Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Transport samolotow

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baseman




Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 22:22, 02 Wrz 2006    Temat postu: Transport samolotow

Zastanawiam sie w jaki sposob sa transportowane samoloty np do Europy z np Brazylii-Embraerlub z USA-Boeing. Interesuje mnie to jak jest taki samolot dostarczany pzewoznikowi. Moze mi ktos na to pytanie odpowiedziec ?? Dziekuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Sob 22:27, 02 Wrz 2006    Temat postu:

W paczce za pobraniem Wink

Zazwyczaj same lecą do przewoźnika. Ostatnio czytałem bardzo ciekawą relacje jak dostarczali M28 do Ameryki Południowej, podobno cały samolot to był jeden wielki zbiornik paliwa i ... dało sie Smile Dla chcącego nic trudnego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voitoosh




Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Trzebinia (36 km W from EPKK)

PostWysłany: Sob 22:28, 02 Wrz 2006    Temat postu:

Z tego co słyszałem, to Boeingi (np. 737) latają z międzylądowaniami (np. Z Seattle - siedziba Boeinga) przez centralną USA do któregoś miejsca na płn. wschodnim wybrzeżu (może nawet Boston), albo gdzieś w te okolice, a następnie najbliżej chyba ma do Shannon, a stamtąd już prosto do Polski. Podobnie z Embraerami, ale nie wiem dokładnie jaka trasa Smile

Jeśli się mylę, to nie bijcie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 22:33, 02 Wrz 2006    Temat postu:

Naogol linie lotnicze same odbieraja te samoloty przysylajac wlasnych pilotow (juz wyszkolonych). Naprzyklad LOT albo Lufthansa tak robia. Te samoloty nie maja zadnego problemu z lotami przez Atlantyk, itp. - jak trzeba jest duzo miejsc po drozde aby zatankowac.

Duzo ciekawsze jest pytanie jak naprzyklad taka mala Cessna, Piper lub Mooney jest dostarczana np. do klienta w Australii. Odpowiedz: sa od tego profesjonalni "dostarczacze" samolotow. Znam faceta w USA ktory praktycznie z tego zyje. W ten sposob tez naprzyklad szwajcarski Pilatus dostarcza swoje bardzo fajne PC-12 do USA dwa razy w tygodniu. Byl kiedys ciekawy artykul ze szczegolami jak to sie robi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Sob 23:02, 02 Wrz 2006    Temat postu:

Streścisz go?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baseman




Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 23:11, 02 Wrz 2006    Temat postu:

Jesli znajdziesz chwile opowiedz conieco, ok ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 23:25, 02 Wrz 2006    Temat postu:

W przypadku Pilatusa to mimo ze to samolot za prawie $3 mln ale jednosilnikowy. Lot przez Atlantyk wymaga oczywiscie wiele zatrzyman na pobranie paliwa (jest tez postoj na Grenlandii). Byla opisana cala trasa - oni leca do Colorado gdzie Pilatus ma swoja siedzibe i gdzie wnetrze wmontowuja. Pilot w czasie lotow nad woda jest ubrany w specjalny stroj ktory natychmiast moze zapiac do konca - chroni go od zimnej wody i jest wodoszczelny jak dokladnie zapiety. Poza tym facet ma zaraz za soba specjalny ponton ktory nadmuchuje sie automatycznie lub za przycisnieciem guzika plus ekwipunek - radio statelitarne, GPS, slodka woda, zywnosc na pare dni, bron palna przeciw niedzwiedziom polarnym, itp. W sumie to taki bardzo dobrze wysposazony harcherz XXI-go wieku. Chyba o ile pamietam to zajmuje 2-3 dni. Pilatus wykonuje taki lot 2 razy na tydzien.

Francuska Socata dostarcza podobnie pare razy w tygodniu swoje bardzo dobrze sprzedajace sie w USA TBM-850 - oni leca na Floryde.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Sob 23:37, 02 Wrz 2006    Temat postu:

Ostatnio mogliśmy podziwiać trasę embraerka 75 dla LOTu wyglądała tak:

SJK-REC-SID-VLC-WAW



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel_




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 23:51, 02 Wrz 2006    Temat postu:

Był w SP artykuł opisujący przebazowanie AN-2 z Polski do USA, przez Atlantyk, z tego co pamiętam najdłuższy odcinek 9 godz lotu na Islandie.
Dostarczano też nowe B717 na Hawaje, dawano wtedy dodatkowe zbiorniki paliwa do kabiny pasażerskiej. Chyba są zdjęcia na airliners.net.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 0:24, 03 Wrz 2006    Temat postu:

Ja slyszalem opowiesc czlowieka pracujacego w firmie zajmujacej sie remontami (renowacja?) AN-2. Mowil o dostarczeniu Antka do jakiegos kraju Aneryki Poludniowej (niestety juz nie pamietam ktorego). Cala droge samolot przelecial no a trasa oczywiscie "gora" (Islandia, Kanada itp) Podobno trwalo to kilka tygodni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Nie 3:15, 03 Wrz 2006    Temat postu:

Raz udalo mi sie zauwazyc lecace cztery B737 (chyba clippery) z zachodu na wschod kanalem V116. Lecialy ladnym kluczem pozostawiajac osiem smug.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin