Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zimowy rozklad lotów w sezonie 2006/2007
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seo




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 9:56, 12 Wrz 2006    Temat postu:


Zawieszone tanie loty Kraków - Berlin
Rafał Romanowski
2006-09-12, ostatnia aktualizacja 2006-09-12 08:27
Kraków traci tanie połączenie lotnicze z Berlinem. EasyJet tłumaczy decyzję słabą frekwencją w samolotach, stali pasażerowie twierdzą, że to nieprawda.
Do niedawna Kraków zyskiwał nowe połączenia lotnicze w tempie nawet kilkunastu rocznie. Tym razem traci i to z prestiżowym miastem, bo z niemiecką stolicą. Oficjalnym powodem zawieszenia lotów do Berlina przez linię easyJet jest daleka od oczekiwanej frekwencja na pokładach samolotów. Jednak zarówno polscy pasażerowie przyzwyczajeni do częstych wypadów do stolicy Niemiec, jak i zakochani w Krakowie turyści z Niemiec nie ustają w domysłach, co tak naprawdę zadecydowało o zlikwidowaniu połączenia.

Mniej kontaktów kulturalnych

- Nie rozumiem, czy easyJetowi przestało zależeć na lotach do tak popularnych miast jak Kraków? Przecież w obliczu szalejącej konkurencji taka linia przywozi tu naprawdę mnóstwo turystów. Ruch w drugą stronę też był spory - ocenia Ana, artystka z Berlina, od dwóch lat mieszkająca w Krakowie. Podobnego zdania jest Dorota Krakowska z największej niemieckiej placówki kulturalnej w Krakowie Goethe Institut, która samolotami na lotnisko Schoenefeld latała przynajmniej raz w miesiącu. - Likwidacja taniego połączenia z Berlinem niweczy wiele naszych planów. Znakomita większość goszczących w Krakowie niemieckich artystów, studentów, biznesmenów latała właśnie w ten sposób - mówi Krakowska.

Załamani są również przedstawiciele innych polsko-niemieckich instytucji kulturalnych, którzy dzięki istnieniu linii mogli spokojnie planować berlińsko-krakowskie kontakty. - Obu miastom powinno na sobie zależeć. A i przewoźnik, szumnie deklarujący "zwiększenie liczby połączeń ze wschodu Europy i walkę z konkurencją" powinien dwa razy przemyśleć utratę tak strategicznego połączenia - mówi Renata Kopyto, szefowa Domu Norymberskiego, który z Goethe Institut w ciągu ostatnich lat zorganizował w Krakowie kilkadziesiąt znaczących wydarzeń kulturalnych. Zaręcza, że nie zdarzyło się jej lecieć samolotem Berlin - Kraków wypełnionym mniej niż w 80 procentach. Nieoficjalne głosy zaskoczenia płyną również z niemieckiego konsulatu.

Decyzja brytyjskich władz easyJet jest jednak nieodwołalna. "Rezygnujemy na razie z tej trasy, ponieważ okazała się nieopłacalna. Berlin - Kraków nie znika z naszej siatki lotów na zawsze. Jeśli uznamy, że istnieje zapotrzebowanie na loty do Berlina, to je przywrócimy" - uspokaja w rozmowie z serwisem Tanielatanie.net John Kohlsaat, regionalny dyrektor sprzedaży linii easyJet na Europę Środkową. Kohlsaat zapewnia, że decyzja poprzedzona została wnikliwymi analizami marketingowymi.

Magistrat - żałujemy decyzji

Kroki brytyjskiego przewoźnika budzą w krakowskim magistracie zdziwienie. - Nie mieliśmy żadnych sygnałów, że coś jest nie w porządku. Bardzo żałujemy tej decyzji i będziemy starali się dowiedzieć, co tak naprawdę skłoniło easyJet do takiego kroku - mówi Grażyna Leja, pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. turystyki. Nie wyklucza równocześnie lobbingu na rzecz przywrócenia połączenia. - Berlin to stolica wielkiego państwa. W obliczu lawinowo rosnącego zainteresowania naszym miastem musimy starać się, aby Kraków miał kontakt przede wszystkim ze światowymi stolicami - zaznacza Leja, przypominając owocne polsko-rosyjskie rozmowy w sprawie uruchomienia tanich lotów do Moskwy.

Ostatni samolot do i z Berlina (bilety w cenach od 44 do 196 zł w jedną stronę plus opłaty lotniskowe) wystartuje 29 października. Podróżującym na tej trasie pozostanie teraz skorzystanie z drogich ofert LOT-u i Lufthansy latających z Warszawy albo... 10-godzinna jazda pociągiem. W kasach PKP dostępne są promocyjne bilety za 29 euro w jedną stronę (InterCity, odjazd z Krakowa 8.30, przyjazd na stację Berlin Hauptbanfoff o 18.14) lub na nocny pociąg międzynarodowy TLK (odjazd 20.05, przyjazd na dworzec Berlin Lichtenberg o 7.07).

Kraków nową bazą easyJet?

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że decyzję easyJet-u tłumaczyć można... przygotowaniami kilkunastu nowych połączeń z i do Polski oraz powrotem do rozmów z miastem na temat otwarcia jednej ze strategicznych baz brytyjskiego przewoźnika w Europie Środkowej. - Niedawno otworzyli nową bazę w Madrycie, tłumacząc to położeniem większego nacisku na hiszpański rynek lotniczy. Teraz to samo mogą uczynić w Krakowie. Poprosili nas o nową dokumentację - mówi dobrze poinformowana osoba w negocjacjach miasto Kraków-easyJet.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Czw 10:46, 28 Wrz 2006    Temat postu:

SkyEurope od 9 stycznia (czyli zaraz po świątecznym szczycie) przestaje latać do Londynu Stansted. To było do przewidzenia odkąd wszedł Ryanair z dwoma lotami dziennie, a SkyEurope przestał latać do Londynu wcześnie rano (co dawało moim zdaniem pewna przewagę). Ciekawe co się stanie od tego 9 stycznia - albo będą tylko 2 samoloty w Krakowie, ale szykują ekspansję/wzrost częstotliwości na innych kierunkach. Ryanair na razie nie zaczął latać na kierunku KRK-BGY więc SkyEurope powinien starać się wzmocnić na tym kierunku (i innych).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 12:39, 28 Wrz 2006    Temat postu:

Kasowanie Edynburga by NE tez nalezy wiazac z wejsciem Fr na trase PIK-KRK...Jeszcze Fr wejdzie w KRK na CIA, BGY, CRL, GRO i los NE w Krakowie bedzie przesądzony...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 12:53, 28 Wrz 2006    Temat postu:

Rezygnacja NE z tak dochodowego kierunku jakim jest Londyn, daje Ryanowi do zrozumienia, ze konkurencja jest slaba i latwa do pokonania. Mysle, ze Ryan teraz nie odpusci i baza FR w KRK jest coraz bardzo prawdopodobna, sloty sie ladnie zwalaniaja, wiec szybko wskocza na wolne miejsca...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 13:07, 28 Wrz 2006    Temat postu:

Skt z reguły przegrywa z bezpośrednią konkurencją. Jako pierwszy - najpierw w Wwie, teraz w Krakowie, wycofał się ze złotego jajka jakim jest dla wszystkich LCC połączenie z Londynem. Trudo dociekać dlaczego ? Nie można tego tłumaczyć tylko chaosem na Okęciu, bo nie chodzi już o połączenie z Wwy. Moze nie są w stanie naprawdę ograniczać efektywnie swoich kosztów i konieczność obniżki cen biletów wymuszona przez konkurencję jest za silna ? A może po prostu Sky czeka na decyzję UK i Eire co do otewarcia rynku pracy dla Bułgarów i Rumunów ? Wtedy w przypadku otwarcia skieruje tam maksymalną ilość maszyn, bo rok pelnego LF stamtą na trasach do Londynu ma gwarantowane ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:51, 28 Wrz 2006    Temat postu:

Old napisał:
Skt z reguły przegrywa z bezpośrednią konkurencją. Jako pierwszy - najpierw w Wwie, teraz w Krakowie, wycofał się ze złotego jajka jakim jest dla wszystkich LCC połączenie z Londynem. Trudo dociekać dlaczego ? Nie można tego tłumaczyć tylko chaosem na Okęciu, bo nie chodzi już o połączenie z Wwy. Moze nie są w stanie naprawdę ograniczać efektywnie swoich kosztów i konieczność obniżki cen biletów wymuszona przez konkurencję jest za silna ? A może po prostu Sky czeka na decyzję UK i Eire co do otewarcia rynku pracy dla Bułgarów i Rumunów ? Wtedy w przypadku otwarcia skieruje tam maksymalną ilość maszyn, bo rok pelnego LF stamtą na trasach do Londynu ma gwarantowane ?


Tylko co zmieni transfer do Rumunii/Bulgarii? Podobny ruch moze zrobic rowniez FR. Wladze balic wpuszczaja Fr na te same/podobne trasy, na ktorych operuje juz NE, tym samym oslabiaja slowackiego przewoznika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Czw 15:12, 28 Wrz 2006    Temat postu:

antoslaw napisał:
Kasowanie Edynburga by NE tez nalezy wiazac z wejsciem Fr na trase PIK-KRK...Jeszcze Fr wejdzie w KRK na CIA, BGY, CRL, GRO i los NE w Krakowie bedzie przesądzony...


SkyEurope nie ma (i nie będzie) miał lekkiego życia z FR. Ale wydaje mi się aby to połączenie FR do PIK zdecydowało o zawieszeniu/skasowaniu EDI. Prestwick jest na zachód od Glasgow, dość daleko od Edynburga. Szkocja nie jest specjalnie atrakcyjnym kierunkiem w zimie (a to ogranicza np wizyty rodzin i znajomych polskich pracowników)-krótkie dni (znacznie krótsze niż w płd.Polsce),deszczowo i wietrznie. Widocznie NE uznało, że loty samych pracowników to zbyt mało.

Wejście Bułgarii i Rumunii to też dobra przyczyna. Bardzo możliwe, ze NE woli obsługiwać poł. z Sofii do Londynu niż rywalizować z pięcioma lotami dziennie z KRK (2xFR,1xC0,1xBA,1xEZY), szczególnie jeśli nie może szybko pozyskać kolejnego samolotu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 19:06, 29 Wrz 2006    Temat postu:

jks napisał:
antoslaw napisał:
Kasowanie Edynburga by NE tez nalezy wiazac z wejsciem Fr na trase PIK-KRK...Jeszcze Fr wejdzie w KRK na CIA, BGY, CRL, GRO i los NE w Krakowie bedzie przesądzony...


SkyEurope nie ma (i nie będzie) miał lekkiego życia z FR. Ale wydaje mi się aby to połączenie FR do PIK zdecydowało o zawieszeniu/skasowaniu EDI. Prestwick jest na zachód od Glasgow, dość daleko od Edynburga. Szkocja nie jest specjalnie atrakcyjnym kierunkiem w zimie (a to ogranicza np wizyty rodzin i znajomych polskich pracowników)-krótkie dni (znacznie krótsze niż w płd.Polsce),deszczowo i wietrznie. Widocznie NE uznało, że loty samych pracowników to zbyt mało.

Wejście Bułgarii i Rumunii to też dobra przyczyna. Bardzo możliwe, ze NE woli obsługiwać poł. z Sofii do Londynu niż rywalizować z pięcioma lotami dziennie z KRK (2xFR,1xC0,1xBA,1xEZY), szczególnie jeśli nie może szybko pozyskać kolejnego samolotu.


dokladnie tak jak piszesz, na trasie z Krakowa do Londynu panuje najwieksza konkurencja.
Nawet British Airways ma czesto ceny nizsze niz LCC.
Tym bardziej ze FR lata 2x dziennie i na to samo lotnisko co Sky.
Sky musi szukac niszy rynkowych by dobrze zarobic. Teraz czas na MAD i LIS.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 20:41, 29 Wrz 2006    Temat postu:

jeszcze tej jesieni przybedzie nowe polaczenie z Krakowa do Belfastu obslugiwane przez EasyJet

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 20:59, 29 Wrz 2006    Temat postu: Re: Zimowy rozklad lotów w sezonie 2006/2007

Airliner napisał:
[color=green]Siedem zupelnie nowych polaczen w stosunku do rozkladu letniego (uwzglednilem polaczenia ktore zostana uruchomione we wrzesniu) :

Sztokholm - ARN - Norwegian


Norwegian -juz po dwoch tygodniach lotow na tej trasie zwieksza ilosc rejsow z 4 do 5 tygodniowo.
Norwegowie sa bardzo zadowoleni z tego polaczenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seo




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:19, 29 Wrz 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
jeszcze tej jesieni przybedzie nowe polaczenie z Krakowa do Belfastu obslugiwane przez EasyJet


dokładnie od 24 kwietnia 3 razy w tygodniu przynajmniej tak donosi BBC!

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 21:22, 29 Wrz 2006    Temat postu:

seo napisał:
Airliner napisał:
jeszcze tej jesieni przybedzie nowe polaczenie z Krakowa do Belfastu obslugiwane przez EasyJet


dokładnie od 24 kwietnia 3 razy w tygodniu przynajmniej tak donosi BBC!

[link widoczny dla zalogowanych]


no tak.
Ciekawe ktora date potwierdzi EZY


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 22:20, 29 Wrz 2006    Temat postu: Re: Zimowy rozklad lotów w sezonie 2006/2007

Airliner napisał:
(Sztokholm - ARN - Norwegian)
Norwegowie sa bardzo zadowoleni z tego polaczenia

To własciwie dlaczego Sky sie na poczatku roku wycofał?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 7:16, 30 Wrz 2006    Temat postu: Re: Zimowy rozklad lotów w sezonie 2006/2007

eu01 napisał:
Airliner napisał:
(Sztokholm - ARN - Norwegian)
Norwegowie sa bardzo zadowoleni z tego polaczenia

To własciwie dlaczego Sky sie na poczatku roku wycofał?


Bo zdecydowal sie na otwarcie bazy w PRG i nie mial samolotu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 16:01, 30 Wrz 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
seo napisał:
Airliner napisał:
jeszcze tej jesieni przybedzie nowe polaczenie z Krakowa do Belfastu obslugiwane przez EasyJet


dokładnie od 24 kwietnia 3 razy w tygodniu przynajmniej tak donosi BBC!

[link widoczny dla zalogowanych]


no tak.
Ciekawe ktora date potwierdzi EZY


EasyJet will inaugurate nonstop service from Belfast International Airport to Krakow on Apr 24th. The airline will announce further expansion at Belfast in the coming weeks


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin