Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[ŻW] Polski nie stać na F-16 ?!
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Pon 5:53, 24 Kwi 2006    Temat postu: [ŻW] Polski nie stać na F-16 ?!

onet.pl napisał:

"Życie Warszawy": Wprowadzenie do polskiej armii myśliwców F-16 będzie znacznie bardziej kosztowne, niż przypuszczano.
Dziennik wyjaśnia, że lotnisko w Krzesinach, które wybrano na bazę, w której ma stacjonować pierwsza jednostka wyposażona w F-16 znajduje się zaledwie o 10 kilometrów od centrum Poznania. Problemem będzie więc przekraczający wszelkie dopuszczalne normy hałas, jaki powodują startujące myśliwce. Okoliczni mieszkańcy już zasypują Ministerstwo Obrony pozwami o odszkodowania.

Wysoki przedstawiciel kierownictwa MON w rozmowie z "Życiem Warszawy" stwierdził, że przeniesienie 3. Eskadry z Krzesin na inne lotnisko jest tylko kwestią czasu. Tymczasem w infrastrukturę lotniska, które wojsko będzie musiało przekazać władzom Poznania, armia już zainwestowała około 350 milionów złotych. Dziennik dodaje, że kolejnym kłopotem spędzającym sen z powiek dowódcom naszego lotnictwa są koszty eksploatacji F-16. Jednym z argumentów, które przemawiały za kupnem nowego samolotu bojowego, było to, że miały one być tańsze w eksploatacji od wyprodukowanych w ZSRR myśliwców Mig-29. Dopiero niedawno policzono, że po uwzględnieniu pełnej obsługi na ziemi i w powietrzu oraz amortyzacji sprzętu godzina lotu F-16 będzie kosztować trzy razy więcej niż godzina lotu Miga-29!

Więcej w "Życiu Warszawy".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 7:25, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Wreszcie dobre wiadomości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 10:22, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Wreszcie dobre wiadomości.

w jakim sensie dobre?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:24, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Że ktoś poważnie myśli o wypieprzeniu tej bazy z Poznania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Pon 20:07, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Że ktoś poważnie myśli o wypieprzeniu tej bazy z Poznania.


Moje pytania brzmią: tylko dokąd? I czy to coś zmieni?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:17, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Do Powidza. Papa!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojnow




Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO/EPWR

PostWysłany: Wto 13:33, 25 Kwi 2006    Temat postu:

Heh... przeczytałem w jednej z gazet, że:

"W polskiej armi brakuje pilotów myśliwców F-16. Albo są za starzy, albo oblewają testy medyczne..." Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 20:54, 25 Kwi 2006    Temat postu: Re: [ŻW] Polski nie stać na F-16 ?!

G@wron napisał:
onet.pl napisał:
Dopiero niedawno policzono, że po uwzględnieniu pełnej obsługi na ziemi i w powietrzu oraz amortyzacji sprzętu godzina lotu F-16 będzie kosztować trzy razy więcej niż godzina lotu Miga-29!

Niestety to mi kaczka dziennikarska pachnie. Zastanawiali sie nad tym samolotem przez ile - 5 lat i nikt nigdy nie obliczyl kosztow eksploatacji? Napewno porownywali koszty eksploatacji Grippena i F16.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drzemi
Moderator



Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Wto 21:25, 25 Kwi 2006    Temat postu:

Koszty eksploatacyjne w przybliżeniu [tys. PLN / godz. lotu]:

MiG-29 - 63
F-16 block 50/52 - 47
Gripen - 21

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

PS. Pewnie porównywali... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:41, 25 Kwi 2006    Temat postu:

Amortyzacja: słowo klucz w tych wyliczeniach.
Och dzieki Ci Wuju Samie za kredyt na F-16, w którym kapitał zaczniemy spłacać po bodaj 10 latach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Pią 19:18, 28 Kwi 2006    Temat postu:

To, że F-16 będzie droższy w eksploatacji było wiadomo jeszcze przed wyborem samolotu wielozadaniowego. To że F-16 ma niższe zużycie paliwa nie świadczy, że będzie on tańszy od MiG-29. Wymagana jest dużo większa ilośc personelu technicznego do obsługi F-16, niezbędne jest utrzymywanie pasa i dróg kołowania w idealnej czystości, niezwykle droga jest infrastruktura do obsługi samolotu (m in specjalne warunki do uzupełniania hydrazyny - niezwykle trującej substancji, którą F-16 posiada na pokładzie albo urządzenia do wytwarzania ciekłego tlenu - MiG-29 nie korzysta z hydrazyny a tlen jest sprężony). Poza tym dochodzą astronomiczne koszty szkolenia personelu, części zamiennych i remontów głównych. Jest to oczywiście kolejny dowód, iż decyzja o wyborze miała wyłącznie charakter polityczny.
Co do kosztów eksploatacji [tys. PLN / godz. lotu]: podanych w [link widoczny dla zalogowanych] to są one całkowicie bzdurne - dla każdego z samolotów.
Dla MiG-29 podliczając wyłacznie koszty remontu płatowca, silników i paliwa: koszt godziny lotu przekracza 80 tys PLN - do tego dojdą koszty pracy pilota, personelu technicznego (min 10 osób), osób kierujących lotami i innych zabezpieczających loty kwota ta znacznie przekroczy tą wartość.
Podana kwota tycząca się TS-11 - jest śmieszna gdyż nawet nie pokrywa kosztów zużytego paliwa.
Informacyjnie podam, że TS-11 średo zużywa 650l/h pracy silnika a MiG-29 3200 l/h pracy silnika.
Oczywiście i tak koszty użytkowania samolotów zachodnich zą znacznie wyższe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 19:39, 28 Kwi 2006    Temat postu:

MiGger napisał:
Jest to oczywiście kolejny dowód, iż decyzja o wyborze miała wyłącznie charakter polityczny.
.

Nie wiem czy jest to kolejny dowod lub jesli jest to na co. Jak kupuje BMW zamiast Skody to musze sie liczyc z wyzszymi kosztami utrzymania ale naogol jest to wliczone w decyzje kupna - byc moze doszedlem do wniosku ze po prostu chce miec lepszy (lub inny) samochod. Tak samo w przypadku polskiego Air Force - byc moze zdecydowli sie latac na czyms bardziej nowoczesnym i czyms co jest zblizone do wyposazenia w NATO do ktorego zdecydowali sie wstapic. Czesto w zyciu jak podejmujesz decyzje A to to pociaga za soba decyzje B, itd. Tak, wstapienie do NATO bylo napewno decyzja polityczna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drzemi
Moderator



Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Sob 15:24, 29 Kwi 2006    Temat postu:

Dzięki za wyprowadzenie z błędu MiGer. Smile

slepowron napisał:
Tak samo w przypadku polskiego Air Force - byc moze zdecydowli sie latac na czyms bardziej nowoczesnym i czyms co jest zblizone do wyposazenia w NATO do ktorego zdecydowali sie wstapic.

Gripen i Mirage też były zbliżone... Co do porównania BMW (F-16) i Skody (nie wiem do czego to było, powiedzmy do Gripena), to ja bym napisał, że BMW model z przed ok 20 lat z nowym komputerem pokładowym i nowy, kilka lat temu zaprojekltowany model Skody. Wink

Cytat:
Czesto w zyciu jak podejmujesz decyzje A to to pociaga za soba decyzje B, itd.

Żeby tylko nie podjęło decyzji C - F-16 zamiast Suk w przyszłości; decyzji D - używane F-5 zamiast Iskier i innych...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 19:39, 29 Kwi 2006    Temat postu:

Drzemi napisał:
Żeby tylko nie podjęło decyzji C - F-16 zamiast Suk w przyszłości

Question Question
Juz podjeli, chyba to jasne.

Moje komentarze poprzednio byly skierowane w strone kogos kto wydawalo sie sugerowal aby Polska pozostala przy Migach, sprawa Grippena nie byla poruszona. Grippen nie jest samolotem wielozadaniowym (w tym stopniu jak F-16) i znowu jak podjeli decyzje ze chca wielozadaniowego to F-16 byla najlepsza decyzja. F-16 jest wybierany do tej pory przez wiele wojsk swiat (UAE niedawno) wiec robienie z tego prawie afery, ze przekupstwo, ze decyzja polityczna to ignorancja podstawowych faktow. Zreszta medrkowac mozna sobie na tym interencie do znudzenia - byla komisja, byl system punktowy i wygral F-16 (oczywiscie komisja do bani, system punktowy do bani, itp) . Reszta to historia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 20:36, 29 Kwi 2006    Temat postu:

Czy Czesi juz doszli do ładu z tymi ich Grippenami, bo z tego co było szeroko komentowane to mieli bardzo duzo problemow natury technicznej.
Nie wszystko co nowe jest super, skoro F-16 lepiej pasował to nie ma co madrkować bo to i tak nic nie da.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin