Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zamowienia 2006
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 16:00, 04 Gru 2006    Temat postu:

UPS nie moze anulowac (przynajmniej nie bez strat tak jak Fedex). Oni nie zamowili A380 "z pola" tylko zamienili stare zamowienie na A300.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 16:53, 04 Gru 2006    Temat postu:

Danny napisał:
UPS nie moze anulowac (przynajmniej nie bez strat tak jak Fedex). Oni nie zamowili A380 "z pola" tylko zamienili stare zamowienie na A300.

Jesli Airbusowi opłaci sie wypłacic odszkodowanie za opóźnienia oraz tworzyć dodatkowa wersje A380 która sprzedała sie na chwile obecna w 10 sztukach to się z Toba zgodze, ze zamówienie UPS jest bezpieczne. Tyle ze ewentualne zyski moga nie pokryć wspomnianych kosztów. pozyjemy - zobaczymy!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 18:28, 05 Gru 2006    Temat postu:

SEATTLE, Dec. 05, 2006 -- Boeing [NYSE: BA] and Nakash Group of America today announced an order for two Boeing 787-9 Dreamliners. Nakash Group of America is a multi-national, multi-billion dollar conglomerate that owns Arkia Israeli Airlines. Arkia, based in Tel Aviv, will operate the 787s, making it the first airline in Israel to offer 787 services to its passengers.

The order is valued at $366 million at list prices. Deliveries are in 2012. Nakash Group also secured options for two 787-9s.



[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:48, 06 Gru 2006    Temat postu:

Szwajcarski PrivatAir zakupil jednego 787.
info:Puls biznesu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 18:30, 06 Gru 2006    Temat postu:

Ujemne zamowienie - US Airways anuluje 29xCR7:

"US Airways has dropped all of its firm orders for Bombardier regional jets.

The carrier’s long-standing order for CRJ701s - which until recently included a backlog of 29 aircraft - have been officially changed to ‘soft options’, US Airways tells Flight."

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 18:59, 06 Gru 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Ujemne zamowienie - US Airways anuluje 29xCR7:

"US Airways has dropped all of its firm orders for Bombardier regional jets.

The carrier’s long-standing order for CRJ701s - which until recently included a backlog of 29 aircraft - have been officially changed to ‘soft options’, US Airways tells Flight."

Bombardier on 29 November confirmed the deal with US Airways was brokered this month, resulting in the manufacturer’s removal of 29 CRJ700 and one CRJ200 aircraft from its order backlog
w sumie 30 sztuk na minusie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 19:32, 06 Gru 2006    Temat postu:

Potwierdzone:

Lufthansa 20x748 plus 7xA346

06.12.2006

Supervisory Board approves orders for 27 new aircraft
At its meeting today, the Lufthansa Supervisory Board approved orders for a total of 27 new aircraft. Twenty of those orders are for new long-range Boeing 747-8 jets, with deliveries scheduled to begin in 2010. A further seven Airbus A340-600 long-haul aircraft will be joining the fleet from 2008.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 19:42, 06 Gru 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Potwierdzone:

Lufthansa 20x748 plus 7xA346

06.12.2006

Supervisory Board approves orders for 27 new aircraft
At its meeting today, the Lufthansa Supervisory Board approved orders for a total of 27 new aircraft. Twenty of those orders are for new long-range Boeing 747-8 jets, with deliveries scheduled to begin in 2010. A further seven Airbus A340-600 long-haul aircraft will be joining the fleet from 2008.


Widzisz Danny, Johny jednak miał racje Wink Ciekawe jaka cene LH zapłaciła za te samoloty, Boeing potrzebował jakieś poważnej linii lotniczej aby ruszyc z pasażerską odmianą B748 a Airbus no cóż, nie od dziś wiadomo ze A346 nawet w najnowszej wersji HGW ma problemy z dotrzymanie kroku B773ER jeśli chodzi o koszty stąd chybwa nie sprzedano ani jednej sztuki w tym roku.

A tu informacja w dłuższej wersji:
Cytat:
Supervisory Board approves orders for 27 new aircraft
At its meeting today, the Lufthansa Supervisory Board approved orders for a total of 27 new aircraft. Twenty of those orders are for new long-range Boeing 747-8 jets, with deliveries scheduled to begin in 2010. A further seven Airbus A340-600 long-haul aircraft will be joining the fleet from 2008. Lufthansa has also taken out options on a further twenty of the B747-8 type. With the order placements, Lufthansa is underpinning its planned growth in intercontinental traffic and, simultaneously, replacing some of the existing aircraft in the fleet.

"With aircraft types in the B747 series from Boeing, on the one hand, and others from the A330/A340/A380 family from Airbus, on the other, Lufthansa is ideally equipped to strengthen and expand its leading position in intercontinental traffic," said Wolfgang Mayrhuber, Chairman of the Executive Board of Deutsche Lufthansa AG. The orders reflect Lufthansa's growth and profitability targets. "By modernising the fleet, the new aircraft will bring further gains in efficiency as well as reduce fuel and operating costs. Both aircraft types are sustainable investments in ecological efficiency and add greater weight to Lufthansa's active commitment to environmental protection," said Mayrhuber. And he emphasised: "Today's decision on the fleet underscores Lufthansa's clear commitment to customer orientation and profitable growth as well as the deep sense of responsibility it brings to bear on environmental issues and sustainability. With these new aircraft we will reduce emissions lastingly by 20 per cent compared with earlier models."

Only profitable and sound companies are today in a position to invest in modern, fuel-saving, quiet and thereby environmentally friendly and economical long-haul aircraft for their customers. "Lufthansa is modernising, Lufthansa is growing and Lufthansa investing in further progress and a successful future," Wolfgang Mayrhuber emphasised. A modern and well-structured fleet forms the backbone of a service and market-driven airline.

Wolfgang Mayrhuber continued: "With the orders for the highly modern B747-8, Lufthansa is setting standards. The Boeing B747-8 is more than just a derivative of the successful Boeing B747 series." The airline will be the world's first carrier to operate services with the new wide-body - the longest passenger jet in the world. In the Lufthansa configuration, the B747-8 will be capable of carrying around 400 passengers. "The B747-8 underlines our strategy of graded market-specific services and capacity expansion. It fits perfectly in our intercontinen-tal fleet structure and slots neatly capacity-wise between the A380 with around 550 seats and the A340-600 with around 300 seats."

Integration of this plane in the fleet highlights Lufthansa's role as an innovation driver.
"Lufthansa is an important partner for Boeing. The airline will play a critical role in helping us shape the future of the 747," said Scott Carson, President and Chief Executive Officer, Boeing Commercial Airplanes. "We are thrilled Lufthansa has chosen the 747-8 Intercontinental to be an integral part of their young and environmentally friendly fleet."

Lufthansa is equipping the 20 B747-8s with new General Electric GEnx-2B67 powerplants.
"The GEnx engines incorporate advanced, proven technologies from our highly successful GE90 engines as well as new innovation from GE's ongoing research and development programs," said Tom Brisken, General Manager of the GEnx program. "These advancements provide customers with improved fuel efficiency and reductions in emissions and noise and engine weight, and a lower cost of ownership." The new B747-8 will burn an average of around 3.5 litres to fly one passenger 100 kilometres, setting new standards in fuel efficiency.

Deutsche Lufthansa AG
Corporate Communications


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 10:10, 07 Gru 2006    Temat postu:

SEATTLE, Dec. 7 /PRNewswire-FirstCall/ -- The Boeing Company (NYSE:BA) today confirmed that UK-based carrier and integrated-tour operator First Choice Airways has ordered an additional two Boeing 787-8 Dreamliners with deliveries beginning in 2011. This order previously was listed on Boeing's Orders and Deliveries webpage attributed to an unidentified customer.

First Choice, the European launch customer for the 787, placed its first order for six 787s in July 2004. With today's announcement, First Choice now has eight 787s on order. Boeing will deliver First Choice's first 787 in the first quarter of 2009.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 16:54, 07 Gru 2006    Temat postu:

Konwersja zamówienia + zakup 10 x B737-700

ATLANTA (AP) -- Bankrupt carrier Delta Air Lines Inc. on Thursday said it will convert five orders for Boeing 777-200ER aircraft to longer-range 777-200LRs, buy 10 Boeing 737-700s and sell another 38 planes upon delivery.
The company has agreed to sell 15 Boeing 737-800 aircraft to Aviation Capital Group and 23 to Babcock & Brown Aviation Finance Ltd. Delta also has agreed to assume its existing aircraft purchase agreements with Boeing.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:51, 07 Gru 2006    Temat postu:

Ciekawe sa te amerykanskie bankructwa. Bankrutuje, ale działa, lata i składa zamówienia na nowe samoloty...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 17:56, 07 Gru 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
Ciekawe sa te amerykanskie bankructwa. Bankrutuje, ale działa, lata i składa zamówienia na nowe samoloty...


To sa konwersje. W przypadku 737 praktycznie odbiora tylko 10 zamieniajac je na mniejsze 700 a pozostale 38 zostanie odebranych i natychmiast odsprzedanych jako, ze DL nie ma czym zaplacic za nie.

I musi jeszcze sie na to wszystko zgodzic sedzia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 18:16, 07 Gru 2006    Temat postu:

Oficjalne potwierdzenie wczorajszego zamowienia LH z "drugiej strony":

Toulouse, 07 December 2006
Lufthansa German Airlines is expanding its Airbus long-range fleet with an order for seven additional Airbus A340-600 aircraft. The new order raises the total number of A340s in Lufthansa’s fleet to 52. With this order Airbus passes the milestone of 1000 aircraft sales of the A330/A340 Family, reconfirming its strong position in this market segment.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 20:23, 07 Gru 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
Ciekawe sa te amerykanskie bankructwa. Bankrutuje, ale działa, lata i składa zamówienia na nowe samoloty...

Bo wbrew temu co sie ludziom wydaje bankructwo nie musi oznaczac likwidacji firmy. Prawo w USA daje szanse firmie zbankrutowac wedlug 3 roznych mozliwych schematow (chapter 7, 11 lub 13).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 9:18, 08 Gru 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
eu01 napisał:
Ciekawe sa te amerykanskie bankructwa. Bankrutuje, ale działa, lata i składa zamówienia na nowe samoloty...

Bo wbrew temu co sie ludziom wydaje bankructwo nie musi oznaczac likwidacji firmy. Prawo w USA daje szanse firmie zbankrutowac wedlug 3 roznych mozliwych schematow (chapter 7, 11 lub 13).


Jest to nic wiecej niz legalna forma okradania i wywlaszczania akcjonariuszy. Jak firma "bankrutuje" zostaja oni z niczym podczas gdy zarzad zbiera wielomilionowe nagrody i uwlaszcza sie przyznajac sobie akcje (patrz United).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następny
Strona 15 z 19

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin