Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dane dotyczące spalania paliwa
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mallard




Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 14:09, 13 Lip 2006    Temat postu: Dane dotyczące spalania paliwa

Cześć.
Czy kotoś może wie skąd można się dowiedzieć ile paliwa spalają dane samoloty? Może byc podane w galonach czy baryłkach to i tak sobie oblicze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 23:37, 13 Lip 2006    Temat postu:

Powchodź sobie na strony producentów i znajdź broszury techniczne danych samolotów zazwyczaj gdzieś w nich jest podane spalanie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 0:34, 14 Lip 2006    Temat postu:

dla niektorych modeli mozna znalesc tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
tyle ze wyglad strony nakazywalby pewna ostroznosc Smile i sprawdzenie jeszcze w innych zrodlach Smile
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pią 13:13, 14 Lip 2006    Temat postu:

manuale, airliners, pozdrowienia dla wujka Google (ma sie jeszcze dobrze chłopak).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Wto 18:28, 18 Lip 2006    Temat postu:

---

Ostatnio zmieniony przez KuB@ dnia Nie 8:49, 04 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 20:03, 18 Lip 2006    Temat postu:

KuB@ napisał:
A spalanie nie zmienia sie czasami z pogoda?? Wiekszy wiatr z naprzeciwka daje wieksze spalanie...

Wlasnie dlatego w przypadku samolotow podaje sie zazwyczaj spalanie danej ilosci (masy, objetosci) na godzine lotu a nie na przeleciane kilometry.
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 23:10, 18 Lip 2006    Temat postu:

KuB@ napisał:
A spalanie nie zmienia sie czasami z pogoda?? Wiekszy wiatr z naprzeciwka daje wieksze spalanie...

Wiatr nie ma nic do rzeczy. Spalanie jest mierzone zawsze w ilosci spalanego paliwa na jednostke czasu (godzina). Temperatura, wysokosc lotu maja wplyw ale nie wiatr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmp




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 10:35, 19 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:

Wiatr nie ma nic do rzeczy. Spalanie jest mierzone zawsze w ilosci spalanego paliwa na jednostke czasu (godzina). Temperatura, wysokosc lotu maja wplyw ale nie wiatr.


Jak wiatr nie ma wpływu na spalanie ? Przeciwny wiatr zawsze stawia większy opór dla lecącego samolotu. Wiatr od tylu popycha samolot. Podobnie sprawa wydląda z samochodami i wszystkim co się porusza. Praw fizyki nie zmienisz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 11:27, 19 Lip 2006    Temat postu:

bmp napisał:
Cytat:

Wiatr nie ma nic do rzeczy. Spalanie jest mierzone zawsze w ilosci spalanego paliwa na jednostke czasu (godzina). Temperatura, wysokosc lotu maja wplyw ale nie wiatr.


Jak wiatr nie ma wpływu na spalanie ? Przeciwny wiatr zawsze stawia większy opór dla lecącego samolotu. Wiatr od tylu popycha samolot. Podobnie sprawa wydląda z samochodami i wszystkim co się porusza. Praw fizyki nie zmienisz.


Otóż NIE!!! A dokładnie - obaj macie rację ale bardziej Ślepowron. Wiatr ma wpływ na spalanie na 100 km. Nie ma jednak na spalanie na godzinę. Samolot przez godzinę spali tyle samo czy leci pod czy z wiatrem. Różnica polega na tym, że przy wietrze zgodnym... więcej przeleci. A przy wietrze przeciwnym przeleci mniej. Zgadzam się natomiast, że praw fizyki nie zmienisz. Logiki też Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 14:09, 19 Lip 2006    Temat postu:

bmp napisał:
Praw fizyki nie zmienisz.

To prawda, ale tez elemntarna wiedza z fizyki nie zaszkodzi. Na prawde nie widzisz roznicy miedzy l/km a l/h ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 18:25, 19 Lip 2006    Temat postu:

bmp napisał:
Jak wiatr nie ma wpływu na spalanie ? Przeciwny wiatr zawsze stawia większy opór dla lecącego samolotu. Wiatr od tylu popycha samolot. Podobnie sprawa wydląda z samochodami i wszystkim co się porusza. Praw fizyki nie zmienisz.

Oj, oj, kolega potrzebuje jakis kurs ABC z fizyki. Takie rzeczy pisac na tym forum (na innych to byloby czesciowo wybaczone) to lekka kompromitacja. I porownywanie tutaj samochodow do samolotow, straszne rzeczy. Sad Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmp




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 19:42, 19 Lip 2006    Temat postu:

Nie wiem czy zauważyliście (chyba nie), że w mojej wypowiedzi nie było mowy o spalaniu paliwa w odniesieniu do czasu czy dystansu. Było to raczej ogólne stwierdzenie i podniesienie znaczenia wiatru przy uwzględnieniu spalania samolotu.

OT. równie dobrze można podawać spalanie samochodów w jednostkach godzinnych. I jest to dokładnie taka sama sytuacja. Wiatr w plecy, mniej spali i większy dystans pokona przy tej samej wartości spalania, niż przy jeździe pod wiatr.
Uznałem takie porównanie za swojego rodzaju model, który nie bierze pod uwagę innych czynników, a koncentruje się wyłącznie na spalaniu paliwa przy uwzględnieniu działania wiatru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 20:56, 19 Lip 2006    Temat postu:

tyle ze porownywanie samolotu z samochodem nie ma zadnego sensu. Jesli np. w samochodzie podajemy spalanie na 100 km (przebytej drogi) to jest to o tyle istotna dla kierowcy informacja, ze posiada on predkosciomierz wyskalowany w kilometrach na godzine a co wazniejsze ma pod nim (zazwyczaj) licznik przebytych kilometrow. Jesli podasz spalanie samolotu w danej sytuacji w litrach na przebyte kilometry nie ma to absolutnie zadnego znaczenia praktycznego. Jesli natomiast pilot zna spalanie samolotu na godzine lotu, zna pozostaly mu czas lotu i w oparciu o takie czynniki jak predkosc przyzadowa i kierunek wiatru (miedzy innymi) moze wyznaczyc swoj zasieg. Oczywiscie, jesli wiatr wieje Ci w plecy przelecisz wiecej kilometrow na "tym samym baku" niz jak wiatr wieje Ci w dziob. Tyle ze lot bedzie trwal tyle samo. I kazde inne podawanie spalania niz w litrach (kilogramach) na godzine nie ma sensu, a nawet moze byc zgubne dla pilota.
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 21:06, 19 Lip 2006    Temat postu:

bmp napisał:
Nie wiem czy zauważyliście (chyba nie), że w mojej wypowiedzi nie było mowy o spalaniu paliwa w odniesieniu do czasu czy dystansu.

Polecam sie wiec zastanowic nad twoim pytaniem. Jak ktos dobrze kiedys powiedzial precyzyjnie postawione pytanie to juz polowa odpowiedzi. Jak nie w odniesieniu do czasu czy drogi to co? Spalanie paliwa to nie teoria wzglednosci ani filozofia - to prosta sprawa tylko nalezy rozumiec o czym sie mowi. Niezaprzeczalnym faktem jest to ze lecacy samolot nic nie "wie" o wiatrach i spalanie paliwa na jednostke czasu pozostanie takie samo bez wzgledu na to czy wieje huraganowy wiatr (tylny lub czolowy) czy wogole nie ma wiatru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daresus




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 9:34, 21 Lip 2006    Temat postu:

Mam dla Was jedno zadanko co w szkole zadał nam fizyk:

"Samolot zatankował paliwa na 2h i wystartował na zachód pod wiatr. Po godzinie zrobił zwrot 180*, w jakim miejscu wyląduje jeżeli leciał 800km/h a prędkość wiatru wynosiła 8m/s ?" Proszę pominąć czas kołowania i etc. Jest to uproszczona sytuacja Smile

Czekam na wasze odpowiedzi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin