Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ruszy produkcja nowej wersji Boeinga 747

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pią 13:25, 21 Paź 2005    Temat postu: Ruszy produkcja nowej wersji Boeinga 747

Produkcja Boeinga 747 „Advanced” rozpocznie się pod koniec tego roku, zapowiedział Randy Baseler, wiceprezydent spółki ds. marketingu. Na początku lipca zarząd amerykańskiego koncernu zaakceptował plan budowy nowej wersji jumbojeta, który ma rywalizować z Airbusem A380. W tym samym miesiącu zainteresowanie samolotem, jako pierwszy przewoźnik cargo, zgłosiły luksemburskie linie Cargolux. Nową wersją B747 interesuje się również japoński JAL.


Źródło: AFP via Puls Biznesu

No w koncu jakas decyzja. Juz sie nie moge doczekac na nowe 747. Qrcze, te maszyny jednak maja w sobie cos. Sa znacznie piekniejsze od A380 Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 13:57, 21 Paź 2005    Temat postu:

Niestety jak Boeing podaje beda mialy zaledwie o 6% nizsze koszty przelotu na mile od starych 747 i nie maja najmniejszych szans konkurowac pod tym wzgledem z A380. Dlatego tez Boeing juz teraz mowi, ze oczekuje tym samolotem raczej sukcesu na rynku freighterow niz samolotow pasazerskich. 747-400AF bedzie bowiem zabieral znacznie wiekszy ciezar ladunku niz A388F.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:31, 21 Paź 2005    Temat postu:

produkcja ruszy w ciągu 2 miesięcy? szybko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 16:08, 21 Paź 2005    Temat postu:

W ciagu 2 miesiecy zapadnie ostateczna decyzja czy wogole go zbuduja. Tak zwany "launch".
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:41, 21 Paź 2005    Temat postu:

no właśnie, wydawało mi się to podejrzane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Pią 17:59, 21 Paź 2005    Temat postu:

Ja sądzę, że 747ADV będzie sukcesem jak to ma miejsce w przypadku 787. Liczę, że ten nowy model zakupią ANA, JAL, Cathay Pacific, linie chińskie, British Airways, Virgin, EL AL, Asiana, Malaysia i wiele innych.

Greets
Cani Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 20:12, 21 Paź 2005    Temat postu:

Danny napisał:
nizsze koszty przelotu na mile od starych 747 i nie maja najmniejszych szans konkurowac pod tym wzgledem z A380..


O tyle bedzie konkurowac ze nie kazdy chce miec samolot na 500+ pasazerow. Wypelni wiec luke na rynku. Poza tym Boeing przewiduje ze poczatkowe zamowienia na ten samolot beda mniej wiecej rowno podzielone miedzy cargo i pasazerskie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Sob 10:19, 22 Paź 2005    Temat postu:

I jeszcze jedno. Podejrzewam, że wszystkie lotniska obsługujące 744, będą mogły obsłużyć również 747 ADV. Nie będzie takiego problemu jak z A380. Więc sądzę, że 747 ADV będzie całkiem nieźle konkurował z A380. Inaczej nie byłoby sensu go budować.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 10:32, 22 Paź 2005    Temat postu:

chavez napisał:
I jeszcze jedno. Podejrzewam, że wszystkie lotniska obsługujące 744, będą mogły obsłużyć również 747 ADV.


Zgadza sie. 747 obecnie lata do 271 lotnisk na calym swiecie. A380 bedzie ograniczony do zaledwie okolo 15 lotnisk przez nastepne 5-7 lat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Sob 10:51, 22 Paź 2005    Temat postu:

A co za tym idzie, linie, ktore nie lataja na gigantyczne lotniska, a maja potrzebe raptem na 2-3 maszyny tego typu, beda dalej inwestowac w 747, a nie w A380, ktory wymaga ogormnych nakladow na przystosowanie lotnisk. Moim zdaniem najwczesniej za 15-20 lat bedzie odpowiednia liczba lotnisk przygotowana do przyjecia A380, by zaczely go kupowac linie majace zapotrzebowanie na 2-3 maszyny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 20:54, 23 Paź 2005    Temat postu:

Cytat:
Randy Baseler, wiceprezes ds. marketingu w Boeing Commercial Airplanes, poinformował, że jego firma prawodopdobnie pod koniec tego roku rozpocznie prace nad rozszerzoną wersją Boeinga 747-400.

Zmodernizowany samolot będzie miał większą ładowność, dzięki wydłużeniu górnego pokładu. Jego zasięg zwększy się do nieco ponad 8000 mil (blisko 13 tys. kilometrów). Przedstawiciel Boeinga zaznacza, że firma liczy na zamówienia głównie od przewoźników Cargo, jednak po cichu liczy także na kilka zamówień maszyny w konfiguracji pasażerskiej. Zmodernizowany Boeing 747 Advanced, z wydłużonym górnym pokładem będzie mógł zabrać 450 pasażerów w 3 klasach lub ponad 500 w 2 klasach. Kosztu użytkowania samolotu mają byc zmniejszone o 6%. Ostateczna decyzja o uruchomieniu programu 747 Advanced ma zostać podjęta w najblizszych tygodniach.

Boeing stracił monopol na produkcję najwiekszych samolotów pasażerskich po wyprodukowaniu przez europejskiego Airbusa modelu A380. Boeing i Aribus poróżniły się także w prognozowaniu dalszego rozwoju rynku przewozów pasażerskich. Aibus stawia na stransport w oparciu o duże centra przesiadkowe, miedzy którymi połączenia obsługiwane są przed duże - zabierające ponad 500 pasażerów - statki powietrzne. Boeing z kolei lansuje model bezpośrednich połączeń długodystansowych pomiedzy hubami regionalnymi, wprowadzając model Boeing 787 Dreamliner - zabierający na pokład do 260 pasażerów w 3 klasach.

ID , Reuters, AFP


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 9:13, 24 Paź 2005    Temat postu:

Tylko ze nie ma zadnego powodu zeby wymieniac obecne 747-400ER na nowe. Dlatego wlasnie BA czy Cathay ich nie kupia. I dlatego Boeing przewiduje mala sprzedaz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Czw 1:45, 27 Paź 2005    Temat postu:

Danny napisał:
Tylko ze nie ma zadnego powodu zeby wymieniac obecne 747-400ER na nowe. Dlatego wlasnie BA czy Cathay ich nie kupia. I dlatego Boeing przewiduje mala sprzedaz.


Ale jest powód, żeby wysłużone 20-letnie 747 powymieniać na nowe. Lufa naprzykład powinna mocno zastanowić się nad takim posunięciem, ztym, że LH ma być klientem na A380, co zresztą nie przeszkadza im być również klientem Boeinga. Mają taką flotę, że mogą pozwolić sobie na dużą jej dywersyfikację.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin