Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zamykanie drzwi w samolocie

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcino2




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBK

PostWysłany: Czw 21:20, 11 Maj 2006    Temat postu: Zamykanie drzwi w samolocie

Witam,
może to nietypowe pytanie, ale p oto jest to forum Smile
Lecąc B777 zauważyłem, że po tym jak kapitan prosi załogę o przygotowanie sie do startu, to stewardesy i stewardzi coś przełączyli przy drzwiach, jakby zablokowali je czy coś w tym stylu. Jak dobrze pamiętam były tam jakiś oznaczenia w kolorze czerwony/zielony. To jest blokada, żeby nikt w czasie lotu nie otworzył drzwi czy może o coś innego chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slysy




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 22:29, 11 Maj 2006    Temat postu:

Po zamknięciu drzwi "uzbrajane" są automatyczne trapy ewakuacyjne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 22:37, 11 Maj 2006    Temat postu:

Tak, to jest automatyka trapów. W żadnym momencie drzwi nie są jednak "zablokowane", nie oznacza to jednak, że można je otworzyć w czasie lotu. Różnica ciśnień nie pozwala na to. Raport w którym załoga pokładowa przekazuje do kokpitu "drzwi zamknięte i zabezpieczone" dotyczy normalnego stanu zamknięcia, bo w innym przypadku drzwi mogłyby się otworzyć w czasie startu zanim różnica ciśnień by im na to nie pozwoliła

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcino2




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBK

PostWysłany: Czw 22:45, 11 Maj 2006    Temat postu:

Dzięki Panowie za wytłumaczenie, bo kto nie pyta ten błądzi Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej D




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 23:09, 11 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Różnica ciśnień nie pozwala na to. Raport w którym załoga pokładowa przekazuje do kokpitu "drzwi zamknięte i zabezpieczone" dotyczy normalnego stanu zamknięcia, bo w innym przypadku drzwi mogłyby się otworzyć w czasie startu zanim różnica ciśnień by im na to nie pozwoliła

W przypadku drzwi uchylanych na zewnątrz to ciśnienie nie pozwoli ich otworzyć. B767 ma chyba drzwi odsuwane do góry więc tam chyba różnica ciśnień nie blokuje drzwi? Jak to jest w takim przypadku z blokadą drzwi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 23:13, 11 Maj 2006    Temat postu:

Andrzej D napisał:
Witek Z napisał:
Różnica ciśnień nie pozwala na to. Raport w którym załoga pokładowa przekazuje do kokpitu "drzwi zamknięte i zabezpieczone" dotyczy normalnego stanu zamknięcia, bo w innym przypadku drzwi mogłyby się otworzyć w czasie startu zanim różnica ciśnień by im na to nie pozwoliła

W przypadku drzwi uchylanych na zewnątrz to ciśnienie nie pozwoli ich otworzyć. B767 ma chyba drzwi odsuwane do góry więc tam chyba różnica ciśnień nie blokuje drzwi? Jak to jest w takim przypadku z blokadą drzwi?

Nawet jesli sie otwieraja do gory to i tak wypadkowa sil Ci uniemozliwi ich otworzenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pią 7:41, 12 Maj 2006    Temat postu:

Ale na określonym niewielkim pułapie dopóki ciśnienie nie stanie się przeszkodą istnieje możliwość otwarcia drzwi ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej D




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 8:38, 12 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Andrzej D napisał:
Witek Z napisał:
Różnica ciśnień nie pozwala na to. Raport w którym załoga pokładowa przekazuje do kokpitu "drzwi zamknięte i zabezpieczone" dotyczy normalnego stanu zamknięcia, bo w innym przypadku drzwi mogłyby się otworzyć w czasie startu zanim różnica ciśnień by im na to nie pozwoliła

W przypadku drzwi uchylanych na zewnątrz to ciśnienie nie pozwoli ich otworzyć. B767 ma chyba drzwi odsuwane do góry więc tam chyba różnica ciśnień nie blokuje drzwi? Jak to jest w takim przypadku z blokadą drzwi?

Nawet jesli sie otwieraja do gory to i tak wypadkowa sil Ci uniemozliwi ich otworzenie.

W przypadku otwierania na zewnątrz pchasz drzwi w stronę przestrzeni o innym cisnieniu i tu wystepuje opór stawiany przez różnicę ciśnień. W przypadku przesuwania do góry nie działamy rzadną siłą na przestrzeń o innym ciśnieniu, przesuwamy tylko przegrodę dzielącą dwie przestrzenie. Fizykę miałem dawno temu więc mogę ię mylić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
protz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:48, 12 Maj 2006    Temat postu:

Andrzej D napisał:

W przypadku drzwi uchylanych na zewnątrz to ciśnienie nie pozwoli ich otworzyć.


Według Ciebie gdzie jest wieksze cisnienie, wewnatrz samolotu czy na zewnątrz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 8:55, 12 Maj 2006    Temat postu:

No właśnie Andrzeju D, to nie łódź podwodna Laughing Tu jest odwrotny kierunek różnicy ciśnień. Otwarcie drzwi w samolocie zawsze oznacza ich POCIĄGNIĘCIE, nawet jeśli później "idą na zewnątrz":

[link widoczny dla zalogowanych]

Wyższe ciśnienie w kabinie wbija je w kadłub. Tak przynajmniej mi się zawsze zdawało Wink

PS. Protz!!! Toje poprzednie zdjęcie mi się dużo bardziej podobało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej D




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 9:44, 12 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
NIGDZIE drzwi nie otwierają się na zewnątrz. Zawsze do środka (mówię o dużych maszynach komunikacyjnych

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] mają na pewno drzwi otwierane na zewnątrz.

Witek Z napisał:
Otwarcie drzwi w samolocie zawsze oznacza ich POCIĄGNIĘCIE. Wyższe ciśnienie w kabinie wbija je w kadłub.

I o to właśnie chodzi. O to pociągniecie do środka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 9:48, 12 Maj 2006    Temat postu:

Hehe, zanim zmieniłem zdążyłeś zacytować Laughing Tak, oczywiście, to co napisałem było nieprecyzyjne, ale nawet jak się otwierają na zewnątrz, to najpierw trzeba je pociągnąć do środka, a tam jest wyższe ciśnienie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej D




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 10:51, 12 Maj 2006    Temat postu:

Dokładnie. I o tym ruchu do środka zapomniałem. Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
protz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:59, 12 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:


PS. Protz!!! Toje poprzednie zdjęcie mi się dużo bardziej podobało.


Stracilem sympatie do poprzedniej postaci, zreszta jest o wiele za stary, mało lasek do mnie pisało na priwa. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin