Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pierwszy lot F-35 JSF

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 0:00, 16 Gru 2006    Temat postu: Pierwszy lot F-35 JSF

Cytat:
The first F-35 Lightning II Joint Strike Fighter has flown at Lockheed Martin’s Fort Worth, Texas plant. Aircraft AA-1 completed a 35min flight, shorter than expected, with Lockheed’s JSF chief test pilot Jon Beesley at the controls.

The flight came as Turkey became the latest JSF partner nation to agree to sign the memorandum of understanding (MoU) on the production, sustainment and follow-on development (PSFD) phase of the programme. Australia, Canada, the Netherlands and the UK have already signed.

The JSF’s first flight followed a series of low-, medium- and high-speed taxi tests. The final runs were conducted on 12 December, at 80kt and 110kt. The taxi data was then reviewed and the 45,000lb thrust-class Pratt & Whitney F135 engine underwent a borescope inspection before the F-35 was cleared to fly.

Initial flights of AA-1, a conventional take-off and landing F-35A, will be limited to 350kt and 4g, after which the aircraft will stand down for proof –load tests, during which the software will be updated and the helmet-mounted display installed.

AA-1, which is not structurally representative of production aircraft, is being used as a pathfinder for design, manufacture and test processes. The first JSF with a “weight-optimised airframe” is the first short take-off and landing F-35B, which is scheduled to fly in the second quarter of 2008.

Northrop Grumman will complete assembly of the centre fuselage of BF-1 on Monday, the same day that it loads the jig to begin assembly of the centre fuselage for aircraft CF-1, the first F-35C carrier variant (CV).

BF-1’s centre fuselage will be shipped to Fort Worth on 8 January, for final assembly, where it will be mated to the Lockheed-produced forward fuselage, centre wing and outwing boxes and the aft fuselage and horizontal and vertical stabilisers produced by BAE Systems in the UK.

Norway’s government, meanwhile, has given its defence minister approval to sign the PSFD MoU when conditions for industrial participation have been met. “That has not happened yet,” says the ministry. Lockheed is continuing talks with Norwegian industry in an effort to secure a deal.

It signs the JSF MoU, the ministry says, Norway will also begin negotiations with the other two bidders, Eurofighter and Gripen International, with a view to making a decision on its new fighter in 2008.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 8:15, 16 Gru 2006    Temat postu:

Lot trwal 35 minut zamiast planowanej godziny bo nie dzialal jeden z sensorow powietrza. Podwozie nie zostalo schowane w tym locie - chowanie podwozia bedzie w nastepnym locie.
Pilot mowil ze F-35 lata "lepiej" niz jego symulator.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
icekcz




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 9:18, 16 Gru 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ile wersji będzie tego samolotu?Doczytałem się 3.Najbardziej interesujaca jest ta pionowego lądowania(czy startu też?).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 9:45, 16 Gru 2006    Temat postu:

icekcz napisał:
.Najbardziej interesujaca jest ta pionowego lądowania(czy startu też?).

F-35B STOVL - short takeoff vertical landing - czyli krotkiego startu i pionowego ladowania. Nie, pionowy start z pelnym ladunkiem bomb nie bedzie mozliwy ale start bedzie znacznie skrocony - bedzie o 30% krotszy. Natomiast pionowe ladowania po powrocie z misji kiedy samolot jest juz lekki jak najbardziej beda mozliwe. Doswiadczenia z brytyjskim Harrierem pokazaly ze obecnie nie oplaca sie zrobic samolotu ktory by byl w stanie wystartowac pionowo z pelnym ladunkiem - placi sie za to za duza cene w innych bojowych parametrach samolotu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
icekcz




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 10:30, 16 Gru 2006    Temat postu:

Ciekawe czy rosjanie ,dla przeciwwagi ruszą z produkcją JAK-a 141.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 11:13, 16 Gru 2006    Temat postu:

icekcz napisał:
Ciekawe czy rosjanie ,dla przeciwwagi ruszą z produkcją JAK-a 141.
Tego którego projekt zaczęto 31 lat temu i który 15 lat temu został zlikwidowany? Wolne żarty...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
icekcz




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 11:16, 16 Gru 2006    Temat postu:

Byli pierwsi jesli idzie o konstrukcje naddzwiekowego pionowzlotu.Chyba(moze sie mylę)nawet amerykanie kupili jeden egz.Jaka141?A co oni w tych swoch "szaraszkach" chowają to "czort jego znajet"! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
icekcz




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 12:14, 16 Gru 2006    Temat postu:

Dla zainteresowanych tematem:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 20:37, 16 Gru 2006    Temat postu:

icekcz napisał:
Byli pierwsi jesli idzie o konstrukcje naddzwiekowego pionowzlotu.

Oni sa specjalisci od bycia "pierwszym" w konstrukcjach ktora ostatecznie nie zdaja egzaminu. Lista jest dluga. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jester




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mielec

PostWysłany: Czw 22:07, 25 Sty 2007    Temat postu:

Sikorski: warto obserwować program JSF
2007-01-25 15:07
Minister obrony Radosław Sikorski przyznał, że polski rząd interesuje się rozwojem programu nowego samolotu wielozadaniowego Joint Strike Fighter.

Sikorski powiedział w czwartek, że przy okazji ceremonii symbolicznego przejęcia pierwszego F-16 dla Polski w Fort Worth w Teksasie we wrześniu ubiegłego roku, premier skorzystał z okazji obejrzenia stojącego w hangarze zakładów Lockheeda samolotu JSF. "Byłoby dobrze, gdyby Polska mogła być obserwatorem programu, by śledzić jego hipotetyczną przydatność i zawarować hipotetyczne interesy polskiego przemysłu lotniczego" - dodał Sikorski.

Jak powiedział PAP redaktor naczelny "Raport-wto" Grzegorz Hołdanowicz, możliwość udziału w programie JSF była jednym z tematów rozmów z dyrektorem amerykańskiej Agencji Współpracy Obronnej (DSCA) gen. Jeffreya Koehlera, który przebywał w Polsce na początku stycznia. "Podczas niejawnej prezentacji dla MON i dowództwa Sił Powietrznych strona polska zapoznała się z ze stanem programu, zamierzeniami na najbliższe lata, opcjami zakupu F-35 i dostępnymi bądź rozważanymi na najbliższe lata opcjami udziału w programie państw, które nie zdecydowały się na współfinansowanie projektu i nie mają statusu partnera w projekcie" - powiedział Hołdanowicz.

Jego zdaniem, "z polskiej perspektywy optymalne byłoby zainwestowanie długofalowe 100 mln USD i uczestniczenie w pracach rozwojowych z prawem współdecydowania o ostatecznym kształcie maszyn, jednak ta opcja zamknęła się już bodaj w 2003 r., teraz pozostaje praktycznie tylko możliwość przyszłego kupna maszyn".

W 2002 roku Polska postanowiła zakupić 48 wielozadaniowych samolotów bojowych F-16. Pierwsze egzemplarze przyleciały do Polski w listopadzie, pełną gotowość do działań wszystkie maszyny mają osiągnąć w 2012 roku. Około 2015 roku skończy się okres eksploatacji posiadanych przez polskie Siły Powietrzne MiGów-29 i Su-22.

JSF to realizowany pod kierunkiem Amerykanów międzynarodowy program wielozadaniowego samolotu, który ma być wspólną platformą wersji używanych przez siły powietrzne, marynarkę i piechotę morską. Dzięki zastąpieniu wielu różnych typów samolotów JSF ma obniżyć koszty produkcji i utrzymania. W 1996 roku budowę demonstratorów powierzono firmom Boeing i Lockheed Martin. W 2001 wygrał X-35 zbudowany przez Lockheed Martin. W ubiegłym roku samolot otrzymał nazwę F-35 Lightning II a jego prototyp został oblatany w grudniu 2006.

Projekt JSF finansują w największym stopniu rządy USA i Wielkiej Brytanii, do programu przystąpiły także Włochy, Holandia, Turcja, Australia, Dania, Kanada, Izrael i Singapur. Obecnie zawierane są porozumienia o dalszym udziale w projekcie (w jego fazie produkcyjnej), choć nie jest to jeszcze równoznaczne z potwierdzeniem chęci zakupu F-35.

W F-35 wykorzystano najnowocześniejsze technologie obniżające możliwość wykrycia przez radary przeciwnika, wprowadzono możliwość przenoszenia części uzbrojenia w komorach w kadłubie, zastosowano najnowocześniejszą elektronikę pokładową.

(PAP)

Portal pb.pl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin