut 2006    Temat postu:

seo napisał:
A co do ruchu turystycznego to tym dziwniejsze ze sie wycofali mając swój hotel RADISSON w Krakowie.


SAS posiada takze hotele w Australii,Brazylii,Tunezji,Nigerii,RPA,Kazachstanie,Uzbekistanie,Bangladeszu czy w Indiach mimo ze nie lata do tych krajow.

Wiec nie ma to specjalnego znaczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Nie 21:09, 19 Lut 2006    Temat postu:

Ja bym też obstawiał Sterlinga. I mam nadzieję, że Centralwings, FlyNordic albo Ryanair zapełni tą przykrą Sztokholmską lukę. Miło byłoby też ujrzeć FlyMe z Goteborga...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 23:39, 19 Lut 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Ja bym też obstawiał Sterlinga. I mam nadzieję, że Centralwings, FlyNordic albo Ryanair zapełni tą przykrą Sztokholmską lukę. Miło byłoby też ujrzeć FlyMe z Goteborga...


Mysle ze najwieksze szanse sa na Ryanaira.
Tyle ze Sky chce uruchomic to polaczenie tyle ze pozniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin