Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Katastrofa A320 Armavii
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pb299




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z lasu

PostWysłany: Śro 7:37, 03 Maj 2006    Temat postu: Katastrofa A320 Armavii

Dzisiaj w nocy A320 armeńskich linii Armavia ze 112 osobami na pokładzie wpadł do Morza Czarnego niedaleko Soczi. Prawdopodobnie nikt nie przeżył.

/p.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robbo2k




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:01, 03 Maj 2006    Temat postu: Re: Katastrofa A320 Armavii

pb299 napisał:
Dzisiaj w nocy A320 armeńskich linii Armavia ze 112 osobami na pokładzie wpadł do Morza Czarnego niedaleko Soczi. Prawdopodobnie nikt nie przeżył.

/p.



Bylem pierwszy z info o 3 minuty, fatalne warunki atmosferyczne
drugie podejscie, pasazerowie prawdopodonie nie mieli kamizelek
Ogolnie syndrom "AA" wylazl czyli ladowanie za wszelka cene


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 9:56, 03 Maj 2006    Temat postu:

Serial number 547
Type 320-211
First flight date 28/06/1995
Test registration F-WWIU

30/08/1995 Ansett Australia VH-HYO Ceassed op frd MEL 04/03/02
06/02/2004 ArmAvia EK-32009

Czyli jakos niezby stary aby miał sie rozleciec. Ciekaw jestem czy poznamy jakies racjonalne powody czy znowu Airbus bedzie unikał wzięcia odpowiedzialnosci za jakies wady samolotu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:59, 03 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Czyli jakos niezby stary aby miał sie rozleciec. Ciekaw jestem czy poznamy jakies racjonalne powody czy znowu Airbus bedzie unikał wzięcia odpowiedzialnosci za jakies wady samolotu


Skad wiesz ze to wina maszyny ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 10:19, 03 Maj 2006    Temat postu:

BN napisał:
Gabec napisał:
Czyli jakos niezby stary aby miał sie rozleciec. Ciekaw jestem czy poznamy jakies racjonalne powody czy znowu Airbus bedzie unikał wzięcia odpowiedzialnosci za jakies wady samolotu


Skad wiesz ze to wina maszyny ?

Ok, moze źle sie wyraziłem... ale Airbus juz niejednoktornie udowodnil ze gdy sa jakies poszlaki iz ich sprzet mogl cos nawalic to oni zrobia wszystko aby było cacy(przykład: prezentacja A320 i skoszone drzewa)
BTW. samolot uderzył w wode pod kątem 60 stopni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcino2




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBK

PostWysłany: Śro 10:38, 03 Maj 2006    Temat postu:

To ta maszyna:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 11:40, 03 Maj 2006    Temat postu:

pod katem 60 stopni ? O kurcze :/ Ciekawi mnie co bylo przyczyna tej katastrofy.

Swoja droga, bardzo ladne malowanie ma ta linia. Coz, nalezy czekac na informacje bo my to tylko mozemy gdybac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Śro 13:51, 03 Maj 2006    Temat postu:

takie śledztwa bardzo długo sie ciągną wiec raczej szybko przyczyny nie poznamy, a to że producent zawsze obstaje przy swojej niewinności na początku jest zrozumiałe i w tej kwestii i Boeing i Airbus są równi bo obydwie firmy zwykle zachowują sie podobnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 14:17, 03 Maj 2006    Temat postu:

Prognoza pogody dla czasu i miejsca wypasku:

Cytat:
URSS 022200Z VRB01MPS 4000 -SHRA BR BKN006 OVC027CB 11/11 Q1018 TEMRO 1500 BR VV005 RMK G/~Z QFE762 SC05= [wind variable at 1m/sec, visibility 4000m, light rain showers, mist 5-7 oktas cloud at 600ft, 8 oktas overcast cloud at 2700ft with thunder clouds, temperature 11C dewpoint 11C, QNH 1018hPa, visibility 1500m mist vertical visibility 500ft]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel_




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 14:37, 03 Maj 2006    Temat postu:

Kąt uderzenia o wodę 60st i złe warunki pogodowe- wg mnie jedno nie pasuje do drugiego. Jak wydobędą szczątki, poskładają je do kupy i wyjdzie że przyczyną nie była eksplozja wewnątrz kadłuba to być może nigdy nie poznamy przyczyny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tidit




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/Rzeszów

PostWysłany: Śro 15:01, 03 Maj 2006    Temat postu:

zaraz zaraz jeśli to jest metar z miejsca i czasu wypadku to warunki nie były takie złe. Wiatru praktycznie nie było, a jedynym utrudnieniem było zachmurzenie. Ale nawet w Polsce samoloty lądowały w gorszych warunkach i wszystko było OK

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 15:50, 03 Maj 2006    Temat postu:

tidit napisał:
zaraz zaraz jeśli to jest metar z miejsca i czasu wypadku to warunki nie były takie złe. Wiatru praktycznie nie było, a jedynym utrudnieniem było zachmurzenie. Ale nawet w Polsce samoloty lądowały w gorszych warunkach i wszystko było OK


No właśnie taka była moja intencja jak zamieszczałem metar - zapomniałem podać źródła: ASN, wg. wstępnego raportu z katastrofy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 17:51, 03 Maj 2006    Temat postu:

Bardzo podobna katastrofa do A320 Gulf Air. Ja stawiam na blad pilota - dezorientacja, zmeczenie, itp. Bardzo tez podobna byla katastrofa egipskiego Flash Air (737) pod Sharm-El-Sheik. Wszystkie 3 samoloty uderzyly w wode, dwa podczas ladowania i jeden po starcie. We wszystkich wypadkach warunki oswietleniowe na zewnatrz byly takie ze pilot nie widzial horyzontu. Brak horyzontu nad woda to bardzo czesta przyczyna dezorientacji pilota (wystarczy wspomniec o mlodym JFK). Nie czepialbym sie samolotu - prawdopodobienstwo ze samolot tu byl winny jest znikome.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:01, 03 Maj 2006    Temat postu:

warunki pogodowe chyba dla lotniska, nie dla miejsca wypadku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 18:20, 03 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Bardzo podobna katastrofa do A320 Gulf Air. Ja stawiam na blad pilota - dezorientacja, zmeczenie, itp. Bardzo tez podobna byla katastrofa egipskiego Flash Air (737) pod Sharm-El-Sheik. Wszystkie 3 samoloty uderzyly w wode, dwa podczas ladowania i jeden po starcie. We wszystkich wypadkach warunki oswietleniowe na zewnatrz byly takie ze pilot nie widzial horyzontu. Brak horyzontu nad woda to bardzo czesta przyczyna dezorientacji pilota (wystarczy wspomniec o mlodym JFK). Nie czepialbym sie samolotu - prawdopodobienstwo ze samolot tu byl winny jest znikome.


Myślisz że jest szansa aby pilot poprzez swoj błąd walną w wode pod kątem 60 stopni?
Oni zdaje sie probowali juz któryś raz podchodzic do ladowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin