Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gdzie usiąść w samolocie?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lotnik777




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 21:12, 11 Sie 2006    Temat postu: Gdzie usiąść w samolocie?

Większość lotów z Polski do portów Europy Zachodniej nie trwa dłużej niż dwie godziny. Do najdalszego miasta, Lizbony, około trzech. Niby nie długo, warto jednak zastanowić się przed podróżą, gdzie usiąść, by przelot był przyjemniejszy.

- Im bardziej z przodu, tym lepiej - taka jest generalna zasada siadania w większości linii na europejskich dystansach - mówi Wiktor Karpowicz z forum Lotnictwo Cywilne. - W typowych samolotach linii tradycyjnych granica między klasą business a ekonomiczną bywa często ruchoma. Zdarza się zatem, że pierwsze siedzenia w klasie ekonomicznej, tuż za klasą business, mają jej układ - jest ich mniej w rzędzie, a między rzędami jest więcej przestrzeni. Mamy więc więcej miejsca na nogi i bliżej do wyjścia.

Z toaletą za plecami

Generalnie należy unikać ostatniego rzędu ze względu na bezpośrednie sąsiedztwo łazienki i częsty brak okien. Jeśli komuś zależy właśnie na bliskości toalety, powinien zająć miejsce na końcu samolotu, ale nie w ostatnim rzędzie, bo nie odchylają się do tyłu oparcia foteli. Siadanie na końcu naraża nas też wdychanie zapachów kuchennych (dotyczy to przewoźników tradycyjnych, którzy serwują posiłki podgrzewane w kuchenkach na końcu lub na końcu i początku maszyny). W środku samolotu znajdują się wyjścia awaryjne. Przy nich jest więcej miejsca na nogi, ale pasażerowie siedzący na wysokości tego wyjścia są proszeni przez personel pokładowy o zapoznanie się z instrukcją postępowania w razie ewakuacji ludzi. Krótko mówiąc, muszą nauczyć się otwierać te drzwi, co zresztą nie jest trudne.

Zaszyć się w kącie

W większości linii, podczas odprawy bagażowo-biletowej (check-in) zostaniemy zapytani, czy chcemy miejsce przy oknie, czy przy przejściu. Te pierwsze wybiorą ludzie, którzy nie zamierzają często wstawać podczas lotu, chcą się zaszyć w kąt, by czytać (okienka można zasłaniać plastikowymi zasłonami), spać lub podziwiać widoki za oknem (monotonne zwykle, poza startem i lądowaniem). Te drugie - osoby, którym zależy, by mieć więcej swobody i możliwości opuszczania fotela. Zarazem muszą liczyć się z tym, że na miejscu w przejściu będą potrącani przez przechodzących do toalety i stewardesy roznoszące posiłki. Trudniej będzie im zasnąć. W większych samolotach są jeszcze miejsca środkowe, między dwoma fotelami. Te nie mają specjalnych zalet. Jeśli ktoś ma ochotę wyglądać podczas lotu za okno powinien wystrzegać się foteli w środku maszyny - większą część widoku zasłoni mu bowiem skrzydło. Dla kogoś innego ciekawie będzie obserwować, jak skrzydło pracuje (poszczególne jego części wysuwają się i chowają lub podnoszą i opadają) na różnych etapach lotu.

Miejsce z automatu

Jeśli chcemy mieć wpływ na to, gdzie usiądziemy w samolocie, powinniśmy się pospieszyć. Co to znaczy? Na pewno łatwiej będzie nam wybrać miejsce, jeśli przyjdziemy wcześniej do odprawy bagażowo-biletowej (check-in zaczyna się zwykle dwie godziny przed odlotem). Możemy wtedy poprosić pracownika linii lotniczej, by posadził nas przy oknie lub przy przejściu. Z naszego doświadczenia wynika, że w pierwszej kolejności znikają miejsca przy oknie, w drugiej - przy przejściu, a pasażerowie przychodzący do odprawy ostatni dostają miejsca środkowe. Można też samemu odprawić się w automacie na lotnisku (w Polsce takich jeszcze nie ma, a na zachodnich lotniskach dopiero zdobywają popularność) albo wcześniej w domu przez komputer na stronie internetowej przewoźnika (to jeszcze rzadko oferowana usługa).

Ważna literka

Wreszcie, jeśli lecimy tanimi liniami, takimi jak easyJet, Ryanair czy WizzAir, które nie numerują miejsc, po prostu zajmiemy miejsce, jakie chcemy po wejściu do samolotu. To znowu wymaga od nas pewnej zapobiegliwości - chodzi o to, byśmy jak najwcześniej znaleźli się w maszynie, wtedy mamy największy wybór foteli. Przeważnie pasażerowie są wpuszczani na pokład według kolejności zgłoszenia się do odprawy. W ten sposób przewoźnik nagradza punktualność pasażerów, dzięki której również samolot ma szanse odlecieć o czasie. Na koniec istotna informacja: siedzenia z literami A i F na pewno wypadają przy oknach, C i D od strony korytarza, a B i E w środku. Wszystkie tanie linie latające do Polski mają właśnie taki układ.

Marcin Jędrzejczak, Filip Frydrykiewicz
artykuł ukazał się 11 sierpnia br. w dodatku "Wszystko o Lataniu" Rzeczpospolitej


Ja zawsze wybieram miejsce za skrzydlem tak dwa, trzy rzedy. Nie siedzi sie wtedy bezposrednio "na skrzydle" ale dobrze je widac. Krotko mowiac, widac to co pod samolotem i mozna tez poogladac jak pracuje skrzydlo, lotki itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 21:18, 11 Sie 2006    Temat postu:

Ja patrze wylacznie z punktu widzenia bezpieczenstwa i jednak najbezpieczniej jest byc z tylu samolotu. Jakos tez nigdy nie pamietam wdychania zapachow "kuchennych" a dodatkowa zaleta jest ze jak jestes blisko kuchni (nie w kazdym samolocie kuchnia jest z tylu !!) to mozesz latwo wstac i poprosic o sode.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pią 21:29, 11 Sie 2006    Temat postu:

Taki artykuł aby coś w gazecie napisać i zgarnąć kasę. Sprawia wrażenie jakby chłopaki dwa razy się przelecieli i wzieli za pisanie poradnika.
Najśmieśniejsze jest " siedzenia z literami A i F na pewno wypadają przy oknach" toż to nieprawda. Owszem zaraz pisza że taki układ mają tanie linie latające do Polski , jednak większość z tanich nie numeruje miejsc więc nam to info niepotrzebne.
Zapachy z kuchni to też radosne szczególnie jak podają tradycyjne linie kanapkę z serem w folię opakowaną. itd itp.

P.S a co to za forum "mówi Wiktor Karpowicz z forum Lotnictwo Cywilne"
?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Quantas dnia Wto 18:37, 15 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 21:45, 11 Sie 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
Taki artykuł aby coś w gazecie napisać i zgarnąć kasę. Sprawia wrażenie jakby chłopaki dwa razy się przelecieli i wzieli za pisanie poradnika.

Najśmieśniejsze jest " siedzenia z literami A i F na pewno wypadają przy oknach" toż to nieprawda. Owszem zaraz pisza że taki układ mają tanie linie latające do polski , jednak większość z tanich nie numeruje miejsc więc nam to info nie potrzebne.
Zapachy z kuchni to też radosne szczególnie jak podają tradycyjne linie kanapkę z serem w folię opakowaną. itd itp.

P.S a co to za forum "mówi Wiktor Karpowicz z forum Lotnictwo Cywilne"
?


troche info mozna znalezc na [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Pią 23:40, 11 Sie 2006    Temat postu:

Rozklad halasu pochadzacego od silnika pokazuje ze najciszej jest na skrzydle mniej wiecej w srodku dlugosci silnika... Oczywiscie zawsze wybieram siedzenie przy oknie ( jak nie ma to ladnie poprosze Smile i sie znajdzie...) raczej z tylu... Wole miec wszystko przed soba. Smile

Goscie chyba nie lecieli samolotem wiekszym niz B737 czy A320...
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 0:21, 12 Sie 2006    Temat postu:

Gabik napisał:
Rozklad halasu pochadzacego od silnika pokazuje ze najciszej jest na skrzydle mniej wiecej w srodku dlugosci silnika... Oczywiscie zawsze wybieram siedzenie przy oknie ( jak nie ma to ladnie poprosze Smile i sie znajdzie...) raczej z tylu... Wole miec wszystko przed soba. Smile

Goscie chyba nie lecieli samolotem wiekszym niz B737 czy A320...
Pozdrawiam

ja bym dodal ze chyba nie lecieli takze czyms mniejszym w stylu np ER45 czy E70 gdzie nie ma 6 foteli w rzedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Sob 1:18, 12 Sie 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Gabik napisał:
Rozklad halasu pochadzacego od silnika pokazuje ze najciszej jest na skrzydle mniej wiecej w srodku dlugosci silnika... Oczywiscie zawsze wybieram siedzenie przy oknie ( jak nie ma to ladnie poprosze Smile i sie znajdzie...) raczej z tylu... Wole miec wszystko przed soba. Smile

Goscie chyba nie lecieli samolotem wiekszym niz B737 czy A320...
Pozdrawiam

ja bym dodal ze chyba nie lecieli takze czyms mniejszym w stylu np ER45 czy E70 gdzie nie ma 6 foteli w rzedzie.

No masz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Sob 2:15, 12 Sie 2006    Temat postu:

Zamiast sie nabijac z autorow, to ja bym zaproponowal czytanie ze zrozumieniem. Literki na koncu artykulu dotycza samolotw linii niskokosztowych, a w tych raczej trudno o innemaszyny niz B737 lub A320, przynajmniej w Polsce. Sa to najpopularniejsze maszyny, ktorymi lata wiekszosc ludzi w Polsce.

Chcialbym zwrocic takze uwage, ze artykul ten to tekst poradnikowy dla "statystycznego klienta linii lotniczej", a nie dla "specjalisty" z tutejszego forum. W Rzepie pojawiaja sie teksty glownie dotyczace rynku i podrozy po Europie, zatem takze trudno o to, by omawiac kazdy uklad siedzen na trasach miedzykontynentalnych. I mysle, ze trzeba tak pisac, aby ten czytelnik zrozumial, a nie moderator forum o lotnictwie cywilnym.

Poza tym na tym forum byla prosba o nadsylanie opinii i wskazowek wlasnie dotyczacych tego tematu. Odzew byl tylko od jednej osoby... To bardzo mile, ze omawia sie tutaj artykuly z Rzepy, ale bardzo latwo krytykowac "po", zamiast wypowiedziec sie "przed". Very Happy



[/u]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Sob 7:43, 12 Sie 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Quantas napisał:
Taki artykuł aby coś w gazecie napisać i zgarnąć kasę. Sprawia wrażenie jakby chłopaki dwa razy się przelecieli i wzieli za pisanie poradnika.

Najśmieśniejsze jest " siedzenia z literami A i F na pewno wypadają przy oknach" toż to nieprawda. Owszem zaraz pisza że taki układ mają tanie linie latające do polski , jednak większość z tanich nie numeruje miejsc więc nam to info nie potrzebne.
Zapachy z kuchni to też radosne szczególnie jak podają tradycyjne linie kanapkę z serem w folię opakowaną. itd itp.

P.S a co to za forum "mówi Wiktor Karpowicz z forum Lotnictwo Cywilne"
?


troche info mozna znalezc na [link widoczny dla zalogowanych]


W jakim celu linka powyzszego mi wysłałeś ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 15:32, 12 Sie 2006    Temat postu:

Najlepsze miejsca są w Szoferce Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barni(lotnik)




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 19:32, 12 Sie 2006    Temat postu:

Ja miałem miejsce przy silniku jak leciałem do SKG miło wspominam bardzo fajnie było wcale nie przeszkadzam mi odgłosy potem jak wracałem do Krakowa miałem miejsce w przedostanim rzędzie i tak miło też wspominam fakt ze byłem w samolocie to jest dla mnie najważniejsze
Pozdrawiam
Barni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 19:35, 12 Sie 2006    Temat postu:

A to moze ktos mi doradzi. Lecial ktos z Was moze Fokkerem 70 Malev'u ? Czy mozna z czystym sumieniem siadac z tylu? Nie ma jakis neidogodnosci?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Sob 20:55, 12 Sie 2006    Temat postu:

Może wessać w silnik Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Sob 23:16, 12 Sie 2006    Temat postu:

bartek_ql napisał:
A to moze ktos mi doradzi. Lecial ktos z Was moze Fokkerem 70 Malev'u ? Czy mozna z czystym sumieniem siadac z tylu? Nie ma jakis neidogodnosci?


Lecialem Fokkerem 70 i 100 Austrian, ale chyba sa podobne, nie? Lecialem takze Fokkerem 100 brazylijskich TAM. W Fokkerach wole siadac bardziej z przodu, bo tyl zaslaniaja skrzydla.

Oczywiscie nie wiem, jak z sumieniem i zwiazkiem sumienia z "niedogodnosciami". Very Happy Jakie niedogodnosci masz na mysli?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel_




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 23:31, 12 Sie 2006    Temat postu:

bartek_ql napisał:
A to moze ktos mi doradzi. Lecial ktos z Was moze Fokkerem 70 Malev'u ? Czy mozna z czystym sumieniem siadac z tylu? Nie ma jakis neidogodnosci?

Ja siedziałem F-70 (KLM) w ostatnim rzędzie- 3/4 okna zasłaniał silnik, i przez tydzień szumiało mi w uchu od hałasu. Mimo wszystko niezłe przeżycie, ciekawe odgłosy przy rozruchu.
Co do wyssania, to był taki wypadek , F-100, jak rozleciała się turbina.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin