Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Budowa pod nowy terminal
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Katowice - Pyrzowice (EPKT/KTW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piwi




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]

PostWysłany: Sob 21:30, 19 Lis 2005    Temat postu:

Wszelakiego rodzaju telewizorki - wolno wiszące Very Happy Jest tam parę, na których wyświetlane są reklamy, a reszta nad stanowiskami do odprawy ! Nie liczyłem ile ich jest, ale z tego co widziałem to sporo. Podejrzewam, że była to kosztowna inwestycja Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:40, 19 Lis 2005    Temat postu:

Ok juz kapuje Razz

Ciekawe jak bedzie wygladal ten nowy terminal wewnatrz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmp




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 22:58, 19 Lis 2005    Temat postu:

Oczywiście nie mówiłem o tarasie na dachu. Wystarczy mi tylko możliwość robienia zdjęc bez tej cholernej szyby.
Te wizualizacje są troche nie aktualne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Nie 11:22, 20 Lis 2005    Temat postu:

Czy będzie jakiś podział po wybudowaniu nowego terminala ???
Np.
1). obecny terminal ogsługiwać będzie tanie linie i czartery, a nowy linie tradycyjne????
2). obecny terminal to hala przylotów a nowy hala odlotów ???

Moim zdaniem za mały jest ruch przewożników tradycyjnych w Pyrzowicach aby wprowadzić podział 1)

Czy przypuszczacie jak to będzie, a może ktoś wie na 100% ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczypus77




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Chybie

PostWysłany: Nie 11:42, 20 Lis 2005    Temat postu: KTW

Najbardziej w tych wizaualizacjach podoba mi się 747 w barwach LOTu oraz MD-11:) Gdyby zarząd LOTu myślał tymi kategoriami co zarządzający Pyrzowicami to 747 już by w LOT latały. Aglomeracja śląska to pare milionow mieszkańcow plus biznes, myślę,że przed KTW są niezłe perspektywy:) i za kilka lat nawet ten planowany terminal będzie za mały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Nie 12:34, 20 Lis 2005    Temat postu:

WZZ napisał:
Czy będzie jakiś podział po wybudowaniu nowego terminala ???
Np.
1). obecny terminal ogsługiwać będzie tanie linie i czartery, a nowy linie tradycyjne????
2). obecny terminal to hala przylotów a nowy hala odlotów ???

Moim zdaniem za mały jest ruch przewożników tradycyjnych w Pyrzowicach aby wprowadzić podział 1)

Czy przypuszczacie jak to będzie, a może ktoś wie na 100% ???


Bedzie podzial.

1. Docelowo obecny terminal czyli "piramidki" plus "leader price" beda sluzylu do odprawy pasazerow Non Schengen (przepustowosc 1,5mln - jak obecnie). Z obecnej hali odlotow i do obecnej hali przylotow zostanie dobudowane zejscie z tunelu (pomostu) transferowego prowadzocego do/od rekawow.

2. Nowe skrzydlo terminala bedzie mialo parter plus 2 kondygnacje i przepustowosci 1,6 mln paxow bedzie sluzyl do odprawy pasazerow schengen.

Na parterze zlokalizowanych zostanie 16 check-inow. Bagazownia znajdzie sie w miejscu "polaczenia" obu skrzydel terminala czyli tu gdzie obecnie parkuja schody GTLLOTU i jest wjazd do bagazowni przylotowej.
Oprocz tego na parterze znajdzie sie sala przylotow z 2 karuzelami (ale dluzyszymi niz w dotychczasowym terminalu) no i wszystkie inne typowe dla poziomu przylotow rzeczy jak stanowiska wypozyczalni itepe.
Na patrerze znajdzie sie takze kontrola dokumentow pasazerow odlatujacych i kontrola bezpieczenstwa po czym ruch paxow odlatujacych skierowany bedzie na 1 pietro.

Pierwsze pietro to antresola z biurami i restauracja po stronie ogolnodostepnej i hala odlotow po stronie "sterylnej" z dwiema duzymi powierzchniami handlowymi. Hala odlotow bedzie posiadala 4 Gate'y z ktorych bedzie wyjscie do tunelu transferowego do rekawow. Z tego samego tunelu, w srodkowej czesci terminala, bedzie zejscie na dol dla ruchu paxow przylatujacych.

Co do rekawow, obecnie nie jest potwierdzone zamontowanie od razu 4 sztuk. Prawdopodobnie najpierw zostanie zamontowany jeden dla schengen i jeden dla non schengen, a potem... sie zobaczy.

Na drugim pietrze nowego skrzydla zostana zlokalizowane powierzchnie biurowe i kolejna restauracja.

Po zakonczeniu inwestycji oba skrzydla terminalu beda dysponowaly:
- 15700m2 powierzchni uzytkowej;
- mozliwoscia odprawienia 3857000 paxow rocznie;
- przepustowoscia godzinowa 1170 paxow;
- 35 stanowisk check-in;
- parking: 1095 miejsc +16 stanowisk dla autokarow + 350 miejsc na parkingu sluzbowym;


Prawdopodobnie inwestycja budowy nowego skrzydla bedzie podzielona na dwa etapu, gdzies tak slyszalem ale nie wiem czy to prawda. Oby wybudowano za jednym zamachem.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 12:56, 20 Lis 2005    Temat postu: Re: KTW

szczypus77 napisał:
Najbardziej w tych wizaualizacjach podoba mi się 747 w barwach LOTu oraz MD-11:) Gdyby zarząd LOTu myślał tymi kategoriami co zarządzający Pyrzowicami to 747 już by w LOT latały. Aglomeracja śląska to pare milionow mieszkańcow plus biznes, myślę,że przed KTW są niezłe perspektywy:) i za kilka lat nawet ten planowany terminal będzie za mały.


Nie jestem fanem LOTu ale jestem realista.
No no... masz niezla fantazje, oczywiscie jak pokazaly ostatnie lata Pyrzowice pokazaly naprawde rewelacyjny wzrost .
Nieznaczy to jednak ze LOT nawet przy idealnym zarzadzie kupil by 747.
Nawet w ojczyznie Boeinga 747 w wersji pasazerskiej posiada tylko dwoch duzych przewoznikow Northwest i United.
Przyrost przewozow lotniczych w Polsce jest imponujacy ale jest caly czas na zenujaco niskim poziomie.
Wzrosty sa spore ale generowane w 80% przez LCC a nie przez tradyc0yjnych przewoznikow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczypus77




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Chybie

PostWysłany: Nie 13:05, 20 Lis 2005    Temat postu:

Oczywiście 747 w barwach LOTu to przenośnia. Chciałem tylko pochwalić zarządców KTW za to,że starają się sprostać wyzwaniom. Należy przypomnieć,że GTL to spółka z mniejszościowym udziałem PPL. Problemy ze środkami na budowę terminalu oraz budową drogi ekspresowej do lotniska to efekt lepszego traktowania Balic przez państwowe instytucje, które kładą przeszkody pod rozwój KTW.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Nie 13:16, 20 Lis 2005    Temat postu:

szczypus77 napisał:
Oczywiście 747 w barwach LOTu to przenośnia. Chciałem tylko pochwalić zarządców KTW za to,że starają się sprostać wyzwaniom. Należy przypomnieć,że GTL to spółka z mniejszościowym udziałem PPL. Problemy ze środkami na budowę terminalu oraz budową drogi ekspresowej do lotniska to efekt lepszego traktowania Balic przez państwowe instytucje, które kładą przeszkody pod rozwój KTW.



Bez przesady.

Wkurza mnie cala ta "instytucjonalno-polityczna" teoria spiskowa przeciwko Warszawie i ze to niby specjalnie warszawa czy krakow blokuje rozwoj innych lotnisk.

Apeluje o rozsadek.
Kazdy po prostu pilnuje swojego nosa. Skoro PPL ma taka, a nie inna pozycje, to naturalne, ze broni swoich interesow. Czy Tobie - zakladajac, ze jestes wlascicielem PPL - zalezaloby na rozwoju spolki w ktorej masz mniejszosc udzialow..? Nie sadze.

Naturalnie, nie jestem zwolennikiem polityki jaka prowadzi PPL ale z drugiej strony patrze na to przez pryzmat "okopywania sie" na zagrozonej pozycji. Na ile ta ich strategia bedzie skuteczna - zobaczymy.

Abstrahujac od wszelkich katowicko-krakowskich i warszawsko-resztopolskich animozji, to moim zdaniem chodzi o to aby lotniska posiadaly fachowcow od zarzadzania, dla ktorych tego typu trudnosci beda traktowane jako Wyzwania a nie jako powod do narzekan. Jak widzimy w Katowicach sie to udaje. Mysle ze i na innych lotniskach, a z czasem takze w samym PPLu sprawy zmienia sie na lepsze.

Poza tym moim zdaniem poludniowa polska (Malopolskie i Slaskie) to region tak atrakcyjny zarowno przemyslowo jak i turystycznie, ze spokojnie jest miejsce dla 2 lotnisk i konkurencja wyjdzie im tylko na zdrowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczypus77




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Chybie

PostWysłany: Nie 13:31, 20 Lis 2005    Temat postu:

Sam chciałbym żeby było tak jak mówisz, czysta konkurencja, to by było dobre dla wszystkich. Ale jak na razie jest inaczej. Czy zabranie Katowicom milionów na terminal i autostradę to przypadek? Ktoś poprostu ma w tym interes. To nie jest tylko problem lotnisk, to problem całego naszego państwa. Warszawa jest stolicą i niestety tam siedzą ludzie, którzy pociągają za sznurki. Całe nieszczęście polega na tym,ze mają niesamowite ambicje bycia kimś najważniejszym. Władze PPL zamiast iść droga rozwoju, próbują WAWie zapewnić przewagę nie drogą konkurencji, ale drogą blokowania rozwoju regionalnych portów, szczególnie tych niezależnych od PPL. Ja wybierając sie w każdy zakątek świata nie będę podróżował przez WAWe bo to by było poprostu bez sensu, instytucje państwowe mają zagwarantować konkurencję, tak żebym mógł jak najszybciej dojechać oraz być jak najlepiej obsłużony czy to w KTW czy w KRK.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Pią 21:17, 13 Sty 2006    Temat postu:

Prace nad nowym terminalem trwają mimo mrozu i śniegu Exclamation
Jest już instalowana stalowa konstrukcja nowego obiektu na katowickim lotnisku.

POLECAM:
[link widoczny dla zalogowanych] - zaktualizowano

Jak widać nie jest to kolejna "Biedronka"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piwi




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]

PostWysłany: Pią 21:52, 13 Sty 2006    Temat postu:

Super informacja ! Przydały by się jakieś zdjęcia ... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:54, 13 Sty 2006    Temat postu:

Zniknely rekawy :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Pią 22:23, 13 Sty 2006    Temat postu:

BN napisał:
Zniknely rekawy :/


Ważniejsze, moim zdaniem jest, że wygląd nowego terminala jest całkiem inny niż obecnego.
Konstrukcja z przewagą szkła i stali robi już lepsze wrażenie.
Rękawy zawsze można zainstalować - czy są one naprawdę tak istotne ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus




Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPKT

PostWysłany: Pią 22:26, 13 Sty 2006    Temat postu:

no niestety rękawy zniknęły ale i tak terminal bardzo dobrze się prezentuje, świetna wiadmość Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Katowice - Pyrzowice (EPKT/KTW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Następny
Strona 2 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin