Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

slynny pilot nie zyje

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Czw 21:23, 20 Kwi 2006    Temat postu: Re: slynny pilot nie zyje

slepowron napisał:
Scott Crossfield, pierwszy czlowiek ktory osiagnal Mach 2, zginal dzis w prywatnym samlocie jednosilnikowym nie tak daleko od swojego domu. Mial 84 lata.


co się stało ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 22:23, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Nie wiadomo.Lecial mala Cessna. Wypadek wydarzyl sie w gorzystym rejonie polnocnej czesci stanu Georgia. Burze byly w okolicy. Byl sam w samolocie.

W 1953 roku jako pierwszy osignal Mach 2. W 1960 na samolocie-rakiecie X-15 uzyskal Mach 2.97.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 22:35, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Można powiedzieć, że umarł jak żył i jeszcze w podeszłym wieku - też bym tak chciał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 7:55, 21 Kwi 2006    Temat postu:

R. I. P. [*]

Swoja droga szacunek, ze w takim wieku nadal latal. Do konca...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 0:31, 02 Maj 2006    Temat postu:

Jest juz troche wiecej wiadomo na temat tej katastrofy.
Facet wlecial w burze (thunderstorm) 6-kategorii. Poprosil ATC aby mu pomogli okrazyc obszar zlej pogody i doslownie minute pozniej ziemia stracila z nim lacznosc. Skrzydla samolotu znaleziono prawie mile od kadluba - co znaczy ze samolot rozlecial sie jeszcze w powietrzu. Kabina z nim w srodku spadala praktycznie pionowo w dol z wysokosci 10000 stop i zrobila krater w ziemi o glebokosci okolo 120 cm.
Jakkolwiek o zmarlym nie powinno sie mowi zle ale rozni jego koledzy (w tym Chuck Yeager) przypominja ze Scott mial wyjatkowo niefrasobliwy stosunek do pogody przez cala swoja lotnicza kariere.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Wto 22:31, 02 Maj 2006    Temat postu:

Czyli co?? Dostal piorunem??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 22:38, 02 Maj 2006    Temat postu:

KuB@ napisał:
Czyli co?? Dostal piorunem??

Niekoniecznie. Bardzo silna burza jest w stanie zlamac samolot (zwlaszcza maly) jak zapalke - najczesciej u nasady skrzydel.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus




Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Wto 22:47, 02 Maj 2006    Temat postu:

Wystarczy wspomnieć katastrofę Airbusa A300 w Nowym Jorku dokładnie 2 miesiące po zamachu na WTC (12.11.2001). Na skutek silnych turbulencji od samolotu odpadł lewy silnik i część lewego skrzydła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 23:24, 02 Maj 2006    Temat postu:

grztus napisał:
Wystarczy wspomnieć katastrofę Airbusa A300 w Nowym Jorku dokładnie 2 miesiące po zamachu na WTC (12.11.2001). Na skutek silnych turbulencji od samolotu odpadł lewy silnik i część lewego skrzydła.

Raczej bym nie uzyl tego wypadku jako porownania gdyz analogia miedzy nimi jest znikoma. Ta katstrofa Airbusa byla calikem skomplikowana i chodzilo o za duze sily na pionowym stateczniku spowodowane pewna akcja pilota. Sporo zostalo napisane na temat tej katastrofy i odsylam do fachowej literatury.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Śro 21:23, 03 Maj 2006    Temat postu:

Moral: NIGDY nie wlatuj niczym w burze Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meschiash
Gość






PostWysłany: Nie 21:17, 18 Lut 2007    Temat postu:

forum przeniesione na [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin