Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szanse EPGD na nowe połączenia (temat wydzielony)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Gdańsk - Rębiechowo (EPGD/GDN)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pon 16:19, 17 Paź 2005    Temat postu: Szanse EPGD na nowe połączenia (temat wydzielony)

Temat zdryfował, a że dryf ciekawy, więc wydzielam, coby Norwegowi przykro nie było Smile
Gata


rommio napisał:
ciekawe kiedy uzbieramy kolekcje wszystkich ogonow ??


Mnie się marzy kolekcja [link widoczny dla zalogowanych] z EPGD.

Jak napisał Rommio w sąsiednim wątku:

rommio napisał:
Marzenia - dobra rzecz to zawsze mozna zrobić !!


Very Happy

Pozdroofka
chavez


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommio




Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pon 17:27, 17 Paź 2005    Temat postu:

[quote="chavez"]
rommio napisał:
ciekawe kiedy uzbieramy kolekcje wszystkich ogonow ??


Mnie się marzy kolekcja [link widoczny dla zalogowanych] z EPGD.

Chavez - nie wchodzi sie dwa razy do tej samej wody !
BA , tak jak i LOT , przegapily swoja szanse na uruchomienie polaczenia GDN-LONDYN po wejsciu Polski do UE chocby na EMB145 i " to se ne wrati" niestety - co oczywiscie wykorzystal WIzz co widac codziennie na naszym najwiekszym w Polsce Polnocnej lotnisku i nadal firmy te sa zapatrzone w hub WAW i nie widza swojej szansy w rozwoju portow regionalnych nie tylko GDN / wyjatek - KRK /
oby to sie kiedys zmienilo / pozdro/R


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pon 19:07, 17 Paź 2005    Temat postu:

Taka mała dygresja od dygresji: LO właśnie wchodzi po raz drugi do tej samej (mętnej) wody wracając zbyt wcześnie wg mnie na rynek dalekowschodni, tak jakby pierwsza porażka ich niczego nie nauczyła - z czym do ludzi !!

A teraz nieco w stronę brzegu: LO i BA rzeczywiście skopały sprawę - LO nie wchodząc na GDN-LGW z którego wycofała się BA. Masz rację trzeba było to zrobić po wejściu do UE. Ale, WZZ ma z tym nie wiele wspólnego, bo obsługuje inny rodzaj ruchu. LO nawet na E-145, tak jak mówisz, powinien obsługiwać ruch biznesowy (co prawda lepiej by było na E70, na który możnaby w miarę rozwoju połączenia podmienić E145 tak jak to miało miejsce z FRA), natomiast FR i W6 celują w ruch P2P lądując na dalekich peryferiach Londynu. Połączenie Do LHR...już nawet nie marzę, ale do LGW miałoby sens, ponieważ na świat latają z Londynu STAR-owscy partnerzy na cały świat !! I tu prawdopodobnie LO boi się, że WAW straciłby duży potencjał ruchu, tylko czemu nie boi się o MUC i FRA ?

I tu, wracając do tematu, nie będziemy mieli w GDN takich przewoźników jak BA czy KL czy AF, czy nawet LX bardzo długo, i Gdańsk jeszcze dłuuugo będzie portem przewoźników takich jak DY, FR, W6... Te się nie zagapiły. Interesuje mnie za to, w jaki sposób Norwegian chce odnieść tu sukces po porażce "Litanii"...

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommio




Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Wto 7:28, 18 Paź 2005    Temat postu:

Masz sporo racji w tym co piszesz , ale pamiętaj że przy takim obłożeniu rejsów Wizza do LTN , LOT i BA na pewno mialyby spore obłożenie na swoim rejsie - to jest jak system naczyń połączonych - jeden przewoźnik latający generuje popyt dla innych - pasażerowie się przyzwyczajają że na daniej trasie lata samolot a tak ruch biuznesowy z GDN do LON lata przez WAW,HAM i FRA
i musi być na tej trasie ogromny popyt skoro FR wchodzi tak mocno do Polski
po prostu ktoś w WAW po raz kolejny przegapił dobry inters
pozdro/R


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 12:03, 18 Paź 2005    Temat postu: Cieszcie sie mieszkancy Trojmiasta - i tak macie lepiej

I tak macie dobrze w tym GDN (w ktorym kiedys mieszkalem) bo u was rzeczywiscie nie wiedziec czemu lot sie FRA nie boi i daje duze dobre maszyny (jak na lot).. Zupelnie inaczej sie sprawa ma w Poznaniu (gdzie mieszkam teraz). W ktorym polityka lotu polega na zniecheceniu do latania z Poznania bo przeciez do wawy tylko 3h pociagiem. Polaczenia lot przez wawe sa marne, a skandalem wg mnie jest ze pomimo duzego popytu na loty do FRA lot ciagle daje na tej trasie ATR-42 i to jeszcze przy okolo 20-30% miejsc dla biznes i drozszych taryf ekonomicznych. Kupienie normalnego biletu przez FRA w normalnym terminie, graniczy z cudem. Malo tego bielty na trase np do rzymu przez fra sa w tych samych taryfach drozsze z wylotem z Poz niz z waw czy GDN.
Cieszcie sie wiec mieszkancy Gdanska ze u was choc mozliwe w ogole jest latanie np na bilet FlySmart przez FRA bo z poznania da sie je wykorzystac tylko na jeden dziennie lot oblugiwany przez LH do MUC (na szczescie cale lato juz wieksza maszyna ARJ-85).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Wto 12:31, 18 Paź 2005    Temat postu:

chavez napisał:
I tu, wracając do tematu, nie będziemy mieli w GDN takich przewoźników jak BA czy KL czy AF, czy nawet LX bardzo długo, i Gdańsk jeszcze dłuuugo będzie portem przewoźników takich jak DY, FR, W6... Te się nie zagapiły. Interesuje mnie za to, w jaki sposób Norwegian chce odnieść tu sukces po porażce "Litanii"...


Nigdy nie mow nigdy. KL predzej czy pozniej napewno wejdzie do Gdanska, bo jak widac po polaczeniach do CPH, FRA i MUC a nawet i WAW, jest bardzo duzo ludzi lecacych dalej w swiat. KL ma bardzo dobre ceny i zdaje sobie z tego sprawe. Wiec napewno odnioslby sukces na polaczeniu z GDN do AMS.

Faktycznie AF nie wejdzie tak szybko, bo predzej bedzie KL. A skoro juz bedzie, nie beda sie dublowac. No chyba, ze bedzie potrzeba otworzyc kolejne polaczenie, wtedy moze AF, jako uzupelnienie oferty sojuszu AF-KL.

BA - coz, zrezygnowali, bo mieli slabe oblozenie. Latali tylko 3 razy w tyg. a LF mieli na poziomie 50-55%. A wiemy, ze jest to dosc malo. Tylko faktycznie mnie zastanawia, czemu nie wejda ponownie? W KRK jakos dobrze im idzie, pomimo, ze jest spora konkurencja NE, C0, EZ i W6 z KTW. Moim zdaniem sa szanse na to, ze sie jeszcze u nas pojawia.

Co do Norwegian po klapie Litani. Coz, Litania nie miala do konca klapy, bo ich ostatnie rejsy byly zapelnionie w 65-70%, co na polaczenie WOGOLE nie reklamowane bylo naprawde duzo. Litania sie wycofala, bo zmienila profil dzialalnosci na charterowy i na wypozyczanie maszyn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Śro 12:15, 19 Paź 2005    Temat postu:

Nie powiedziałem NIGDY, tylko BARDZO DŁUGO. A powiedziałem tak z paru powodów.

1) GDN nie jest wcale takim atrakcyjnym kąskiem ani dla AF, ani dla KL, patrząc z ICH punktu widzenia. Ruch, jaki będą w stanie podjąć, jest o wiele mniejszy niż jakiekolwiek połączenie w zachodniej Europie, i mniej płatny. Byłby to tylko feed, i może parę paxów na tydzień w biznesie.
A to z powodu ekonomii regionu. Francuscy szefowie gdańskich hipermarketów nie muszą tu tak często przylatywać bo hipermarkety już pobudowane, a na fabrki Airbusa się nie zanosi.

2) Infrastruktura lotniska, a zwłaszcza pojemność i wygoda terminalu też mają duże znaczenie, jeśli chodzi o przyciąganie linii. Co prawda nie wierzę w amerykański sen - "Zbudujcie lotnisko, a będziecie mieli miliony pax", ale według mnie on się tyczy budowania ogromnych megaportów "in the middle of nowhere", a nie podciągania niedużych lotnisk pod minimalne standardy światowe, które GDN ledwo spełnia.

Co do BA, to uważam że teraz już jest dość późno na ich wchodzenie, bo zostałby im tylko feed i trochę biznesu, podobnie jak przed wejściem PL do UE. Poza tym, był to Gatwick, i w wielu przypadkach konieczny był transfer autobusem na LHR. Jeśli Londyn, to lepszy byłby LHR, skąd latają STAR-owcy, lecz na co są minimalne szanse. Ludzie wolą lecieć z Warszawy i pozostać na tym samym lotnisku, bo nie znając Londynu ani angielskiego, to zmiana lotniska jest koszmarem. Owszem, kiedyś Londyn w wykonaniu BA lub LO (zwłaszcza liczę na LO) wróci, lecz jest to perspektywa...5 lat, zanim potencjał wzrośnie do opłacalnego poziomu.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
styrian




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stolyca

PostWysłany: Śro 20:30, 19 Paź 2005    Temat postu:

Z pewnych źródeł wynika, że GDN ma szasne na jeszcze jedno połączenie z LON.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kalim




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:46, 19 Paź 2005    Temat postu:

styrian napisał:
Z pewnych źródeł wynika, że GDN ma szasne na jeszcze jedno połączenie z LON.


obslugiwane przez?? lowcost?? czy lepiej jakies BA ktore potem oferuje loty za ocean badz na daleki wschod??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baku




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 8:31, 20 Paź 2005    Temat postu:

nie ma takiego miasta LON. jest ladek, ladek zdroj...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Czw 8:32, 20 Paź 2005    Temat postu:

baku napisał:
nie ma takiego miasta LON. jest ladek, ladek zdroj...


Baku, nie czepiaj sie. Poza tym, jak w Amadeusie wpiszesz LON, to Ci sie pokaza wszystkie lotniska Londynu. Wiec powyzsze stwierdzenie jest jak najbardziej poprawne, gdyz wskazuje nam na polaczenie do LONdynu - nie wiadomo na jakie lotnisko.

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gata
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 10:43, 20 Paź 2005    Temat postu:

Posty Kolegów przyb, baku i Stevana usunęłam, gdyż były już zupełnie nie na temat Confused
Proszę Kolegów o posty treści mieszczącej się w temacie Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommio




Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Czw 11:39, 20 Paź 2005    Temat postu:

styrian napisał:
Z pewnych źródeł wynika, że GDN ma szasne na jeszcze jedno połączenie z LON.


Kwestia polega na tym jak bardzo pewne jest to źródło , boo jeżeli chodzi o przecieki z Portu tobym im za grosz nie wierzył
w dziesiejszej GW sa strony poswięcone taniemu lataniu i tam wywiad z pracownikiem portu , który twierdzi że rozmowy handlowe są prowadzone z kilkoma przewoźnikami i są zaawansowane
pozdrawiam /R


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Czw 11:49, 20 Paź 2005    Temat postu:

Dzisiaj w gazecie wyborczej jest artykuł o low-cost'owych połączeniach z GDN. Tych co są - raport lub coś w tym stylu; tych co będą; i o tych na które mamy szanse w przyszłości...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Czw 11:56, 20 Paź 2005    Temat postu:

KubaN napisał:
Dzisiaj w gazecie wyborczej jest artykuł o low-cost'owych połączeniach z GDN. Tych co są - raport lub coś w tym stylu; tych co będą; i o tych na które mamy szanse w przyszłości...


No to moze sie podzielisz informacjami. Nie wszyscy kupuja Wyborcza Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Gdańsk - Rębiechowo (EPGD/GDN) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin