Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Centrum szkolenia pilotow Boeinga w Warszawie ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robbo2k




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 7:41, 26 Sty 2006    Temat postu: Centrum szkolenia pilotow Boeinga w Warszawie ?

Ośrodek miałby szkolić pilotów różnych typów samolotów cywilnych Boeinga. Dotychczas na całym świecie powstało zaledwie dwadzieścia takich placówek.

ekonomia_a_3-1.F.jpg
Polskie centrum miałoby szkolić pilotów różnych typów samolotów cywilnych Boeinga. Na zdjęciu: symulator szkoleniowy dla pilotów Boeinga 737 w Mumbai w Zachodnich Indiach
(c) AFP/INDRANIL MUKHERJEE

Wiceprezes Boeinga Craig Johnston poinformował o planach koncernu podczas wczorajszego spotkania z dziennikarzami. O utworzeniu ośrodka szkolenia pilotów mówiło się od czasu negocjacji PLL LOT z Boeingiem w sprawie zakupu samolotów długodystansowych. O kontrakt starały się Airbus i Boeing, a LOT ostatecznie wybrał oferowane przez Amerykanów Boeingi B787.

Craig Johnston podkreśla, że nie chodzi tu tylko o jeden symulator Boeinga 787 do szkolenia pilotów PLL LOT, którzy w przyszłości będą latać na tych maszynach. Zapewnia jednocześnie, że plany budowy centrum nie wynikają z zobowiązań kontraktu na dostawę samolotów i będzie to odrębne przedsięwzięcie.

Centrum miałoby szkolić pilotów różnych typów samolotów cywilnych Boeinga. Craig Johnston nie wyklucza, że ośrodek będzie wprzyszłości szkolił również pilotów konkurencyjnego Airbusa. Nie chciał jednak ujawniać żadnych szczegółów, dotyczących planów utworzenia ośrodka - nawet tego, gdzie i kiedy może on powstać.

Z naszych informacji wynika, że centrum miałoby powstać w Warszawie, a Boeing chce na jego potrzeby wydzierżawić grunty na warszawskim lotnisku Okęcie. Wiadomo też, że koncern prowadzi rozmowy z Fischer Air Polska, na temat wykorzystania komórki szkoleniowej tej firmy, jako fundamentu przyszłego centrum szkoleniowego.

Wartość inwestycji Boeinga i liczbę zatrudnionych osób można oszacować na podstawie podobnych przedsięwzięć zrealizowanych już przez tę firmę. W Europie działają trzy centra szkolenia w Wielkiej Brytanii i jedno na hiszpańskiej Majorce. Najmniejszy europejski ośrodek w Palma de Mallorca dysponuje jednym symulatorem Boeinga 737-700/800. Nawet najmniejsze centrum z jednym symulatorem może kosztować kilkadziesiąt milionów dolarów. Na całym świecie Boeing ma 20 ośrodków szkolenia pilotów, z czego osiem znajduje się w Stanach Zjednoczonych.

Centrum szkoleniowe to nie jedyne duże przedsięwzięcie lotnicze, które niedługo może być uruchomione w Polsce. Ryanair i firma Singapore Technology mogą wybudować w Rzeszowie centrum serwisowe dla samolotów, w którym mogłyby być naprawiane różne typy Boeingów, w tym również największe 747. O tę inwestycję z Rzeszowem rywalizuje Ryga. Ostateczna decyzja w tej sprawie ma zapaść w ciągu najbliższych tygodni. Początkowo centrum może zatrudnić około 500 pracowników. Później baza miałaby być rozbudowana. Może być nawet większa od największej obecnie bazy Ryanaira znajdującej się w Glasgow.

Polskie firmy mogą też liczyć na zamówienia na komponenty do produkcji samolotów, w tym także najnowszego Boeinga B787. Craig Johnston przyznał, że firma wspólnie ze swoimi dostawcami szuka możliwości podpisania kontraktów z polskimi poddostawcami.
ARTUR BURAK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voitoosh




Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Trzebinia (36 km W from EPKK)

PostWysłany: Czw 11:56, 26 Sty 2006    Temat postu:

to chyba strategia boeinga, żeby LOT zamówił 737NG Very Happy czyż nie ? W zasadzie dobrze kombinują Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 12:40, 26 Sty 2006    Temat postu:

Raczej nowe obiecanki ktore jak zwykle pozostana niespelnione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 13:25, 26 Sty 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Raczej nowe obiecanki ktore jak zwykle pozostana niespelnione.

A mozesz cierpliwie poczekac i dac mozliwosc Boeingowi do spelnienia swoich obietnic? Ja wiem ze Tobie jest to nie na reke bo jak napisal przedmowca zwiekszy to szanse na zakup B737 przez LO/C0 a nie a320 jakbys Ty tego chcial,ale to nie oznacza ze od razu trzeba byc do wszystkiego nastawiony na nie. Pozyjemy, zobaczymy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 14:11, 26 Sty 2006    Temat postu:

Czekac? A malo to juz razy nas amerykanie oszukali? Zniesienie wiz za udzial w Iraku? Cudowny offset za F16? A co tam obiecywali za 787 bo juz zapomnialem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Czw 14:15, 26 Sty 2006    Temat postu:

Za 787 Danny, z wdzięczności zabrali polakom możliwość udziału w loterii wizowej.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 14:21, 26 Sty 2006    Temat postu:

Cytat:
[quote="chavez"]Za 787 Danny, z wdzięczności zabrali polakom możliwość udziału w loterii wizowej.

ta mozliwosc to sobie sami polacy zabieraja permanentnie naruszajac warunki pobytu na terenie USA ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 14:23, 26 Sty 2006    Temat postu:

voitoosh napisał:
to chyba strategia boeinga, żeby LOT zamówił 737NG Very Happy czyż nie ?


dokladnie... tradycyjnie tym razem LOT pewnie wybierze gorszy samolot - w imie bratniej wspolpracy z nowym Wielkim Bratem... o ile 787 byl strzalem w dziesiatke, o tyle wybor 737NG bedzie porazka... A319/320 sa o wiele wygodniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 14:24, 26 Sty 2006    Temat postu:

ojcie_c napisał:
voitoosh napisał:
to chyba strategia boeinga, żeby LOT zamówił 737NG Very Happy czyż nie ?


dokladnie... tradycyjnie tym razem LOT pewnie wybierze gorszy samolot - w imie bratniej wspolpracy z nowym Wielkim Bratem... o ile 787 byl strzalem w dziesiatke, o tyle wybor 737NG bedzie porazka... A319/320 sa o wiele wygodniejsze.
w jakim sensie wygodniejsze?
to czy masz wiecej lub mniej miejsca na nogi, bardziej lub mniej wygodne fotele itp zalezy od zamawiajacego a nie od producenta a skoro tak o co jest wygodniejsze w A319/320?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 14:30, 26 Sty 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

to czy masz wiecej lub mniej miejsca na nogi, bardziej lub mniej wygodne fotele itp zalezy od zamawiajacego a nie od producenta a skoro tak o co jest wygodniejsze w A319/320?


W A320 mozna zainstalowac szersze fotele ze wzgledu na wieksza srednice kadluba. Kilku przewoznikow tak zrobilo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 14:42, 26 Sty 2006    Temat postu:

[
Cytat:
quote="ojcie_c"]
Gabec napisał:

to czy masz wiecej lub mniej miejsca na nogi, bardziej lub mniej wygodne fotele itp zalezy od zamawiajacego a nie od producenta a skoro tak o co jest wygodniejsze w A319/320?


W A320 mozna zainstalowac szersze fotele ze wzgledu na wieksza srednice kadluba. Kilku przewoznikow tak zrobilo.[/quo


Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 15:06, 26 Sty 2006    Temat postu:

A kolega lecial A320? czy tylko 737?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 15:14, 26 Sty 2006    Temat postu:

A320 jest rzeczywiscie szerszy co nie tylko umozliwia wstawienie szerszych foteli, czy zmieszczenie sie bagazu wzdluz w schowku nad glowa, ale takze ladowanie kontenerow z cargo czy bagazami co w 737 nie jest mozliwe.

Mowi sie, ze wlasnie ten "szczegol" przesadzil o zamowieniu A320 przez JetBlue.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 15:23, 26 Sty 2006    Temat postu:

Danny napisał:
A320 jest rzeczywiscie szerszy co nie tylko umozliwia wstawienie szerszych foteli, czy zmieszczenie sie bagazu wzdluz w schowku nad glowa, ale takze ladowanie kontenerow z cargo czy bagazami co w 737 nie jest mozliwe.

Mowi sie, ze wlasnie ten "szczegol" przesadzil o zamowieniu A320 przez JetBlue.


Mowi sie ze ignorancja ze strony Boeinga i niemal darmowo sprzedane A320 przesadzily o zamowieniu A320 przez JetBlue.

Kontenery cargo maja niewiele wspolnego z komfortem. Jesli jestes w stanie zauwazyc centymetr roznicy w szerokosci poszczegolnego fotela to jestem pod wrazeniem Very Happy


ojcie_c napisał:


A kolega lecial A320? czy tylko 737?


Kolega lecial nawet czesciej A320 niz b737 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 15:41, 26 Sty 2006    Temat postu:

Gabec napisał:


Mowi sie ze ignorancja ze strony Boeinga i niemal darmowo sprzedane A320 przesadzily o zamowieniu A320 przez JetBlue.


Wiadomo, ze mniej niz Ryanair nie placi juz nikt Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin