Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gdańsk-Liverpool by Wizzair
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Gdańsk - Rębiechowo (EPGD/GDN)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pon 9:00, 21 Lis 2005    Temat postu:

To, czy FR bedzie dublowal polaczenia W6, to sie okaze w przyszlym roku, jezeli FR bedzie chcial oglosic nowe kierunki. Ale jak narazie zdublowali tylko LON, co wcale nie jest by wygryzc, ale by zarobic. Jednak ten kierunek to zyla zlota.

Natomiast jezeli W6 niedlugo nam oglosi otwarcie polaczenia do HHN, to odwaze sie powiedziec, ze to W6 atakuje FR, a nie odwrotnie.

Licze na to, ze w niedalekiej przyszlosci beda u nas sie pojawiac takie ptaszki jak KL, OK, MA, OS, BA i Alitalia. Wg mnie te linie powinny sie pojawic w GDN. A z tanich - Aer Lingus, EZ, NE i C0. Te linie bym najchetniej u nas widzial.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Pon 10:30, 21 Lis 2005    Temat postu:

Spotter napisał:
To, czy FR bedzie dublowal polaczenia W6, to sie okaze w przyszlym roku, jezeli FR bedzie chcial oglosic nowe kierunki. Ale jak narazie zdublowali tylko LON, co wcale nie jest by wygryzc, ale by zarobic. Jednak ten kierunek to zyla zlota.

Natomiast jezeli W6 niedlugo nam oglosi otwarcie polaczenia do HHN, to odwaze sie powiedziec, ze to W6 atakuje FR, a nie odwrotnie.

Licze na to, ze w niedalekiej przyszlosci beda u nas sie pojawiac takie ptaszki jak KL, OK, MA, OS, BA i Alitalia. Wg mnie te linie powinny sie pojawic w GDN. A z tanich - Aer Lingus, EZ, NE i C0. Te linie bym najchetniej u nas widzial.


Radek, jak pisałem wczesniej, by tyle linii tu gosciło, najpierw potrzebne jest lotnisko, które to obsłuzy. Po drugie, nie wiem jak to będzie, ale myśle, że GDN podąży raczej śladem low-costowym, niż tradyyjnych linii. Myślę, że najprędzej z tradycyjnych pojawi się Swiss, Air France i być może SAS z połaczeniem do Helsinek. Nadal myslę, że wojowac będzie tu Rajanek i że od wiosny doda, że 3-4 nowe kierunki (Dublin, Charleroi i dwa bliżej mi nieznane). A co będzie zobaczymy:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pon 15:02, 21 Lis 2005    Temat postu:

Myślisz Cani, że to będzie na zasadzie american dream - zbudujcie lotnisko a samoloty same przylecą ? Poniekąd tak, ale tylko do tego momentu gdy pojawi się lepsza infrastruktura jak pojemniejszy terminal, taxiway, hangary z bazą techniczną, wyższe kategorie pomocy nawigacyjnych itp. Potem to już lotnisko będzie się rozwijać na zasadzie gonienia popytu czyli rozbudowa gdy już są nowe połączenia, a nie żeby je zdobyć. W 2005 nie zobaczyliśmy żadnego nowego tradycyjnego przewoźnika, i obawiam się że podobnie będzie w 2006. Więc tak jak napisałeś, GDN będzie raczej portem dla LCC, natomiast Swiss nie wybiera się do GDN, jak już to w cs z LO, więc znajome ptaszki. A dlaczego SAS miałby latać do Helsinek ? Prędzej do Oslo albo Sztokholmu, Helsinki to jurysdykcja Finnair.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 16:31, 21 Lis 2005    Temat postu:

Cytat:

Licze na to, ze w niedalekiej przyszlosci beda u nas sie pojawiac takie ptaszki jak KL, OK, MA, OS, BA i Alitalia. Wg mnie te linie powinny sie pojawic w GDN. A z tanich - Aer Lingus, EZ, NE i C0. Te linie bym najchetniej u nas widzial.

KL - brak odpowiednich maszyn - Fokkery nie sa dosc ekonomiczne a 737 za duzy
OK - ewentualnie na ATR ale raczej koncentruja sie na rynkach na wschod i Balkanach
MA - brak odpowiednich maszyn (pozbywaja sie CRJ)
OS - po porazce w POZ nie sadze zeby planowali cos ponad KRK i WAW
BA - przy Ryanie i Wizzie na trasach do Londynu nie widze dla nich duzego rynku
AZ - to juz zupelnie nierealne, imho jakas tania linia do Rzymu dla pielgrzymow i turystow wystarczy
EI - moze, ale ich LF do Polski jest bardzo niestabilny a to dluga trasa wiec przy slabym oblozeniu straty sa duze
NE - jak im sie zaplaci to przyjda
C0 - predzej czy pozniej przyjdzie, choc raczej pozniej

Czy sie komus podoba czy nie prawda jest taka, ze najwiekszy potencjal ma w Polsce FR.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Danny dnia Wto 9:49, 22 Lis 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 19:24, 21 Lis 2005    Temat postu:

Spotter napisał:
A z tanich - Aer Lingus, EZ, NE i C0. Te linie bym najchetniej u nas widzial.


Aer Lingus to nie LCC tylko tradycyjna linia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:34, 21 Lis 2005    Temat postu:

Spotter napisał:
Licze na to, ze w niedalekiej przyszlosci beda u nas sie pojawiac takie ptaszki jak KL, OK, MA, OS, BA i Alitalia. Wg mnie te linie powinny sie pojawic w GDN. A z tanich - Aer Lingus, EZ, NE i C0. Te linie bym najchetniej u nas widzial.


To teraz powiedz kogo by te linie wozily ? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 19:40, 21 Lis 2005    Temat postu:

Danny napisał:
Cani napisał:

Licze na to, ze w niedalekiej przyszlosci beda u nas sie pojawiac takie ptaszki jak KL, OK, MA, OS, BA i Alitalia. Wg mnie te linie powinny sie pojawic w GDN. A z tanich - Aer Lingus, EZ, NE i C0. Te linie bym najchetniej u nas widzial.

KL - brak odpowiednich maszyn - Fokkery nie sa dosc ekonomiczne a 737 za duzy
OK - ewentualnie na ATR ale raczej koncentruja sie na rynkach na wschod i Balkanach
MA - brak odpowiednich maszyn (pozbywaja sie CRJ)
OS - po porazce w POZ nie sadze zeby planowali cos ponad KRK i WAW
BA - przy Ryanie i Wizzie na trasach do Londynu nie widze dla nich duzego rynku
AZ - to juz zupelnie nierealne, imho jakas tania linia do Rzymu dla pielgrzymow i turystow wystarczy
EI - moze, ale ich LF do Polski jest bardzo niestabilny a to dluga trasa wiec przy slabym oblozeniu straty sa duze
NE - jak im sie zaplaci to przyjda
C0 - predzej czy pozniej przyjdzie, choc raczej pozniej

Czy sie komus podoba czy nie prawda jest taka, ze najwiekszy potencjal ma w Polsce FR.


Dany zgadzam sie z Toba.

Najwieksze szanse na nowe loty z GDN maja nastepujace linie Centralwings,AerLingus,Ryanair5(nowe kierunki),WIZZ(nowe kierunki).

Mysle ze obecnosc Austriana na tasie z Gdanska do Warszawy a Swiss do Monachium lub Warszawy zaowocuje "polozeniem" swoich kodow na rejsy LOTu i Lufthansy.

Mysle ze wielce prawdopodobnym bedzie wejscie Finnaira na trasie do Helsinek Embraerem 170.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Pon 20:41, 21 Lis 2005    Temat postu:

I o to chodzi Smile Ja będe siedzieć i czekać, nie ważne co będzie, ważne że COŚ!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Wto 8:35, 22 Lis 2005    Temat postu:

Danny napisał:
Cani napisał:

Licze na to, ze w niedalekiej przyszlosci beda u nas sie pojawiac takie ptaszki jak KL, OK, MA, OS, BA i Alitalia. Wg mnie te linie powinny sie pojawic w GDN. A z tanich - Aer Lingus, EZ, NE i C0. Te linie bym najchetniej u nas widzial.

KL - brak odpowiednich maszyn - Fokkery nie sa dosc ekonomiczne a 737 za duzy
OK - ewentualnie na ATR ale raczej koncentruja sie na rynkach na wschod i Balkanach
MA - brak odpowiednich maszyn (pozbywaja sie CRJ)
OS - po porazce w POZ nie sadze zeby planowali cos ponad KRK i WAW
BA - przy Ryanie i Wizzie na trasach do Londynu nie widze dla nich duzego rynku
AZ - to juz zupelnie nierealne, imho jakas tania linia do Rzymu dla pielgrzymow i turystow wystarczy
EI - moze, ale ich LF do Polski jest bardzo niestabilny a to dluga trasa wiec przy slabym oblozeniu straty sa duze
NE - jak im sie zaplaci to przyjda
C0 - predzej czy pozniej przyjdzie, choc raczej pozniej

Czy sie komus podoba czy nie prawda jest taka, ze najwiekszy potencjal ma w Polsce FR.


Danny, jak przyjzysz się dokładnie temu tematowi, to zobaczysz, że nie ja to pisałem, więc nie pisz tu, że Cani coś pisze i nie cytuj mnie, bo jak widzę, to Spotter to napisał, a ja się odniosłem do tego!!!! Evil or Very Mad Odsyłam do poczatku tematu!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Wto 8:48, 22 Lis 2005    Temat postu:

Cani, to ze rozbudowa Gdanskiego lotniska i jego infrastruktury jest konieczna, to chyba juz ustalilismy z 10 razy. Wiec nie ma sensu za kazdym razem o tym mowic. Wiadomo, ze trzeba to zrobic.

Ja bardzo naciskam na to, ze moze sie u nas KL pojawic i ze nawet powinien. A dlaczego? Bo AMS jest ogromnym HUB'em przesiadkowym z polaczeniami na caly swiat. W koncu jeden z najwiekszych na swiecie. Zas sam KL ma bardzo przystepne i atrakcyjne ceny biletow na long haul'owe polaczenia.

A kogo mieliby wozic? Czesc paxow zabraliby SAS'owi, czesc LO i LH lecacych via FRA MUC, oraz LO lecacych via WAW. Ale to moim zdaniem nie bedzie znaczace. Przede wszystkim zdobedzie wielu pax'ow, ktorzy decyduja sie jechac do WAW pociagiem badz samochodem i wsiadaja w samoloty KL badz AF i leca dalej w swiat. A jezeli bedzie taka sama cena jak z WAW, to chetni sie tez znajda.

Dalej, czyli BA. Nie mowcie, ze przy takiej konkurencji jk FR czy W6, to nie beda mieli kogo wozic. Mylicie tutaj dwa oddzielne segmenty rynku. LCC woza pewna czesc ludzi, zas tradycyjni swoja czesc. BA w LON tez ma ogromne lotniska z polaczeniami prawie do kazdej czesci swiata. A ceny znacznie atrakcyjniejsze niz LO i porownywalne z LH. No i pax'y - ta sama zasada jak w przypadku KL.

Co do reszty tradycyjnych przewoznikow, to to sa moje zyczenia. Bardzo bym chcial zobaczyc ich maszyny u nas z nowymi polaczeniami. Nie pisze tutaj LX, gdyz moim zdaniem Star nie bedzie dawal kolejnego HUB'a. Sa obecnie 4 i to powinno wystarczyc. I potrzeba nam konkurencji z innych aliansow, wiec predzej czy pozniej ktos sie tutaj pojawi.

I oczywiscie nie mowie, ze Ci wszyscy sie pojawia u nas w przyszlym roku, tylko na przestrzeni najblizszych 10 lat - do konca roku 2015.

No i jeszcze jedno - mowi sie, ze u nas nigdy nie bedzie tylu lini jak w KRK, bo oni maja tam ogromny potencjal turystyczny. I to jest prawda, ale Gdansk rowniez pod tym wzgledem sie zaczyna mocno rozwijac. Badz co badz mamy jedna z piekniejszych starowek w Europie. I jak sie przejdziecie w wakacje po Gdansku, to juz nie jest tak jak kiedys, ze jedyni turysci to niemieccy dziadkowie przyjezdzajacy busami, tylko widac sporo innych narodowosci.

No, to by bylo na tyle z mojej tworczosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 9:51, 22 Lis 2005    Temat postu:

Airliner napisał:
Spotter napisał:
A z tanich - Aer Lingus, EZ, NE i C0. Te linie bym najchetniej u nas widzial.


Aer Lingus to nie LCC tylko tradycyjna linia


Ktora realizuje strategie LCC Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Wto 10:48, 22 Lis 2005    Temat postu:

Danny napisał:

EI - moze, ale ich LF do Polski jest bardzo niestabilny a to dluga trasa wiec przy slabym oblozeniu straty sa duze

Czemu tak uwazasz? Rozejrzyj sie wkolo ile tu potencjalnych pasazerow Wink
Z tego co wiem nowa linia z DUB do KRK ma sie bardzo dobre oblozenie, mimo ze zaczela w listopadzie, czyli jednym z najgorszych miesiecy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 11:06, 22 Lis 2005    Temat postu:

jks napisał:
Danny napisał:

EI - moze, ale ich LF do Polski jest bardzo niestabilny a to dluga trasa wiec przy slabym oblozeniu straty sa duze

Czemu tak uwazasz? Rozejrzyj sie wkolo ile tu potencjalnych pasazerow Wink
Z tego co wiem nowa linia z DUB do KRK ma sie bardzo dobre .


Bo LF do WAW waha sie w zaleznosci od miesiaca od ponizej 40% do 100%.

Ja osobiscie bylbym najbardziej taka trasa zainteresowany jako, ze mieszkam tu a moja rodzinka w GDN i okolicach ale trzeba patrzec realistycznie. EI ma problem, ze ich namniejszym samolotem jest A320. Gdyby mieli 319 to byloby to bardziej sensowne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Wto 11:10, 22 Lis 2005    Temat postu:

Danny napisał:
Airliner napisał:
Spotter napisał:
A z tanich - Aer Lingus, EZ, NE i C0. Te linie bym najchetniej u nas widzial.


Aer Lingus to nie LCC tylko tradycyjna linia


Ktora realizuje strategie LCC Wink


Co nie zmienia faktu ze linia LCC nie jest Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Wto 11:16, 22 Lis 2005    Temat postu:

Nie wiem, czy maszyna A320 bylaby za duza jak na polaczenie do GDN. Przeciez taki W6 lata wlasnie na czyms takim i oblozenie ma spore. A sporo ludzi lata do Irlandi, wiec przy polaczeniu 3-4 razy w tyg mogliby spokojnie uzyskac oblozenie 70-85%. Oczywiscie, ze gdyby mieli A319 byloby jeszcze lepiej, ale coz - nie maja. Moze kiedys beda miec.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Gdańsk - Rębiechowo (EPGD/GDN) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin