Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytanie o lądowisko
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 2:06, 18 Wrz 2006    Temat postu: Pytanie o lądowisko

Krótkie pytanie: Jeżeli ktoś kupuje samolot - powiedzmy jakąś cessnę jednosilnikową, i ma nieograniczone środki pieniężne - chce wybudować za domem na swoim terenie lądowisko - aby lądować w domu - jakie wymagania musi spełnić odnośnie terenu, itp. Jakie to są koszty?

Jeżeli ktoś przypadkiem zna odpowiedź - będę wdzięczny za wszelkie informacje.

Pozdrawiam,
RK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 5:42, 18 Wrz 2006    Temat postu:

Jesli w Polsce to polecam ten link [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 17:35, 18 Wrz 2006    Temat postu: Re: Pytanie o lądowisko

rkosarzycki napisał:
Krótkie pytanie: Jeżeli ktoś kupuje samolot - powiedzmy jakąś cessnę jednosilnikową, i ma nieograniczone środki pieniężne - chce wybudować za domem na swoim terenie lądowisko - aby lądować w domu - jakie wymagania musi spełnić odnośnie terenu, itp. Jakie to są koszty?

Pewnie zalezy od kraju. W USA - zadnych, mozesz sobie ladowac na swoim wlasnym terenie jak uznasz teren za stosowny bez robienia z tego "ladowiska". Ja bym tylko ustawil rekaw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:11, 18 Wrz 2006    Temat postu:

chodzi mi konkretnie o Polskę. Od czego zacząć. Jak duża działka do tego jest potrzebna? przykład - cessna t206 w specyfikacji ma napisane ca. 530 m dystansu startu do 50ft wysokości. czy tak duża działka musi być czy większa? czy mogą mi odmówić zezwolenia ze względu na otoczenie? szukając działki pod dom z takimże lądowiskiem, na co zwrócić uwagę jeżeli chodzi o teren? czy jeżeli działka jest budowlana, czy tylko rolna - gdzie można wybudować. raczej chodzi o praktykalia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 21:53, 18 Wrz 2006    Temat postu:

Sluchaj, co innego formalne przepisy (w Polsce) i wymagania aby miec to uznane za ladowisko a co innego praktyczne potrzeby danego samolotu. Jako glowny (moze i jedyny) uzytkownik tego ladowiska bedzie od ciebie zalezalo jaki kawalek ziemi uznasz ze stosowny do tego samolotu. Popatrz w tabele dla tego samolotu i sam sie zastanow jakie mimimlane wymagania (wymiary, itp) musi ten pas miec abys TY sie czul bezpiecznie startujac i ladujac. Czy teren podmokly, itp. Zawsze znajdzie sie samolot (i pilot) ktory wyladuje i wystartuje doslownie na niczym (jak przyklady z filmow na Alasce pokazuja) - ale to bedzie TWOJ pas i TWOJ samolot - ty musisz go tak sobie zaprojektowac abys ty sie czul ok. Bardzo watpie aby urzednikow z ULC interesowal typ samolotu ktory tam bedzie ladowac - to nalezy do ciebie aby zapewnic sobie odpowiedni margines bezpieczenstwa.

I jeszcze jedno - jak przegladasz tabele dla takiej Cessny 206 to radzilbym sie patrzec na dane dotyczace "soft field ltake-off" - 530 m dystansu moze byc tylko wazne dla utwardzanych pasow. No i oczywiscie czy teren jest idealnie plaski, itp. Poza tym takie 530 m moze byc wielkoscia dla tzw. "standartowej pogody" - jak bedziesz startowal w cieplej pogodzie to ilosc potrzebnego pasa znacznie sie zwiekszy. Na twoim miejscu nie uzywalbym liczb z zadnej "specyfikacji" tylko postaralbym sie dostac POH (Pilot's operating handbook) dla tego samolotu i przestudiowalbym dokladnie tabele startu dla tego samolotu - niech ci pomoze w tym jakis pilot jak sam nie masz licencji - obliczanie potrzebnego rozbiegu w roznych warunkach pogodowo-wagowo-terenowych nie jest latwe dla ludzi ktorzy nie sa pilotami. Oczywiscie majac juz takie obliczenia za soba musisz dodac pewnien sensowny margines bezpieczenstwa. Jak tlumaczyl kiedys doswiadczony pilot - tabele startow zakladaja ze za sterami siedzi pilot doswiadczalny ktory potrafi zastosowac optymalne metody startu i sam samolot jest "nowiutki" - ma nowe smiglo, nowy silnik, itp.

Na poczatku upewniej sie ze bedziesz dysponowac pasem z ktorego bedziesz w stanie bezpiecznie wystartowac w okreslonych warunkach pogodowo-wagowo-terenowych zanim wogole zaczniesz chodzic po urzedach, wypelniac formularze i slono placic. Cessna T206 to calkiem powazny samolot (i moze byc nawet calkiem drogi) - jakby to mialo byc moje ladowisko to osobiscie chcialbym miec minimum 600-700 metrow nawet zakladajac brak drzew i plaski teren. A jak teren trawiasty z drzewami to oczywiscie jeszcze wiecej (teren trawiasty nagol wymaga techniki startu "soft field" co wydluza potrzeby pasa). Pamietaj ze decyzja czy dany pas nadaje sie do startu nalezy calkowicie do pilota - zaden urzedas z ULC tego za ciebie tego nie zrobi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 1:08, 19 Wrz 2006    Temat postu:

Dzieki slepowron - jestes mi skarbnica wiedzy tym razem - mówisz 600-700 m samego pasa? w specyfikacji 530 m to jest do wysokości 50 ft, więc teoretycznie nie musi być nawet na posesji.

samolot fabrycznie nowy - to jednak znaczna zaleta jezeli chodzi o ta kwestie powiedzmy niezawodnosci i zgodnosci z danymi "na papierku"

ponadto co do pasa, myślę o utwardzonym kawałku ziemi, nie asfaltem ale utwardzony, ubity przez firmę drogową.

co do obliczeń - czy POH można zdobyć w jakiś w miarę normalny sposób przed zakupem samolotu? nie kontaktowalem sie jeszcze z cessna.

a glownie chodzilo mi o to wlasnie czy charakterystyka pasa zalezy od pilota czy wlasnie urzedasy narzucaja ramy, marginesy bezpieczenstwa itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 1:32, 19 Wrz 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
mówisz 600-700 m samego pasa?

Tyle ja bym osobiscie chcial miec - pewien zapas na goraca pogode i pas zlany woda (wiec nie taki twardy). Poza tym chcialbym miec mozliwosc startow z pelnym ladunkiem.
Cytat:
czy POH można zdobyć w jakiś w miarę normalny sposób przed zakupem samolotu?

Skontaktuje sie z Cessna. Jak oni zobacza ze ty potencjalny klient to zapewniam ze dostaniesz od nich wszystkie potrzebne materialy. Powiedz ze masz plany budowy wlasnego lotniska i ze potrzebujesz ich pomocy w oszacowaniu parametrow pasa startowego - zapewniam ciebie ze przedstawiciel Cessny sie z toba skontaktuje i zasypie cie danymi. Ja kiedys tylko udawalem ze chcialem kupic nowego Mooney Bravo i doslownie zasypany zostalem telefonami i literatura techniczna od przedstawiciela Mooney.
Cytat:
wlasnie urzedasy narzucaja ramy, marginesy bezpieczenstwa itp.

Raczej urzedasy nic ci nie narzuca w tej dziedzinie - pomysl troche - po zbudowaniu lotniska przeciez mozesz na drugi dzien wymienic samolot na zupelnie inny albo naprzyklad twoj kumpel ktory ma powiedzmy Cesne 310 bedzie chcial ciebie odwiedzic - to od was zalezy uzytkowanie tego kawalka ziemi z odpowiednim marginesem bezpieczenstwa. Nigdy nie slyszalem zeby lotnisko mialo ustalona, zatwierdzona liste samolotow ktore moga ladowac albo startowac wiec bardzo watpie zeby cos takiego bylo w Polsce bez wzgledu na stopien biurokracji.

Nowiutka Cessna T206 to troche szmalu - ja bym dolozyl wszystkich staran aby miec ladnie zrobiony pas (nawet jesli nie asfalt) bez zadnych dolkow i kamyczkow - nawet jak nie zniszczysz samolotu to mozesz latwo go oszpecic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 8:12, 19 Wrz 2006    Temat postu:

z pelnym wyposazeniem t206 to nieco ponad 500,000 $ - jak na 6osobowy, to w porównaniu z beechem na przykład jest w miarę tani, poza tym jest po prostu ładny.

fakt, też myślałem o startach z pełnym obciążeniem, a przynajmniej pełną obsadą miejsc w kabinie.

teraz zatem pozostaje kwestia znalezienia odpowiedniego kawałka ziemi pod budowę. Smile ciekaw jestem czy to jest trudne. działka ponad pół km, to chyba jednak dużo. Smile

pozdrawiam i dzięki za wszelkie info. w razie czego jeszcze podpytam.
rk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 17:26, 19 Wrz 2006    Temat postu:

Jak juz bedzisz miec ta Cessne i wlasny pas - specjalnie przylece do Polski aby to zobaczyc .... Laughing Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Płetwa
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ

PostWysłany: Wto 20:56, 19 Wrz 2006    Temat postu:

Może nie są to moje samoloty, ale znam właściciela Wink Zapraszam do Żernik pod Poznaniem.
[link widoczny dla zalogowanych] I Cessna własna, oraz Piper Cub oraz pas własny z oświetleniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 21:06, 19 Wrz 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
z pelnym wyposazeniem t206

Mam nadzieje ze sobie zafundujesz Garmin G1000 panel do tego samolotu. Smile
Pamietaj tez ze silnik Turbo bedzie znacznie drozszy w utrzymaniu.
Cytat:
Zapraszam do Żernik pod Poznaniem

Bardzo przystojnie wygladajace lotnisko. Akurat dla kolegi Kosarzyckiego. Rozumiem ze to klubowe. Bede w Polsce we wrzesniu 2007 - odwiedze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Wto 21:20, 19 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Płetwa
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ

PostWysłany: Wto 21:15, 19 Wrz 2006    Temat postu:

slepowron napisał:

Bardzo przystojnie wygladajace lotnisko. Akurat dla kolegi Kosarzyckiego. Rozumiem ze to klubowe. Bede w Polsce we wrzesniu 2007 - odwiedze.


Nie, nie klubowe - prywatne, niemniej odwiedzający są mile widziani; gdy już będzie blisko Twojej wizyty, odezwij się, umówimy się, spotkamy, pogrillujemy w Ośrodku (jest taka możliwość, co sprawdziliśmy organoleptycznie Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 21:37, 19 Wrz 2006    Temat postu:

G1000 - tak
co do kosztów - uzyskiwałem już informacje na ten temat, ale ciągle obstaję przy tej opcji.

natomiast co do pasa - piękny, ale nie popadajmy w skrajności - takie coś to jednak zbytek, mi wystarczy ubity piach hehe.

slepowron - zapraszam, ale zwazajac na czas w jakim rozciaga sie chocby szukanie terenu....... to pewnie jeszcze z 1,5 roku zanim cokolwiek bedzie mozna tam posadzic...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 1:30, 20 Wrz 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
rozciaga sie chocby szukanie terenu........

a tak z ciekawosci - jak jest twoja motywacja posiadania wlasnego ladowiska, jestes za daleko od obecnych lotnisk? Ja bym zawsze wolal asfalt, z oswietleniem, itp. nawet jakbym musial dojechac do lotniska powiedzmy te 30 km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 2:59, 20 Wrz 2006    Temat postu:

hmm wygoda... i frajda - rozrzutnie mówiąc i nie owijając w bawełnę.

plus chętnie posunąłbym się do organizacji jakichś minizlotów - byłem kilka razy w stapleford pod londynem na takim - super rodzinna atmosfera.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin