Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samoloty przyszlej generacji
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 0:24, 17 Sty 2006    Temat postu: Samoloty przyszlej generacji

Proponuje nowy temat dotyczacy ogolnie przyszlej generacji samolotow. W innym temacie przy okazji dyskusji o nastepcy A320 wyszla sprawa z BWB.
slepowron napisał:
]sluchaj na temat BWB to byl bardzo ciekawy artykul techniczny w jednym z ostatnich FLYING magazynow. Ja tez zawsze myslalem ze latajace skrzydlo byloby super ekonomicznym rozwiazaniem i jedynie co stoi mu na przeszkodzie to niechec pasazerow do latania w czyms takim. Ten artykul otworzyl mi oczy - to podobno byla straszna pomylka obliczeniowa kogos tam (chyba tego pana Northropa) i wbrew temu co do tej pory wiele artykulow pisze (powtarzaja ten sam blad) latajace skrzydlo jest wrecz ekonomicznie duzo gorsze od klasycznych samolotow


W takim wypadku skoro nie "latajace skrzydlo" to co,czy nadal jestesmy skazani na podrozowanie latajacymi rurami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:28, 17 Sty 2006    Temat postu: Re: Samoloty przyszlej generacji

Gabec napisał:


W takim wypadku skoro nie "latajace skrzydlo" to co,czy nadal jestesmy skazani na podrozowanie latajacymi rurami?


A o latajacych spodkach kolega slyszal? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 0:33, 17 Sty 2006    Temat postu: Re: Samoloty przyszlej generacji

HG napisał:
Gabec napisał:


W takim wypadku skoro nie "latajace skrzydlo" to co,czy nadal jestesmy skazani na podrozowanie latajacymi rurami?


A o latajacych spodkach kolega slyszal? Wink


Nie, jeszcze nie opowiadales mi o nich ;p

BTW, gdyby sie komus znudzilo to tu jest cos wlasnie na temat BWB

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 2:03, 17 Sty 2006    Temat postu:

Gabec,

Oczywiscie autorzy tego opracowania o BWB to obecni aerodynamisci, to o czym ja pisalem to historia sprzed okolo 20 lat temu. Wtedy ktos zrobil pomylke i mu wyszlo ze z rozwazan czysto geometrycznych takie latajace skrzydlo musi miec niesamowity zasieg (analogia do znanego w lotnictwie prawa Bregueta). Teraz wiadmo ze to byla straszna pomylka i ze jak mowimy o "blended wing" to jedyne zalety wiaza sie z potencjalnie lepsza aerodynamika i oszczednosciach w samej konstrukcji. Tu oczywscie kij ma zawsze dwa konce bo jak zacznie sie liczyc to wychodzi ze to wszystko nie takie proste jak zreszta ci autorzy o BWB pisza w swojej konkluzji. Jednym z problemow o ktorych w tym artkule o BWB nic nie ma (no bo to opracowanie czysto aerodynamiczne) jest ze taki samolot ciagle musi miec podwozie ktore musi sie zmiescic w wymiarach obecnych pasow startowych - podwozie takie niestety wymaga wzmocnienia w konstrukcji w pewnych miejscach i niweluje w ten sposob przewage jaka taki BW mialby w stosunku do klasycznego samolotu gdyby ladowanie nie bylo koniecznoscia ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus




Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Wto 2:17, 17 Sty 2006    Temat postu:

Ogólnie przyszłość samolotów w dużej mierze będzie zależeć od rozwoju silników lotniczych. Np. pojawiają się już pierwsze próby stworzenia silnika ze spalaniem detonacyjnym. Na razie można o nich jednak mówić tak, jak o napędzie solarnym 20 czy 25 lat temu.
Teoretycznie, nie wnikając w dywagacje naukowe, koncepcja latającego skrzydła może zapewnić małe opory interferencyjne, jednak czy nie zwiększą się przez to wiry brzegowe, a co za tym idzie opory indukowane, które odgrywają zasadniczą rolę, w to nie wnikałem. Jedną z podstaw współczesnej mechaniki lotu jest twierdzenie, że im skrzydło ma większe wydłużenie, tym mniejsze opory indukowane. Część wzorów opiera się na założeniu brzegowym, że skrzydło o nieskończonej rozpiętości ma zerowe opory indukowane. Należy jednak pamiętać, że skonstruowanie latającego skrzydła i stworzenie systemów umożliwiających bezpieczne wykonywanie na nim lotów (np. mechanizacja skrzydła, mieszacze sterowania), wymaga bardzo dużych nakładów finansowych, a co za tym idzie, może jak na razie być nieopłacalna dla potencjalnych nabywców. Problematyczne może się też okazać zagospodarowanie wnętrza, od kabiny pasażerskiej, poprzez wszystkie luki, zbiorniki, na umiejscowieniu silników kończąc.
Dlatego myślę, że jeszcze przez co najmniej kilkanaście lat inżynierowie pozostaną przy sprawdzonej koncepcji samolotu z kadłubem i skrzydłami.

Natomiast bardzo dobrze widoczny jest trend odstąpienia od klasycznych materiałów konstrukcyjnych na rzecz kompozytów, opracowuje się metody inspekcji i naprawy struktur kompozytowych, a główni gracze na rynku: Boeing i Airbus zwiększają udział masowy kompozytów w strukturach swoich nowych płatowców: A380 - 25%; A350 - 33%; B787 - 50%.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 3:04, 17 Sty 2006    Temat postu: Re: Samoloty przyszlej generacji

Gabec napisał:

W takim wypadku skoro nie "latajace skrzydlo" to co,czy nadal jestesmy skazani na podrozowanie latajacymi rurami?


Paradoks pewnie polega na tym ze dopoki jestesmy skazani na obecne lotniska dopoty jestesmy tez skazani na "rurowe" samoloty. W koncu pas startowy to tez "rura". Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 15:07, 17 Sty 2006    Temat postu: Re: Samoloty przyszlej generacji

slepowron napisał:
Gabec napisał:

W takim wypadku skoro nie "latajace skrzydlo" to co,czy nadal jestesmy skazani na podrozowanie latajacymi rurami?


Paradoks pewnie polega na tym ze dopoki jestesmy skazani na obecne lotniska dopoty jestesmy tez skazani na "rurowe" samoloty. W koncu pas startowy to tez "rura". Wink


Tzn, jakie zmiany musialby przejsc lotniska aby byly zdolne przyjac samolot w ksztalcie BWB?

A tak na marginesie, to dzisiejsza publikacja Airbusa na temat liczby sprzedanych samolotow w 2005 (moze i miejscami naciagana np 150 A32x dla chinczykow) utwierdza mnie w przekonaniu ze Boeing jako pierwszy wypusci nastepce swojego B737. Pojawiaja sie spekulacje ze nowy model bedzie mial fotele w konfiguracji 2-2-2 zamast 3-3 , czy uwazacie ze cos takiego jest mozliwe. I druga sprawa, ponoc Airbus w nastepcy A320 cos kombinuje z tylna czescia samolotu, ma ktos moze jakies info na ten temat?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 16:38, 17 Sty 2006    Temat postu: Re: Samoloty przyszlej generacji

Gabec napisał:
Pojawiaja sie spekulacje ze nowy model bedzie mial fotele w konfiguracji 2-2-2 zamast 3-3 , czy uwazacie ze cos takiego jest mozliwe.

Możliwe - TAK, sensowne - NIE Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 17:26, 17 Sty 2006    Temat postu: Re: Samoloty przyszlej generacji

Witek Z napisał:
Gabec napisał:
Pojawiaja sie spekulacje ze nowy model bedzie mial fotele w konfiguracji 2-2-2 zamast 3-3 , czy uwazacie ze cos takiego jest mozliwe.

Możliwe - TAK, sensowne - NIE Cool

Dlaczego uwazasz ze nie byloby to sensowne? Przeciez LCC chodzi o jak najszybszy czas nawrotu samolotu a 2 przejscia napewno by to ulatwily.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 19:04, 17 Sty 2006    Temat postu: Re: Samoloty przyszlej generacji

Gabec napisał:
Witek Z napisał:
Gabec napisał:
Pojawiaja sie spekulacje ze nowy model bedzie mial fotele w konfiguracji 2-2-2 zamast 3-3 , czy uwazacie ze cos takiego jest mozliwe.

Możliwe - TAK, sensowne - NIE Cool

Dlaczego uwazasz ze nie byloby to sensowne? Przeciez LCC chodzi o jak najszybszy czas nawrotu samolotu a 2 przejscia napewno by to ulatwily.


A dlaczego samolot z dwoma przejściami miałby szybciej nawracać Shocked Shocked Shocked

Jeśli chodzi o "zawracać", to od tego są koła, jeśli o "nawrócenia" to od tego są księża Laughing

Jeśli zaś chodzi Ci o czas wejścia-wyjścia paxów (a chyba tylko o to może chodzić) to przy samolotach 100-180 miejscowych nie ma to takiego znaczenia. Przecież to inne ograniczenia wyznaczają czas postoju na płycie. Poza tym, rzy układzie 2-2-2 przejścia musiałyby być dwa razy węższe niż 3-3 przy tej samej szerokości kadłuba. A jak by wózki jeździły itd. Nie widzę żadnego sensu. Jeżeli obecne przejście zajmuje powiedzmy tyle miejsca co jeden rząd to wykorzystanie powierzchni na siedzenia jest 6/7, przy 2 przejściach byłoby 6/8. Nikt się na to nie zgodzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 19:16, 17 Sty 2006    Temat postu: Re: Samoloty przyszlej generacji

Gabec napisał:
Tzn, jakie zmiany musialby przejsc lotniska aby byly zdolne przyjac samolot w ksztalcie BWB?


Nie zrozumiales o czym pisalem. Moze przyjac taki samolot juz dzis. O co innego chodzilo (przepraszam ale nie bardzo chce mi sie powtarzac co napisalem w niektorych powyzszych postach).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 12:11, 23 Sty 2006    Temat postu:

"Airbus executives [John Leahy is quoted in the article] say they will not be panicked into a "rash" decision to reinvigorate the 340-500/600 family and believe they can compensate for the higher operating costs of the four-engined aircraft over the rival Boeing 777 by offering cashback deals to potential customers rather than investing in a costly redesign..."

jak widac Airbus swiadom slabosci swojego samolotu szuka wszelkich sposobow aby nie dopuscic do calkowitej dominacji B777. troche smieszny sobie sposob na to wybrali, ale to ich kasa i ich metody

cos takiego znalazlem
"... Airbus gets subsidies to launch the A340.

Airbus provides subsidies to buy the A340..."
Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Wto 2:01, 24 Sty 2006    Temat postu:

Zamiast doplacac do interesu, powinni sie skoncentrowac na nastepcy A340-500/600.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 22:59, 24 Sty 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
offering cashback deals to potential customers rather than investing in a costly redesign..."
Laughing

i tak europejski podatnik zaplaci za wszystko. U Airbusa "czy sie stoi czy sie lezy 2 tys. sie nalezy". Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:59, 24 Sty 2006    Temat postu:

slepowron napisał:

i tak europejski podatnik zaplaci za wszystko. U Airbusa "czy sie stoi czy sie lezy 2 tys. sie nalezy". Very Happy


dawno flejma nie było, prawda?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin