Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

katastrofa Su-22 z czerwca 2001
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 22:01, 26 Sty 2007    Temat postu: katastrofa Su-22 z czerwca 2001

Tu jest dosc dobre opracowanie tego wypadku w Powidzu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Mam pytanie - czy taki Su-22 nie jest wyposazony w autopilota zdolnego do zwyklego ILS? Czy Powidz mial ILS w 2001? Tych ludzi taki ILS z autopilotem by uratowal.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilot1989




Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 22:43, 26 Sty 2007    Temat postu:

precyzyjnie opracowane... mogli odwołać te loty niestety mysli sie po fakcie Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 22:47, 26 Sty 2007    Temat postu:

pilot1989 napisał:
precyzyjnie opracowane... mogli odwołać te loty niestety mysli sie po fakcie Crying or Very sad

Pogody czesto dobrze nie przewidzisz - zwlaszcza tak jak w tym konkretnym przypadku. Mogli oczywiscie leciec na inne lotnisko, podobno na lotnisku zapasowym byla dobra pogoda i mieli paliwo aby doleciec.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 23:26, 26 Sty 2007    Temat postu:

Powidz w 2001 roku nie miał ILS.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Craviec




Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Puszczykowo

PostWysłany: Nie 21:03, 28 Sty 2007    Temat postu:

Może to złe miejsce, ale licze na szybsza odpowiedz niz w "prostych pytaniach". Co to jest ILS?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 21:05, 28 Sty 2007    Temat postu:

Craviec napisał:
Co to jest ILS?

Instrument Landing System.
Pozdrowienia dla Puszczykowa - mam tam rodzine. Exclamation

Rozmowę na temat Puszczykowa usunałem, proszę prowadzic ją na priv Wink. krzys121


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:03, 30 Sty 2007    Temat postu:

Co do zmian pogodowych jeden pilot gdy zauważył nadciągającą mgłę i pogarszające się nagle warunki pogodowe odmówił wykoniania zadania i zkołował bojowym Su - 22 na CPPS. Został na samym początku nieźle o to objechany a po całym wydarzeniu sprawę jego osoby wyciszono...

A lotnisko zapasowe Łask czekało i po nieudanym pierwszym zajściu było gotowe na przyjęcie Suczki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 10:51, 30 Sty 2007    Temat postu:

Tak myslalem wlasnie, ze na poczatku sie temu pilotowi co odmowil wykonania zadania musialo sie niezle dostac. Ale najwazniejsze ze dzieki rozsadnej decyzji ktora na pewno nie byla latwa uratowal zycie, gdyby polecial to on moglby sie rozwalic przeciez. To ze wyciszono jego sprawe tez mnie nie dziwi... ciekawe jak sie dalej to potoczylo. Niektorzy mawiaja ze "tam gdzie konczy sie sens i logika tam zaczyna sie wojsko" Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Craviec




Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Puszczykowo

PostWysłany: Wto 11:37, 30 Sty 2007    Temat postu:

mGuitars napisał:
"tam gdzie konczy sie sens i logika tam zaczyna sie wojsko"


Czasem trochę prawdy w tym jest. Niemniej ten pilot nie postąpił zgodnie z tymi słowami i podjął właściwą decyzję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 17:43, 30 Sty 2007    Temat postu:

Dokladnie, i pewnie dzieki temu zyje. Wyjatki od reguly sie w koncu zdarzaja Wink Ten cytat odnosil sie do info, ze za swoja sluszna decyzje ponoc mu sie jeszcze dostalo. Ale tak czy inaczej jest bardzo smutne, ze wlasnie miedzy innymi przez taki system oraz bledne decyzje zginelo 2 ludzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 8:03, 31 Sty 2007    Temat postu:

Dodam jeszcze cos innego, co nie wyszło na jaw od razu. Po pierwsze wina KLa, ze po pierwszym nie udanym zajściu nie wysłał SUczki na zapas, po drugie dowódca załogi dwa razy wg zaisów rozmów potwierdził , ze robi drugie podejście ( poprostu sie uparł ) a w ostaniej fazie lotu była cisza w korespondencji z niewyjasnionych przyczyn nie odpowiadali na naprowadzania KLa. Kiedy ten jordnął sie, ze powinien widzieć juz samolot na pasie było juz za późno.
Z kregów wojskowych wiem, ze przed przyziemieniem załoga nie odpowiadał KLowi bo trwała kłotnia na pokładzie. Jak łatwo się domysleć młody pilot chciał lecieć na zapas a mjr chciał lądować. A w takich warunkach bez ILSu i z drugiej kabiny taki manwer jest cholernie trudny do wykonania i ... stało sie.
Dość podobny wypadek miał pilot Kucharski na Babich Dołach. Nad lotnisko w styczniu przyszła snieżyca i pilot dwa razy lądował i mu sie nie udało a na zapas nie odleciał ( Malbork ) bo nie chciało mu sie potem z Malborka wracać 80 km busem albo dzień później samolotem i w ten sposób nie wrócił do domu wcale...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
O MATKO!




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wlkp

PostWysłany: Sob 21:51, 03 Lut 2007    Temat postu:

Kolego Adam G- po pierwsze to idiotyczne przepisy sprawiły, że winą obciążono wojskowego kontrolera lotniska(KL-i to już dawno nie było), po drugie to załoga podejmuje ostateczną decyzję wykonania przelotu na lotnisko zapasowe, a po trzecie żaden ILS czy też odpowiednik rosyjski PRMG nie mógł pomóc, gdyż loty odbywały się w nocy na równoległej drodze startowej oprzyrządowanej jedynie w NDBx2, po czwarte ten niby KL nie odpowiadał za naprowadzanie i nigdy jego fucha na tym nie polegała. A co do rzekomych kłótni na pokładzie to tylko spekulacje, tajemnica została zabrana do grobu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 9:50, 05 Lut 2007    Temat postu:

Po pierwsze nie dyskutowaliśmy o przepisach i fakt jest niezaprzeczalny - są one do kitu. Coż z tego że załoga podejmuje ostateczną decyzję o lądowaniu na zapasie skoro nawet ich o tym dla ścisłości Wojskowy Kontroler Lotniska ( dla wszystkich w wojsku jest to KL ...) nie poinformował ani im nawet nie przypomniał a do tego w końcowej fazie lotu nie mogli piloci dojść do porozumienia na pokładzie więc i decyzji tez nie mogli podjąć a po trzecie to jak fucha to fucha tylko czemu koleś dostał wyrok ??....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
O MATKO!




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wlkp

PostWysłany: Pon 17:05, 05 Lut 2007    Temat postu:

Też można zadać pytanie dlaczego ciągali po sądach TWR-a za katastrofę 11 listopada? Romana Kluskę też skazali...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Długi




Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Centralna Polska

PostWysłany: Pon 23:51, 05 Lut 2007    Temat postu:

Do Adam G.Sprostowanie.Śp W.Kucharski zginął zawadzając podwoziem o obwałowanie RSBN-u przy zbyt płaskim podejściu do lądowania.Masz pewnie na myśli wypadek śp.W.Kowalewskiego z 1981 roku.Wypadek był podobny tylko z tego że załamała się pogoda.Na s-cie nastąpiła awaria radiostacji,KL przez 21-szy przekazał polecenie co do dalszego lotu.Jednocześnie powiadomiono s-ty znajdujące się w pobliżu o tym przypadku.Ponieważ załamywała się pogoda skierowano s-ty na zapas.Witek Kowalewski leciał w ogonie klucza.W pewnym momencie widząc w "oknie"lotnisko samowolnie odszedł z klucza i samodzielnie rozpoczął lądowanie.Śnieżyca przesuwała się,podstawa i widzialność były zerowe.Lądowanie z pierwszego podejścia było niemożliwe.Wykonał ciasny krąg w lewo i znalazł się po prawej stronie pasa.Prędkość była mała na tyle że s-ot leciał jak spadający liść.W ostatnim momencie zaciągnął lekko samolot i katapultował się.Warunki katapultownia nie stworzyły mozliwości bezpiecznego lądowania(małeH i V)Zginął na miejscu.Niestety była to śmierć na "własne"życzenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin