Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTW -> MUC, VIE
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Katowice - Pyrzowice (EPKT/KTW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus




Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPKT

PostWysłany: Śro 22:54, 11 Sty 2006    Temat postu:

Bardzo dobra wiadomość. Sądzę,że kierunki są naprawdę dobrze wybrane i będzie wielu chętnych na te loty Smile .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 0:28, 12 Sty 2006    Temat postu: Re: KTW -> MUC, VIE

WZZ napisał:
INFORMACJA PEWNA NA 100%:

Od początku kwietnia SKY Express uruchomi 2 nowe połączenia z Katowic do:
Monachium i Wiednia.

Skoro pewna na 100%, to musi być oficjalna. Jeśli oficjalna, to bądź łaskaw podać źródło :)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Czw 11:51, 12 Sty 2006    Temat postu:

W kwestii 'zabójczej konkurencji' pomiedzy tymi portami wypowiadałem się juz kilkukrotnie, podejrzewam, ze kolega 'zza miedzy', czesto wypowiadający się na forum KTW - Airliner - przyzna mi rację. Moim zdaniem konkurencja pomiędzy KTW i KRK ma miejsce w ograniczonym zakresie. Dziala to w dwie strony. W moim przekonanmiu tak KTW podbierają turystycznych pasażerów KRK, jak KRK conieco korzysta z potencjału biznesowego KTW. Uważam, że najwieksze skupisko ludności w tym kraju a więc GOP jest wystarczającym zapleczem dla portu takiego jak KTW i nie ma powodów do obaw, że oto KRK odbierze paxów z KTW. Podobnie jest w Krakowie - miasto o takim potencjale w sposób oczywisty wypełni lub - jak to ma miejsce obecnie - rozsadzi terminal w szwach.

W przypadku bliskosci dwoch porównywalnej wielkości portów lotniczych, ktorych obszar oddzialywania ociera sie o 8mln potencjalnych paxow, kluczem do przyciagniecia pasazerow z regionu jest wykreowanie u nich poczucia "przywiazania" do "swojego" lotniska i zaproponowanie ciekawej - dostosowanej do mozliwosci regionu - oferty.. I owe kreowanie ma wlasnie miejsce: KTW nadrabia zaleglosci w ofercie linii dla klientow biznesowych (AF, starania o VIE i MUC), przywiazuje pasazerow do portu (np. dzieki programowi Latam z Katowic). Mieszkancy Krakowa i Malopolski z reguly korzystaja "ze swojego" lotniska w Balicach, ale skuszeni ciekawa oferta (np. LH do USA ) polecą z Katowic.
I tak to bedzie wyglądać w moim przekonaniu, zadnej wyniszczającej konkurencji nie będzie. Co ciekawe oba porty (a raczej firmy handlingowe) pomagają sobie w sytuacjach 'pozarozkladowych'.

Przy tak duzym skupisku ludnosci jest miejsce dla 2 portow, bez 'skakania sobie do gardel' a raczej z subtelną grą o pasazera.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 17:54, 12 Sty 2006    Temat postu:

wajher napisał:
W kwestii 'zabójczej konkurencji' pomiedzy tymi portami wypowiadałem się juz kilkukrotnie, podejrzewam, ze kolega 'zza miedzy', czesto wypowiadający się na forum KTW - Airliner - przyzna mi rację. Moim zdaniem konkurencja pomiędzy KTW i KRK ma miejsce w ograniczonym zakresie. Dziala to w dwie strony. W moim przekonanmiu tak KTW podbierają turystycznych pasażerów KRK, jak KRK conieco korzysta z potencjału biznesowego KTW. Uważam, że najwieksze skupisko ludności w tym kraju a więc GOP jest wystarczającym zapleczem dla portu takiego jak KTW i nie ma powodów do obaw, że oto KRK odbierze paxów z KTW. Podobnie jest w Krakowie - miasto o takim potencjale w sposób oczywisty wypełni lub - jak to ma miejsce obecnie - rozsadzi terminal w szwach.

W przypadku bliskosci dwoch porównywalnej wielkości portów lotniczych, ktorych obszar oddzialywania ociera sie o 8mln potencjalnych paxow, kluczem do przyciagniecia pasazerow z regionu jest wykreowanie u nich poczucia "przywiazania" do "swojego" lotniska i zaproponowanie ciekawej - dostosowanej do mozliwosci regionu - oferty.. I owe kreowanie ma wlasnie miejsce: KTW nadrabia zaleglosci w ofercie linii dla klientow biznesowych (AF, starania o VIE i MUC), przywiazuje pasazerow do portu (np. dzieki programowi Latam z Katowic). Mieszkancy Krakowa i Malopolski z reguly korzystaja "ze swojego" lotniska w Balicach, ale skuszeni ciekawa oferta (np. LH do USA ) polecą z Katowic.
I tak to bedzie wyglądać w moim przekonaniu, zadnej wyniszczającej konkurencji nie będzie. Co ciekawe oba porty (a raczej firmy handlingowe) pomagają sobie w sytuacjach 'pozarozkladowych'.

Przy tak duzym skupisku ludnosci jest miejsce dla 2 portow, bez 'skakania sobie do gardel' a raczej z subtelną grą o pasazera.


Oczywiscie ze miejsca jest bardzo duzo dla dwoch lotnisk.
Podobna sytuacja ma miejsce w niemczech w Kolonii i Dusseldorfie i swietnie sobie oba porty radza i sie uzupelniaja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Czw 22:57, 12 Sty 2006    Temat postu: Re: KTW -> MUC, VIE

psotter napisał:
WZZ napisał:
INFORMACJA PEWNA NA 100%:

Od początku kwietnia SKY Express uruchomi 2 nowe połączenia z Katowic do:
Monachium i Wiednia.

Skoro pewna na 100%, to musi być oficjalna. Jeśli oficjalna, to bądź łaskaw podać źródło Smile


A co Ci mam podać źródło informacji i może jeszcze godziny odlotów i przylotów Question - nie bądź w gorącej wodzie kąpany Wink

Pozdrawiam Cię psotter


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
IgnacyHannak




Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Katowice/Duesseldorf

PostWysłany: Czw 23:06, 12 Sty 2006    Temat postu:

zgodze sie z toba wajher, ale tylko do pewnego stopnia!!! aktualnie w polsce rynek lotniczy jest jeszcze, powiedzmy "niedorozwiniety"! jest spory potencjal i masa wolnego miejsca na ekspansje! ale wczesniej czy pozniej boom w polsce sie skonczy, mysle ze potrwa to jeszcze z jakies 10 lat przez ktore przyrost pasazerow bedzie liczony w liczbach dwocyfrowych!!! tak dlugo jak to bedzie stanem rzeczy to ani ktw ani krk nie beda mnialy powodu zeby tak na powaznie walczyc o pasazerow bo tez bez ostrej walki beda mieli nizly przyrost!!!
dopiero potem zacznie sie robic ciekawie!!! sadze ze za jakies 7-8 lat low-cost w krk i ktw osiagna swoje maksimum i beda sie rozwijac coraz wolniej, zamiast tego ze wzgledu na coraz bogatsze spoleczenstwo zaczna sie rozrastac linie tradycyjne i wtedy zacznie sie mordobicie o klienta! wtedy tak na prawde zacznie sie liczyc jakos standartu, architektura i wygoda terminalu, dogodny dojaz itp itp

co do DUS i CGN to to sie tylko tak wydaje ze one tak dobrze ze soba wspoldzialaja!!! walka tutaj toczy sie juz na szczeblu politycznym, gdzie DUS od kilku lat skutecznie blo´kuje rozbudowe pasa w koloni! pozatem tez juz nie ma podzialu miedzy low cost i tradycyjnymi tak jak to bylo jeszcze 3 lata temu!!!! w miedzyczasie z DUS lata i germanwings i HLX zamiast tego niedlugo Continental zacznie latac do CGN (przed 9/11 latali do DUS)!!!

co do aglomeracji GOP + KRK wydaje mi sie ze na przelomie nastepnych 25 lat przydalyby sie jeszcze z dwa lotniska male, obslugujace czartery i regionalne loty gdzies w okolicach bialej i miedzy gliwicami a opolem!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:54, 12 Sty 2006    Temat postu: Re: KTW -> MUC, VIE

WZZ napisał:
psotter napisał:
WZZ napisał:
INFORMACJA PEWNA NA 100%:

Od początku kwietnia SKY Express uruchomi 2 nowe połączenia z Katowic do:
Monachium i Wiednia.

Skoro pewna na 100%, to musi być oficjalna. Jeśli oficjalna, to bądź łaskaw podać źródło :)

A co Ci mam podać źródło informacji i może jeszcze godziny odlotów i przylotów :?: - nie bądź w gorącej wodzie kąpany :wink:

W takim razie będę to doniesienie traktował jako "bardzo prawdopodobne", a nie "pewne na 100%". Pozdrowionka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus




Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPKT

PostWysłany: Pią 16:37, 17 Lut 2006    Temat postu:

Trochę czasu już minęło od obwieszczenia informacji o nowym przewoźniku z Katowic , wiadomo coś nowego Question są już jakieś oficjalne informacje Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Sob 20:37, 11 Mar 2006    Temat postu:

Być może jutro się dowiemy czy DirectFly wejdzie z połączeniami do Katowic. Question

Twierdzę tak bo na ich stronie jest informacja, że jeszcze jutro (12.03.2006) będzie konferencja prasowa w sprawie nowych połączeń tego przwoźnika:

Cytat:
Wszelkie informacje na temat nowej marki, planowanych połączeń i cen biletów zostaną przedstawione podczas konferencji prasowych w sobotę i niedzielę 11 i 12 marca 2006 roku.

[link widoczny dla zalogowanych]

Poczekamy - zobaczymy.......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krisg




Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Nie 1:05, 12 Mar 2006    Temat postu:

WZZ napisał:
Być może jutro się dowiemy czy DirectFly wejdzie z połączeniami do Katowic. Question

Twierdzę tak bo na ich stronie jest informacja, że jeszcze jutro (12.03.2006) będzie konferencja prasowa w sprawie nowych połączeń tego przwoźnika:

Cytat:
Wszelkie informacje na temat nowej marki, planowanych połączeń i cen biletów zostaną przedstawione podczas konferencji prasowych w sobotę i niedzielę 11 i 12 marca 2006 roku.

[link widoczny dla zalogowanych]

Poczekamy - zobaczymy.......



Wg portalu pasazer.com nie ma przewidzianych żadnych połączeń między Pyrzowicami i zarówno portami krajowymi jak i zagranicznymi. Najbliżej nas jest Kraków, który dorobi się połączenia do Gdańska.

Gdańsk - Kraków 12:50 (12345--) od 199 zł


Kraków - Gdańsk 14:55 (12345--) od 199 zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus




Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPKT

PostWysłany: Nie 13:23, 12 Mar 2006    Temat postu:

Szkoda. Niepotrzebny szum się zrobił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Katowice - Pyrzowice (EPKT/KTW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin