Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CO TO BYLO?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Bydgoszcz - Szwederowo (EPBY/BZG)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAN Chile




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:03, 10 Sie 2006    Temat postu:

wegi napisał:
Hmm zgodnie z zakrętem 10m/s skręt nie zajmie 1 min Smile?


no dobra to przekomazanie sie nie ma wiekszego sensu, kazdy opublikowany holding ma 4min i kazdy pilot powinien sie go trzymac jesli chcialby go wykonac prawidlowo.... a zycie pokazuje ze sie im roznie kreci nawet o wirtualnie postawione pozycje, takie czasy! Smile

pozdroo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Czw 20:07, 10 Sie 2006    Temat postu:

Sorka ale nie moża mówić, że każy holding ma 4 min...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAN Chile




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:45, 10 Sie 2006    Temat postu:

wegi napisał:
Sorka ale nie moża mówić, że każy holding ma 4 min...


tak samo nie mozna mowic ze kazdy kierowca przestrzega ograniczen predkosci...
Opublikowany Holding jest po to aby go przestrzegac, bo zostal specjalnie po to opublikowany aby byc bezpiecznym dla uzytkownikow przestrzeni powietrznej, a tak naprawde zycie pokazuje jak to wyglada i najlepiej do holdingu stosuja si epiloci liniowi bo majac wklepany holding w AP przelaczaja sobie guziciek a reszta musi krecic.....

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
medmatthew




Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Czw 23:15, 10 Sie 2006    Temat postu:

Dominik ma duże doświadczenie jeśli chodzi o lotnictwo zarówno wirtualne i realne, tak więc nie wiem dlaczego uparcie obstawiasz przy swoim? Zapewne chodziło mu o to, że nie każdy opublikowany holding wynosi 4min. Jeżeli uważasz inaczej to podaj źródło swojej wiedzy, a najlepiej się przedstaw i podaj skąd jesteś. Wydaje mi się, że skoro zacząłeś się udzielać w naszym skromnym gronie spotterskim z EPBY to mógłbyś coś o sobie więcej napisać. Odnoszę wrażenie, że może pracujesz dla portu w EPBY i może dlatego nie chcesz się ujawnić Wink Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KociorEPBY




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz EPBY

PostWysłany: Czw 23:30, 10 Sie 2006    Temat postu:

Jaki miałby być cel wstawiania swoich ludzi na nasze podforum przez Bydgoskie lotnisko? Confused
Może to ktoś z KGB? =d


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
medmatthew




Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Czw 23:36, 10 Sie 2006    Temat postu:

medmatthew napisał:
Odnoszę wrażenie, że może pracujesz dla portu w EPBY i może dlatego nie chcesz się ujawnić Wink Pozdrawiam!


Dla tych co nie zrozumieli dodam, że to był żart Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pią 2:30, 11 Sie 2006    Temat postu:

Powiedzmy sobie tak: na mapach z AIP dla ILS DME 26 (CAT A/B) napisane jest wyraźnie, że HOLDING 1 min. Nie wiem co Ty rozumiesz przez pojęcie Holding trwający xxx. Wg map wyrażenie HOLDING 1 min oznaczać będzie, że jeden LEG (dolotowy, bądź odlotowy) trwać będzie 1 min. A więc totalną bzdurą jest mówienie, że każdy holding trwa 4 min. Równie dobrze kontroler może powiedzieć "XXX hold over SL, standard turns, altitude 4000ft, LEG 3 min". I co wtedy? Holding też będzie trwał 4 min? Po za tym nie ma żadnej różnicy, czy holding wykonuje pilot liniowy, czy inny np. bez FMC. Musi wykonać go tak samo dokładnie.

Pozdrawiam - Dominik

PS - Czym innym będzie racetrack - tu piloci lubią sobie skracać, więc np. zamiast kręcić racetrack'a wykonają np. tylko zakręt proceduralny. (w holdingu nie ma co skracać bo jest to po prostu bez sensu - i tak trzeba czekać i tak)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAN Chile




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 5:21, 11 Sie 2006    Temat postu:

wegi napisał:
Powiedzmy sobie tak: na mapach z AIP dla ILS DME 26 (CAT A/B) napisane jest wyraźnie, że HOLDING 1 min. Nie wiem co Ty rozumiesz przez pojęcie Holding trwający xxx. Wg map wyrażenie HOLDING 1 min oznaczać będzie, że jeden LEG (dolotowy, bądź odlotowy) trwać będzie 1 min. A więc totalną bzdurą jest mówienie, że każdy holding trwa 4 min. Równie dobrze kontroler może powiedzieć "XXX hold over SL, standard turns, altitude 4000ft, LEG 3 min". I co wtedy? Holding też będzie trwał 4 min? Po za tym nie ma żadnej różnicy, czy holding wykonuje pilot liniowy, czy inny np. bez FMC. Musi wykonać go tak samo dokładnie.

Pozdrawiam - Dominik

PS - Czym innym będzie racetrack - tu piloci lubią sobie skracać, więc np. zamiast kręcić racetrack'a wykonają np. tylko zakręt proceduralny. (w holdingu nie ma co skracać bo jest to po prostu bez sensu - i tak trzeba czekać i tak)


Jak juz wspomnialem wczesniej w teorii ta jedna minuta opisana w AIP dotyczy kazdej fazy holdingu czyli w sumie ok 4 minut, kontroler nie moze narzucic holdingu z legiem 3 min czy wiecej. Po to jest on obublikowany aby go wykonywac. Jesli sie go narzuci w innym wymiarze skazujesz A/C na zagrozenie bo nagle Holding moze sie znalezc poza przestrzenia kontrolowana a nie ma prawa sie tak stac. Nie kazdy stoi w 4min holdingu ale jego opublikowanie w takim wymierza zapewnia A/C bezpieczenstwo.
Jest wielka roznica czy holding wykonuje pilot innego samolotu niz liniowy, jak juz wspomnialem liniowi wspomagani AP nie 'rzezbia' bo im sie nie chce Wink

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pią 15:04, 11 Sie 2006    Temat postu:

Panie troche pan bzdury piszesz! Nikt nie przeleci np. Bydgoskiego CTR'u w ciągu jednego LEG'u trwającego już np. max 3 min! A kontroler może dać takie polecenie z różnych względów:
"Holding jest używane przez kontrolerów dla zachowania odpowiedniej:
-separacji
-przepływy ruchu
-zmniejszenia poziomu lotu
-utworzenia okna startowego na lotnisku do którego lecimy (liczba -przylotów jest czasem tak duża, by umożliwić starty trzeba układać -samolotu w "fale" między którymi właśnie odbywać się będą starty)
inne"
I powtarzam po raz nt'y to, że pisze HOLDING 1 min, nie oznacza, że kontroler nie może zmienić CAŁEJ PROCEDURY, bo może kazać np. hold over SL , inbound radial 090 , leg 2 minute. Holding opublikowany jest dla ułatwienia... (żeby rzucić krótkie hold as published.)
Czy jeżeli będzie na mapie napisane HOLDING 2 min, to zakręt też będzie miał trwać 2 min? Bzdura:
"wszystkie zakręty w czasie holdingu powinny być wykonywane z kontem przechylenia 25 stopni lub z prędkością 3 stopnie /sekundę, gdy zapewnia ona mniejsze przechylenie".

PS - holdingu nie ma się wklepanego "w AP" jak już w FMC, FMS.
PS2 - co do skrętu 3 stopnie/sekunde to w tym akurat przypadku skręt zajmie 1 min.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAN Chile




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:37, 11 Sie 2006    Temat postu:

wegi napisał:
Panie bzdury pan piszesz! Nikt nie przeleci np. Bydgoskiego CTR'u w ciągu jednego LEG'u trwającego już np. max 3 min! A kontroler może dać takie polecenie z różnych względów:
"Holding jest używane przez kontrolerów dla zachowania odpowiedniej:
-separacji
-przepływy ruchu
-zmniejszenia poziomu lotu
-utworzenia okna startowego na lotnisku do którego lecimy (liczba -przylotów jest czasem tak duża, by umożliwić starty trzeba układać -samolotu w "fale" między którymi właśnie odbywać się będą starty)
inne"
I powtarzam po raz nt'y to, że pisze HOLDING 1 min, nie oznacza, że kontroler nie może zmienić CAŁEJ PROCEDURY, bo może kazać np. hold over SL , inbound radial 090 , leg 2 minute. Holding opublikowany jest dla ułatwienia... (żeby rzucić krótkie hold as published.)
Czy jeżeli będzie na mapie napisane HOLDING 2 min, to zakręt też będzie miał trwać 2 min? Bzdura:
"wszystkie zakręty w czasie holdingu powinny być wykonywane z kontem przechylenia 25 stopni lub z prędkością 3 stopnie /sekundę, gdy zapewnia ona mniejsze przechylenie".

PS - holdingu nie ma się wklepanego "w AP" jak już w FMC, FMS.
PS2 - co do skrętu 3 stopnie/sekunde to w tym akurat przypadku skręt zajmie 1 min.


A skad masz gwarancje ze A/C nie opusci przestrzeni kontrolowanej jesli narzucasz mu holding inny niz opublikowany? Skad masz pewnosc, prowadzac kontrole proceduralana, ze sie zmiesci? Nie zapominajmy ze CTRy sa bardzo male a nawet za male zwlaszcza dla takich maszyn jak np. B738.... Holdingi ad hoc to mozesz stawiac w TMA EPWA majac do tego warunki! I nie powiedzialem ze jesli odlot ma 2 min to i zakret ma 2 min, zakret zawsze wynosic powienien tak jak slusznie cytujesz PL8168 t. I pkt. 4.1.2.2 A co do Holdingu w FMC a nie AP - od skrot myslowy...

Reasumujac bo widze ze ta rozmowa niepotrzebnie przybiera taki negatywny ton.... Holding opublikowany jest po to aby z niego korzystac, jest bezpieczny i znany i nikt nie bedzie uzywal innego bo jego zmiana nie ma wiekszego sensu, danie dluzszego odlotu A/C nic nie zmienia i tak kreci nad 'SL' i tak blokuje podejscie odlot/dolot! Od razu dodam ze odnosi sie to do tak malej przestrzeni jak CTR BY czy LL gdzie pole manewru jest ograniczone do minimum.

Mimo wszystko pozdrawiam serdecznie! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pią 17:09, 11 Sie 2006    Temat postu:



Holding o długości LEG'u 4 min ze standardowymi prędkościami oczekiwania dla statków powietrznych CAT C/D - widac jak daleko jest od opuszczenia granicy CTR'u (to tak na szybko)

PS - nie przybiera negatywnego tonu, tylko staję się dyskusją - argument, za argument Wink

Pozdrawiam - Dominik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
medmatthew




Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pią 17:27, 11 Sie 2006    Temat postu:

Jestem bardzo ciekawy skąd Pan Lan Chile posiada tak ciekawe informacje na temat holdingu? Chętnie dowiemy się źródła Wink Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez medmatthew dnia Sob 11:27, 12 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pią 17:41, 11 Sie 2006    Temat postu:

Matthew - spokojnie. Po prostu staramy się wszystko wyprostować i ustalić wspólną wersje. Nie ma w tym nic złego..

Pozdrawiam - Dominik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAN Chile




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 6:56, 12 Sie 2006    Temat postu:

wegi napisał:


Holding o długości LEG'u 4 min ze standardowymi prędkościami oczekiwania dla statków powietrznych CAT C/D - widac jak daleko jest od opuszczenia granicy CTR'u (to tak na szybko)

PS - nie przybiera negatywnego tonu, tylko staję się dyskusją - argument, za argument Wink

Pozdrawiam - Dominik


no chyba raczysz zartowac - 4 min leg siega tylko do zakola wisly? chyba jednominutowy!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dupcins




Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: BZG/EPBY

PostWysłany: Sob 17:32, 12 Sie 2006    Temat postu:

Przepraszam, ale nie wiedziałem, że moje pytanie (powiedziałbym - głupie nawet) wywoła taką dyskusję.. Wink


Czyli tamtego wieczoru to nie był żaden samolot na holdingu. Tylko pilot miał taki kaprys żeby sobie tak polatać Wink

pozdrawiam i dziękuję za poprzednią odpowiedź


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Bydgoszcz - Szwederowo (EPBY/BZG) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin