Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sibir A310
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
abaz




Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 7:21, 09 Lip 2006    Temat postu: Sibir A310

A Sibir Airbus A-310 an off the runway on landing at Irkutsk, hit a concrete barrier and burst into flames, killing around 145.


Zrólo : [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal1226




Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 8:07, 09 Lip 2006    Temat postu:

Następne źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Nie 9:35, 09 Lip 2006    Temat postu:

Lot778 z Moskwy do Irkucka,
samolot A310-300 F-OGYP
[link widoczny dla zalogowanych]
Pierwsze loty w PanAm'ie(1987), później Delta, Aeroflot i od dwóch lat S7

Trochę zdjęć, z miejsca katastrofy [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 10:32, 09 Lip 2006    Temat postu:

to nie jest smieszne, to jest załosne ...

"...Samolot był najprawdopodobniej niesprawny technicznie. Tak wynika ze wstępnych ustaleń komisji.

Komisja poinformowała, że powodem wypadku były najprawdopodobniej kłopoty z hamulcami i silnikami albo awaria podwozia, które złamało się podczas lądowania. Przyczyny te ustalono po pierwszych rozmowach z ocalałymi pasażerami i świadkami katastrofy.

Z ustaleń wynika, że samolot mógł wylecieć z Moskwy już z usterkami technicznymi. Linie lotnicze Sibir od pewnego czasu miały poważne problemy z samolotami. Pasażerowie i pracownicy mówią, że wielokrotnie odwoływano loty lub opóźniano z powodu niesprawności maszyn...."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Nie 11:19, 09 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:
Co najmniej 120 osób zginęło w katastrofie samolotu rosyjskich linii lotniczych Sibir w Irkucku. Na pokładzie było dwoje Polaków, ich życiu prawdopodobnie nie zagraża niebezpieczeństwo - powiedział Konsul RP w Irkucku Andrzej Rola-Janicki.

Wśród dwustu pasażerów było kilku cudzoziemców, głównie Chińczyków. Konsul RP w Irkucku Andrzej Rola-Janicki powiedział, że nie ma żadnych informacji, by wśród ofiar znajdowali się Polacy. Na liście pasażerów, których los jest nieznany, figuruje jedno kobiece polsko brzmiące nazwisko. Konsul powiedział jednak, że nic mu ono nie mówi.

Według linii lotniczych Sibir, w samolocie było w sumie 200 osób. Ministerstwo ds. sytuacji nadzwyczajnych podało, że 120 osób zginęło, a według danych policji do szpitali przewieziono 57 rannych. U większości stwierdzono poparzenia dróg oddechowych.

Jedenastu osobom udało się samodzielnie wydostać z samolotu; są już w swoich domach - informuje resort ds. sytuacji nadzwyczajnych. P.o. szef administracji obwodowej Jurij Paraniczew zaapelował do tych, którzy samodzielnie wydostali się z airbusa, by podali swoje nazwiska sztabowi operacyjnemu na lotnisku.

Lecący z Moskwy samolot typu Airbus A-310 zjechał rano z pasa startowego podczas lądowania w Irkucku, uderzył w betonową przeszkodę i zapalił się. Przednia część maszyny uległa całkowitemu zniszczeniu. Pożar ugaszono dopiero po ponad dwóch godzinach.

Samolot lądował w deszczu. Pilot "wylądował i zameldował o tym kontrolerowi lotów, po czym połączenie zostało zarwane" - powiedział minister transportu Igor Lewitin, który kieruje rządową komisją ds. zbadania przyczyn katastrofy.

Do tragedii doszło ok. godz. 8.00 czasu miejscowego (1.00 czasu polskiego).

Małgorzata Wyrzykowska


źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Nie 11:25, 09 Lip 2006    Temat postu:

Zawsze staram sie siadac z tylu samolotu, jesli lece ekonomiczna klasa. Jak widac, cos w tym jest, bo tu pewnie uralowalbym zycie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Nie 11:47, 09 Lip 2006    Temat postu:

Nie potrafię sobie wyobrazić jak pilot mógł ryzykować życie tylu osób, skoro niby wieział że samolot jest niesprawny. Osobiście nawet pod groźbą utraty pracy nie ryzykowałbym życia choćby ze względu na to że to ja mógłbym też zginąć. W końcu jak zgnię i tak robota pójdzie się gruchać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Nie 12:07, 09 Lip 2006    Temat postu:

1) Nie wiadomo czy pilot wiedzial, ze maszyna byla niesprawna (i czy naprawde byla niesprawna)
2) Jak nawaliłyby im hamulce, to spokojnie wyhamowaliby ciągiem wstecznym
3) Jak nawaliłby ciąg wsteczny (w co wątpie) to zdąrzyliby wyhamowac hamulcami (pas ponad 3000 metrów)
4) Osobiscie sklaniam się do jakiegoś błędu pilota, ew. jestem w stanie uwierzyc w zarwanie podwozia. Z błędów pilota najbardziej prawdopodobne wydaje się wykonywanie autolandu i zapomnienie o wyłączeniu auto-throttle.

Inne pomysły do głowy mi nie przychodzą...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
.: reju :.




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 12:28, 09 Lip 2006    Temat postu:

"Tomasz Gorzkiewicz powiedział, że on i jego współtowarzyszka mieli bardzo dużo szczęścia, bo siedzieli z tyłu samolotu, a to przednia część maszyny została doszczętnie zniszczona."


GDZIE NAJBEZPIECZNIEJ SIEDZIEĆ, wskaźnik bezpieczeństwa (im wyższy, tym bezpieczniej) ustalono na podstawie 32 wypadków, w których część osób przeżyła.
PRZÓD - 11 ................... ŚRODEK - 5 .......................... TYŁ - 21


"Linie lotnicze Sibir od pewnego czasu miały poważne problemy z samolotami. Pasażerowie i pracownicy mówią, że wielokrotnie odwoływano loty lub opóźniano z powodu niesprawności maszyn."

Jeśli mieli problemy z samolotami, to dlaczego dochodziło do ich lotów. Taki samolot powinien być uziemiony, sprawdzony i naprawiony. To była głupota. Przez to zginęło 120 osób. Wydaje mi się, że to wina maszyny (z tego co czytałem).

Moim zdaniem taką linię, która zaniedbała swoje samoloty... jak czytałem od dłuższego czasu, co doprowadziło do katastrofy, linia ta powinna zakończyć swoją działalność.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 18:26, 09 Lip 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
to nie jest smieszne, to jest załosne ...

"...Samolot był najprawdopodobniej niesprawny technicznie. Tak wynika ze wstępnych ustaleń komisji.

Zgadzam sie. Niestety jest to nastepny przyklad kompletnej niekompetencji w bylym ZSRR. Ledwo wiedza ile osob zginelo a juz komisja cos "ustala". Zalosny jest stosunek tych ludzi do jakiegokolwiek profesjonalizmu. Pamietamy zupelnie idiotyczne pierwsze raportarze z katastrofy w Sochi doslownie miesiace temu "pogoda byla przyczyna". Doprawdy nie wiadmo czy plakac sie czy smiac - w tym wypadku raczej nalezy plakac. Crying or Very sad I prosze nie przywiazywac zadnej wagi do tych "ustalen". Okaza sie nie warte papieru na ktorym zostaly wydrukowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 18:33, 09 Lip 2006    Temat postu:

Racja, ale pamietajmy jeszcze ze znajacy sie na wszystkim a przede wszystkim na lotnictwie Smile dziennikarze tez czesto przeinaczaja fakty. Moze ktos na miescu zapytal jakiegos strazaka a potem podaje sie to jako "wstepne ustalenia komisji". Ale faktycznie z profesjonalizmem na wschodzie to bylo i jest roznie.
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek o.




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 8:19, 10 Lip 2006    Temat postu:

o profesjonalizmie akcji ratowniczej mowi fakt, ze "...pożar ugaszono dopiero po ponad 2 godzinach" (GW). Generalnie kadłub samolotu przepala sie w ok. 100 sek, po tym czasie prawdopodobienstwo przezycia uwiezionych osob jest bardzo male! Czas reakcji lotniskowej strazy pozarnej nie powinien przekroczyc 3 min (czas liczony od alarmu do pierwszej interwencji samochodu, wypuszczenie 50% srodkow gasniczych). Tutaj [link widoczny dla zalogowanych] mozemy juz sami zobaczyc, ze samochody ratownicze dojechaly na miejsce po ok.30 min!!! Lotnisko zamknac, a przewoznika wpisac na czarna liste!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pon 16:07, 10 Lip 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 17:02, 10 Lip 2006    Temat postu:

wojtek o. napisał:
o profesjonalizmie akcji ratowniczej mowi fakt, ze "...pożar ugaszono dopiero po ponad 2 godzinach"

No wlasnie, przypomne ze kiedy na Okeciu zdarzyla sie podobna katastrofa, od momentu wypadniecia z pasa do momentu calkowitego ugaszenia pozaru minelo 43 min. Co wazne po tej katastrofie (na okeciu) komisja miala zastrzezenia do niekturych aspektow akcji ratunkowej i twierdzono, ze akcja mogla trwac krocej. Tak wiec, chociaz nigdy nie ma dwoch takim samych katastrof, to jednak 2 godz to niepokojaco dlugo.
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek o.




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:17, 11 Lip 2006    Temat postu:

Na Okęciu zgineło 2 osoby, tutaj co najmniej 122.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin