Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ryanair rozważa utworzenie bazy w Łodzi

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Łódz - Lublinek (EPLL/LCJ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ander
Moderator



Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPLL - Łódź

PostWysłany: Sob 13:18, 05 Lis 2005    Temat postu: Ryanair rozważa utworzenie bazy w Łodzi

Gazeta Wyborcza:

"Gazeta Łódź "Baza dla samolotów w Łodzi"

Lotnicze połączenie Łodzi z Londynem ma się na tyle dobrze, że Ryanair poważanie rozważa utworzenie w Łodzi bazy dla swoich samolotów.
To oznaczałoby, że na Lublinku lądowałoby co dzień przynajmniej kilka samolotów irlandzkiego taniego przewoźnika. Tu przechodziłyby codzienne przeglądy techniczne i były przygotowywane do lotów. Tu mogłyby nocować. Na razie samoloty Ryanaira na Lublinku spędzają tylko 25 minut - lądują ok. 9.45, a o 10.10 już odlatują na Stansted.
Plusy bazy to praca dla kilkudziesięciu osób, w tym kilkunastu mechaników. Lotnisko bazowe to także takie miejsce, z którego przewoźnicy chętnie uruchamiają nowe połączenia w różnych kierunkach. No bo skoro i tak maszyny lecą tam na nocleg, po co mają być puste. Baza to także pieniądze dla Lublinka. Jakie, o to właśnie trwają tajne negocjacje.
Do noclegowni Łódź musiałaby zakupić sporo urządzeń. Na przykład sprzęt do holowania samolotów, czy bardziej prozaiczny - do opróżniania toalet. Zbudować trzeba by było hangary.
O bazę Łódź konkuruje z Gdańskiem i Poznaniem.
Nasze atuty:
- 40 ha terenów należących do lotniska, na których można wybudować płytę dla samolotów,
- obecność wojskowych zakładów lotniczych, czyli naprawdę wyspecjalizowanej i doświadczonej kadry,
- dobre położenie w centrum Polski.
Plusem jest też to, że póki co nie mamy innych przewoźników, szczególnie tych tradycyjnych. To dlatego, że lotnisko samo ustala opłaty dla linii lotniczych, ale musi wszystkie traktować jednakowo. Gdy ma więc wyższe opłaty dla tradycyjnych przewoźników, trudniej mu zachęcić tanich.
Decyzja zapadnie niebawem, bo baza Ryanaira powinna ruszyć jesienią przyszłego roku.
- Atutem Łodzi jest też dobry klimat dla przewoźników i entuzjastyczne przyjęcie naszego pierwszego boeinga - nie ukrywa Tomasz Kułakowski, przedstawiciel Ryanaira.
I oczywiście to, że dobrze sprzedają się bilety do Londynu. Do końca listopada samoloty na trasie Londyn-Łódź mają już wykupionych 92-95 proc. miejsc. W grudniu obłożenie przekroczyło 60 proc. Nieźle sprzedają się też bilety do Nottingham (połączenie rusza 9 lutego).

To wszystko powoduje, że przewoźnik rozważa kolejne połączenie z Łodzi. - Rozmawiamy o tym - uśmiecha się tajemniczo Kułakowski. Najbardziej prawdopodobny kierunek to Niemcy.

Inny bardzo ciekawy pomysł na Lublinek to stworzenie tu centrum multimodalnego. To takie miejsce, które jest bardzo dobrze skomunikowane. Na jego rozbudowę można dostać pieniądze z Unii Europejskiej. Lublinek ma szansę, bo kilometr od niego jest stacja kolejowa, a tuż obok lotniska będzie przechodzić droga S14.

Różności
Ważne dla pasażerów

Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez pasażerów pytania:

* Odprawa bagażowo-biletowa rozpoczyna się o godz. 7.30, a kończy dokładnie na 40 min przed planowanym odlotem. Ryanair zastrzega sobie prawo odmowy zabrania na pokład pasażerów, którzy na czas nie stawią się do odprawy.

* Limit bagażu oddawanego do luku wynosi 15 kg, a podręcznego 10 kg. Za każdy kilogram powyżej tej wagi pobierana jest opłata w złotówkach stanowiąca równowartość 7 euro.

* W terminalu ustawiona jest waga, na której pasażerowie mogą sprawdzić ciężar swego bagażu.

Nie ma nas

W ogólnopolskiej prasie pojawia się duża reklama Ryanaira. Promuje on loty do Londynu ze Szczecina, do Glasgow z Krakowa oraz do Frankfurt z Rzeszowa. Dlaczego nie ma Łodzi? - pytają czytelnicy. Wbrew pozorom jest to powód do dumy. Ryanair reklamuje te loty, na które najsłabiej sprzedają się bilety.

Nowa promocja

Ryanair obniża cenę biletów. Na przykład lot z Łodzi do Londynu od wtorku do czwartku będzie kosztował od 50 zł (z opłatami, w jedną stronę), a do Nottingham - od 68 zł. Szczegóły na [link widoczny dla zalogowanych] Promocyjna rezerwacja trwa do 10 listopada.

Ciekawostki

* W listopadzie większość pasażerów w samolotach Ryanaira to Polacy (przylatują na święto zmarłych). Ale już od grudnia Anglicy będą stanowić ponad 50 proc. podróżujących do Łodzi.

* 98 proc. biletów Ryanaira rezerwowanych jest przez internet. Można je również zakupić telefonicznie (jest polska obsługa) oraz w kasach na lotniskach. Wczoraj w Łodzi tak właśnie sprzedano pierwszy bilet.

Chwali się

Ryanair szczyci się pierwszym miejscem w różnych statystykach. Na przykład najrzadziej się spóźnia - w 92,3 proc. lotów opóźnia się mniej niż kwadrans (w Łodzi na razie ląduje nawet kilkanaście minut przed czasem). Najrzadziej odwołuje loty - statystyki mówią, że zdarza się to tylko w czterech lotach na tysiąc i najrzadziej gubi bagaże - torbę stracić może jeden na 2 tys. pasażerów."

----
Zamiar utworzenia bazy potwierdził oficjalnie Kułakowski. Oczywiście za wcześnie żeby się cieszyć, ale dobrze, że w ogóle rozmawiają w tej sprawie również z nami Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stanish




Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ŁÓDŹ/LCJ

PostWysłany: Pon 9:35, 07 Lis 2005    Temat postu: Na bazę za wcześnie

Myślę, że na myślenie o bazie jest trochę za wcześnie, choć cieszy, że Łódź jest już wymieniana w gronie potencjalnych kandydatów. Przypomnieć warto, że w zeszłym roku Ryan tak mówił o Wrocławiu i od tego czasu cisza Smile)
Na pewno cieszy fakt, iż pewnie wkrótce ogloszone zostanie kolejne połączenie z Łodzi. Choć w Gazecie napisano, że najprawdopodobniej Niemcy (czytaj: Hahn), to nie wykluczone, że znowu będzie coś innego (East Midlands też nikt nie zakładał).

pozdrawiam
Stanish


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 17:51, 07 Lis 2005    Temat postu:

Ryanair obiecuje na kazdym lotnisku ze bierze go pod uwage jako baze.
Tak naprawde baze techniczna realne szanse ma tylko Rzeszow (konkuruje z Ryga).
Tym bardziej ze LCJ narazie niedysponuje odpowiednia infrastruktora w szczegolnosci chodzi o pas startowy nie o dlugosci 2,100m czy nawet 2,500m ale dla najwiekszych maszyn co najmniej 3,000m.
Ryan (wraz z azjatycka firma)chce serwisowac nie tylko swoje maszyny ale takze maszyny innych przewoznikow np.747
A co do tzn Huba Ryana w PL to najwieksze szanse ma Wroclaw.
Natomiast FR liczy na kolejne doplaty , znizki itp. opowiadajac swoje bajki o kilku bazach w Polsce.

PS.Najbardziej podoba mi sie stwierdzenie ze to atut Lodzi cytat "entuzjastyczne przyjęcie naszego pierwszego boeinga - nie ukrywa Tomasz Kułakowski, przedstawiciel Ryanaira"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 19:16, 07 Lis 2005    Temat postu: Dla uściślenia

W Łodzi jest mowa o bazie operacyjnej (takiej jak np w Rzymie, czy Hahn), a w Rzeszowie o techniczno-remontowej, a to coś zupełnie innego Smile

Pozdrawiam, Antek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 19:39, 07 Lis 2005    Temat postu: Re: Dla uściślenia

Antonio napisał:
W Łodzi jest mowa o bazie operacyjnej (takiej jak np w Rzymie, czy Hahn), a w Rzeszowie o techniczno-remontowej, a to coś zupełnie innego Smile

Pozdrawiam, Antek


A co napisalem ?

Napisalem o jednej i drugiej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stanish




Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ŁÓDŹ/LCJ

PostWysłany: Pon 20:19, 07 Lis 2005    Temat postu: Baza Ryana w Łodzi

Napisałeś o jednej i o drugiej a my tu wcześniej pisaliśmy tylko o bazie operacyjnej - stąd to nieporozumienie. Nie jest prawdą, że na pasie 2100 nie może być takiej bazy. Czasem baza sprowadza się tylko do nocowania samolotów, daily-check in itp. W Łodzi na pewno autem jest duża ilość wolnej przestrzeni pod bazę. Co do prorokowania które polskie miasto ma największą szansę - byłbym tu ostrożny i poczekałbym na konkretne decyzje przewoźnika. Wg mnie baza na razie w Polsce nie powstanie ale o tym już pisałem.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Łódz - Lublinek (EPLL/LCJ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin