Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Baza Ryanair we WRO ?
Idź do strony 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wrocław - Strachowice (EPWR/WRO)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlyWRO
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO

PostWysłany: Czw 20:12, 10 Lis 2005    Temat postu: Baza Ryanair we WRO ?

Za Pasazer.com:

Cytat:
Ostatnio dużo pojawia się dywagacji na temat otwarcia bazy (baz?) Ryanaira w Polsce. Dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, że Balice nie staną się bazą irlandzkiej linii. Baza powstanie, ale w Poznaniu, Łodzi lub we Wrocławiu.

Szefowa sprzedaży Ryanaira na Europę Środkową, Caroline Baldwin zapowiedziała, że celem firmy jest zdobycie pierwszej pozycji wśród wszystkich linii operujących w Polsce. Irlandczycy chcą za kilka lat obsługiwać 6-10 milionów pasażerów, a to oznacza, że muszą w naszym kraju ulokować swoją bazę. Decyzja w tej sprawie podjęta zostanie wiosną przyszłego roku.

Wysłannicy potentata z Dublina od pewnego czasu wizytowali polskie lotniska, badając techniczne możliwości utworzenia bazy. Rekonesans w Krakowie, Rzeszowie, Wrocławiu, Bydgoszczy, Szczecinie, Łodzi, Poznaniu i Gdańsku doprowadzić miał do zawężenia liczby portów branych pod uwagę przy planach podboju polskiego nieba. Jednocześnie od ponad roku toczyły się rozmowy z szefami portów oraz władzami lokalnymi i regionalnymi w sprawie warunków współpracy. Irlandczycy nie ukrywali, że w zamian za otwarcie bazy oczekują przywilejów, szczególnie w opłatach lotniskowych i handlingowych oraz daleko idącej kooperacji przy budowie obiektów bazy.

Co dają w zamian? Obecnie ich potencjał to 35 milionów przewiezionych w ciągu roku pasażerów, obsługiwanych na 266 trasach ze 107 lotnisk, w tym 15 baz. W Polsce Ryanair lata do ośmiu portów, utrzymując 13 tras. Z wyjątkiem Wrocławia, wszystkie pojawiły się w zimowej siatce połączeń. Lotnisko, które stanie się polską bazą przewoźnika, zyskuje ogromny potencjał. Ponieważ stacjonować w niej będą maszyny Ryanaira, możliwe jest wyznaczenie połączeń z każdym lotniskiem obsługiwanym przez tego przewoźnika. Co to oznacza? Wielokrotność 100 tysięcy pasażerów rocznie na każdym połączeniu. Rachunek jest prosty - 10 tras to 1 milion pasażerów. To także praca dla kilkudziesięciu osób przy obsłudze samolotów Ryanaira i dodatkowe miejsca zatrudnienia w regionie.

W irlandzkiej centrali firmy szanse Krakowa na stanie się bazą linii spadły do zera. Powód? Szefostwo Balic oraz władze Krakowa i Małopolski otrzymały ofertę handlową przewoźnika przed rokiem. Nie tylko na nią do dziś formalnie nie odpowiedziały, ale nawet nie uzyskały zatwierdzenia nowych taryf opłat lotniskowych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Nie został więc spełniony podstawowy warunek stawiany przez Irlandczyków, że opłaty dla przewoźników zależą od liczby pasażerów obsłużonych przez nie w porcie. W odróżnieniu od innych polskich lotnisk, nikt też z Krakowa nie zabiegał o przyciągnięcie bazy Ryanaira. Wykorzystały to inne lotniska, przejmując inicjatywę. W ostatecznej rozgrywce liczyć się będzie już tylko Wrocław, Łódź i Poznań.

Co na to władze Małopolski? Wicemarszałek województwa Witold Śmiałek nie dowierzał, że Ryanair zrezygnował z planów ulokowania bazy w Balicach. - "Nie negocjowaliśmy tej sprawy, bo na razie nie mamy terenu na taką inwestycję. Zabiegamy o przejęcie kilkudziesięciu hektarów, ale to jeszcze musi potrwać. Deklaruję, że jeżeli dostaniemy konkretną ofertę, to wyjdę z siebie, żeby bazę ściągnąć do nas" - oznajmił.

Wczoraj w Warszawie odbyło się walne zgromadzenie udziałowców spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków Balice. Nie podjęto żadnych merytorycznych ustaleń. Z powodów proceduralnych posiedzenie odroczono na miesiąc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 16:05, 14 Lis 2005    Temat postu:

Prawdziwa baza to bedzie w HHN:
Cytat:

Ryanair
Ryanair announced a major expansion for its Frankfurt Hahn Airport. By the year 2012 the airline plans to have 18 Boeing 737s based with flights to 50 destinations.

W Polsce moze byc najwyzej nocleg 1-2 samolotow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:13, 30 Sty 2006    Temat postu: A jednak Wrocław?

Przed chwilą ukazał się w internetowym wydaniu Warsaw Business Journal ciekawy artykuł, który zawiera informacje do tej pory nieopublikowane w polskojęzycznym odpowiedniku tego czasopisma, Pulsie Biznesu. Kto nie radzi sobie biegle z angielskim niech się trochę pomęczy, bo z punktu widzenia Wrocławia treść jest bardzo ciekawa.
Warsaw Business Journal napisał:
Ryanair, Europe's largest low-cost airline, has long said that it perceives Poland as the most promising market in Europe. Now, the carrier is looking for the best location for its Eastern European base, and Wrocław seems to be top of its list.
Last week, Bernard Berger, Ryanair's business development director, and Michael Cawley, the company's chief operating officer, visited various airports throughout Poland, and seemed to be leaning towards locating the base at Wrocław's Copernicus airport in Lower Silesia.
Though the final decision will not be made until early spring, the airport's vice-president of the board, Leszek Karwowski, is sounding confident: "I estimate the chances of Wrocław [receiving the Eastern European base] at 80-90 percent."
Although last year's negotiations limited the number of potential candidates to three cities - Wrocław, Łódź and Poznań - the officials' appearance in Kraków last week threw Kraków's Balice airport into the running. Kraków already acts as a Polish base for Sky Europe, which intends to expand its destinations from Kraków to eight by the end of this year. However, there are still several obstacles. "With the existing infrastructure facilities, Kraków airport is too small to establish a Ryanair base.
The same situation is in all other regional airports in Poland," says Tomasz Kułakowski, the carrier's sales and marketing executive for Central Europe, adding that the Wrocław airport seems to have the best chance at overcoming those obstacles. "We notice that the area of Wrocław has huge potential and the number of passengers flying from Starachowice is increasing rapidly. This might influence our final decision," Kułakowski says.
Ryanair's first flights to London from Poland took off from the Wrocław airport in March last year. Currently, Ryanair flies from Wrocław to four destinations: London Stansted, Nottingham East Midlands in England, and Dublin and Shannon airports in Ireland. This gives Wrocław the highest number of Ryanair flights from Poland. That position, however, is not enough to seal the deal. "First we have to reach a low-cost agreement that would make a long-term partnership and cooperation extremely valuable for both parties," says Kułakowski. Infrastructure presents yet another obstacle, because both airports require investment in order to meet size requirements.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 9:04, 31 Sty 2006    Temat postu:

Ryanair się odmładza

Ryanair, największa tania linia lotnicza w Europie, pozbyła się ostatnich starych boeingów 737-200. Obecnie ma najmłodszą, tylko 2-letnią flotę.

W tym roku finansowym (od marca do marca) Ryanair przewiezie 35 mln pasażerów. Biorąc pod uwagę zamówienie kolejnych 140 samolotów typu boeing 737-800, chce podwoić ich liczbę do 70 mln w 2012 roku. Już teraz przewoźnik obsługuje 301 tras. Ciągle przybywa nowych, także w Polsce.

Kolejne połączenia

– Sprzedajemy obecnie bilety na 19 tras z i do Polski, z tego 18 zostało uruchomionych w 2005 roku. Polski rynek rozwijaja się najszybciej na świecie, w ubiegłym roku o ponad 30 proc. W lutym wystartujemy z Wrocławia i Łodzi do Notingham, w marcu z Gdańska do Sztokholmu, a w kwietniu z Poznania, Wrocławia, Krakowa i Łodzi do Dublina. O kolejnych połączeniach powiemy na wiosnę, ale ich uruchomienie to kwestia kilku miesięcy – mówi Tomasz Kułakowski, przedstawiciel Ryanair na Europę Środkowo-Wschodnią.

Przybywa połączeń, rośnie ruch, samoloty wymagają sprawnej obsługi. Co z bazami, do otwarcia których Ryanair przymierza się w Polsce? Decyzja w sprawie bazy serwisowo-technicznej w Rzeszowie decyzja miała zapaść do końca 2005 roku.

– Rozstrzygnięcie nastąpi w lutym. Z Rzeszowem konkuruje bowiem Ryga.

Wygra ten port, który przedstawi lepsze warunki. Myślimy również o bazie serwisowej. Rozmawiamy nie tylko z Wrocławiem, ale i z innymi portami. Trzeba podkreślić, że to Wrocław jest miastem, z którego mamy najwięcej połączeń, bo aż cztery – mówi Tomasz Kułakowski.

Za drogo dla tanich linii

Uważa on, że na rynku tanich przewozów w Europie Środkowej pozostaną tylko najwięksi gracze, którzy mają rzeczwiście niskie koszty funkcjonowania i dzięki temu mogą oferować najniższe ceny.

Jaka jest więc przyszłość ruchu lotniczego w Europie? Narodowi przewoźnicy nie zasypiają gruszek w popiele, wymieniają flotę, stosują promocje, obsługują trasy długodystansowe. Tomasz Kułakowski uważa, że z całą pewnością będą się oni rozwijali w miejscach, gdzie nie działają tanie linie lotnicze, na przykład na trasach transatlantyckich czy w przelotach między dużymi hubami (Heathrow, Frankfurt).

– Tani przewoźnicy nigdy tam nie wejdą. Są to w obsłudze drogie porty, mają wysokie opłaty lotniskowe i na tych trasach nie można zaoferować naprawdę niskich cen. Dlatego np. Lufthansa czy i Air France będą się rozwijały – mówi Tomasz Kułakowski.

Natomiast na trasach, gdzie jest konkurencja tanich operatorów – na przykład z Polski do Londynu – nie mają oni większych szans.

– My operujemy z ośmiu polskich lotnisk, pasażerowie na przykład ze Szczecina nie muszą już jechać do Berlina, a z Łodzi do Warszawy, aby polecieć tanio do Londynu –mówi Tomasz Kułakowski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 17:05, 31 Sty 2006    Temat postu:

chba faktycznie Ryanowi brakuje samolotow, dzis we WRO jako FR8405/8406 byl ten samolot
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:52, 16 Lut 2006    Temat postu:

Ryanair eyes second German base
Ryanair has announced it will open a second base in Germany within 18 months as it bids to boost its coverage of continental Europe, according to The Irish Independent.

The budget airline currently has Frankfurt-Hahn as its sole German hub and flies to six other German destinations.


But Ryanair would like to begin exerting the same kind of dominance in continental Europe as it does in the UK, where it currently has eight bases and flies to and from 26 airports.

Currently the low-cost airline has just seven bases in continental Europe.

Germany appears to be a big target market, as Ryanair intends to open a third base within three years to handle growing demand for cheap flights.

UK travellers are also likely to be offered increased services to Frankfurt-Hahn as Ryanair is sticking by ambitious plans to handle eight million passengers at the airport by 2012.

Ryanair is also priming eastern Europe as a high growth area and plans to announce its first eastern European base, widely tipped to be Wroclaw in Poland, in the spring.

© Adfero Ltd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pluto10




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:27, 16 Lut 2006    Temat postu:

Czyli baza we wro? Bo ja angielski ni w ząb. Niemiecki troche...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:29, 16 Lut 2006    Temat postu:

2006-02-10 07:32
Kurs do szeryfa - Irlandzki przewoźnik uruchomił trasę do Nottingham
Dwie godziny lotu wystarczy, by przenieść się w strony dzielnego Robin Hooda. Lada dzień okaże się, czy Ryanair uruchomi u nas sypialnię dla swoich samolotów.

Linia do Nottingham działa od wczoraj. W tym mieście, położonym ok. 200 km na północ od Londynu, powstała baza Ryanaira. Od dzisiaj będą stąd odlatywać samoloty do 16 europejskich miast. Zgodnie z zapowiedziami przewoźnika, kolejna ma powstać w Polsce. – Spodziewam się, że decyzja o lokalizacji zapadnie jeszcze w pierwszym półroczu. Być może nawet w ciągu najbliższych kilkunastu dni – zapowiada Tomasz Kułakowski z Ryanaira. Według niego Wrocław ma duże szanse, bo niedługo stanie się jedynym polskim miastem, które będzie obsługiwać cztery połączenia przewoźnika.

– Na wszystkie te trasy mamy już ponad 180 tysięcy rezerwacji – mówi Kułakowski. – Sama inwestycja to wydatek rzędu kilkudziesięciu milionów euro. W ciągu najbliższych dni czekają nas najbardziej intensywne rozmowy na ten temat – dodaje Leszek Karwowski, wiceprezes wrocławskiego portu. Samolot Ryanair do Nottingham będzie latał z Wrocławia cztery razy w tygodniu: w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. Pod koniec lutego przewoźnik uruchomi połączenie do Shannon, a na początku kwietnia do Dublina. Na tej ostatniej trasie lata już polska tania linia Centralwings. Jeżeli inwestycja trafi do Wrocławia, z pewnością będziemy mogli liczyć na nowe połączenia.

– Żeby uruchomienie bazy przewoźnikowi się opłacało, musi obsługiwać w danym porcie co najmniej cztery trasy dla około 400 tysięcy pasażerów rocznie – wylicza Tomasz Kułakowski. – Wrocław ma więc szanse na nowe połączenia do jednego z setki miast, w których na razie nie stacjonują samoloty Ryanaira. W tym roku przez wrocławskie lotnisko ma przewinąć się 800 tysięcy pasażerów. •

Irlandzkie loty Ryanair to obecnie największa niskokosztowa linia w Europie. Obsługuje ponad 300 tras w 22 krajach. Ma do dyspozycji prawie 100 maszyn. Z Wrocławia do Londynu lata od roku. W tym czasie firma przewiozła ponad 100 tysięcy pasażerów.

Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
Łukasz Pałka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:30, 16 Lut 2006    Temat postu:

pluto10 napisał:
Czyli baza we wro? Bo ja angielski ni w ząb. Niemiecki troche...


Jest napisane, ze Wroclaw jest najczesciej wskazywany jako przyszla baza w Polsce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlyWRO
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO

PostWysłany: Czw 15:03, 16 Lut 2006    Temat postu:

antoslaw napisał:
Lada dzień okaże się, czy Ryanair uruchomi u nas sypialnię dla swoich samolotów.


Uwielbiam to sformułowanie Laughing
Nie dopisali jeszcze, że każdy samolot otrzyma swoją poduszeczkę i kołderkę. A na dobranoc będą im czytać bajki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:58, 17 Lut 2006    Temat postu:

Z oficjalnej strony [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Katowiczan




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:28, 18 Lut 2006    Temat postu:

Coś mi się nie wydaje, żeby ten plan zrealizowali...Bo po co im 3 bazy w takim małym kraju jak Austria? No i ta baza np. w EDI -> przecież to jest dość drogie lotnisko....Ja jakoś tego nie widze, bo tylko Polska wygląda realnie...(no może nie tylko), a i jeszcze jedno skoro chcą otwierać bazę na Sturup to po co im następna na Kastrup, które też należy do tych droższych lotniskk....nie wiem co o tym sądzić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
erni




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WROCLAW/EPWR

PostWysłany: Sob 11:13, 18 Lut 2006    Temat postu:

Bo to tylko potencjalne bazy nad którymi Ryan sie zastanawia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamek
Gość






PostWysłany: Sob 13:29, 18 Lut 2006    Temat postu:

Ta mapka to chyba tylko taki pic na wodę fotomontaż Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlyWRO
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO

PostWysłany: Sob 22:00, 18 Lut 2006    Temat postu:

Adamek napisał:
Ta mapka to chyba tylko taki pic na wodę fotomontaż Wink


Z pewnością mapka byłaby bardziej wiarygodna, gdyby jedna z kropek była na miejscu Poznania Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wrocław - Strachowice (EPWR/WRO) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 1 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin